Raskaaksi 2016

Heippa kaikki! Loin profiilin tänne sivustolle jo viime vuoden marraskuussa mutta nyt vasta sain ekan plussan yli 16kk:n yrittämisen jälkeen.

Olen usean vuoden ajan kärsinyt vatsaongelmista, joten raskaus oli vain haave. Ajattelin, että vauva ei ehkä selviäisi saati sitten saisi alkunsa ennen kuin laitan terveyteni kuntoon. Tämän vuoden toukokuussa kävin verikokeissa, papassa ym. Mies tutkittiin myös. Lapsettomuudelle ei löytynyt syytä. Elokuussa olin kolmen viikon tiukalla maidoton/viljaton/sokeriton-dieetillä ja jatkoin gluteenittomalla ja vähäsokerisella tämän jälkeen. Olin lukenut jostain, että keliakia voi aiheuttaa lapsettomuutta - minulla tosin ei koskaan verikokeissa todettu keliakiaa, mutta uskon olevani (herkän vatsani takia) gluteenille herkkä.

HSSG-tutkimuksessa kävin syyskuussa, jonka jälkeen tärppäsi. En ollut uskoa digitestin plussaa nyt sunnuntaina. Ihmeitä näemmä tapahtuu <3 Toivottavasti pieni pysyy matkassa mukana.

Plussatuulia! Ja onnea muille jo plussanneille :)

Karkki, Voi miten upea juttu! Onnittelut plussasta ja turvallista matkaa pienelle ♡

Onnea Karkki!
Hienoa, että löysitte keinoja ja plussa sieltä lopulta tuli, nyt kaikkea hyvää teille molemmille :)
Mä aloitin kans maidottoman ja gluteenittoman viime syksynä lapsettomuuden vuoksi, kaikkia lääketieteen keinoja oli jo käytetty monet monet kerrat vuosien ajan. Lisäksi kävin akupunktiossa joka toinen viikko. Lopultakin lahjamunasolu-ihme tarttui maaliskuussa, ja nyt ollaan loppusuoralla.
Baby dust to all!!

Muokattu viimeksi:
Mulla kans epäiltyä tosta ettei maito ja gluteenia sovi mulle. Leipää en oo syöny kuukausiin, sainkin kivat rakkulat suuhun, en tiiä onko joku puutos?

Mutta tuntuu kokoajan niin väsyneeltä ja huonolta. Että seuraavan negan jälkeen kokeilen ton 3vk.

Mimmma, miten sun b-vitamiinien saanti? Käytätkö jo nyt Mama-vitamiiniä? Berocca on myös monipuolinen vitamiiniyhdiste.

Ehkä olen unohtanut maman VÄLILLÄ hiihih :D pitääpä ottaa! Koska ne tabletit on edelleen auton hanskalokerossa.

Minullakaan maha ei oikein kestä käsiteltyjä viljoja. Siirryin täysjyvään kuukausi sitten ja on vaikuttanut huimasta mahan toimintaan. Toivottavasti vaikuttaisi myös raskautumiseen. Nyt onneksi kierron kivin vaihe kun täti ohi ja yritysvaihe menossa. :)

Onnea plussanneille! Ihanan monta kesän vauvaa tuloillaan. :)

Täällä on kp15/25 yk5 ja ehkä dpo1? Eilen kävin akupynktiossa ja pääasiassa hoidettiin minua ihan kokonaisvaltaisesti, mutta kerroin hoitajalle myös lapsitoiveista ja hoiti myös kohdun jne alueita moksaamalla ja neuloilla. Viikon päästä on seuraava kerta ja se menisi hyvin mahdollisen kiinnittymisen paikkeille.. luontaishoitaja oli sitä mieltä, että lapsi tulee, kun keho on siihen valmis ja siksi olisi tärkeä saada minut kuntoon kokonaisvaltaisesti. Olo olikin eilen hoidon jälkeen todella hyvä ja kevyt, joten raskaus olisi hyvä lisä, mutta olen tyytyväinen myös vain rentoutuneempaan kroppaan.. :) Viimeksi aloin odottamaan kahta heti, kun kävin kerran vyöhyketerapiassa.. :D Tämä kierto on kyllä mennyt vähän hukkaan miehen ilta- ja yövuorojen vuoksi, mutta eipä ole ollut ainakaan turhia paineita ja stressiä. Kaksi 1,5v esiuhmaajaa pitää hyvin jalat maassa tällä hetkellä.

Toivottavasti tulee vielä monta plussaa heinäkuulle! ♡

Mä täällä piinailen vielä. Tnä on dpo10 ja hätähousuilin, mut oli vissii nega. Haalea viivanpaikka tuli; mutta en niihin oikeestaan usko. Mieski sen näki, mutta kyseessä halpistesti.

Ovis on saattanu olla oletettua 2pvää myöhemminkin. Jännityksellä. Tiistaina pitäs about menkkojen alkaa eli testaan varmaan liian ajoissa?

Elaffy, ihana että kävit hoidossa, se on varmasti totta, että kokonaisuuden kannattaa olla kunnossa!
Vaikka en uskokaan että mikään yksittäinen toimenpide tai yhteensattuma on syy-seuraus-suhde, tasapainoinen keho toivottaa alkionkin tervetulleeksi!
Katjusha rv 36+1

Katjusha, sattumaa varmaan ollut osittain tuo vyöhyketerapia, mutta tuskin ainakaan haitallista, kun toivottu lopputulos saavutettiin tuplasti. :) Sinullakin synnytys alkaa olla lähellä! Minulla syntyi toinen tytöistä 36+1.. :)

Huh, meillä oli ihan todella ihana ilta äitiystävien kanssa!

Onnea karkille :)

Itsellä lähti (vihdoin) uusi kierto käyntiin, mikä tietysti harmittaa, mutta toisaalta oli helpottavaa, ettei nyt ainakaan moniin kuukausiin venynyt. Päätimme, että nyt jätetään tikuttelut ja päivien laskemiset pois, kun ei siinä ole mitään järkeä stressata tällä asialla tässä kohtaa, ja stressiähän siitä aina tulee, kun kalenteria ja niitä tikkuja tiirailee. Jos sitten kierrot ovat vielä vuodenvaihteen jälkeenkin ylipitkiä, niin sitten täytynee käydä jossain perustutkimuksissa, että tuleeko sitä ovulaatiota ylipäätään normaalisti.

Dossier, hyvä päätös :) ei sitä vauvaa stressillä tehdä tai turhalla tikuttamisella :)

Mulla tänään dpo12 ja kp 28/26-28 ja menkkoja ei kuulu. En oo uskaltanut testata tänään, testaan huomenna jos ei oo vieläkään alkaneet.

Dossier, Komppaan Pinjulia että hyvä päätös siinä mielessä että stressi ei ainenkaan auta! :)

Ja Pinjuli, toivottavasti pian sen viivaisen saisit siihen testiin. Oliko niin että vielä et haamua saanut testiin vai muistanko nyt väärin?

Itse ajattelin nyt kokeilla vyöhyketerapiaa kierron jouduttamiseksi sekä stressiin ja migreeniin. Niemjalta täältä palstalta sainkin vinkin, ja perehdyin sitten enemmänkin asiaa. Onko kenelläkään muulla kokemuksia? Täytyy sitten raportoida! :)

Voiko oviskipuihin kuolla? :D Vasemmalla puolella alkoi eilen ihan hullu jomotus ja tuntuu pahenevan vain koko ajan. Todennäköisesti keltarauhanen..

Elaffy...
Täälä yks joka omaa aivan sairaat oviskivut. Välillä jopa niin että muutaman metrin kävelymatkat on todella tuskaa ja makaamaan ei pysty jalat suorassa ym.
Tällainen pahin kipu kestää maks puolipäivää, yleensä ohi parissa kolmessa tunnissa mutta kyllä tosiaankin välillä tuntuu että selviääkö siitä :joyful:

Voi hitto mä ootan ovulaatiota...mun raskaustesti oli vielä raskaana 1-2 viikkoa. Kaavinnasta kohta kaksi viikkoa. Hyvin on laskenut kun hcg oli ehtinyt jo kymmeniin tuhansiin ennen kaavintaa. Toivottavasti kierto käynnistyy jo ensiviikolla kunnolla. Outoa kun sitä oikein toivoo tässä tilanteessa saavansa sen negan siihen testiin.

Joo, yhden haamun oon saanut ja nyt ei oo vieläkään täti tullut vaikka olisi viimeistään pitänyt eilen tulla. Koitan täällä purra hammasta ja testata vasta huomenna jos ei oo sillonkaan tullut :)

Takaisin