Raskaaksi 2016

Ite tilasin wishistä halpoja raskaus ja ovistestejä tällä hetkellä toiminu kaksi testiä hyvin.
:-) nyt oli tosiaan monta päivää taukoa peti hommista kun tuli niagara vuoto. No äsken taas päästiin heiluttelee kun vuotoa ei näyttäisi olevan. Jes toivottavasti tasaantuu. Siksipä hiljaisena olen ollut kun ei asia mitenkään liittyen raskaaksi tulemiseen kun odotin vuodon loppumista. Lisäksi inhottava kun eilen kännykkä tippui asfalttiin ja näyttö rikki, eilen lähti postin kautta huoltoon sitä odotellessa. Tabletilla siis olen, varakännykät kadonnut jonnekin :D tänään sain itkukohtauksen kun esikoinen meni hoitoon ja sanoin heipat poika kääntyy ja Ovi menee kiinni ja tämä pienestä ikkunasta kattoo Mua ja alkaa itkemään ja huutaa äitiii. Kyllä itellä sydän särkyi ja kotimatkalla ja kotona itkin :'( voi mun.pientä <3 onneksi aina onnessaan kotiin lähtee kun näkee minut heti ovelle menee joskus jopa ovella odottaa että tulen tietää koska äiti tulee hakemaan :-) anteeksi kirjoitusvirheet hankala tabletilla kirjoittaa

Esikoinen Ollu hoidossa siis 29.2 1v aloitti ja kesän kotona. Nyt elokuussa aloitti taas.

Ei ainakaan vielä o-plussaa... Näkyykö noissa testeissä hailura koko kierron ajan vai enteileekö tulevaa ovista?
1eeb46c35de58a28f730ef3432fdc6a8

Silkkitassu, mulla näyttää hailuraa pari päivää ennen ovista ja sen jälkeen :) En ole tosin hirveästi näiden aikojen ulkopuolella edes testaillu, voihan se näyttää hailuraa paljonkin ennen ovista :woot:

Eikös sitä lh-hormonia koko ajan kuiteki elimistössä pyöri, mutta ovulaation aikaan tulee hormonipiikki joka näkyy sitten ovistestissä plussana..

Mulla on ollu raskauskeijun halpistestit ovulaatioon käytössä, toimineet hyvin ja kierron joka vaiheessa on jonkinlainen hailura piirtyy tikkuun. Ei ehkä noin selkeätä viivaa kun sulla nyt, eli veikkaan ovista lähipäiville. Mikä kp menossa, silkkitassu?

Ps. Ei vieläkään tätiä....

Hei voisko joku viisas kertoa mulle, että missä vaiheessa kiertoa keltarauhanen voi vielä aiheuttaa nippailua ja jomotusta, jos ei ole raskaana? Johonkin dpo 10 astiko? Eikö se sen jälkeen surkastu pois ja siihen loppuis sen aiheuttamat jomottelut (-> pms?)?

Sitä seurailee itseään niin tarkkaan nyt, oviksen jälkeen joka päivä ollut pientä nippailua ja jomottelua alavatsalla/nivusessa molemmin puolin, ja nyt illasta vasemmalla alavatsalla jomotellut jo pitemmän aikaa, ainakin puolisen tuntia :shy: Ja dpo 11 tosiaan tänään. Ihan niinkuin olisin peilistä äsken katsonut, että nännit on jotenkin tummemmat ja erinnäköiset kuin ennen, mutta saahan niistä vaikka minkänäköiset jos oikein kauan töllistelee :rolleyes:

Hei voisko joku viisas kertoa mulle, että missä vaiheessa kiertoa keltarauhanen voi vielä aiheuttaa nippailua ja jomotusta, jos ei ole raskaana? Johonkin dpo 10 astiko? Eikö se sen jälkeen surkastu pois ja siihen loppuis sen aiheuttamat jomottelut (-> pms?)?

Sitä seurailee itseään niin tarkkaan nyt, oviksen jälkeen joka päivä ollut pientä nippailua ja jomottelua alavatsalla/nivusessa molemmin puolin, ja nyt illasta vasemmalla alavatsalla jomotellut jo pitemmän aikaa, ainakin puolisen tuntia :shy: Ja dpo 11 tosiaan tänään. Ihan niinkuin olisin peilistä äsken katsonut, että nännit on jotenkin tummemmat ja erinnäköiset kuin ennen, mutta saahan niistä vaikka minkänäköiset jos oikein kauan töllistelee :rolleyes:

www.solunetti.fi/fi/kehitysbiologia/keltarauhanen/2

Auttaako? :) eli mun ymmärtääkseni tosta taulukosta nii oot aikalailla oikeilla jäljillä korjatkoot viisaampi koska oli aika hyvä kysymys täälä ku ei liikaa tietoo tollasest oo:sad001

Joo linkissä on jotain vikaa....?

Mielelläni itsekin tosta lukisin jostain kun mietityttää ihan sama asia. Mulla dpo 9 (kp24/29) ja tänään särkenyt alavatsaa ihan kunnolla :(

Toivottavasti tää näkyy :) mä en itekkää saanu linkkii auki ja oikeen oli mutta kannattaa solunetti.fi käydä lukemassa

Liitteet

• IMG_20160816_205449.jpg
    IMG_20160816_205449.jpg
    100.6 KB · Katsottu: 188
Googletin ja yhessä paikkaa sanotaan näin: "Keltarauhanen surkastuu noin kierron 24. päivänä." Varmaankaan ei ole ihan eksaktia ja puhutaan lähinnä oppikirjan 28 päivän kierrosta, eikä lähdekään ollut mikään luotettavin, mutta ei tästä paljonkaan tietoa löydy. Kaikkialla sanotaan vain että keltarauhanen surkastuu ja progesteronitasot laskee luteaalivaiheen lopussa mikä johtaa kuukautisiin mutta kai se sitten vaihtelee yksilöittäin :confused: Ja ilmeisesti tuo keltarauhasen surkastuminenki voi jonkinlaista kipua aiheuttaa, mikä mutkistaa asioita entisestään :eek:

Moikka kaikki! Oon tässä hiljalleen lueskellut teidän kaikki viestit (313 sivua, huhhuh!) läpi ja nyt uskaltaudun itsekkin mukaan. Vauvakuumeillut olen niin kauan kun muistan :) Esikoiselle annettu lupa tulla heinäkuussa 2016, kun pillerit jätetty pois. Eli tyhjennysvuodon lisäksi on yhdet menkat kerennyt tässä tulla. Eli ihan alussa ollaan mutta omistan hyvin pessimistisen luonteen :D On ollut hurjan jännää seurata kaikkien matkaa tässä ketjussa ja miten paljon plussia on tullut! onnea niistä <3

No luin kans että 24 surkastuu mutta äkkiseltään oletan että lasketaa keskiarvo 28 päivää kierto? Tosta oli kyllä harmittavan vähä tietoa mutta keltarauhanen muodostuu ovulaation jälkeen. Eli jos kierto on pidempi kuin 28 niin ovulaatiohan voi tulla myöhemmin.. Siks mä oletan luettujen perusteella että lähtee surkastumaan 4 päivää ennen kuukautisia..??
Jäipä häiritsemään täytyy selvittää asia joltain oikeesti tietävältä :happy: tietääkö joku??

Eipä tässä pysy enää ollenkaan perillä mikä on mikäkin tuntemus. :D Hulluksi meinaa tulla kun riippumatta siitä missä vaiheessa kiertoa ollaan, "jossakin" tuntuu "joltain"! Naisen vatsaa kun voi jomottaa kuukautiset, ovulaation lähestyminen, ovulaatio, ovulaation jälkeiset päivät, keltarauhasen (munasolun) surkastuminen, lähestyvät kuukautiset jne.... Ei oo helppoa ei :D

Takaisin