Raskaaksi 2016

Täällä odotellaan km vuotoa alkavaks.. hätähousu teki viime viikol dpo 11 ja 12 plussan.. ja dpo14 cb digillä raskaana 1-2.. aattelin et teen tänään viel viimesen digin ni näytti ei raskaana.. maha, lonkka ja toinen jalka kipee.. vähän epäilyksenä kohdun ulkonen.. noh uutta matoa koukkuun!
Tsemppiä kaikille!

Jojoba, voi ei! No, eipähän näille mitään mahda, se starttaa hyvin, tai sitten ei. Toivotaan, että kaikki menee tästä eteenpäin paremmin.
Tsemppiä ketjuun tytöt!

Jaanpahan omankin tuntemukseni aiheesta "Mä en jaksa odottaa odottamisen iloa." Törmäsin lausahdukseen, että toiset jaksaa paremmin kuin toiset...
Nosti niskakarvat pystyyn.

Joo jaksaa todellakin. Onko tässä vaihtoehtoja jos on jo 2,5 vuotta eli 30 kuukautta yrittänyt saada sitä hemmetin plussaa tikkuun? Esikoista yritin 33 kiertoa ja sitten vasta se plussa pysyi mukana. Että ihan pisti miettimään, onko tässä vaihtoehtoa kuin jaksaa yrittää ja toivoa että edes se yksi plussa meille tulisi? Ja sekin että se menisi kesken ei haittaisi, tietäisipähän että on mahdollisuus vielä tulla raskaaksi. Ja tosiaan tiedän miltä keskenmeno tuntuu, itse kaksi olen kokenut. Ei ne helppoja hetkiä elämässä ole. Mutta eipä ole tämäkään kun vuodesta toiseen odotat että saisit sen plussan ja paskat sieltä mitään tule, kaikki pitäisi nyttenkin olla lääkäreiden mukaan kunnossa ja silti ei vaan sitä plussaa kuulu.
Että onko tässä vaihtoehtoja kuin kestää tämä kaikki paska mikä niskaan valuu, kun sitä niin kovasti toivoo ja haluaa meille pienen vauvan?
Sori tää avautuminen, ehkä tämä helpottaa omaa oloaan.

Muurahainen vauvalle lupa annettu tulla vuonna 2013 :(

Jojoballe pahoitteluni :( <3 oletko ollut neuvolaan yhteydessä? Kannattaisi sinne soitella ja olla yhteydessä, niin pääsisit sinne tutkimuksiin ja saisivat kirjattua raskauden ylös sun tietoihin. <3

Sympatiaa, muurahainen. Vaihtoehtona on vain kestää, koska monet meistä eivät pysty poistamaan toivetta lapsesta.
Toivon, ettei kukaan koskaan joudu odottamaan 9 vuotta ilman ensimmäistäkään raskautta, mitä meidän osaksi tuli. Tähän pysyvän oloiseen plussaan meni 10 vuotta ja kymmeniä tuhansia euroja. Silti, tällaistakin tapahtuu.

En oo viel soittanu. Soitan ku on soittoaika. Vuotohan ei oo viel alkanu mut kai seki sielt viel jossain vaihees alkaa :wtf: Pitääks jotain verikokeit ottaa jos se vuoto täst ei ala o_O luulis kyl et kohta alkaa ku en usko et hirveesti enää rauskaushormoonia oo kehos ku ei se digi sitä enään "löytäny"..

Jojoba, toivotaan, että sieltä alkaa vaan vuoto lähipäivinä. En hätäilisi verikokeen kanssa, koska arvot olivat digin perusteella laskussa. Pikaista toipumista!!

Katjuhsa <3 niinpä...

Jojoba, en ehkä lähtis luottaa yhteen digiin, ne kun myös saattaa olla viallisia. Pyydä neuvolasta, et menet sinne tekemään testin tai vaihtoehtoisesti tekevät verikokeilla testin. <3

Totta.. täytyy odotella. Soitan nyt kumminki sinnr neuvolaan ku varaan lapsille aikaa, mainitsen samal täst jotta tietoihin saadaan.
Maha sen verran kipee et uskon et digi täl kertaa oikeessa. Kunnon menkkamaisia kipuja. Alkais vaan nopee ni pääsis uuteen kiertoon o_O

Pahoitteluni jojoba :(
Laivareissu suoritettu,sai kivaati muuta ajateltavaa. Eilen illalla sitten alkoi kovat oviskivut,oikealla tylppämäinen kova sykkivä kipu,jatkuu vieläkin joskaan ei yhtä kovana kuin eilen. Onneksi mies ei ole reissussa niin saadaan talletella vaikka joka ilta ;) ovistikussa oli kyllä tänään viiva,mutta ei plussa. Laskenko nyt sitten et tänään ois dpo 1?

Jojoballe tsemppiä. Mulla kävi yk 2 ihan samalla tavalla. Päivän pari ehdin jo elää siinä uskossa että kaikki on ok ja olen raskaana, mutta menkat alkoivat kuitenkin eikä toinen digi enää näyttänytkään plussaa. Toivotaan että sulla alkaa vuoto pian ja pääset uuteen kiertoon <3

Kirppu, ei plussaa vielä ei... Onneksi tulee kesä ja yleisesti ottaen vähän rennompi mieli. Enemmän tekemistä pihalla ym, eikä ehkä tule niin paljon stressattua ja kytätty testejä.

Plussatuulia ja aurinkoista alkuviikkos kaikille ryhmäläisille :)

Sara dpo 2 yk 5

Muurahainen, mä törmäsin samanlaiseen lausahdukseen esikoista yritettäessä. "Ystäväni" kertoi että odottavat lasta, minä sanoin että meille on odotettu jo kolme vuotta raskauden alkua.. Hän oli pari sekuntia hiljaa ja tuumasi silmiin katsoen " mä EN TODELLAKAAN jaksais odottaa", heillä kun tärppäs yk2. Toinen ystävä vieressä katsoi tätä naista "et voi olla tosissaan" ilmeellä, mä en pystynyt puhumaan mitään.. Sit sanoin et eipä tässä ole vaihtoehtoja niin hän totesi siihen että "nii-i, mut silti en jaksais odottaa" Teki mieli karjua et minkäs vittu teet kun en vaan onnistu mutta ajattelin olla vain hiljaa et keskustelu loppuis. Väliilä tekis mieli sanoa et kyllä vaan jotkut ihmiset on sit tyhmiä :shifty:

Joo jotku ihmiset vaan sanoo enne ku ajattelee ja ei silti tajua omaa ajattelemattomuuttaan ku on sanonu. Hohhoi. Mulla kp4 ja menkat on/oli kyl nii kummalliset et mietin pitäiskö se testi vaa varmuudeksi tehdä. Millaiset voi olla valemenkat, onko kellään ollu? Nega se varmaan kuitenki on..

Juu neuvolaan soitettu lapsille aikaa samalla kysäsin mielipidettä.. oli nyt sitä mieltä et jos vuoto ei ala ni uutta testiä vaan.. oli vaan ihmeissään tilanteesta.. nooh eiköhän tässä viikonpäästä olla taas viisaampia..

Ihmiset jotka ei ole kokenut samoja asioita niin heiltä tulee sammakoita suusta ilman että ehkä tajuaa miltä se voi muista tuntua. Itsekkin kohdannut ihmisiä joiden mielestä raskaaksi tuleminen on itsestään selvyys ja että raskaus menee hyvin loppuun asti. mm. yks tuttava somessa ihan hehkuttaa miten on niiiiin hedelmällinen että kaksi lasta saanut alun heti kun ovat halunneet.

Sammakoita olen kuullut paljon omasta tilanteestakin, Kohtukuolema, rv 24+1 synnytin kuolleen poikani ja pidin häntä sylissä, nyt minulla on tyhjä syli, avaamaton äitiyspakkaus, hautapaikka ja olen äitiyslomalla parhaillaan kuolleen pojan äitinä. Väistämättä sitä miettii että voiko koskaan saadakkaan elävää lasta ja kuukautiset on pettymys jokakerta.

Jokaisella on oma tarina ja minusta kenenkään tilannetta ei kuulu vähätellä. Joihinkin asioihin kun ei vaan voi itse aina vaikuttaa. Oli yritystä takana sitten vähän tai paljon toivon että meille kaikille suodaan se onnenkipinä, plussa ja pieni käärö syliin. :Heartred

Otan osaa Janniliini. En voi kuvitellakaan miltä susta tuntuu. Itse sain esikoisen juuri ja kuolisin jos hänelle sattuisi jotain. Voimia teille! Mua ihan itkettää täällä...

Jos saan kysyä, niin selvisikö kohtukuoleman syy? Ei oo pakko vastata, jos et halua.

Jos saan kysyä, niin selvisikö kohtukuoleman syy? Ei oo pakko vastata, jos et halua.

Poika olisi ollut täysin terve, istukassa useita infarkteja ja veritulppa. Eli ruumiinavauksen tuloksena on hapenpuute. Tulevaisuudessa raskauden aikana ohennetaan verta varmuudenvuoksi klexane piikillä, jotta ei uudestaan käy näin.

Takaisin