Raskaaksi 2016

Nyytikki, en minäkään jaksanut koko ajan tsempata ... Ei sitä vaan jaksa jos yrittäminen lasketaan ennemmin vuosissa kuin kuukausissa. Toivotaan, että tuuri käy kohdallanne pian. Oletteko tutkimuksissa käynyt tai suunnitteletteko, sori kun en nyt muista ja puhelimella ei näy jos sulla on tiedot allekirjoituksessa :)
Tsemppiä ketjuun!!

Voi ei teitä jotka ootte samassa jamassa kuin minä♡ sitä en toivo kellekkään että alkaa mieli olemasn maassa eikä ole voimia enää yrittää. Mulla jo niin lopussa mieli että tänää laitoin vauvan tavaraa myyntiin..

Kirppu saanko udella taustojasi? Kauanko yritystä, onko keskenmenoja..? Anteeksi jos tungettelen, jossain luki että teillä yk 6 (?) niin tuohan ei ole varsinaisesti edes kovin kauaa. Siksi ajattelin kysäistä mitä tähän yritykseen liittyy..Oon täällä kuumeilupuolella lueskellut nyt jonkun aikaa juttuja, ku tää "krooninen" vauvakuume vaivaa..

Mulla ainakin vasta yk4 periaatteessa, takana yk1 kkm. Tämän takia nyt jo on niin turhauttavaa kun kaikki oli jo hyvin ja vauva tulossa. :( lisäksi pari kaveria raskaana joka ei yhtään auta asiaa, joista toisella vahinkoraskaus. Laitoin kanssa omia ekalle vauvalle tarkoitettuja tavaroita raskaana olevien ystävien babyshower lahjoihin, kun tekee niin pahaa. Niin epäreilu fiilis. Ja sitte tämä jolla on vahinkoraskaus niin on että ei saa stressata jne yrittää neuvoa tässä asiassa. Niin paljon vaan haluis jo oman pienen :( ja se tunne kun oli raskaana oli vaan niin ihanaa. Kyllä se niin masensi kun ne menkat alkoivat, tänään hain ja aloitinkin jo kuningatarhyytelön jossa oli kanssa vehnäalkioöljyä ja e-vitamiinia lisäksi. Jospa ois jotain apua. Tärppäispä kaikilla meillä pian <3

Ja vielä tää jolla oli vahinko niin on ollu vähän ongelmia raskaana ja valittaa ihan koko ajan kuinka kamalaa on olla raskaana. Ja ite miettii et voi kumpa olis raskaana.

Tiiamariia nuo on pahimpia jotka tulee vahingossa raskaaksi ja itte ei tuu tai on menettäny vauvan. Niin se tuntuu olevan että useimmiten ne, jotka ei lasta halua tai oo valmiita siitä huolehtimaan niitä tekee ja saa ja ne, joilla olis kaikki edellytykset huolehtia lapsesta ja antaa rakastava perhe nii ei niitä saa :( elämä.on epäreilu.

Niinpä :( ja silti pitää yrittää jaksaa uskoa että kyllä itelleki vielä joskus. On tääl onneks semmosia tarinoita että jaksaa uskoakin, esim. Katjusha :)

Arvelen, että huonoimmat neuvot, jotka lapsettomat tai hedelmättömyyden kanssa kamppailevat saavat, tulevat niiden suusta, jotka ovat raskautuneet helposti. Lista on pitkä, mitä ei kannattaisi sanoa. Paras ystävä kuuntelee, ja on tarvittaessa/pyydettäessä tukena - ei tuputa neuvoja (niissä menee luultavasti pieleen). Omalla kohdalla paras tuki on tullut niiltä, joiden elämässä on ollut samankaltaisia vivahteita.

Mä oon kokenut että paras tuki tulee täältä, samanlaisia kokemuksia ja ei aleta just tuputtamaan mitään. Raskaina olevien ystävien lisäksi muut on sellaisissa elämäntilanteissa että vauva ei todellakaan ole ajankohtainen. Parhaat ystävät juurikin sellaisissa elämäntilanteissa, mutta yrittävät parhaansa mukaan tukea ja kannustaa :)

Tuuliina: joo yk 6 mutta itselle todella pitkä aika ja turhauttava. Kaksi edellistä lasta tullut ekalla tärpillä. Mulla tämän puolen vuoden aikana tullut kolme keskenmenoa. Viimesin viime kierrossa. Mulla vauvakuume valtava etten kestä yhtää epäonnistumista ja nyt kun niitä on näin paljon tullut,tuli rajani täyteen yrittämistä ja epäonnistumista. Toki,peittoja heilutellaan kun haluttaa mutta ei varsinaisesti haeta ovista tai yrittämällä yritetä enää. Toivon että se tärppi yllätyksenä tulisi,edes tämän vuoden aikana. Meitä on erilaisia,eli kaikki tuntee erinlailla eri ajassa,jotkut tosiaan kestää vuosia samaa ruljanssia ja toiset ei puoliakaan ja mä kuulun tähän jälkimmäiseen.

Niinhän se on, että erilaisia ollaan ja koetaan asiat niin eri tavalla. Silti kaikki täällä jossain määrin samassa veneessä :) Meillä esikoinen antoi odottaa itseään 8 kk, luovutin minäkin siinä tavallaan.. Meille tuli sitten koiranpentu (olisi tullut joka tapauksessa), ja keskityttiin siihen, stressi tavallaan laukesi ja pian raskauduin. Esikon ja keskimmäisen ikäeroksi tuli 1 v 2 kk ja keskimmäisen ja kuopuksen 1 v 6 kk. Eli kohtuu nopeasti sitten tuli kun alkoi tulemaan.. Nautin nyt tästä, mutta jotenkin tuntuu että haluaisin vielä ainakin yhden. Mies saattaa olla eri mieltä.. Siksipä tämä taitaakin olla vähän väärä ketju mulla kirjoitella kun raskaus ei ole suunnitelmissa.

Mulla esikoinen tärppäsi myös ekalla kerralla, joten tämä aika on myös sen takia tuntunut pitkältä, vaikka ei meilläkään ole nyt vasta kuin yk 8. Tuohon aikaan mahtui, niin ärsyttäviä kommentteja, mitkä olisin mielelläni jättänyt kuulematta. Vaikka eipä kukaan niitä varmasti ilkeyttään ole laukonut.
Eniten ehkä puhuttiin juuri siitä ettei saa stressata. Mä stressasin tässä kierrossa, en tosin vauva-asioita. Lopputulos on kuvassa 3 tunnin pidätyksellä :) Kemiallisissa ei ikinä tullut tämmöisiä viivoja, puhumattakaan että kontrolliviiva kalpenisi plussaviivan vieressä :pToivon että tämä nyt pysyisi matkassa.

Jään seurailemaan tätä ketjua vielä, tästä on ollut suuri apu kun on saanut lukea muiden samankaltaista fiiliksistä :)

Dimsku rv 4+4 yk 8

Liitteet

• 20160515_210158-1.jpg
    20160515_210158-1.jpg
    1,018.7 KB · Katsottu: 169
Kiitos <3 mä pysyttelen täällä mukana ja kirjoittelen välillä. Jospa se onni suosisi ja toisi meille tänä vuonna ylläriplussan joka pysyisi matkassa.
Dimski Onnea mahtavasta plussasta♡ tarrasukkia matkaan paljon!

kp 1, yk 7 alkoi.

Eli ovulaatio tapahtui juuri silloin, kun ajattelinkin eli kp 14 vaikka ei testi sitä näyttänytkään. En tiedä haluanko testailla noita enään, kun on kumminkin aika säännöllinen kierto, eikä testi näyttänyt hymynaamaa, vaikka sinä päivänä oli kaikki oireet ym. Mitä mieltä te olette?

Mä yritän nyt olla stressaamatta, vaikka esikoisen haaveilu on mielessä koko ajan! Mä en vauvaa saa aikaiseksi murehtimalla. Mutta myönnettäköön, että välillä on kyllä niitä toivottomuuden tunteita.. Kun osaisikin vaan olla miettimättä kiertopäiviä sun muita. Ne tulee niin automaattisesti!

Mäki yritän olla ressaamatta mut kyl sitä kalenteria vaan tulee katottua. Ite en kyllä testaile ovista kun siitä tulis mulle ainakin turha lisästressi

Itse kullekin tulee niitä vaikeita epätoivon hetkiä, kun tekisi mieli lyödä hanskat tiskiin ja luovuttaa, mutta silloin täytyy muistaa, että elämässä on myös niitä asioita, jotka ovat hyvin ja joista voi olla kiitollinen. Tietysti monet korkeat odotukset ja niissä pettymiset koettelevat luonnetta, en sitä vähättele, mutta jos ei yritä, ei voi myöskään onnistua - oli se asia sitten mikä hyvänsä.

Joillekin toimii raskautumisessa se, että lakkaa stressaamasta ja siirtyy vähemmän puuduttavaan yrittämiseen. Lapsia on saatu kautta aikojen ilman tikkuja ja muita vippaskontejakin, joten miksi se ei nyt olisi mahdollista? Täytyy vaan antaa sille mahdollisuus.

En itsekään enää laske yrityskiertoja, koska aloitettiin perheenlisäyksestä haaveilu ja sen yrittäminen virallisesti joskus viime kesän lopulla. Ja totta hitossa se turhauttaa, ettei plussaa ole vieläkään tullut. Tutkimuksiin ei kuitenkaan lähdetä vielä, mutta se on yksi mahdollisuus, jos loppuvuoteen mennessä ei ole tapahtunut muutosta suuntaan tai toiseen. Aika näyttää.

Paljon voimia jokaiselle tahoillaan ja plussatuulia! Vielä se nyytti meille vaillinaisillekin suodaan :)

Tuulia kp 25

Takaisin