Raskaaksi 2016

Tervetuloa uusille yrittäjille :)

Täällä menossa kp 27/29. Ihme tuhrua tullut jo muutaman päivän ja sen haju on melko epämiellyttävä... Ollut aiemminkin sama juttu että ennen ja jälkeen menkkojen on omituinen tuoksu tullut kaupan päälle. Olen käyttänyt emättimen maitohappobakteerivalmisteita mutta ei ole ollut merkittävää apua. Ihan kuin olisi mätänemässä paikat :D

Onko teillä pitkään yrittäneillä millaiset kuukautisvuodot? Mulla todella niukat, selviän melkeinpä pikkuhousunsuojalla koko menkkojen ajan. Onkohan sillä suurtakin vaikutusta raskautumisen kannalta? Viime kierrossa oli runsaammat ja jopa kipujen kera, mutta silloin taisi jotain pientä alkua olla tekeillä kun testi näytti plussaa päivän pari ennen vuotoa.

Sara, niukka vuoto voi olla merkki siitä että limakalvo ei kasva tarpeeksi paksuksi, jotta hedelmöittynyt munasolu siihen pystyisi tarttumaan. Suosittelen kokeilemaan greippimehua tai jotain muuta mikä paksuntaisi limakalvoa.

Muurahainen kp 25, dpo 8, yk 26

Onkohan olemassa jotain muuta kuin greippimehu? Mulla kaikki c-vitamiinipitoiset valmisteet ja ruuat laukasee herpesviruksen, outoa mutta joka kerta sama juttu.

Heips, en myöskään tiedä noista poppaskonsteista..... Täällä ihmettelen nyt että oliko mulla nyt sitten kuitenkin ovis jo torstaina ku laskurin mukaan tänään mutta ei ole mitään oireita ollut enää torstain jälkeen... kierron pituus on itsellä vähän vielä hakusessa kun on ollut vasta 2 menkat pillereiden jälkeen.. Edellinen väli oli 31 päivää...

Sara80: Mulla kans tosi niukat kuukautiset. Jääneet sellaisiksi pillereiden lopetuksen jälkeen. 3vrk kestää ja pikkuhousunsuojalla jopa pärjäis. Nyt oli ehkä hitusen verran runsaampi vuoto. Mutta vuodon väri oli erilainen. Tosi tumma, muistutti murskattuja mustikoiden väriä.

Mulla ollut pillereiden kanssakin melko niukat ja muutaman kerran vuodessa söin pari kuukautta pillereitä putkeenkin kun kärsin migreenistä kuukautisten aikaan. Liekö sillä jotain vaikutusta, ehkä kestää sitten hiukan pidempään ennen kuin hormonitoiminta palautuu kun ollut noin sekavaa aiemmin. Vuoden vaihteessa jätin pillerit pois eikä ole yhtä ainuttakaan päänsärkylääkettä tarvinnut ottaa :)

Natskuli ootko tikulla testannut ovista ollenkaan?

Tässä kierrossa en tikuttanut kun unohtui ostaa, viime kierrossa sai ovis plussan tikkuun oireiden perusteella kun kokeilin... Että oireet viittas kyllä torstaina ovikseen... Söin n 6 vuotta minipillereitä ja kuukautisia oli hyvin harvoin.. Pillereiden jälkeen meni 4 viikkoa kun ekat menkat alkoi ja siitä seuraavat 31 päivää... Menkat on ollu kyllä ihan normaalit.. Nooh eipä tässä auta muutakuin odotella miten käy.. :)

Mulla oli ennen raskautta toosi runsaat ja kivuliaat menkat, kesti sen 3pv ja pari pv päälle tuhrua. Sitte kahdet edelliset menkat ennen raskautta oli todella niukat, phsuojalla olis pärjänny koko menkat mutta oli tosi kivuliaat ja silti plussa tuli :)
Nyt synnytyksen jälkeen ekat menkat oli 3pv niukat, sitte tuli 3vk päästä pieni tuhru ja siitä 5vk tuhru ja sitte meni 2kk ja nyt ihan normaalit menkat alkoi eilen. Katotaan mihin alkaa tasottua..

Niemja kp2/? Virallinen yk1 (tjot 12/15)

Mulla ei oo ollu yksiäkään luomumenkkoja pillereiden jälkeen kun heti raskauduin, niin jännittää kyllä mimmoset on tulossa. Ennen pillereitä se oli aina ihan hirveää. Hmm joo toi monivitamiinilisä on mietityttänyt, taidan ehkä itseki siirtyä tuohon d-vitamiiniin ja foolihappoon jahka noi vanhat loppuu. Yritin tänään katella vehnäalkioöljyä sokoksella, mutta en tiedä miltä sellainen edes näyttää :D

standalone

Pullo maksoi n. 10e. Ton "märän" kohdan kuuluis olla valkonen. :grinHieman sottasta puuhaa ton kaataminen välillä. Tota otin joka aamu teelusikallisen, kunnes plussasin. :)

Kuukautisista puheen ollen, mulla on ollut vähän niukanlaiset vuodot viime vuosina ja lyhyehkö kierto ihan kuukautisten alusta asti. Kuitenkaan ultrassa eivät ole maininneet liian ohutta limistä ongelmaksi, mutta ymmärrän että se voisi olla. Itse käytin limiksen vahvistamiseen Gelee Royal -kapseleita, mutta toisille niistä tulee vuotohäiriöitä. Aion jatkaa näitä raskauden jälkeen "vaihdevuosivaivojen karkoittamiseen" :D Mulla on limis kasvanut ovuloimattomissa kierroissakin, eli enempi ollut ongelmaa munasarjoissa kuin estrogeenin tasossa sitten kumminkin.

Mä en oo koittanut gelee royalia mutta bee propolista olen ja siitä tuli ihan kamala silmien kutina ja aivastelu, joka loppui heti kun lopetin niiden käyttämisen. Niin ainakin ekana vaihtoehtona haluuun testata noita muita vaihtoehtoja :)

Mehiläiskuningatarhyytelöä kapselina, saa varmaan myös ihan Prismoista jne, ainakin luontaistuotekaupoista ja mistä nyt ravintolisiä saa :)

Sara80, mä olen ostanut Lifestä mutta on saatavana marketeista myös. Jotkut ottaa 2 kapselia ennen ovista ja 1 kapselin päivässä oviksen jälkeen. Kokeilemalla tietää, sopiiko itselle :)

Mä oon ollu ehkäisyttä kohta neljä vuotta, yksi raskaus ja synnytys välissä. Kierrot 25-31 päivää. Vuoto reilua ekat neljä päivää ja parin päivän tuhrut päälle. Gynellä sattumalöydöksenä toissa kierrossa ohut limakalvo, mut ei vaikuttanut mielestäni vuodon määrään.

Mä syön mammavitamiiniä ja d:tä 50 mikrogrammaa.

Dpo 12, ja oon ollut testaamatta. Huomenna ajattelin pissiä sen jokakuukautisen negan. Tätiä odottelen tiistaille tai keskiviikolle. Perinteinen tissikipu hävisi tänään kuten aina kaksi päivää ennen vuotoa, joten toiveet ei oo korkealla. Musta on mukavampi kuitenkin odottaa tätiä kun varmasti tietää sen olevan tulossa!

Monessa paikassa mainitaan että tummempi ja runsas vuoto viittaa liika estrogeeniin. Vaalea niukka vuoto vähäiseen estrogeeniin. Entä kun on tummempi niukka vuoto? Menee pää sekasin ku näitä miettii. Ei pitäis lukea mitään. :D ehkä mun kroppa on ihan pilalla...

Kp5/27-34(40)

Takaisin