Raskaaksi 2016

Kiitos Katjusha. Nyt alkaa näyttää pahasti siltä että kohtutulehdus iskee. Kuume on noussut ja alavatta se vaan on kipeä... no, eikun huomenna soittoa sairaalaan!

Kiitos! Sitä itsekkin toivotaan että asiat kääntyisi parhain päin, ja menkat alkaisi pääsisi jatkamaan eteenpäin nyt vaan junnataan tässä eikä oikeastaan tiedetä onko jotain vikaa jossain kun kipuilee mutta terveyskeskus sanoo vaan että oottele jos kuumeen nostaa ota uudelleen yhteyttä. Onneks tuo toinen puolisko suhtautuu rennolla asenteella et välillä onnistuu hillihtemään kun alan liiaksi seinille hyppiä.

tiiamariialle kovasti voimia!

Ilmottaudun mukaan kuumeilemaan! :) toinen yrityskierto menossa ja ehkäisy jätettiin pois ajatellen, että tulee kun on tullakseen. Ei ihan mennyt niin :D testejä on jo tähän mennessä tihrusteltu aika kasa! Tällä hetkellä dpo 12 ja ihan hentonen haamu saatu testiin, mutta itse oon vielä hyvin epäluulonen. Elikkä piinapäiviä elellään ja katsotaan miten käy:) plussatuulia kaikille <3

Tervetuloa uusille, onnea plussanneille ja tsemppiä muille!!<3
Mä nyt ihmettelen mitä mun kroppa yrittää kertoo..? Menkat melkein kolme viikkoo myöhässä, raskausoireita oli muutaman viikon ja siihen päälle oli muutama kerta jolloin tuli paperiin hieman verta.. Nyt melkein viikon ollut oireetonta , mutta eilen tuli todella kirkasta ja paksua limaa ja tänään tuli taas kauhee huono-olo, alaselkäkipu, vilunväristyksiä ja outo tunne mahassa, aivan kuin nipistelis mutta samalla vähän kivun omaista.
Mitä ihmettä oikein tapahtuu? Tulis edes ne menkat niin pääsis jatkaa.. Turhauttavaa...

Katjusha, huono olo tuntuu taatusti jopa "hyvältä" - tietää että on jotain tekeillä <3

Tiiamaria, ikävä kuulla että kävi noin, mutta tervetuloa kuitenkin takaisin.

Syvissävesissä, toivotaan sinne pikaisia menkkoja niin pääset taas pikapuolin uusiin yrittämisiin :)

Täällä menossa kp 16/28-30 ja dpo 3. Milloinkohan sitä uskaltaa testailla ekan kerran? Malttamattomana täällä jo mietiskelen... Menee kaiketi ainakin viikko ennenkun hcg alkaa edes erittyä?

tiiamariia, oon tosi pahoillani.. Ei ole millään mittapuulla reilua, että ensin viedään pois jotain todella suurta ja sitten vielä joutuu kärvistelemään kivuissa. Toivottavasti olisit välttynyt edes kohtutulehdukselta ja kyse olisi vain jostain "normaalista" jälkioireilusta.. Voimia <3

duulia, etpä sä varmaan kerkiä täällä montaa päivää turisemaan haamusta päätellen ;)

Pikkumyyxx, inhotavaa epätietoisuutta! Ja noi oireiluthan viittaisi ihan raskauteen tai ovulaatioon? Onko nyt ihan satasatavarma, ettei voisi jompikumpi noista olla kyse?

Sara80, testausajankohtapäätös olkoon jokaisen oma, mutta tosiaan vasta noin viikon kuluttua ovulaatiosta tapahtuu mahdollinen kiinnittyminen ja vasta sen jälkeen alkaa hcg:n erittyminen. Täällä kai jollain ollaan nähty värillisiä viivoja jo dpo9, mutta useimmat tuntuvat aloittavan testailun "vasta" dpo 10. Itse kuulun tällä hetkellä siihen koulukuntaan, joka testaa vasta, kun menkat ovat myöhässä. Toivo pysyy yllä kauemmin ja halvemmaksikin tulee :grin Luulen tosin, että heti kun mulle ilmenisi edellisistä kierroista poikkeavia tuntemuksia ja oireiluja juoksisin saman tien ostamaan lähiprisman ja -apteekin testihyllyt tyhjiksi ja aloittaisin maratontestailut :D

Tällä hetkellä ei valitettavasti ole sitä suunnitelmaa, sillä tuntemukset lupailevat uuteen kiertoon lähtöä. Mutta kaipa sitä elämä yllättää joskus positiivistestikin, joten vielä odotellaan :)

Syksyinen kp 26/27, dpo 11, yk 6

Tyhmä kysymys, mutta jos menkkoja ei kuulu sillonhan ovulaatiokin on jäänyt välistä ainako? Tuleeko ennen uutta ovulaatiota menkat aina vai voiko ovulaatio tulla ilman että välissä olisi ollut vuotoa? En löytänyt netistä mistään selvää vastausta ja ei oo ennen tarvinnut miettiä kun menkat alkaneet kellontarkasti melkeimpä.

Ovuloimaton kierto voi olla pitkä tai lyhyt. Todella pitkilläkin kierroilla voi tulla raskaaksi, jos ovulaatio kuitenkin tuli. Itse en tietäisi ovuloinnista tai ovuloimattomuudesta ellen seurailisi aamulämpöjä tai testailisi.

Pikkumyyx, sähän voisit tehdä joko ovistestin tai raskaustestin, jos kaapista löytyy. Mä aloitin ovistestillä, kun en uskaltanut testata hcg-tikulla. Ovistesti oli räikeä plussa, kun raskaustestikin oli sitten samana iltana plussa.
Katjusha rv. 6+0, armotonta väsymystä iltaisin...

Pikkumyyx, sähän voisit tehdä joko ovistestin tai raskaustestin, jos kaapista löytyy. Mä aloitin ovistestillä, kun en uskaltanut testata hcg-tikulla. Ovistesti oli räikeä plussa, kun raskaustestikin oli sitten samana iltana plussa.
Katjusha rv. 6+0, armotonta väsymystä iltaisin...

Mä en ymmärrä noista ovistesteistä mitään, niin mikä niissä on se toiminta idea? Kun mietin vaan kun oot saanu ovulaatio plussan ja raskaus plussan samana päivänä?
Mä kun en oo ikinä testannu ovulaatiota..
Tänään ollut TOINEN tissi kipee..? Mä ehkä ootan ensviikkoon ennen ku testaan...

Pikkumyyxx, ovulaatiotestit perustuu lh-hormonin mittaamiseen. Ennen ovulaatiota sen määrä naisen elimistössä kasvaa jyrkästi ja siksi sen avulla voi ennustaa ovulaatiota. Lh-hormonin määrä nousee myös raskaudessa, joten siksi ovulaatiotestiin piirtyvät vahvat viivat myös silloin. Ovulaatiotesti ei siis kerro, ovuloitko, vaan ainoastaan antaa suuntaa lh-hormonin määrälle. Tajuaakohan tästä sekavasta viestistä mitään? :) Korjatkaa joku, jos oon hakoteillä.

Siis PC liuskat tuleeko niihin aina viivoja? Mä oon kuullu niistä hyvää enkä viime kuussa kyllä saanut yhteenkään viivaa ja nyt jo kolmena päivänä saanut jonkinlaisia viivoja - mitkä mieskin näkee. No, onnessani kävin sitten hakemassa digin mutta Ei Raskaana lävähti ruutuun. :/

Syksyinen, kyllähän se niin taitaa olla, että muitakin testejä tarvitaan, että voi varmistua ovulaatiosta. Ottavat progesteroniverikokeita oviksen jälkeen, ja tuo aamulämpökin on riippuvainen keltaraushashormonista loppukierrossa. Ovulaatiotestit reagoivat myös HCG:hen. ketkä ovat IVF:ssä eivät voi testata kotona raskaustestilläkään ennen 12 dpo - jos on pistetty ovulaatiota irrottava pistos ennen munasolunkeräystä. Ovulaatiotestiohjeissa sanotaan, että tulos voi olla virheellinen, jos on juuri ollut raskaana tai on ollut hedelmällisyyshoidoissa hcg:tä sisältävin lääkityksin.

Duulia, digitesti ei ole järin herkkä mutta kyllähän se tuomio on aika jyrkkä :/ . Toisille tulee kyllä viivankuvia PC:iin usein, niiden kuitenkaan vahvistumatta. Se on mystillistä, en ole koskaan saanut viivanpaikkaa ja toisille niitä näyttää tulevan herkästi. Toivotaan, että sieltä lähtisi positiivista kehitystä tulemaan muutaman päivän päästä, jos menkat vaan pysyy poissa.

ON. Jaahas...kännykkään oli jäänyt ikävä muistutus. Huhtikuun viimeisellä päivällä oli merkinta LA. No eipä ole, kun on mennyt kesken jo syksyllä rv11. Olin sen toisenkin kesken menneen raskauden LA:n merkinnyt kännyyn ja sekin tupsahti kalenteriin noin kuukausi keskenmenon jälkeen. Fiksu olis tietty poistanut kännystä merkinnät...
Sen jälkeen onkin ollu hiljasta...yksi kemiallinen ehkä, joka näkyi yhtenä päivänä haaleana värillisenä viivana r-testissä, mutta hävis sitten. Nyt ei oo tärpännyt enää. Yli vuosi yritystä takana...plääääääääh!!

Heippa! Täältä ilmoittautuu kanssa yksi malttamaton odottelija :) Mulla on itelläni jo entuudestaan 7- ja 5-vuotiaat tytöt, mutta miehelle "haavevauva" olisi ensimmäinen. Me ollaan yritetty on nyt 2 kiertoa, ja tänään on kp 28/28. Erinäisiä oireita oon ollut tuntevinani, mutta nyt tuntuu kovasti siltä, että menkat ois alkamassa taas. Odottavan aika tuntuu niiiiiiin pitkältä...

Takaisin