Raskaaksi 2016

Joo, vähän jännittää kyllä. Yleensä kp ollut tasan 28pv mut viimekierto oli tuon 26pv...tosin siinä kierrossa sainkin jonkun haamuplussan ennen vuodon alkua eli mietin olisko ollut kemiallinen...?
Hmmmmm....vähän nyt juilii mahassa eli täti kyllä saattaa kurvata kp28 kylään kuten niin usein aina ennenkin.

Onnea plussista, mahtavaa! <3

Jee jojoba, nyt vaan odottamaan kierron käynnistymistä :) tsemppiä sinne! Foolihappoa riittää tuo sun mainitsemasi perusannos (400-600mikrg) vaikka osalle voidaan suositella suurempia annoksia :) ja mielummin itse suosin ravinnon kautta tulevaa eli esim pavut, parsakaali, pinaatti, pähkinät, marjat ym :) itse syön noita multivita raskaus&imetys vitamiineja.

On. Dpo 12? Kai. Välillä tulee selkeä fiilis ettei ainakaan ole plussaa tiedossa. Tänään kiukuttanut, samoin kuin eilen. Ja huomasin tänään ajattelevani etten oo raskaana ja menkat alkaa tyyliin sadan päivän päästä. Niinkin voi kai käydä, voihan tää kierto olla ihan sekaisin jos tässä mitään kiertoa edes on. Siitä kyllä oon lähes varma että oviksen tunnistin. En usko että vois erehtyä. Toki en mitään tikuttanut eli täysin varma ei voi olla :( masentavaa kun ei tiedä yhtään missä kehon rytmin huitelee.... Testiä kuitenkin perjantaina kun oletettavasti se dpo 14. Tai huomenna :D

Kumpaa te uskoisitte oviksen tulon suhteen kun limat on muuttuneet parin päivän aikana enemmän ovismaisiksi mutta o-testi ei anna kuin viivanpaikkaa? Lämpöjä en oo muistanut mittailla. Perjantainahan sen näkee jos on ovis tapahtunut mutta rasittaa kun ei tiedä onko kyseesaä vaan huonot o-testit vai mikä.

Tuli kyllä erittäin selväksi eilen etten todella voi sitten joskus raskaana ollessa voi tehdä enää vuoroja tuohon yhteen lemppariyksikkööni :/ pari kertaa olin itse läheltä piti-tilanteessa aggressiivisen potilaan kanssa ja toinen hoitaja sitte sai ihan vammoja toisen potilaan kanssa. Kyseessä kehitysvammaisyksiklö jossa todella haastavasti käyttäytyviä potilaita ja väkivallan riski jokapäiväinen. Harmi kun on muuten niin mukava paikka mutta en kyllä raskautta ja vauvan hyvinvointia vois alkaa tuolla riskeeraamaan.

Onnea jälleen kaikille plussanneille! Mulla on niin maan mahdottoman luja fiilis siitä, että nyt on tärpänny! Toivoisin että ei olis, koska tiedä putoavani toooosiii korkealta nyt! En edes tiedä mistä mun fiilis tulee, koska oireita on huomattavasti vähemmän kuin keskenmenneessä raskaudessa... No, tulta päin! Hankin haarniskan ennen putoamista, jos ei sattuis niin paljoa! o_O

Muokattu viimeksi:
Hei kaikki! Tosi paljon onnea plussanneille
Viikko sitten kirjotinkin ekan kerran hätäisesti. Jos jotain taustaa kertoisin itestäni. Oon 37v ja mies on 35v. Miehellä on neljä lasta ennestään ja mä odotan että saisin sen ensimmäisen. Yritys aloitettiin 05/11 välillä tjot meiningillä ja välillä yritetty kunnolla. Kertaakaan en oo virallisesti raskautunut enkä saanut plussaa mutta kemiallinen raskaus oli 10/12 ja se on antanut vähän toivoa että raskaus on mahollista. En halua loukata ketään seuraavalla, mutta oon miettiny et kumpi ois oikeesti pahempaa, tää ettei vuosi vuoden perään saa plussaa ollenkaan vai keskenmenot? Mulla oli 2002 spontaani km ja tiiän sen tuskan mitä se on, mutta ite oon ajatellu , että olis ainakin toivo raskaudesta loppuun asti. Mutta tää tunne kun ei plussaa oo ikinä tullut tänään yrittämisen aikana , meinaa välillä hukuttaa. Oltiin jo jossain vaiheessa aloitettu hoidot kunnallisessa ja sain letrozolit ovulaation avuksi. Piti puhaltaa välillä peli poikki kun pää ei meinannut kestää. Nyt mulla on uus aika 2.3. Jos mulla oli viikko sitten ovis niin onko mulla nyt dpo 6? Anteeks pitkä sepustus. Ja aina niin, piti vielä kysyä missä vaiheessa ootte saanu plussat? Mulla on taas kerran vahva tunne, että nyt tärppää.... oon itkenyt tän päivän milloin mistäkin pienestä asiasta ja loukkaannuin miehelle ihan mitättömästä väärästä sanamuodosta. Toivon että ois tärpänny tai sit mulla on muuten vaan hormonit sekaisin.
Birita kp21/28 dpo 6?

Birita: vastaan tuohon sun kysymykseen, että kumpi on ns pahempi vuosi vuosien perään ei saa plussaa vai keskenmenot. Tämä on vain minun mielipiteeni ja kokenut keskenmenon tasan kaksi viikkoa sitten voin sano että omalla kohdallani vuosien lapsettomuus olisi kauheampaa. Keskenmenon myötä olen itse saannut varmuuden siitä että raskaus on vielä mahdollista, mutta jos en koskaan saisi plussaa testiin monien yritysten jälkeen, olisi vielä hirveämpää. Vaikka keskenmenon kokemus on sellainen mitä en kenellää haluaisi tapahtuvan, mutta en myöskään lapsettomuutta.

Pahoittelut iinaalisa ja voimia ❤.
On se tuska mikä kelläkin, niin sieltä vaan täytyy omalla ajalla nousta, mut pitää pystyssä joka kuukausi toivo, vaikka sen välillä hävitänkin mutta ei tätä jaksa jos ei oo positiivinen. Toivotaan oikein runsaasti plussatuulia tähän ryhmään meille kaikille.
Tilasin paketin testejä, niin saa ihan urakalla testailla.

Huomasin, että kaikki hymiöt mitkä laitoin niin puuttuu. Käytän tätä puhelimen nettiselaimella. Osaan näköjään sujuvasti seurata taustalta , mutten käyttää tätä oikein :)

Onnea hyvistä ultrakuulumista Sydänkäpynen!

Birita mä myöskin olen sitä mieltä että keskenmenon kokeneena siitä sai lisää uskoa siihen että pystyy raskautumaan.. Vaikka keskenmeno kamala kokemus oli ja jätti jäljet minuun henkisesti niin toisaalta taas olen iloinen että vuoden yrittämisen jälkeen sain sen plussan testiin, joten tuntuu nyt että raskauden pitäisi olla mahdollinen! Toisaalta olen alkanut pelkäämään että entä sitten kun/jos saan sen plussan vielä joskus uudestaan niin meneekö sekin sitten kesken :(

Hei!

Varovasti ilmoittautuisin mukaan. Alhaalla pikkuisen taustaa itsestäni:

Eli olen 32 vuotias naimisissa oleva neljän suloisen lapsen äiti. Olen ollut kotiäitinä 2013 vuodesta lähtien.. Hoitelen 2 ja 3v lapsiani kotona. Luulin neljännen lapseni jälkeen että lapsilukumme on nyt täynnä mutta kuinkas kävikään nyt pojan täytettyä 2 v ja vauvakuume nostaa päätään...apua!! Olen miehelle jo vähän vihjannut että ei tämä tainnutkaan olla tässä, hän on vähän kahden vaiheilla, ei ihan vielä suostunut joten joudun vielä toistaiseksi kuumeilemaan. Tiemme vanhemmiksi ei ollut ruusuinen vaan vaikeuksia täynnä. Esikoinen antoi odottaa itseään kunnes lapsettomuushoidoista tulin raskaaksi viimein ja siitä tyttö vuonna 2008. Tytön ollessa 1,5 v vauvakuume iski ja ilmoittaudumme samalle klinikalle pakastealkioiden siirtoon. Odotukset korkealla ja alkuraskauden varhainen keskenmeno, testissä näkyi haalea plussa. Miten tästä surusta noustaan :( ivf jonoon jäimme puoleksi vuodeksi ja kevään sarastaessa siirrettiin kaksi alkiota taas odotukset pilvissä, testit silti negaa ja seurauksena karvas pettymys ei saada sisarusta meidän prinsessalle :( kunnes ihme tapahtui ja epäonnistuneesta alkioiden siirrosta kuukauden päästä tulen luomusti raskaaksi ja lopputuloksena syntyy pieni poika vuonna 2010 kuukauden etuajassa. Meillä lapsettomuuden syynä oli miehen alentunut siittiöiden liikkuvuus ja vain 1% normaaleja ja lääkäri sanoi että raskautuminen ilman apuja on lähes mahdotonta, mutta niin siinä vaan kävi että seuraavat kaksi raskautta lähtivät myös luomusti käyntiin ja lähes ensimmäisistä yrityskerroista. Näinkin voi siis käydä. Toivottavasti jaksoit lukea meidän tarinamme, koska uskon että se voi antaa toivoa muillekin jotka kamppailevat samojen asioiden kanssa. Itse en koskaan uskonut että voisin joskus olla neljän lapsen äiti, mutta eipä se lääketiedekään kaikkea tiedä. Nyt siis oikeasti haaveilen ja kamppailen vauvakuumeen kourissa ihaninta olisi jos pesueemme täydentyisi vielä yhdellä lapsella, mutta jos en enää tule raskaaksi niin on hyvä näinkin :)

Enisa83 : Aivan ihana tuo että onnistuit sitten luomusti tulemaan raskaaksi! kiitos että jaoit tarinasi täällä ja toivon että miehesi alkaa pian kanssasi kuumeilemaan seuraavasta pienokaisesta! :)

Birita, tuolla "ei tää olla niin vaikeeta" ketjussa on niitä juttelemassa joille raskautuminen on vaikeaa ja monet ovat yrittäneet ensimmäistäkin jo monta vuotta!

Täällä täti näyttäis kurvaavan tarkalleen kp28/28 dpo14 käymään. Ainakin sellanen riipivä kipu alkanut alavatsalla ettei voi erehtyä. Hanat aukee tietty kesken työpäivän :(
Muoks* ja luonnollisesti eilisen päivän tyyneys vaihtui aamun masennukseen...eli toisetkin hanat aukeaa varmaan useampaankin otteeseen päivän mittaan. Onneksi on aika kiire töissä ettei ehdi ajattelemaan tätä asiaa...

Muokattu viimeksi:
Omanapailua:Uni ei tullut heräsin sitten testejä tekemään en tiedä miksi mutta kastoin 2 testiä.Noh puhdasta nega kumpikin :/ Nyt on fiilis että ei oo kyllä tärpännyt vaikka vähän liian aikaisin testasinkin.Mutta vaikka asia voi harmittaa niin ei suuri harmitus kun vasta eka kunnon kierto niin oishan se ollut epätodennäköistä että heti raskautunut ja enemmän toivon raskautumista tietenkin teille joilla pitkä yritys takana.
Nyt sit odotellaan vaan.Toki pieni toivon kipinä vielä on ja varmaan parin päivän päästä taas testaan jos ei vuoto ala.Nyt siis kp25/? Eli kierrosta ei hajua mutta luulen että on jotain 28-35 väliltä jos yhtään samanlainen kun ennen kierukkaa.

Birita tosiaan tervetuloa tuonne pidempään yrittäneiden ketjuun! Sieltä saat varmasti paljon vertaistukea lääkkeisiin ja hoitoihin liittyen! :)

Pikakusymys! Kp nyt 5/24-27, koska alotan tikuttamaan ovista? Testit on varmaan postilaatikossa,mutta en nyt yhtään tiedä koska aloitan? Laskurin mukaan ovis olis viikon päästä? Ekakertalainen oviksen tikuttamisessa asialla ;)

Takaisin