Raskaaksi 2016

Sydänkäpynen, voi ei, toivottavasti ei mitään hätää kuitenkaan! Monilla kyllä kuullut tuollaista tuhrua olleen ja ihan harmitonta. Miten tuo punaviini kuuluisi käyttää, siis missä kierron vaiheessa ja lasillinen vai?

Pätkis, kiitos listasta! Meinaan ottaa kyllä kaikki konstit käyttöön.. me niin haluttais vielä yksi lapsi perheeseen...

Hirmu, punaviini lisää verenkiertoa ja näinollen edesauttaa kiinnittymistä, joten oviksen jälkeen joskus dpo 5 piakkeilla vähä punkkua :) ite kokeilin sitä tässä kierrossa ekan kerran kun ekan kerran vasta oviksenkin bongasin :)

Aspiriinia joillekin määrätään myös pienellä annostuksella. Mutta sitten toisaalta kyllä neuvotaan olla käyttämättä tulehduskipulääkettä koska se voi haitata ovulaatiota ja kiinnittymistä.
Joten toistaiseksi oo jättänyt sen kokeilematta.
Mulla muutenkin on veri jotenkin tosi "juoksevaa". Synnytyksessäkin mennyt aina paljon verta että esim omega valmisteita en saa käyttää raskauden aikana on sitten lopetettava niiden käyttö jos tulee plussa.

Ansaki & Hamma, "kiva" kun on kohtalotovereita, en tietenkään sairautta kenellekään toivo, mutta tiedätte varmaan mitä tarkoitan.
Ansaki, mua kiinnostaa tuo ruokavalio-asia, mitä kaikkea oot jättänyt pois? Maito, liha, viljat..? Ootko ihan itsekseen tehnyt muutoksen vai onko sulla joku lääkäri siinä mukana?
Mulla kanssa nivelreuma ja vähän ajan sisällä kipeytynyt osa sormista ja myös päkiät sen verran, että mietin kortisonikuuria (prednisolon), johon mulla resepti. Mietityttää vaan niiden aloitus, jos sattuisikin, että olisi raskaana. Kaippa niitä on ihan ok käyttää, kun lääkäri on ne määrännyt tietäen mun tilanteen ja sen, että vauvaa yritetään. Mutta silti yritän aina viimeseen asti sinnitellä ilman lääkkeitä..
oon kuullut kanssa, että usein oireet helpottaa raskauden aikana, sekin on yksi syy, miksi mua epäilyttää, että nyt ei vielä ole tärpännyt. Mulla kun tosiaan tullut enemmän lähiaikoina niveloireita ja kipuja :/ mutta en sitten tiedä, että missä vaiheessa yleensä helpottaa, jos helpottaa.

Muokattu viimeksi:
Hirmu, mullä nyt kp 3, ja aloitan myös terot 15. kiertopäivä! En tiedä niiistä mitään vielä, mutta voidaan seurata yhdessä :)

Pahoittelut tädeistä :sad001

ja onnea kihlauksesta, en vaan muista enää nimimerkkiä :)

LaRa: jätin vehnän ja ohran mahdollisimman pienelle (en kykene kokonaan niiden käyttöä lopettamaan), sianliha oli mulla ainakin yks pahimmista oireen tuottajista ja alkoholin jätin myös ihan kokonaan (nyt ilman alkoholi tippaakaan jo muutaman vuoden) no nyt kesällä siemaisin ehtoollisviinin kun tytär pääsi ripille! :grin Mutta noi nyt oli mun kohdalla ainakin pahimmat mitätkä tuotti oireilua! Mulla oli alkuun oxyclorin ja trexan lääkkeinä (tosi vahvat) ja kortisoni tietty kans. Enkä aloita uudestaan jollei oo ihan ihan pakko joskus...

Mulla on autoimmuunisairaus myös, mutta tyreoidiitti. Arvot heitteli viime vuosina ihan kohtuuttomasti, ja kun tämä lapsensaantikin on kestänyt 10 vuotta liian pitkään, niin aloitin syyskuussa maidottoman ja gluteenittoman. Paino on pysynyt tasassa, eli toivon että auttaa tulehdukseen. Ei viitti monta kertaa vuodessa verikokeissa rampata (eikä tk:ssä välitetä mistään heilumisista raja-arvojen sisällä). Kävin endokriinisissä verikokeissa, ei ollut muissa vasta-aineissa onneksi vikaa paitsi kilppari.

Niin ja piti nyt taas omia juttujani täällä jakaa, vissiin alkaa jo viiraan päässä... Eli kertokaas nyt viisaammat: tänään aamulla tein puhtaan negan, mistä se hiton haamu voi johtua? Ja nyt taas kun aloin laskea niin mulla on viime vuodosta (se parin päivän tuhru, jota en ees laskenut menkoiks) kp 18... Eli eihän se mitenkään päin olla positiivinen vielä! :confused: Sen haamun tein siis kp 14 (siis jos tuhrusta lasken)... Mutta oireet kyllä edelleen samat, lämmöt korkealla, vatsassa nipistelee ja juilii, tisut on kuumat, itkettää, suututtaa, turvottaa jne... Huoh, mutta mikä se haamulainen oli? Eihän r-testi mihinkään muuhun voi reagoida?

LaRa, mä oon joutunut käyttämään prednisonia kun mulla ei muuten onnistu alkion kiinnittyminen. Sitä olisi käyttänyt ainakin ar-ultraan asti, jos plussa olis pysynyt. Eli vaikka voikin olla osin haitallista, niin alkuraskaudessa sitä voidaan käyttää kuitenkin.

Ansaki, hcg:tä voi olla pieniä määriä veressä vaikka ei olis raskaana. Jospa kun muutaman päivän kärsivällisesti odotat, niin sieltä piirtyy selkeät viivat ;)

Katjusha, toivon kans niin! Voi olla että oon vaan hätäinen... TAAS! o_O En viitsi suotta ees verikokeisiin vielä mennä, säästelen sitäkin nyt vaikka loppuviikkoon tai seuraavan viikon alkuun! Onneks taas työviikko edessä niin ei ehdi asiaa niin paljon mietiskellä!

Se siitä runsaammista menkoista. Eilen vuoti kyllä kunnolla mutta tänään tuntuu vaan tiputtelevan... Taitaa sitte tulla ennätys lyhyet kuukautiset.. :confused:

Hormiga, mitä varten sulle on määrätty ne? Onpa ihan mukavaa että on joku jonka kanssa voi jutskailla sitten terojuttuja kun molemmille ihan uutta

Hmmh, vähän floppi tää piinailuaalto ollu tähän saakka, nyt naiset plussia kehiin! :) Tädit hiiteen!! Onko menkkavuodon määrällä muutes jotain tekemistä raskautumisen kanssa vai mistä puhutte? :)

Mullaki aamulla testissä nega, mutta edelleen on lämmöt 37:ssa ja kaikenmoisia oireita, en hitto vie luovuta ennen ku tulee plussa (tai menkat :D ) Nyt varaillaan häämatkaa niin saa onneks muutakin ajateltavaa :) koskakohan kannattais taas testailla..?

Lipstikka kp 28/28-30, dpo10

En tiedä onko vuodon määrällä mitään yhteyttä raskautumiseen? On niin ristiriitaista tietoa. Jossakin sanotaan ettei sillä ole merkitystä ja jossain taas vihjaillaan että voi olla merkki liian ohuesta kohdun limakalvosta ja sehän taas sitten huonontaa kiinnittymis mahdollisuuksia.

Täällä on nyt tosiaankin ollu vähän nega aaltoa vaihteeks..

Sydänkäpynen ja pätkis,
Oon kuullu joskus semmosen jutun et jollaki oli ollu menkat ja ne oli loppunu nii huvikseen testannu ja oliki ollu plussa ja raskaus eteni loppuun asti hyvin.. Siitä vaa on niin hirviän kauan et en kovin tarkkaa muista.. Luulempa et on aika harvinaista, mutta mahdollista..

Mää alan oleen ite nii pessimisti, et odottelen tätiä saapuvaksi tuossa viikonpäästä.. Oireilu ei oo kadonnut minnekkää, mut jotenki semmonen olo et en oo raskaana..

Tässä kuussa käytössä foolihappo, enskuuhun haluaisin sen greippimehun, myydäänkö sitä luuten ihan valmiina vai ootteko ite puristellu greipistä? Koitin tuossa kaupassa käydessä katsoa vaa ei näkyny ainakaa hyllyssä valmista..

Plussatuulia nyt jokaiselle :)

Takaisin