Ansaki & Hamma, "kiva" kun on kohtalotovereita, en tietenkään sairautta kenellekään toivo, mutta tiedätte varmaan mitä tarkoitan.
Ansaki, mua kiinnostaa tuo ruokavalio-asia, mitä kaikkea oot jättänyt pois? Maito, liha, viljat..? Ootko ihan itsekseen tehnyt muutoksen vai onko sulla joku lääkäri siinä mukana?
Mulla kanssa nivelreuma ja vähän ajan sisällä kipeytynyt osa sormista ja myös päkiät sen verran, että mietin kortisonikuuria (prednisolon), johon mulla resepti. Mietityttää vaan niiden aloitus, jos sattuisikin, että olisi raskaana. Kaippa niitä on ihan ok käyttää, kun lääkäri on ne määrännyt tietäen mun tilanteen ja sen, että vauvaa yritetään. Mutta silti yritän aina viimeseen asti sinnitellä ilman lääkkeitä..
oon kuullut kanssa, että usein oireet helpottaa raskauden aikana, sekin on yksi syy, miksi mua epäilyttää, että nyt ei vielä ole tärpännyt. Mulla kun tosiaan tullut enemmän lähiaikoina niveloireita ja kipuja :/ mutta en sitten tiedä, että missä vaiheessa yleensä helpottaa, jos helpottaa.