Raskaaksi 2016

Musta on kivaa, kun tänne tulee viestejä :)

Tietysti varsinainen aktiivinen keskustelu jää vähemmälle, kun kukaan ei voi kaikkea muistaa.

Tuulia, mun täytyy tunnustaa, etten oikeasti edes ymmärtänyt terojen merkitystä. Sain ne tiputteluun ennen kuin vauvalle edes annettiin lupa tulla. En tiennyt, että niistä voisi olla apua raskautumisessakin. Tiedän aika vähän mistään ”ekstroista”, en osaisi kuvitellakaan esim. tikuttavani ovista. Olen tässä buranaakin ottanut flunssan takia, että jaksan töissä, kunnes täältä luin, ettei kannattaisi. Sitten muistin, että gynekin joskus sanoi, ettei sitä suositella, jos haluaa raskautua. Mitä vähemmän tiedän, sitä helpompi mulle henkisesti :)
Toivotaan, ettei teillekin tulee plussa viikonloppuna! Jänniä päiviä :wink

Jopsulla myös ainakin viimeiset päivät, peukkuja :)

Tsemppiä myös kaikille, joilla on tärppipäivät menossa nyt :) tuntuu, että aika monella! Oiskos sitten lokavauvoja tulossa...?

Pikkuminski, sain eilen yhden tossun virkattua :grin

Ansaki, mä en osaa sanoa kierroista, kun minulla on aina ollut niin epäsäännöllinen/pitkä. Mutta jos kovin lyhyt on, niin ehtiikö siinä ovulaatiota tapahtua?

On. Mä laskin nyt kerrankin päivät. Taitaa olla 22/28-35 (noin). Ensi viikon lopulla siis menkkoja odotettavissa. Haaveilin testaavani viikonloppuna, mutta onhan se turhan aikaista :). Toissapäivänä jo ajattelin, että jos sittenkin olisin raskaana, mutta nyt olen saanut vähennettyä turhia haihatteluja. On niin aikaista, ettei oireita oikeastaan voisi olla, mua ei yhtään väsytä tai tee pahaa. Päinvastoin, olen nukkunut paljon tavallista huonommin, ja valvoskellut. Rinnat on kyllä oudot, mutta se ei mitään tarkoita. Ja vihlontaakin voi olla muutenkin. Jotenkin kuitenkin tuntuu, että ehkä meille syysvauva tulee. Toivottavasti en pety :rolleyes:.

Kirppu, oireet antaa kyllä lupaavan vaikutelman :wink Siitä se taas lähtee!

pätkis, mennään melkein samoissa päivissä. Milloin meinaat testata?

Minttukarkki, voi olla että vaikuttaa, jos on ollut paljon ylipainoa. Mutta jokaisen keho on yksilöllinen ja ainakin kertomasi mukaan olet hyvissä kantimissa joka suhteessa.

MrsBee, tsempit piinaviikkoihin! Nyt vaan sitä kuuluisaa kärsivällisyyttä ja uskoa peliin!

Merink90, ajallaanhan se selviää mitä on. Mikä kp nyt on menossa?

toinenpikkuinenko, ahkeria olette olleet :wink Lähettelen plussatuulia!

Nyytikki, kannattaa juu talletella vielä varuiksi. Jos saat plussan p-testiin, niin ei sen jälkeen varmaan kannata enää tuhlata testejä. Noistakin saa jo osviittaa siihen, missä mennään. Kuva ainakin lupaa hyvää.

piia84, oi voi! Parantumisia sinne!

Jopsu, samoihin aikoihin tännekin näyttää täti tulevan, mutta ei nyt vielä mennä asioiden edelle, koska mitä tahansa voi vielä tapahtua.

Milttis, onnea työpaikasta! Jospa se saavutus poikisi nyt muutakin mukavaa, kuten esim. plussan testiin kierron päätteeksi?

LaRa, melko liki jo!

Hormiga, ei niitä kaikkia kikkakolmosia ja apuja pidäkään ottaa todesta, ettei mene väkisin puurtamisen puolelle koko homma. Ja tuhannesti nyt plussatuulia loppukuun ajaksi!

ON: kp 25/ 28-30. Viimeinen Tero tälle kierrolle otettu eilen ja nyt vain odotellaan tädin saapumista. Viikonloppuna pitäisi tapahtua jos on tapahtuakseen. Jotenkin ei vaan tunnu raskautuneelta, eikä tätiolojakaan kyllä ole, joten tiedä nyt sitten.

Viimalle tsempit!! Ja hyviä uutisia odotellaan!
Ansaki, mulla oli kaksi just tollasta lyhyttä kiertoa km:n jälkeen eikä kummassakaan tullut ovista. Luulisin, että kokonaisuuden kannalta 26-30 päivän kierto olisi optimaalinen, kaikkien vaiheiden kannalta. Mutta omalta kohdallakin tiedän, että säännöllinen kierto ei vielä paljon takaa vaikka onkin epäsäännöllisyyttä parempi (joka usein on ovulaatiohäiriön merkki)
Katjusha kp 4 / 23-30

LaRa, lähellä on jo ovis, mutta ei ehkä ihan vielä plussa :) JOkaisella noi testit reagoi vähän eri tavalla. Ehkäpä vasta muutaman kierron tikuttelun jälkeen osaa paremmin tulkita omia viivoja. Mutta toivotaan että tämä jää viimeiseksi kierroksi ja seuraavaksi sit raskaustesti! :happy:

Ansaki, periaatteessa kierron pituudella ei ole väliä, mutta käytännössä kyllä jos todennäköisyyksiä lasketaan. Yhden kierron aikana pitäisi munarakkulan ehtiä kehittymään riittävästi, munasolun riittävän isoksi, sitten tapahtua ovulaatio, samalla kohdun kalvojen vahvistua, hedelmöitys, matka kohtuun ja kiinnittyminen ennen kuin kierto päättyy. Jos on kovin lyhyt kierto, niin oviksen pitäisi tulla todella aikaisin. Tämä siksi että luteaalivaihe (ovulaation ja kiinnittymisen välinen aika) oli riittävän pitkä, yleensä 10 päivää minimi, suositus 14 päivää. Mutta jos ovis tulee kovin aikaseen, voi olla vaarana että munasolu ei ole ehtinyt kasvaa riittävän isoksi ja/tai keltarauhanen (joka pitää yllä kohdunlimakalvoja) ei kehity riittäväksi.
Tuo 28 päivää on se "ihanteellinen" kierronpituus, oletuksena vielä että ovis tulee noin kp 14 :) Sanoisin että 20 päivää on liian lyhyt jos toivoo raskautuvansa.
Ahaa, Katjuska ehti jo kirjoittaa :happy: Mutta seuraa Ansaki ja jos jatkuvasti jää alle 25 päivän eikä tärppää, niin varmaan kannattaisi kysyä lääkäriltä. Oliko teillä jo pitkä yritys?

Jopsu jos tahdot niin liity meidän pitempään yrittäneiden ketjuun. Siellä kirjotustahti on maltillisempi :) Luultavasti siis sullakin on jo 6kk yritystä takana?

Viima toivotaan että tarkottaisi raskautta! :)

Viima, jännää! Jännitän niin sun testailuja :nailbiting:

Täällä on niin hurja kirjoitustahti, etten millään muista mitä piti kenellekin kommentoida. Joten toivottelen kaikille plussatuulta tasapuolisesti :)

Kiitos vastauksista! Yritystä ei ole siis vielä kauheesti takana, nyt yk 3 vasta. Ja tosiaan sitä ennen hormoonikierukka ja raskaus (samanaikaisesti) ja kkm, eli en ihmettele vaikka olisikin sekasin koko homma! Mulla alkaa vaan olemaan ikää jo sen verran, että ei ihan kauheita aikoja haluaisi odotella, mutta minkäs teet! :sad001 Ollaankin päätetty, että jos ei kesään mennessä tärppää mitenkään niin sitten ei tärppää ja luovutetaan sitten. Onhan meillä onneksi nuo kaksi lasta tuossa jo! :Heartpink

Hormiga, kuulostaapa lupaavalta :) Voihan sitä ajoissa testakin, jos ei sitten liikaa takerru tulokseen. Vaarana kun väärät negat tai sitten aina se kemiallinen... Mä oon itse testannut ajoissa. Negojen kohdalla oon vaan silleen että "ok, ehkä ei näy vielä". Ja sit tietysti jos onkin pärähtänyt plussaa, niin sittenhän se on ilon aihe! :happy: Tai no, sain nyt plussan 2 päivää ennen kuin menkkojen piti alkaa. Tosi stressaavat kaksi päivää kun ajatteli että hyvin ne menkat voi vielä ehtiä alkamaan.... Olis se kai aina parempi jos malttais odottaa.... mut ku jos ei malta! :joyful::p

Tuulia, plussatuulia! :wink:grin Kuulostaa sun tilanne samalta kuin mulla. Mullakaan ei ollut oloja mihinkään suuntaan ennen plussaa.

Viimalle kans plussatuulia! Oliko sulla mikä kp? laita testikuvia :)

Ansaki, sulla on ollut niin paljon tuossa kaikenlaista että ihmekös jos kierrot vähän sekaisin :Heartred Eiköhän kohta tasaannu :happy: Mulla on kans tässä ollut ties mitä kiertoja (varmaan imetyksen takia). Nytkin oli sitä ihmevuotoa oviksen aikaan, mutta plussa tuli. Ei näistä tiedä.... teki sit kaiken "oikein" tai "väärin", lopputulos voi silti olla mitä vain.

ON. Itselläni on nyt kp 30/29 ja virallisesti menkat myöhässä!! :happy: Ja mikä ihaninta, aamulla herätessä huomasin heti että se menkkamainen selkä jomotus oli poissa! Eilen nimittäin pelotti kun sitä jomotusta oli todella paljon ja tunsin jopa mahassa jotain?! Mulla ei koskaan ole ollut moista, ei menkkojen aikana eikä ainakaan edellisessä raskaudessakaan.
Tänään tehty toinen PC testi :happy: Ei se viiva nyt pahemmin vahvistunut ole, mutta ei ole myöskään yhtään himmeämpi :) Digit vielä odottaa (postilaatikossa kai) ja on mulla kaksi pcn tikkua, että kai mä nekin vielä teen. Vaikka siis luottavaisin mielin jo :happy: Mies ehkä kaipaa vielä vakuuttelua tuon digitestin kanssa. Hänhän ei edes meinannut ensin koko viivaa nähdä siinä ekassa testissä... :rolleyes:

Liitteet

• IMG_5095pieni.jpg
    IMG_5095pieni.jpg
    158.9 KB · Katsottu: 208
No nii Viima, kyllähän noilla kiertopäivillä olis kiva joku päätös saada! Plussan oisit ansainnut :happy:

Kp14/25-28... Tästä se piina taas alkaa ja saa taas mielikuvitus alkaa lentämään. Laskurit kertoi,että ovis on ollut välillä 11-13. Tikkuja en oo käyttänyt. Talleteltu on ja jatketaan vielä varoiksi. Miksei vois olla kristallipalloa?

Onnea vielä jokaiselle plussanneelle :)
Ja pahoittelut ferrarin saapumisesta tai negatesteistä :(

Toivotaan että mahdollisimman moni plussais tässä kuussa,ite pitäs jaksaa malttaa oottaa kaksi viikkoa vielä testailuun sekä siihen että alkaako menkat sillä ne pitäs alkaa 24-28 päivä jos on alkaakseen. Oireita on hitusen mitkä mainuttu aiemmin ,lisäksi tullut kamala nälkä,saa syödä syönnin päälle.

Taidetaan päästä Kirppu^ jännittämään yhdessä täällä nyt dpo1 ja 26-27 päivä pitäis tädin tulla. Mitään sen kummempia oireita ei oo paitsi kipeät tissit, mutta jotenkin on vain sellainen olo että nyt on voinut tärpätä...

Ei auttanut tärppifiilis, yk neloselle jouduttiin. No, plussaan sit ens kuussa! Kierto oli nyt 26 päivää, sitä mä vaan en tajuu miten tää voi taas olla niin vaikeeta, vaikka ovuloin, kierto on säännöllinen ja seksiäkin on enemmän kun tarpeeksi.. Tiedossahan se oli etten oo pikaraskautuja, mut olishan se hienoo ettei tarttis taas laskee päiviä puoltatoista vuotta.. Ikääkin on kohta 34, joten ei tää varmaan helpommaksikaan käy. Sori negatiivisesta tekstistä, tuli vaan edellisen yrityksen pettymykset mieleen.

Plussatsempit muille! Lokakuussa on myös hyvä synnyttää..

Kirppu. Kuulostsa lupaavalle. Mulla on huutava nälkä aina parin tunnin välein. Aiemmin ei oo ollu juuri koskaan nälkä. Ja tää nälkä on sellainen että tekis mieli syödä kymmenen annosta kerralla :D

toinenpikkuinenko: nyt jännätään yhdessä,oireet viittaisi raskauteen mutta saapa nähä. Menis äkkiä tää pari viikkoa :happy:

Sydänkäpynen: kuulostaa kyllä mutta toivon etten kuvittele,mutta tuskin. Yleensä mäkään en syö ku kerran kaks päivässä vähän mutta nyt oon aina jääkaapilla,saa kaupassa käydä päivittäin kun yleensä käydää ma ja pe:happy:

Sandylle onnittelut plussasta! :)

On: tänään se täti sitten tuli tänne. En tie sit mitä ne hailurat testeissä oli, mutta uusi kierto alkoi kuitenkin.

Muurahainen kp 1/29, yk 24

TJOTTAAJAT/YRITTÄJÄT:
Katjusha .....
Mymmelisti yk 41 / 1
PikkuMinski 10/13 yk28
'muurahainen' yritystä 11/13 yk 24
Riiaba yk 21, ensimmäistä
Juliet yk20
Junibea yritystä 07/14
Minttukarkki 8/14
Piipaa yritystä 09/14 (toinen toiveissa)
Hileinen yk 16
Nyytikki2 yritystä 01/15
Emi00 yk11
Maiskukka yk10
Mrsc yk 10
Puhvis yk9
Minni2 yk 9
Viima♡ yk 9
Jasmi yritystä 3/15 alkaen
Jopsu yk 7
Hirmu yk 7
tiikeriLuukas tjot 5/15