Raskaaksi 2016

Kiitos syksyinen :)
Soitin tänään neuvolaan ja kysyin et onko tämä nyt alkanut vuoto jo niin kuin kuukautiset. On kuulemma. Kyselin et saanko yrittää raskautua heti niin saan jos torstaina otettu hcg lähellä nollaa. On varmasti kun eilinen testikin oli jo nega :)
Tästä vain uuteen nousuun :)
Jännä nähdä miten kierto muovautuu. Onko miten pitkä jne.
Plussatuulia kaikille!

Wheelchair Mama kp 2/? Yk 3

Tuulia: 3 päivän kuuri. Tänään dpo 4 että periaatteessa ehdin syödä loppuun ennen mahdollista kiinnittymistä. Sanoin kyllä lääkärille että yritetään raskautta ja missä vaiheessa kierto on. Oli sitä mieltä ettei se haittaa tässä vaiheessa.

Mä nyt vaan täällä jännään että kuinka käy. Haittaako buranat ym kiinnittymistä mikäli nyt ylipäätänsä siittiö ja munasolu on kohdannut.

Pätkis kp23/30-32, dpo 4

Sydänkäpynen:
Tosiaan swabbaus tarkoittaa sitä, että ennen sektiota emättimeen laitetaan märkä pyyhe. En tiedä kuinka pitkäksi aikaa, koska olen kuullut parista tunnista ja sit Microbirth -dokumentissa taisi olla puhe jostain 20 minuutista. Sitten tää swabattu pyyhe laitetaan steriiiliin astiaan ja sillä pyyhitään vauva heti, kun se on otettu vatsasta. Tällä pyritään jäljittelemään vauvan reittiä synnytyskanavassa, koska sektiovauvat jäävät muuten vaille näitä synnytyskanavan bakteereja ja niiden tilalle saattaa tarttua lapselle epäedullisempia bakteereja. Sektiovauvojen bakteerikanta eroaa alatiesynnytetyistä ja tällä voi olla lapseen kauaskantoisia vaikutuksia ja altistaa joillekin sairauksille alatiesynnytettyjä herkemmin.

Mä olen siis sektiovauva ja multa puuttuu täysin yks bakteerilajitelma suolistosta. Tosin myös antibiootit vaikuttaa epäedullisesti hyviin bakteereihin joten ei tiedetä, onko mulla ollu sitä koskaan, vai olenko saanu sen sit kuitenkin vanhemmiltani muissa yhteyksissä ja sit antibiootit tuhonneet. Myös lapseni on suolioireinen, vaikka on alatiesynnytetty. Mut eihän se voi multa saada sitä mitä mulla ei ole.

Joissain sairaaloissa vauva edelleen pestään heti synnytyksen (myös alatie) jälkeen, mutta joissain on jo herätty tähän ja vauvoja ei pestä syntymäpäivänään vaan joskus myöhemmin, jolloin vauva saa mahdollisimman paljon niitä hyviä bakteereja. Mua kieltämättä vähän ällötti se kuivunut mömmö vauvan iholla ja hiuksissa, mutta en antanut sen häiritä, koska tiesin että se on vain lapsen eduksi. Mä olen muutenkin vähän eriterajoitteinen. Mut siis jos joskus tulee toinen kierros ja joudutaan sektioon ni me swabataan.

Mietin tässä että olisko parempi puhua mikrobikannasta ku bakteereista... :D

Muokattu viimeksi:
Paljon onnea plussanneille ja viivoille vahvistumista! :Heartpink

Napailu. On se hyvä ettei tullut testiä tehtyä, hukkaan olis mennyt sekin. Menkat alkoi la-su yönä ihan niinkuin kalenteri ennustikin ja kyllähän se taas harmittaa. Ei ehkä yhtään niin paljon kuin viimeks, että kaippa näihinkin turtuu. Mieli tosin oli jo työjuttujen takia valmiiksi maassa niin oli tooodella paska viikonloppu. Seksiäkään ei tipu kun mies pihtaa näytettä varten. Pöh pöh ja pöh sanon mä. :yuck:

Nemira kp 2/28-30, yk 6

Uskaltauduin digeilemään tänäp...
b38e4258e703d78827b566d1afdb4d2f

Paljon Onnea Maiskukka :)

muoks.
Mä olen niin blondi ja tietämätön näistä, että mitä tuo maiskukan tulos tarkoittaa? Näyttääkö se viikot hedelmöityksestä? Tarkoittaako se rv 3+2? vai mitä? :)

Mä kyllä olen niin tyytyväinen tuosta diabolicatin infosta :)
Olen itsekin sektiovauva, mutta tietääkseni minulta ei puutu mitään bakteereja. Eikä sektiolapsillanikaan ainakaan vielä ole mitään erikoista ollut. Mutta silti, jos kolmannen vauvan saan, niin olen kiinnostunut tästä!

Hormiga, jos vaan on jossain mahdollisuus nähdä toi Microbirth -dokumentti ni suosittelen. Mulla toki osa meni ohi koska mulla oli tuo taapero mukana tapahtumassa. Tässä on traileri, joka ei kylläkään mun mielestä kerro kunnolla, minkälaisesta dokumentista on kyse (meidän katsomassa oli myös suomenkielinen tekstitys): https://www.youtube.com/watch?v=6CTmwUU2iHU

Muitakin dokkareita aiheeseen liittyen on, mutta ei nyt just tietenkään tuu mieleen.

Muokattu viimeksi:
Maiskukalle onnittelut :) Tämä pieni saa luvan pysyä sitten mukana täydet viikot eiks nih!

Pahoittelut nemira tädistä..kurjaa kuin mikä, varsinkin jos olit jo valmiiksi ihan maassa. Ei ole kiva, kun lyötyä lyödään. Jos seksiäkään ei tipu, niin sitten ei auta hetkelliseksikään helpotukseksi muut kuin herkut. Eli suklaavarastot täyteen ;)

Mun on pakko tehdä testi päivää ennen kun menkkojen pitäisi alkaa, koska ekalla yk:lla en tehnyt ja sitten mietinki koko menkkojen ajan, että onkohan nää nyt valemenkat vai ei ja mitä jos sittenkin oon raskaana. Pystyn henkisesti siirtymään helpommin eteenpäin, kun olen nähnyt tyhjyyttä rtestissä.

Syksyinen kp 4/27, yk4

Onnittelut Maiskukalle plussasta :) tarrasukkia muukan iso läjä ja tottakai myös muille plussanneille.

Omaa napaa. Tosi kiva viikonloppu oli ja koska täti loisti poissaolollaan niin pääsin kylpylään ja vielä hieronnankin sain mieheltä kaupan päälle. Joku pupuilubuumi oli miehelle iskeny kun niin ahkerasti piti harjoitella vauvantekohommia :D Jospa sama tahti jatkuis sitten oviksenkin aikaan niin ei olis sen suhteen mitään huolta.
Viimeyönä näin unta että imetin KISSANPENTUA :O mitähän se tuommonenkin mahtaa tarkoittaa? Meillä ei oo kissaa eikä oikeastaan ees hirveesti ko. eläimistä välitetä kumpikaan että ultimaattisesta kissarakkaudesta ei johdu tämä.

Terot loppui la aamuna elu täti pitäs olla odotettavissa parin päivän sisään ja pääsen sisälle yk1:een.

Tänään kp 27/29. Herätessä menkkamaista jomoa.... Tulin just kaupasta, mukaan tarttui rfsun herkkä (15mIU), dippaan tikun jahka selviin kotiin. Todennäköisesti niin turhaa ja tyhmää...

Mä olen niin blondi ja tietämätön näistä, että mitä tuo maiskukan tulos tarkoittaa? Näyttääkö se viikot hedelmöityksestä? Tarkoittaako se rv 3+2? vai mitä? :)
Samaa oon kans miettinyt :smile:

Tuulia, perjantaina kotona seuraavaksi niin jos sinne päästään niin silloin :)

Sandy, täälläkin odotellaan testitulosta :)

Maiskukka, onnea ja tarrasukkia! :)

Puhvis kp35/34-? Yk9

Takaisin