Raskaaksi 2016

Onnea sydänkäpynen!!

Haamuviivoille vahvistumisia :)

Mä haluisin päästä irti tästä yrittämisestä mutta pirun vaikeeta se on. Ainaki jos on kotona nii tulee mietittyy paljon raskautumiseen liittyvää. En tiiä millä sais ne ajatukset pois päästä. Toivottavasti tästä kierrosta nyt nappaa nii ehkä sais muuta mietittävää.
Dpo 11 ja kyllä vähä jo testit huutelee vessasta. Mutta jos viel huomisen olis testaamatta :)!

Heippa!
Mulle tehtiin kaavinta 24.12., eli siitä on nyt 17päivää. Alettiin yrittään heti uudestaan suorilta kun vuoto loppui. Tänään tein kontrolli testin ja siinä on haamu! Kumpaa nyt epäilen, sen kaavinnan jälkeistä vai uutta raskautta? Eli mitähän tässä uskaltaa ajatella tai tehdä tai sanoa. Jos on uusi raskaus niin hienoa, mutta kyllä se tuulimuna, keskenmeno siel takaraivossa härnää.. mitäs sanotte?

Liitteet

• 1452420355446.jpg
    1452420355446.jpg
    78.2 KB · Katsottu: 199
RiiaBa: Pahoittelut ensinnäkin km. Ootko tehnyt tätä ennen r-testiä tai nyt/aiemmin ovulaatiotestiä? Tiedätkö milloin ovis yleensä on sulla? Ajallisesti tulee mieleen, että oisko vielä haamu edellisestä tai sitten ovulaatio meneillään?

Huutelen tässä vähän ketjun ulkopuolelta, mutta ehkä voisin samalla liittyä seuraan joukkoon ainakin seuraamaan, lukenut olen koko ajan viestejä, mutta tahti on kova ja olen henkisesti selvitellyt ajatuksia oman km jälkeen.

Kirjoittelin loppuvuoden 2015-ketjuun ja ennen joulua siirryin elokuisiin odottajiin, kunnes n.2 viikon kuluessa tuli spontaani keskenmeno n. rv 5+? lopulla. Fyysisesti meni yllättävän kivuttomasti, vuoto loppui alkuviikosta jo. Ke (n. Viikko km:sta) tein negatiivisen apteekin r-testin. To kävin ultraamassa varhaisultran sijaan tyhjän kohdun ja oli nähtävissä jo tuleva irtoava munarakkula. Tänään sain ovisplussan digitestistä ja tallettelut aloiteltu lääkärin luvan kanssa jo eilen :p

Mutta siis, tärppikierrossa mulla tuli ovisplussa kp 10 ja nyt km jälkeen on menossa joko kp 11 tai tod. kp 13, eli mulla varhainen km hieman myöhästytti luultavasti ovista, muttei paljon.

Niin ja ollaan siis n. 30 v. + aviopari ja ensimmäistä toivotaan. Yritystä syyskuusta 2015 ja nyt eka kierto km jälkeen (5. kierto alusta alkaen). Yritän pysyä teidän mukana ja ainakin välillä kommentoida ;)

Suuret pahoittelut myös muille km kohdanneille:(

Isot onnittelut kaikille plussanneille!!!:)

Muokattu viimeksi:
En ole tehnyt ovistestejä, aikomus oli mutta kaupassa ei ollutkaan niitä. Ja raskaustestejäkään en ole tehnyt. Kaavinnan jälkeen laitettiin joku geeli kohtuun suojaamaan sitä ja ultrattiin useasti sen jälkeen ja tyhjä oli. Yleensä ovis on 13-17päivinä, heittelee epäsäännöllosen kierron takia..

RiiaBa: Ok. Osalla on ilm. ovulaation aikaan näyttänyt r-testi haamua, joten siksi tuli mieleen + tuo kp/ajankohta.
Ei liene haittaa, jos haluatte tallennella varuilta (jos teille kerrottu, että ok yrittää jo..mulle ei ainakaan neuvolasta eikä gyneltä sanottu, että pitäisi odottaa) ja malttaa odotella ja testailla myöhemmin uudelleen..

RiiBa minulla näytti kaksi viikkoa km jälkeen rtesti vielä hailakkaa viivaa. Ovis oli sitten muutama päivä sen jälkeen ja silloin rtestikin oli jo nega.

Onnitteluja plussanneille, miten voikin tulla itsellekin niin hyvä mieli, kun näkee noiden teidän viivojen vahvistuvan :D

On. ovis varmaankin tuloillaan alkuviikosta, vielä näyttää testi pelkkää haileaa viivaa. Viime kierrossa oli kauheat mahakivut ennen ovista ja eilen oli taas kauhean kipeä maha. Onneksi oltiin kotosalla, kun taas tuntui siltä ettei liikkumaan pysty..onneksi iltaa kohden helpotti ja tallettelemaankin päästiin :)

MrsBee, pidän sulle peukkuja, että tärppäisi ja pian! Kiva lukea sun kuulumisia myös täällä, kun meillä samoihin aikoihin tapahtunut nuo ikävät asiatkin, mistä ollaan tuolla keskenmeno-puolellakin kirjoitettu.
RiiaBa, mulla tuulimunan tyhjennysvuoto alkoi 31.12. ja nyt on loppunut, tein r-testin eilen muistaakseni ja näytti vielä aika selkeästikin haaleaa plussaa. Tosin siitä ei ole kun vähän päälle viikko aikaa. Minä oon kans pallo hukassa näitten plussien ja haamujen ja aikataulujen kanssa, että millon sitä uskaltaa alkaa taas yrittää vauvan tekoa, mutta koitan ehkä vielä tehdä r-testin ennen kun yritys alkaa ja toivon että se näyttää negaa. Näin olisi itelle selkeämpi jatkoa ajatellen. Ties vaikka malttaisi odottaa yhdet menkatkin, kun näin mulle suositeltiin.

Sydänkäpynen, varmasti digitestin uskaltaa noilla sun viivoilla tehdä ihan milloin vaan, ainakin aamupissasta :) Ne on herkkiä testejä :) Tai mullekin kun tuli PCn testiin tosi haalee viiva, niin digi antoi jo "raskaana 1-2" :)

Katjuska, harmi negasta, mutta harvemminhan plussa vielä olisi näkynytkään :) Mulla ei nyt onneksi ole testejä kotona :) Huomenna kylläkin menossa kauppaan, että voihan se olla että sorrun testin ostamaan ja testaan tiistaiaamuna... silloin olisi kp28/29 ja ehkä dpo 13 (jos siis olen ylipäätään ovuloinut....) Toivon kylläkin että saisin itseni odottamaan siihen että menkat on myöhässä tai alkavat eikä tarvi turhaan testailla. Nimittäin negatestiä en usko ennenkuin menkat alkaa. Aina negan saatua mietin vaan että "jos se ei vielä näy....?!" Ja vasta se menkkavuoto palauttaa todellisuuteen ja on hyväksyttävä ettei tässä vielä olla raskaana.

MrsBee, tervetuloa tähän ketjuun! :) Toivottavasti vierailusi tulee olemaan lyhyt ja seuraava plussa tuo terveen vauvan syliin :Heartred

Ja sit vielä kun on puhuttu siitä uudelleen yrittämisestä keskenmenon/kemiallisen jälkeen. Mä plussasin 03/2014 digillä "raskaana 1-2". Mulla oli tuhruvuotoa josta epäilin ettei kaikki ole hyvin. Tuhru loppui, mutta vajaa pari viikkoa plussasta alkoi vuoto enkä ollut enää raskaana. Pidän tuota kemiallisena, toiset varhaisena keskenmenona. Rankkaa kuitenkin oli ja seuraava kierto pelotti. Niinpä vain kuitenkin plussasin heti tuon jälkeen seuraavasta kierrosta 04/2014 ja joulukuussa syntyi poika :) Laskettuaika laskettiin tuosta (keskenmeno)vuodosta ja osui kohdalleen ultrienkin mukaan :) Mun ohje on siis se että uutta yritystä vaan jos siltä itsestä tuntuu! :)

Sandy kp 26/29, tjot 6/yk 1

Kiitos LaRa!Tsemppiä myös sinulle! Kyllä tästä kierrosta jo meillä yritys selkeästi lähti uudelleen, mutta jotenkin on ainakin toistaiseksi mukavan stressitön ja luottavainen olo. Ehkä tuo ikävä kokemus opetti sen, että tää ei tosiaan ole lopulta omissa käsissä, vaikka kuinka haluaisi ja yrittäisi ja murehtimalla (loputtomiin) ei asiat parane. Saitko sä muuten ultrassa mitään tietoa sun munasarjojen/-rakkuloiden tilasta? Oisko siitä voinut päätellä mitään kierron käynnistymisestä?

Kiitos myös Sandy! Toivotaan pikaista plussaa molemmille;)

Mulle kävi itseasiassa melkein samoin, kun sulle. Oli siis koko ajan tuhrua enemmän tai vähemmän ja reilu 2 vkn kuluttua alkoi kunnon keskenmeno. Toki voi olla, että kiinnittymisessä esim. oli ongelmaa, mutta itse ajattelen/olen tulkinnut että ei ollut ns. "vain" kemiallinen, koska viiva vahvistui ja viikon kuluttua digi myös näytti "2-3 vk" ja ehdin 2 viikon aikana kuitenkin tuntea jo vähän oireitakin. Lisäksi viimeisin iso hyytymä vuodon seassa oli sen näköinen ja kokoinen, ettei voinut olla ihan vain pelkkää verta..:( No, joka tapauksessa, ajankohtaisesti oli tosi kova paikka, mutta koko ajan parempi olo..Ihanaa kuulla, että sulla kävi tärppi sitten nopeastikin:) Itse pelkään vähän uuden tärpin onnistuessa, miten sitä sitten siihen uskaltaa suhtautua...:confused:

YRITTÄJÄT:
Katjusha .....
Mymmelisti yk 41 / 1
PikkuMinski 10/13 yk28
'muurahainen' yritystä 11/13 yk 23
Riiaba yk 21, ensimmäistä
Juliet yk20
Junibea yritystä 07/14
Minttukarkki 8/14
Piipaa yritystä 09/14 (toinen toiveissa)
Hileinen yk 16
Nyytikki2 yritystä 01/15
Emi00 yk11
Maiskukka yk10
Mrsc yk 10
Puhvis yk9
Minni2 yk 9
Viima♡ yk 9
Jasmi yritystä 3/15 alkaen
Jopsu yk 7
Hirmu yk 7
tiikeriLuukas tjot 5/15
PiPaNat yk 6
Puikula yk 6
Lipstikka yk 6
Helinäkeiju yritystä 7/15
Tyttötiikeri yk 5
Larppaaa yk5
Carolyn yk6
Mamma_88 Yk 5
Pätkis85 Yk 5
MaKa81 yritystä 8/15,yk 5
Nemira yritystä 8/15
Piia84 8/15 alkaen, kolmatta toivoen
Lauriina 8/15, kolmas toiveissa
Kärpänen yk4
Gatusa tjot yk 4
Senni_ yk4
Toinenpikkuinenko yk 4
iijamariija tjot 09/15
Norael yk3
Syksyinen yk3
RouvaKettunen yk 3
Vargynja tjotyk3
Sydänkäpynen yritystä 10/15, ensimmäinen toiveissa
AstaE yk3
Kirppu^ yk 3
Ansaki yk 2
Unajama Yk1
Rbck yk2
Mileim yritystä 11/15
Niemja tjot 12/15
Mauste yk1
diabolicat

PLUSSANNEET:

Nenna yk19 LA 08/16
Jennyhannele yk5 LA 09/16
Mantunen yk 1 LA 09/16
Lilium yk 1 LA
Kärpänen yk 4 LA 09/16
Manteli90 yk2 LA 09/16
Arwen yk6 LA 08/16
Viipsukka yk 18 LA 09/16

Poistin itseni listalta, kun lähden reissuun tässä kuun lopussa pariksi kuukaudeksi ja tässä tuskin mitää ihmeitä tapahtuu ennen sitä!
Plussa tuulia teille kaikille, katsotaan palaanko tänne keväällä sit :) kirjotus tahtikin on aikamoinen :D

Yk 31

Hei! Ajatus tuosta kiertävästä listasta: Odottajissa oli kiva idea kokonaan omassa ketjussa nimimerkit ja tiedot...Tää lisää hirveesti sivujen määrää ja vaikeuttaa seuraamista, kun pyörii lista viestien keskellä...oisko mitään, jos laitettaisiin kokonaan oma ketju listaukselle, siis esim. "Raskaaksi 2016 tjottailijat/yrittäjät", missä ois vaan tuo lista ja jokainen vois päivittää uusimpaan viestiin helposti omansa....?

Voi kiva täällä iski kamala vti eilen. :( Monen antibiootti allergian takia mulle määrättiin lääkettä jota ei saisi kovin mieluusti käyttää raskausaikana ainakaan. Toki jos nyt on tärpännyt ei kiinnittyminen ole vielä tapahtunut ja kuurikin on suht lyhyt.
Pelottaa vaan että jos jossain vaiheessa tärppääkin niin mitä antibioottia sitten käytän kun kaikki sallitut on pois pelistä esim penisilliini, kefalsoporiinit ja nitrofurkaan ei käy. :(

pätkis kp22/30-32, dpo 3.

MesBee: Joo oisha tuo iha hyvä idea ku nytkin piti ettiä tuota hetki :D mutta miten vaan porukka haluaa itse Hiljennyn ainaki hetkeks täältä :)

Riiaba kyllähän siinä selvä viiva on ja ovulaatio ei kyllä tee tuollaista viivaa raskaustestiin joten kyllä sinun kropassa ainakin hcg hormonia on. Tee uusintatestejä ja katso mihin suuntaan viiva lähtee menemään. Jos tummenee, luultavasti olet uudelleen raskaana ja jos haalenee niin on edelleen luultavasti keskenmenneestä kyse. Itse tein km jälkeen viikko täysin negatesin ja sitten sainkin oviksen ja nyt jännäillään alkaako uusi raskaus vai vieläkö jatketaan yritystä! Tsemppiä jokatapauksessa :)

Onpa mukavaa, että täällä on plussia tullut :) paljon onnea :flower
Ne antaa meille muillekin paljon :)
Mä en ole koskaan itselle saanut haamua, joten olen tosi huono kääntelemään eri valoissa ja arvailemaan. Toivotaan, että kaikki heikot viivat vahvistuu!

Mä yritän hillitä kuumeilua. Tulen muuten hulluksi, kun en muutenkaan ole kärsivällinen ihminen. Pitää yrittää suunnitella kaikkea, mitä voi tehdä, jos ei ole raskaana. Eilen suunniteltiin ystävien kanssa illanviettoa keväälle yms, pitää niitä ajatella, että on jotain kivaa kuitenkin, vaikkei vauvaa olisikaan tulossa... Mutta eipä se tietenkään ole niin helppoa kontrolloida omia ajatuksia.
En halua laskea kiertopäivä tarkkaan, se on niin epäselvä muutenkin. Suunnilleen tiedän, milloin menkkojen pitäisi alkaa. Ehkä ensi kuussa mietin enemmän, kun sitten ei (toivottavasti) ole mitään antibiootteja niin kuin nyt.
(ja silti päässä pyörii nimivaihtoehtoja vauvalle, ja mietin ketä haluttaisiin kummeiksi yms... miten saan ajatukset pysähtymään.. )

Huomasin, että vau, meidän ei tarvitse enää koskaan miettiä ehkäisyä :happy093
Mikään ei ole ollut niin hyvä tai sopiva. Nyt sitä ei tarvitse miettiä, kun vauva on tervetullut. Jos joskus pääsen synnärille asti, niin edessä on sektio, ja tarkoitus olisi samalla laittaa piuhat kiinni. Aika mukava ajatus, ettei tarvitse enää pähkäillä asian kanssa. :)

Uusi kun olen täällä, niin en tiedä, jos on ollut juttua aiemmin, mutta miten teillä miehet suhtautuu näihin kuumeiluihin? Ovatko yhtä kuumeisia vai ainakin näennäisesti rauhallisempia?

Mun mies ei intoile ehkä niin kuin minä, mutta aina yllättäen paljastaa, että ajattelee asiaa. Esim. kun kaupassa mentiin lastenruokahyllyjen ohi, niin hän totesi, että tuoltakin sitten myöhemmin tarvii ostaa jotain. Monessa tuollaisessa pienessä asiassa ottaa huomioon ja miettii tulevaa. Ihanaa :)

Takaisin