Raskaaksi 2016

Oikeesti tää on nii kamalaa! Haluaisin niin paljon lapsen ja tuntuu vaan et ei ikinä tuu raskaaksi!! :'( sit et vielä se raskaus aika niin miten hitaasti sekin sit menee :( ei vaa jaksais enää oottaa!!! Kaks kertaa oon jo onnesta ollu nii sekasi ja sit pettyny :( anteeks tää armoton avautuminen mut pakko jossain saaha tunteista kertoa :( jokohan ois syytä hakeutua johonki tutkimuksiin?? Ja voiko päätellä mitään et jos on kuitenki ollu jo normaali raskaus joka meni viikolla 6-7 kesken et sulkeeko pois jotain vaihtoehtoja että missä ois vika? Yyh sori tää avautuminen ja sori jos on ihan epäselvästi kirjotettu :(

Minttukarkki, voithan sä soittaa neuvolaan ja kysyä sieltä, että pääseekö tutkimuksiin julkiselle. Sen tiedän, että keskenmenoja pitää olla kolme, että aletaan tutkimaan niitä. Itsellä on ollut keskenmenoja kahdeksan, viime vuonna kolme, jolloin päästiin tutkimuksiin. Jos haluat, niin suosittelen tuota suljettua keskenmenokeskustelua. Siellä saa kyllä avautua mielin väärin ja keskustelun porukka on aivan ihania tsemppareita.

Täällä liityn kp1-joukkoon. Blaah. No, ainakaan ei tarvi työkavereilta peitellä mitään työmatkalla. Mozzarellasalaatti ja punaviini, here I come!

piipaa kp1/28 yk12

Päivitinpä vielä listankin. Oma yrityksen aloitusaika on jossain vaiheessa hävinnyt listalta...

TJOTTAILIJAT/YRITTÄJÄT:
Katjusha .....
Mymmelisti yk 41 / 1
Haikaranyytti yk 31 (ensimmäistä)
PikkuMinski 10/13 yk28
'muurahainen' yritystä 11/13 yk 23
Riiaba yk 21, ensimmäistä
Juliet yk20
Junibea yritystä 07/14
Minttukarkki 8/14
Piipaa yritystä 09/14 (toinen toiveissa)
Hileinen yk 16
Nyytikki2 yritystä 01/15
Emi00 yk11
Maiskukka yk10
Mrsc yk 10
Puhvis yk9
Minni2 yk 9
Viima♡ yk 9
Jasmi yritystä 3/15 alkaen
Jopsu yk 7
Hirmu yk 7
tiikeriLuukas tjot 5/15
PiPaNat yk 6
Puikula yk 6
Lipstikka yk 6
Helinäkeiju yritystä 7/15
Tyttötiikeri yk 5
Larppaaa yk5
Carolyn yk6
Mamma_88 Yk 5
Pätkis85 Yk 5
MaKa81 yritystä 8/15,yk 5
Nemira yritystä 8/15
Piia84 8/15 alkaen, kolmatta toivoen
Lauriina 8/15, kolmas toiveissa
Kärpänen yk4
Gatusa tjot yk 4
Senni_ yk4
Toinenpikkuinenko yk 4
iijamariija tjot 09/15
Norael yk3
Syksyinen yk3
RouvaKettunen yk 3
Vargynja tjotyk3
Sydänkäpynen yritystä 10/15, ensimmäinen toiveissa
AstaE yk3
Kirppu^ yk 2
Ansaki yk 2
Unajama Yk1
Rbck yk2
Mileim yritystä 11/15
Niemja tjot 12/15
Mauste yk1
diabolicat

PLUSSANNEET:

Nenna yk19 LA 08/16
Jennyhannele yk5 LA 09/16
Mantunen yk 1 LA 09/16
Lilium yk 1 LA
Kärpänen yk 4 LA 09/16
Manteli90 yk2 LA 09/16
Arwen yk6 LA 08/16
Viipsukka yk 18 LA 09/16

2c960a96fe5962399d543959920aee4c

Tässä tämä aamu.. oon näkevinäni aknaki livenä jotain..

Maiskukka minä ainakin näen ihan selkeästi 2 viivaa ylemmässä toki heikko toinen mutta näkyy kuitenkin :) Alemmassa ehkä juuri juuri jotain näkyy.Taas parin päivän päästä uutta jos vahvistuisi :)
Oli jossain vaiheessa puhe vitamiineista en löytänyt enää sitä kohtaa niin mitä teillä käytössä?Itse hommasin nyt sitä foolihappoa tosin vaan 400ug.Ja olikos sinkistä jotain apua?Ostin ihan muuten vain sinkki+B6 vitamiini purkin ainakin on hyväksi iholle ja hiuksille jos ei muuta :)
Niin ja täälläkin lähäri ja sh-opiskelija nyt myös.Mutta ei kokemusta raskaana olosta tällä alalla.

Saako tännekin tulla mukaan? :)
Kopsaan esittelyä tuolta toisesta ketjusta (kolmannen yrittäjistä).
Kolmas lapsi olisi haaveissa, tai minulle kolmas, miehelle toinen, ensimmäinen yhteinen, eli yhteensä neljäs :D Olipas vaikeasti selostettu. Mutta tietysti ajattelen, että tämä olisi kolmas, kun minulle se olisi kolmas raskaus ja synnytys.
Ikäeroa vanhempiin lapsiin tulisi kymmenisen vuotta. Lapsiluvun piti olla jo täynnä... Mutta sitten vauvakuume iski, ja kun mieskin itse alkoi puhua asiasta, niin... Haluamme ainakin katsoa, onnistutaanko. Tulee jos on tullakseen, ovulaatiota ei sen kummemmin seurata, minulla on epäsäännöllinen kierto eikä muutenkaan niin yksinkertaista.

Olisi vaan niin ihanaa saada vielä vauva <3. Olen nyt niin kärsimätön ja haaveilen :D
Järkisyyt ei kauheasti tätä projektia tue, mutta kyllä asiat järjestyy, jos niin tarvitaan. Ikää on sen verran (35v) ettei tätä asiaa voi lykätä, enkä halua myöhemmin harmitella, jos ei anneta vauvalle edes mahdollisuutta.

Hormiga, olen vähän samassa veneessä eli haaveena olisi kolmas mulle, mut miehelle se ois viides. Meillä asuu toinen miehen lapsista eli meillä asuvia lapsia on kolme, mutta minulla on takana kaksi raskautta. Meillä miehen lapset on jo teini-iässä eli ikäeroa näihin meidän yhteisiin on jo yli kymmenen vuotta. Mies aloitti "lastenteon" jo nuorena, minä olin esikoisen saadessani yli 30vee.

Hormiga, ehdottomasti olet tervetullut mukaan! Pikaista plussaa :)

Maiskukka, minä olen näkevinäni molemmissa haamulaiset :)

Vaveli, kyllä ainakin noissa raskaus- ja imetysvitskuissa sitä sinkkiä on eli kyllä siitä varmasti on apua :)

Helinäkeiju, pahoittelut tädistä..:sorry: Toivottavasti tutkimusten myötä saat selvyyttä vuotohäiriöstä.

On. Oireita: Tissit arat, ärsyttää tosi paljon, nenä tukossa, eilen oli ihan kipeä olo, nippailut vatsalla ja repäisykivut väistyneet pois ja nyt juuri jomottaa alavatsaa. Tai ei jomota, tai jomottaa.. No siis en saa tästä olosta (alavatsalla) kiinni. On niinkuin olisi lievistä lievin menkkajomo meneillään, mutta toisaalta tuntuu että olis joku lihas (onko mulla sellaisia!?) krampissa. En tiiä. Ja nyt tuntui sellainen kuplinta alavatsassa, weird. Jotenkin arveluttaa innostua mistään oireista, kun kaikki on niin selitettävissä muilla asioilla ja suurin osa selittyisi ihan perus ovulaation ja menkkojen välisenä oireiluna.

Sitä haluaisin kysellä, että kun teillä on tissit arat, onko teillä aina nännit arat? Mulla on nuorempana kuulunut kiertoon silloin tällöin kipeät tissit, mutta silloin oli AINA nännit ne kipeimmät. Nyt on taas niin, että nännit ei oo oikeastaan ollenkaan kipeät/arat vaan kipu tuntuu tuolla rauhasessa enemmänkin. Illalla tuntui tissit tosi painavilta ja jos juoksen/pompin niin että rinnat hölskyy niin sattuu pirusti.:meh:

Kp 21, dpo 9

tiikeriLuukas, kiva kuulla, että on muitakin samanlaisessa perhetilanteessa olevia kuumeilijoita :). Kyllähän neljäs lapsi muuttaa paljon, tai mä mietin ainakin esim. autoa, että vaihtoon menee.

Kiitos sydänkäpynen :)
Jännittää kyllä, miten plussauksen kanssa käy. Kierto on niin sekava ja tiputtelee miten sattuu, joten sain Terolut-kuurin ihan jo kierron takia, vaikkei raskautuminen ollut päällimäinen asia silloin. Lisäksi jotain bakteeriepätasapainoa oli, johon sain lääkkeitä.

Silloin ”nuorena”, siis vanhempien lasten kanssa oli niin helppoa. Osaan kyllä arvostaa, että silloin tärppäsi helposti.

Mulla ei yleensä ole nännit arat, vaikka tissit muuten onkin.

Mä olen niin huono ruudulta katsomaan testiviivoja, etten uskalla sanoa mitään noista maiskukan kuvista :), toivotaan parasta!

Teitkö testit maiskukka ihan aamupissasta? Ihan kun pienet haamut näkyis tai ainakin paikat :)

Mä tein tosiaan loppiaisena negojen megan iltapäivällä kun oli ihme vuotoa alkuviikosta. Eilen alkoi kumma väsymys, ajattelin että varmaan pojun synttäreiden jälkeistä stressiä kun pääkin särki. Tänä aamuna en päässyt sängystä ylös ja (sopivasti) vessakäynnin jälkeen alkoi jäätävä pahoinvointi mutta pyttyä ei tarttenu halailla. Söin väkisin puuroa ja sitten helpotti vaikka teki niin pahaa. Ja olo aivan samanlaista kun aloin poikaa odottaa. Pahoinvointi tuli tosin vasta rv6+. Nyt sitten pohdin että voisinko kuitenkin olla raskaana vai onko vaan ollut jysäristä johtuvaa pahaa oloa. Kannattaisiko odottaa huomiseen aamuun vai tehdä jo seuraavalla wc käynnillä testi? Vähän pöhkö olokin, ehkä vaan oon kuvitellut kun eiks pahoinvointi ala vasta kun raskaushormonia erittyy kehoon kunnolla? :D

Kotimama, voithan tehdä testin päivälläkin, kunhan vain tarpeeksi pitkä pidätys (min. 4h) takana. Pitäisi olla ihan luotettava tulos silloinkin, ainakin jos virtsa ei ole laimeaa. Mä en ehkä sinuna malttaisi aamuun odottaa. Mutta aamullahan saa sen luotettavimman tuloksen. Itse usein testailen päivällä pitkällä pidätyksellä, koska en usko sieltä sitä tupla viivaa tulevan :grin Sitten jos sais haamun tai tuplaviivat niin sitten vois ottaa uusinta testin aamulla.

Kotimama, kai se pahoinvointi voi alkaa ajoissakin - riippunee kehon kyvystä sopeutua hormonaalisiin muutoksiin. hormonien heilahtelut voi sitä päänsärkyäkin aiheuttaa. Mulla ainakin koskee päähän, jos otan estrogeenilääkitystä ja hirvee romahdus-PMS-päänsärky kun estrogeenit laskee menkkoja kohti ;)
Että odotellaan sitä positiivista tulosta! :)
Katjusha 8 dpo

Mä en malttaisi odottaa huomiseen, jos olisin kotimama :)

Mutta mä kyllä saan helposti keksittyä oireita itselleni :D niin sen takia en edes mieti ajoissa testaamista omalla kohdallani. Mulla kuitenkin kierto vaihtelee 28-37 vähintään.

Jos ne testit tekee päivällä niin pitikö siinä olla joku ettei sais juoda kauheesti ja siten laimentaa sitä pissaa? Vai muistanko ihan omiani? Mäkin suunnittelen tässä sitä testaamista kovasti, mutta pelkään sitä negatiivista tulosta. :shy:

Nemira kp27, yk5

Maiskukka mä näen kyllä haamulaiset molemmissa, tuliko viivat yhtään vahvemmiksi kuivuttuaan? Toivotaan että viivat vahvistuu! ♡

Sydänkäpynen, mä muistan että esikoisen kohdalla mulla oli rinnat arat tuolta sivusta. Tämä oli vielä niin että en ollenkaan tiennyt silloin olevani raskaana, plussasin vasta rv 7+. Näin jälkikäteen ajatellen mullahan oli useampikin raskausoire, rupesin epäilemään asiaa vasta kun työkaveri heitti ajatuksen ilmaan kun valitin "turvonnutta" oloa...

Maiskukalla näkyy jotain ylemmässä testissä! :) Viivalle vahvistumista! :)

Mulla kp 24/29 ja dpo ~9. Vielä pitäis malttaa testien kanssa :)

TJOTTAILIJAT/YRITTÄJÄT:
Katjusha .....
Mymmelisti yk 41 / 1
Haikaranyytti yk 31 (ensimmäistä)
PikkuMinski 10/13 yk28
'muurahainen' yritystä 11/13 yk 23
Riiaba yk 21, ensimmäistä
Juliet yk20
Junibea yritystä 07/14
Minttukarkki 8/14
Piipaa yritystä 09/14 (toinen toiveissa)
Hileinen yk 16
Nyytikki2 yritystä 01/15
Emi00 yk11
Maiskukka yk10
Mrsc yk 10
Puhvis yk9
Minni2 yk 9
Viima♡ yk 9
Jasmi yritystä 3/15 alkaen
Jopsu yk 7
Hirmu yk 7
tiikeriLuukas tjot 5/15