Raskaaksi 2016

Miehelleni ainakin Lifen työntekijä suositteli sinkkiä yritysajalle ja sitä hän on pelkästään syönyt.

Kyllä se vaan digillä plussa napsahti tänä aamuna :love017 Vaikka kumman seesteinen mieliala, varmaan joku puolustusmekanismi - ei uskalla kauheesti innostua pettymyksen jälkeen. Tuskinpa nautin erityisemmin koko alkuraskaudesta..

Tällä hetkellä kuitenkin ennen kaikkea onnellinen olo! Voi kuinka toivon, että te kaikki saatte pian kokea saman! Jään kuitenkin vielä pyörimään tähän ryhmään, rohkeus ei riitä siirtymään odotus ryhmään.

Mantunen rv 3+6 LA 8.9.

PiPaNat, molemmat on tärkeitä. Mun mies käyttää enimmäkseen Beroccaa, ja siinähän on vaikka mitä mutta ei seleeniä - ja simpat on silti ennätykselliset ;)
Berocassa ei ole kromia mutta on sitä molemmille tarpeellista foolihappoa. Raskausvitskuissa näyttäisi olevan sekä sinkkiä että seleeniä, mutta ei siinäkään sitä kromia.

Pipanat, mä olen jostain lukenut, että foolihappo, sinkki ja seleeni parantaisivat kaikki simppojen laatua, korjatkaa jos oon väärässä!

Katjusha, harvoin mekään kertaa useammin saman päivän aikana jaksetaan. Varsinkaan näin arkena kun on työt ja muut hössötykset :wink Eihän siihen raskautumiseen kai tarvita kuin se yksi onnistunut kerta :grin helpommin sanottu kuin tehty!

Jopsulle ja muille oviksen metsästäjille paljon plussatuulta :) Samoin plussatuulta niille, jotka nyt lähipäivinä raskaustestailee :)

Mantunen, onnea tuhannesti ja tarrasukkia matkaan!:)

On. Nyt on tässä kierrossa talleteltu ahkerammin kuin viime kierrossa, vaikka meilläkin kyllä jää talletukset kerran päivässä tyyppisiksi. Viime kierrossa talletteluja tuli dpo -3, dpo -1 ja dpo 1... Nyt ollaan kuin ihmeen kaupalla onnistuttu tallettelemaan jo dpo -3, dpo -2, dpo -1 ja tänään pitäisi vielä koittaa mies kellistää... Ja ehkä varmuuden vuoksi vielä huomennakin :p Voi kunpa nämä riittäisi siihen plussaan! Viime kierrossa oli niin sydäntäraastavaa, kun mies alkoi pohtimaan johtuuko meidän raskautumattomuus hänestä. Hänellä kun tuntui yrityksen alussa olevan se käsitys, että tää homma on ihan läpihuutojuttu...

Sydänkäpynen kp 12, dpo 0, yk 3

Toi a-vitamiini on kinkkinen. Virallisessa terveydenhuollossa Suomessa suositellaan sen käyttämisen lopettamista raskausaikana. Toinen näkökulma taas on, että synteettinen a-vitamiini on pahasta, luonnollinen a-vitamiini on suositeltavaa. Liian vähäinen a-vitamiininsaanti saattaa olla yhteydessä sikiövaurioihin, toisaalta myös liiallinen a-vitamiininsaanti voi olla yhteydessä sikiövaurioihin. Ota siitä sitten selvää missä mennään.

Olen kuullut että ennen vanhaan raskaana oleville äideille suositeltiin raaan maksan syömistä?

Onnea mantunen! ☺ täällä puhdas nega. Tai oli kyllä viivanpaikka, mut ei se haamuks muuttunu vaikka miten käänteli.. :D huomenna tai pe pitäisi menkkojen alkaa..

Tän aamusta vitskut. Puuttuu lääkkeet ja yörauta

Liitteet

• 1451461666765.jpg
    1451461666765.jpg
    40.5 KB · Katsottu: 226
Mä olen ymmärtänyt että kasvikunnan tuotteissa on useimmiten A-vitamiinin esiastetta beetakaroteenia, ja siitä ei voi saada liikaa A-vitamiinia koska beetakaroteeni imeytyy elimistön A-vitamiinivarastojen mukaan. Eli kasviksien syöntiä ei tarvitsisi rajoittaa. Sen sijaan eläinperäisissä tuotteissa on retinolimuotoista A-vitamiinia mikä voi sitten aiheuttaa yliannostusta.

Melkonen nappikasa diabolicat Tuohon ei taia mikää dosetti riittää :hilarious: Itelläni melko perusmalli dosetti johon kaikki 5 nappia mahtuu, muistaa paremmin ottaa vitamiinit joka päivä kun kattoo vaa onks kuluvan viikonpäivän lokero jo tyhjennetty.

Huh, melkoisesti vitskuja diabolicat! :) Nyt tuli huono omatunto, kun itse napsin vaan yhtä monivitamiinia...

Pahoittelut negasta mamma:sorry: Mutta eikös toivoa ole niin kauan kunnes täti kurvaa paikalle :wink

Vasemmassa kipassa siis miehen, oikeassa mun. Normaalistihan isäntä ei olis suostunu syömään mitään vitamiinia, imeskeltävää c- tai d-vitamiinia joskus ja jouluna. Eli parannusta entiseen huomattavasti, nämä ottaa mukisematta vaikka aina on urputtanu vitamiineista ku ei pysty nielemään ja tulee yökkörefleksi ja jää kurkkuun kiinni jne.

Mulla itellä siis perussairauteen liittyen imeytymishäiriö eli vitamiinit eivät imeydy normaalisti. Toisaalta myös kilpirauhaslääkitys vaatii lisäravinteita toimiakseen ja toisaaltaan kuluttaa niitä elimistöstä.

Tuli mieleen etten muista laitoinko sinkkiä vai en...:D

Diabolical, mistä hivenaineista sä otat "extrat" sen kilpparijutun kanssa?
Mulla on ollut raskausmonivitskun päälle lisä sinkki, seleeni, C, D
ja sitten nuo rohdokset (gelee, vehnis, maca, q10, viher) niinku hormonaalisena vahvistuksena.

Diabolical: On siinä coctailia kerrakseen! :D
Mä tosiaan syön vaan ladyvita Mamaa ja lisäks vielä foolihappoa.

Mantunen: Onnea plussasta!! :)

Omanapailen: Muuten on olo ihan ok, mut kauheita alavatsa kipuja ollut nyt. Tulee semmosii 20sekuntia kestäviä menkkajomoja :D Kohdun kasvukipuja varmaankin. On jännitys korkeella, 14:15 Ultraavat! Mä tuun sit heti kertomaan mitä sieltä löytyy! :)

Jennyhannele ja Papu rv4+5 <3

Muokattu viimeksi:
Jospa nyt pääsis kunnolla juttelee.

Täällä tosiaan yritys aloitettu 06/14, yk 18 menossa. Keskenmenoja on ollut maaliskuussa, huhtikuussa ja elokuussa.
Nyt joulukuussa käytiin lapsettomuuslääkärillä ja kromosomitutkimuksiin lähetettiin molemmat, kun meijän historiasta löytyy neljä keskenmenoa.
Mä syön 800mg foolihappoa, mammavitskut, d-vit 50 ja c-vitamiinia. Mies syö Supermania, foolihappoa 400mg ja D- ja C- vitamiinia.

Tänään on dpo5 ja paineen tunnetta oli aamulla alavatsalla. Saapa nähä. Pääsin nimittäin kouluun. :D

Viipsukka 21/32 dpo 5 yk18

Takaisin