Raskaaksi 2016

Täällä ilmottautuu yks kuumeilija mukaan. Kolmatta lasta toivotaan, ennestään tyttö 3/2013 ja poika 7/2015, mulla taitaa vaivata ainainen kuume ja ehkäisyä ei ole edes ollut käytössä,koska vauva saa tulla kun tulee.
Nyt alkaa mennä jo ihan yrittämisen puolelle, ku kierrot suunnilleen tasaantuneet imetyksen jälkeen.
Mut sanokaapa,onko teistä ovulaatio ollut mulla lämpöjen puolesta aiemmin vai myöhemmin. Eka lämmönnousu jo kp 20 ja lämpö nousi n. 0,3 astetta. Taas tää toinen kp 27 vasta, ja lämpö nousi reilusti 0,6 astetta. :O mulla kierto ollut n. 33-39 päivää, et vähä pitkähkö.. ton 27 mukaan kierrosta ois ollu tulossa 41 päivänen...:O
No mut, jos ovulaatio oli jo kp 20 nii ens viikolla menkat alkaa, tai sit ei jos tärppäs.. tai sit mulla on vielä melkeen kaks viikkoa piinaa.. :-\
Ja tätähän vaikeuttaa vielä se, et mies pääsääntöisesti pois ma-to iltaan asti...

Mammanhaavex3 tarkkailetko limoja ollenkaan? Mä tunnistan limoista ja kivuista ovulaation ja lämpö sitten varmistaa, että ovulaatio on tapahtunut. Mulla lämmöt nousee kahden päivän kuluessa ovulaatiosta. Tervetuloa kuumeilemaan [emoji4]. Mietin että jos toi toinen lämmönnousu oiskin kiinnittymisestä johtuvaa? Kun mulla raskautumiskierroissa tulee vielä toinen lämmönnousu ja pysyy sitten koholla [emoji4].

No omasta mielestä ne oikeat ovislimatki ois ollu just tuolloin kp 20, mut tuli sit epäilys ku tuliki uus lämmön kohoaminen viikko sen jälkeen, eli tän vkon tiistaina. Kohollahan nuo on edelleen. eilen illalla sit turpos sormetki nii paljon, etten meinannu saada vihki ja kihlasormuksia pois,vedellä ja saippualla piti ottaa vika sormus pois! :O millonkohan tuota uskaltais testata? :-)

Kyllä plussa nyt ois niin ihana ja iloinen asia. Saatiin nyt vkonloppuna kuulla et veljelle ja sen vaimolle tulossa eka keväällä :-*

Testaapa parin päivän päästä siitä ku lämmöt noussut viimeksi. Toivon sulle plussaa. Mäkin imetän vielä. Vuoden ikäinen on esikoinen ja takana tuulimuna lokakuulta ja uutta plussaa odotellessa [emoji4].

Mamman haave Teetkö johonkin kaaviota lämmöistä? Niitä olis sen avulla helpompi tulkita.

Ovulaation voi pääsääntöisesti vahvistaa kun lämpö on ollu aiempaa korkeammalla tasolla vähintään 3 peräkkäistä päivää ja taso korkeampi mitä 6 ovista edeltävää päivää (yksittäiset pompsit ei merkityksellisiä). Merkitystä ei ole myöskään sillä paljonko lämpö nousee tai mihin lukemaan sillä se on yksilöllistä.

Lämpö saattaa tehdä toisen lämmönnousun tosiaan ja joskus se viittaa raskauteen. Nousu saattaa alkaa kiinnittymisen aikoihin. Mutta aina tämä ei kerro raskaudesta eli tätä näkee myös normikierroissakin.

Oviksen jälkeen tulee pääsääntöisesti se kuiva kausi mutta tämäkään ei oo ihan tismalleen aina näin sillä luteaalivaiheenkin aikana saattaa yhtäkkiä ovislimaa tulla. Joskin en tiiä onko lienee harvinaisempaa?

Itse tunnistan ovulaation parhaiten limojen perusteella, ja lämpöjen avulla vahvistuu aina että ovis on juuri oletettuna päivänä tapahtunut. :)

Enkait mää tällä viikolla uskalla vielä? Ens viikolla korkeintaan, mut jotenki tuntuu, et annan odottaa siihen asti, et tästä viimesimmästä lämmönnoususta on se kaks viikkoa, eli vasta joulukuun alussa tai tän kuun ihan lopussa :-)

En halua innostua liian aikasin ja mua pelottaa, et liian aikasin vaan innostun ja sit mieli masentuu ku ei plussaa tukkaan tai menkat alkaaki :O

Roze, mulla on kännykässä jotain näitä sovelluksia ( nimiä en nyt muista), ja se kaavio teki just nuo hyppyrit lämpöihin. Eka laski pikkasen ja seukki päivänä sit nousi ylemmäs ku ennen ovulaatiota. Toivon, et tää toinen lämmön nousu ois sit sitä kiinnittymistä,mutta ei passaa vielä liikaa innostua.

Onko teillä muilla miten paljon ja kuinka pitkään kp ollu tuota menkkamaista jomotusta? Loppuuko se teillä aina ovikseen, tai niillä joilla jo raskaus alkanu,nii ovatko kivut jatkuneet sit menkkojen oletettuun alkupvään asti?

Mamman haave, veikkaisin kans sitä kp 20. Mulla on alkanut kolme raskautta ja jokaisesta on alkanut kohtukipuilut 6-7 päivää jälkeen oviksen, ekat kaksi päivää kiusallisimmat.
Lämmöistä plussakierroissa ei mulla oo kokemusta, koska oon käyttänyt keltarauhashormonilääkitystä (nostaa lämmöt joka tap). Nyt ollaan pääsemässä ihan synnytysvaiheeseen,
Kolmas kerta toden sanoo :)
Katjusha rv. 39+6

Lämpimästi tervetuloa Mammanhaave x 3 tänne ja toivotaan pikaista plussaa! :) Mä en noista lämmön noususta ovikseen liittyen tiedä yhtään mitään, mutta mulla ainakin itsellä on selkeät ovislimat ollut..

On: Mulla on ihme nippailua/ juilimista ollut tänään. En muista, että tälläistä ois ollut aiemmin. Muutenkin mulla taitaa olla kierto vielä sekaisin tai sitten oli vain tosi pitkät menkat tms. :)

Heippa vaan! Täällä uusi yrittäjä ilmoittautuu! Nyt yk1 menossa ja kp 25/~30 menossa.
Olen ollut huomaavinani vaikka mitä oireita mutta kuitenkin mietin, että kuumepäissäni kehitän itse niitä :D No mutta kuitenkin dpo 5-6 oli koko päivän erikoinen, pistävä alavatsakipu jollaista ei ole ennen ollut. On ollut sen jälkeen pieniä tuntoja, dpo 7-8 tuli illalla epätavallinen pahoinvointi. Nyt eilen alkoi tutut menkkajomotukset ja tänään vasen rinta arkana, yleensä ennen menkkoja rinnat kipeytyy ja nännit, mutta aina molemmat. Nyt vain vasen ja pelkkä rinta.

Malttamattomana eilen ja tänään r-testit jotka negaa näyttäneet.

Moikka Heipsu ja tervetuloa! :) Eihän sitä tiedä, jos nuo sun oireet ois ihan oikeita raskausoireita ja eipä se negatiivinen testi vielä kerro totuutta välttämättä. Testaile pian uudestaan, jos ei menkat pian ala. :)

Hih, nii siinä vaan kävi :Heartred menkoista laskettuna 4+6! Toivottavasti kaikki menis hyvin :)

Liitteet

• Screenshot_2016-11-16-21-20-28.png
    Screenshot_2016-11-16-21-20-28.png
    736.8 KB · Katsottu: 246
Nojoo! Varmaanki eka ovis synnytyksen jälkeen! Vain kahet menkat kerkes olla ja niistä kierrot oli jotain 50 päivän luokkaa :eek: tosi helpottunu olo! Vielä ku kaikki menis hyvin ja tulis terve vaavi

Takaisin