Raskaaksi 2015

Täällä mä istun sängyssä ja voin huonosti. Samalla katon kun ukko vetää sikeitä. Mua oksettaa ihan älyttömästi! Heräsin ekan kerran 4:20 hirveeseen oloon. Oksettaa ja ällöttää. Oon yrittäny kyllä nukkua mutta tästä ei kyllä tuu nyt mitään. Kohta yritän taas, mutta päätin sillävälin tänne kirjottaa. Nyt dpo9! Voiko tää olla raskauspahoinvointia, kun vasta noin pieni dpo? :yuck:

Muoks. Eteninhän mä sängystä pöntölle!

Muokattu viimeksi:
Kuukausi vierähtänyt, enkä oo ehtinyt kirjottelemaan tänne!:sad001 Välillä oon käynny kurkkaamassa kuulumisia pikaisesti! Oon ny taas kerran yövuorossa, ni aattelin yrittää päästä taas kärryille teijän jutuista. (800 viestiä odottaa lukemista...:eek:Menee osaksi pikalukuna, et ehtisin kommentoimaankin ees jotain.

Pahoittelut negoista ja menkoista!:sad001

Haiidi: Onnea ihanista ultrakuulumisista!:)

Onnea Sunlight ja Jelppis plussista! Vauvaliimaa ja tarrasukkia pienille matkaan mukaan.:)

Piilo: Pahoittelut keskenmenosta!:sad001 Itse olen myös kokenut saman.

Millier: Kiva kuulla, että masussa kaikki on hyvin.:)

j3nni!: Onnea tyttövauvasta.:)

Lauruskaah ja Bb: Onnea tyttölupauksista.:)

Tervetuloa kaikki uudet ja pikaista plussaa.:)

Beisla: Toivotaan, että inssi tuo toivotun tuloksen!:)

Lucky: Kiva kun siekin käyt kirjoittelemassa täällä.:) Olit kyselly miun kuulumisia. Tässä ne nyt tulee.

Tosiaan kuukausi sitten menkat alko 31.8 kp 27. ( Kolmas kk kkm jälk.) En ollu pahoillani menkoista, mutta tietty seuraavaan kiertoon oli sitäkin suurempi toive, että jospa nyt onnistaisi. Kuinkas sitten kävikään....menkat alko .:angry4Perjantaista lähtien oli vaihtelevasti menkkaoloja. Äklövaroitus! Lauantaina iltapäivällä tuli aluksi kirkasta limaa, jossa oli veriviiruja ja sen jälkeen alkoi "tuhruvuoto", ruskehtavaa "kahvinporomaista" vuotoa! Säikähdin kun tälläistä vuotoahan tuli silloin ku kkm todettiin ja kun otin istukkahormoni tbl sairaalassa. No, kunnon menkat alkoi sunnuntaina kp 28 ja vuoto on ollu runsasta ku tampooni mennee äkkiä täyteen ja sidettä joutuu lisäksi käyttämään varmuudeksi.

Nyt kyllä harmittaa nää menkat tosi paljon.:sad001 En tässäkään kierrossa tehny cb-digi ovistestiä ku tunnistin/luulin tunnistaneeni oviksen ajan kohdan limoista. Limoja alkoi olemaan kp 11(10.9) ja alavatsatuntemuksia jonkun verran. Limoja oli paljon kp 12.(11.9) Peittoja heiluteltiin urakalla 6-11.9 aikana.:oops: Lauantainakin 12.9 oli tarkoitus, mut olitiin niin väsyneitä ku katottiin elokuvaa, ni käytiin nukkumaan. Sen jälkeen miulla oli 2 yövuoroa, mutta maanantaina kyllä heilutettiin peittoja taas. Ihmettelin, et miulla oli limoja uudestaan ma-ke. En tiiä, oliko se toka ovis vai mikä lie? No, plussaa ei siitä huolimatta tullut tässäkään kierrossa.:sad001 Mietin, tuliko peittoa heiluteltua liikaa tuossa yhessä vaiheessa!:wink

Lucky: Kyselit kilppariarvoista. Miun pitäisi varailla kontr.aika lokakuun puoleen väliin. Miul on lääkityksenä Thyrox 25m tbl x1. Miulla ei oo ollu mitään oireita aikasemmin, jotka ois johtunu kilppariarvoista. Tässä parin viikon aikana oon ollu tosi tosi väsyny. Omasta mielestäni oon nukkunu suht ok. Se ehkä rassaa ku elokuuussa alko tytöllä eskari, ni miun pittää herätä viim. 7.30, oli sitten iltaan meno tai vapaa. Ku pienempi viel nukkuu, ni isosisko on viel kotona ennenkuin lähtee kouluun, ni vien tytön eskariin vähän aikasemmin, ettei poikaa tarvii herättää sen tautta ja ottaa mukaan. Oon niinä iltoinakin käynny nukkuu ajoissa viim.kymmeneltä, mutta joskus vaan haluaisi nukkua vähän pitempään, mutta ei se onnistu ku tuun kottin ku oon vienny eskarilaisen, niin poika on jo heränny sillä aikaa. Liekkö arvot nousussa vai mikä lie?

Voi olla, että ku on ollu mielen päällä kaikenlaista, ni sekin on osaltaan väsymyksen syy. Taisin jossain vaiheessa ehkä kertoa miun tytöstä, että hällä on ollu useamman vuoden päänsärkyä. Sitä ei olla otettu todesta kouluterveydenhoitajan eikä lääkärin toimesta kun vasta kesällä 2014. Sen jälkeen pitkän ajan päästä päästiin last. neurologian polille tään vuoden tammikuussa. Tyttö sai päänsärkylääkkeitä hoidoksi, mutta niillä ei ollut vastaavaa vaikutusta. Hällä alkaa särky aamulla kun herää ja loppuu illalla kun käy nukkumaan. Hänelle tehtiin magneettikuvaus toukokuun alussa ja lääkäriltä tuli epikriisi kesäkuun puolella. Kaikki oli hyvin, eikä kuvauksesta löytynyt mitään. Sen jälkeen otettiin aivosähkökäyrä valveilla/unessa ollessa kesäkuun alussa.

Toukokuussa hänelle alkoi tulla "poissolokohtauksia parin viikon aikana. Siis hänestä tuntui, ettei "hän ollut tässä maailmassa".:sad001 Oli semmoinen outo olo. Otin yhteyttä silloin last.neur. polille oireista, mutta niihin ei otettu kantaa sen enempää, vaan sanottiin ,että katsotaan sitten kun tutkimustulokset tulevat.:sad001

Mie luulin, että aivosähkökäyrässä ei ollut muutoksia, mutta toisin kävi. Kävimme lääkärin luona kuulemassa tutk.tulokset syyskuun alussa. Tytöllä todettiin epilepsia. Aivosähkökäyrässä oli muutoksia etenkin nukkuessa, semmoisia "myrskyjä".:sad001 Tytöllä oli elokuussa muutaman kerran sellainen olo, että hän kaatuu. Kaikki nämä oireet viittasivat epilepsiaan. Hänelle aloitettiin lääkitys saman tein ja annosta nostettiin maksimiin viime viikolla. Sitä ennen oireet pysyivät poissa, mutta kun tämän hetkinen maksimiannos saavutettiin, oireet palasivat pahempana. Hällä on ollut huimausta enemmän ja olo, että kaatuu. Samoin päässä on outoa tunnetta ihan kuin päätä vedettäisiin molempiin suuntiin.:sad001 Oireet alkaa tavallisesti aamulla kun hän nousee ylös ja käy laittamaan vaatteita. Ei ole ehtinyt ottamaan vielä lääkettä ja vaikka ottaa lääkkeen niin sillä ei ole vaikutusta kun vasta myöhemmin.:sad001

Nyt muutaman viikon aikana on tullut koulusta poissaoloja jo muutamana päivänä. Sain lääkärille tiedon oireista viime viikolla ja annosta pienennettiin, mutta eilen tytölle tuli taas kovaa huimausta, eikä hän pystynyt menemään kouluun.:sad001 Onneksi meillä on ensi keskiviikkona hoitajalle että lääkärille varattuna aika, josko sitten saataisiin tietää, mikä neuvoksi ja tietää enemmän sairaudesta. Silloin kun saatiin diagnoosi, niin miusta tuntui, että meidät jätettiin ilman tietoa" puille paljaille"!:sad001 Sanoin silloinkin lääkärille, että vaikka olen ammatiltani lähihoitaja, ni se ei tarkoita sitä, että tiedän kaiken!:angry5 Tiiän tietty, jotain epilepsiasta, mutta se on ihan eri asia kun omalla tytöllä todetaan se, niin se on toisaalta järkytys, mutta tietysti helpotus, että oireille saatiin selvyys. Oisin kuitenkin kaivannut enemmän tietoa jo silloin kun saatiin diagnoosi. Tosiaan ensi viikolla hoitaja kertoo meille enemmän epilepsiaan liittyvistä asioista. Oon tietty ite ettiny netistä tietoa.

Hups! Kello onkin jo paljon, ni täytyy lähteä vielä tekemään loput työt. Palailen!:)

Muokattu viimeksi:
Taikatuuli, kiva kuulla susta. Ikävä diagnoosi tytökläsi, mutta on kuitenkin syy oireisiin nyt selvillä.
Itelläni oli keskenmenon jälkeen kaksi todella outoa (ovuloimatonta) kiertoa ja vuotoa. Nyt viime kierrossa tuli ovis kp 14, ja nyt tälle viikolle toivotaan taas ovista ja uutta mahista..
Katjusha kp 12 / 26-30 ovistesti ei vielä vilku ..

Katjusha, kiitos infosta! Oletko tilannut niitä testejä jostain netistä vai ostanut apteekista? Onko minkä hintaisia noin suurin piirtein? Tsemppiä oviksen metsästykseen! Samaa se täälläkin on. Jännäillään.

Eeeeliah, voi harmi. Mutta älä anna nyt pettymyksen vallata mieltä tyystin, vaan nauti niistä asioista jotka on hyvin ja joista saa mielihyvää. Eihän koko elämää voi elää vain vauvahaaveille. Tai ainakin niin koitan itse ajatella. Uuteen nousuun nyt vain. Voimia!

pikkukonna, siitä se sitten lähtee. Toivottavasti pääsette pian yrittämään ihan tosissaan.

äippä, mulla lämmöt nousee oviksen jälkeen ja laskee just ennen vuodon alkua. Niin se kai yleisestikin ottaen menee. Jos kiinnittyminen tapahtuu, niin lämmöt muistaakseni pysyy koholla alkuraskaudesta, mutta palautuvat sitten jossain kohti taas normaaliin. Miten kävi?

Vilma, eli nyt sitten vain plussaamaan! Tatuointeja ehtii ottaa sitten myöhemminkin, eikös? Ja hyvältä kuulostaa olot, vaikka lähtökohtaisestihan pahoinvoinnissa ei ole mitään mukavaa. Olisipa nyt sitä itseään!

Huiskis, petupuuhia sitten vain kehiin. Joskus se ovis siirtyy ja kierron pituus vaihtelee, mutta jos sulla on niitä testejä jäljellä, niin tee ihmeessä, ettei tarvitse arpoa. Ja varmaan helpottaa, jos menee vähän rennommin ottein, ettei sitten stressin takia tule mitään vastoinkäymisiä.

Mrsc, jostain luin, että tallettelut on hyvä tehdä juurikin dpo -1/-2, koska siittiöt elävät useamman päivän ja on vain plussaa, jos ne ovat valmiina odottamassa munasolua. Joten mahdollisuudet ovat kyllä olemassa, huoli pois.

sallahaa, samat päivät täälläkin menossa ja kovasti tikuttelen ovista, vaikka oletan sen tulevankin vasta viikonloppuna. Toivottavasti ei nyt iske flunssa päälle. Juo paljon kuumaa ja pidä itsesi lämpimänä.

vauvakuume, se ovis voi siirtyä syystä tai toisesta mihin kohtaan kiertoa vain, minkä lisäksi testit voi myös näyttää useammankin päivän plussaa. Pistäkää nyt hymynaama hyödyntäen, koska vain ajan kanssa sitten selviää se, millaiseksi kierto muodostuu.

Taikatuuli, jaksamista tuon tilanteen kanssa. En osaa edes kuvitella, millaisia tunteita oman lapsen sairastaminen herättää, mutta jotain siihen suuntaan ehkä saan kiinni. Onneksi lääketiede on tänä päivänä niin kehittynyt, että vaikeitakin sairauksia osataan hoitaa niin, että normaali elämä on mahdollista. Luottakaamme siis siihen, että asiat järjestyvät.

ON: yk 2, kp 10/ 26-30 ja ovistesti nega, kuten kuuluukin tässä vaiheessa olla.

Kävin eilen Alkossa ostamassa loppukietoa varten punkkua, ja vaikka jo pelkkä ajatuskin sen juomisesta puistattaa, niin pakko nyt koittaa, josko siitä olisi jotain apua. Ainakin tunnelma kevenee jos ei muuta :wink

Uuteen nousuun todellakin. :) Tänään lorisi aamulla ja tulpan sai ottaa käyttöön, joten siis kai kp 1. Ja ei, en todellakaan lannistu.. lokakuussa on niin paljon ohjelmaa, että päätin jäädyttää itseni täältä hetkeksi ja olla edes yhden kierron verran yrittämättä mitään tai ketään. Tulee jos tulee.. :happy:

Toivottavasti plussatuulet puhaltaa ja saan tulla lokakuun lopussa jakamaan omatkin ilouutiset.

Täälä mentiin uuteen kiertoon :'(
Maha on ihan järkyttävän kipee, tonnista panadolia kiskonu.
Ei muuta, kun ovistestien tilaukseen! Kyllä tää on niin rankkaa.

Voi Äippä, harmillista!!!
ja sama Eeeliah :/

Miten tässä näin kävi, piti alkaa plussa-aalto!!

Tuulia, CB-ovulaatiotestit on sikakalliita apteekissa. olen tilannut Raskauskeijusta, ja CB Dual hormone test 20 kpl:n paketti maksaa vain vähän enemmän kuin 10 kpl:n perussetti apteekissa. Muistaakseni jotain 58€ tuo 20 testin paketti raskauskeijussa. CB normi ovistestit on jotain 29€ muistaakseni Raskauskeijussa. Suosittelen, nopea toimitus ja aina on paketissa muutama raskaustestiliuska optimistille kaupan päälle :)

Mulla on klo 15 tänään Väestöliitossa ultra, sitten nähdään kehittääkö se ovista ja onko limakalvot kunnossa. Pidetään peukkuja. Olen jo sen ikäinen, että nämä tällaiset yksityiskohdat ei ole itsestäänselvyyksiä.

Katjusha kp 12 / 26-30

Jotenkin tulee niin ahdistava olo, et miks ei onnistu. Lääkäri viime keskenmenon jälkeen sanoi et vikaa ei pitäis olla kun raskaudun.no joo, mut miksei onnaa :( ähh.
Tsemppiä kaikille ❤

Äippä 20 15 mones yk siellä on menossa? :( täällä menossa yk1 ja kp5, eli jännäilyt vielä edessä.

10/2014 alotettiin. Tammikuussa km.sit oli taukoo leikkauksen takia toukokuulle. Heinäkuussa km. Et ei ihan hirveen mones yrityskerta.

taikatuuli saako kysyä minkä tyypin epilepsia tytöllä todettiin? mulla itellä myoklooninen poissaoloepilepsia (en tartte lääkkeitä alhamdulillah, lopetin omin luvin ku lääkkeet aiheutti oireita.) mun äidil on kans epilepsia mut toonis-klooninen myoklonus tyypin mut lääkityksel kunnossa alhamdulillah. tsemppiä ja jaksamist koko perheelle.

Ompa täällä ikäviä uutisia äippä ja eeeeliah:lla :sorry: tsemppihalaukset! Ja jos oli jäänyt muita huomaamatta niin pahoittelut myös muille:Heartred

Täällä yritän pinnistellä ja taistella itseni kanssa etten vielä testailis samaa rataa kuin viimekierrossa.. helppoa se ei kuitenkaan oo:smiley-ashamed005
ja eilen sitten poltteli kaapin testit niin paljon et menin testaamaan vaikka järjellä tiedän että plussan saaminen testiin näillä päivillä on todella harvinaista herkkua... ja että kemiallisen/ alkuraskauden km saattaa tulla sitten ikävästi eteen jos turhan aikaisin alkaa testaamaan.:smiley-ashamed008 yk2 kp 22/28-?

2015-09-29 11.27.07.jpg

Puhaltelen täältä isoja plussatuulia kaikille! Etenkin teille jotka ootte jo pidempään yrittäny toivon koko sydämestäni että saisitte vihdoin ne kaksi viivaa testiin ja pääsisitte nauttimaan masun kasvatuksesta ja raskaudesta :happy093

Tuulia, sen tatuointiajan varasin että saan jotain muuta mietittävää ja taukoa tästä vauvaepisodista. Mun on pitänytkin varata aika, joten miksei jo nyt :) ajattelin jos se plussa tulis nopeempaa kun on muutakin mietittävää :hilarious: mutta jos nyt plussaan niin perun ajan tietenkin!
Täällä meni yökötys ohi. En oksentanut enempää kuin kerran. Yökötys ja oksetus on aaltoilevaa, ja kun oksentaa niin puolet on pelkkää yökkimistä ja puolet taas mahansisältöä...
Nyt vaan kauhea nälkä. Tää kyllä eroaa oksennustaudista reilusti. Saas nähä..

Tuosta epilepsiasta, mun miehellä on epilepsia. Ei vaan syö enään lääkkeitä siihen kun ei oo kohtauksia tullut moneen vuoteen! Kyllä se siitä. Voimia sulle ja perheellesi:Heartred tsempit vielä tytöllesi:love7

Pahoittelut negoista ja menkoista.

Taikatuulen tilanne kuulostaa tosi raskaalta, voimia koko perheelle!

Mulle laittoi serkku tänä aamuna viestiä, että oli nähnyt viime yönä unta, jossa olin soittanut ja kertonut että oon raskaana. On tietoinen että vauvahaaveita on, saa nähdä onko enneuni :) Vielä ainakin visusti jalat maan pinnalla.

Dpo4(?) / kp16 / yk2

Tuli tuosta enneunesta mieleen tosiaan nuorempi koirani (nyt 9-vuotias). Silloin kun esikoinen tarttui matkaan (kiinnittyi), koira ei nukkunut varmaan koko yönä vaan vinkui levottomana mun vieressä (nukkuu yleensä sängyn alla tai vieressäni matolla. Mä vaan hermostuin koiralle et mikä sitä vaivaa, pää kiinni! Tämän tajusin vasta kun sain tietää raskaudesta. Toinen (sängyssä nukkuva) koiramme ei reagoinut mitenkään. Toisaalta tuo samainen vinkuja yritti raskausaikana omia mua hirveesti ja kun vauva syntyi, niin oli todella kiinnostunut vauvasta, ulkona ei tarvinnu edes itkuhälytintä välttämättä...kerran mun piti siivota koirien kakat pihalta vauvan ollessa päikkäreillä. Ei tässä kauaa mee, en mä tarvii itkuhälytintä. Jäinkin suustani kiinni naapurin kanssa. Kun koira juoksi terassin ovelle, totesin että nyt täytyy varmaan lähteä tarkistamaan tilanne, vauva on tainnut herätä. Ja kun menin sisälle niin siellä se heräili just (ei itkenyt). Ihan ihmeellinen vaisto tolla koiralla. Tosin sitte ku vauva lähti ryömimään, koira yritti sitä komentaa näykkimällä ku oli epävarma siitä, että mikä toi toukka oikein on ku se liikkuu hänen tasollaan. Hän siis kuvittelee olevansa nelijalkaisten kingi.

Kyseinen koira myös vinkui ensimmäiset vuorokaudet ympäriinsä vauvan perään. Siinä kun ystävät/sukulaiset kyselee että antaako vauva nukkua? Joo kyl vauva nukkuu mut koira ei anna meidän nukkua... ja kyseessä siis kastroitu paimenkoirauros.

Muokattu viimeksi:
Pahoittelut menkoista Eeeeliah ja Äippä :sad001 Koittakaa jotenkin taas tsempata ittenne uuteen kiertoon, vaikka hetki menee varmasti itteään keräillessä...

Taikatuuli, voimia sinne kaikkeen! :Heartred Ikävän dg:n tyttösi sai, mutta toivottavasti lääkitys pitäis varsinaiset kouristelukohtaukset poissa ja tuo ei vaikeuttaisi arkea kovin paljon. Toki varmaan helpotus, että jokin dg löytyi, epätietoisuus on tosi kalvavaa.

Viima, vähän epäilen voiko vielä varsinaista raskauspahoinvointia olla, mutta en tiiä... Jospa vaikka oiskin :)

Miuna, toivotaan että ois enneuni ollut! :wink

Viima Jospa sulla oli nii kova nälkä/ tyhjä maha että oksettaa. Oksennuksen sisältö ainakin viittais siihen hyvin :D Mä jos herään kesken unien joskus aamuyöllä nii mulla on aina iha karsee oksetus. Helpottaa sit ku syö jotai.

Miuna, meidän äiti näkee tosi monesti enneunia, kun joku sukulaisista on raskaana! Minäkin, kun kerroin ekan ultran jälkeen hänelle, että vauva siellä mahassa köllii, niin hän sanoi, että onneksi oli osannut vähän varautua uutiseen, kun oli siitä unta nähnyt pari kuukautta sitten:grin

Takaisin