Kuukausi vierähtänyt, enkä oo ehtinyt kirjottelemaan tänne!

Välillä oon käynny kurkkaamassa kuulumisia pikaisesti! Oon ny taas kerran yövuorossa, ni aattelin yrittää päästä taas kärryille teijän jutuista. (800 viestiä odottaa lukemista...

Menee osaksi pikalukuna, et ehtisin kommentoimaankin ees jotain.
Pahoittelut negoista ja menkoista!
Haiidi: Onnea ihanista ultrakuulumisista!:)
Onnea Sunlight ja Jelppis plussista! Vauvaliimaa ja tarrasukkia pienille matkaan mukaan.:)
Piilo: Pahoittelut keskenmenosta!

Itse olen myös kokenut saman.
Millier: Kiva kuulla, että masussa kaikki on hyvin.:)
j3nni!: Onnea tyttövauvasta.:)
Lauruskaah ja Bb: Onnea tyttölupauksista.:)
Tervetuloa kaikki uudet ja pikaista plussaa.:)
Beisla: Toivotaan, että inssi tuo toivotun tuloksen!:)
Lucky: Kiva kun siekin käyt kirjoittelemassa täällä.:) Olit kyselly miun kuulumisia. Tässä ne nyt tulee.
Tosiaan kuukausi sitten menkat alko 31.8 kp 27. ( Kolmas kk kkm jälk.) En ollu pahoillani menkoista, mutta tietty seuraavaan kiertoon oli sitäkin suurempi toive, että jospa nyt onnistaisi. Kuinkas sitten kävikään....menkat alko .

Perjantaista lähtien oli vaihtelevasti menkkaoloja. Äklövaroitus! Lauantaina iltapäivällä tuli aluksi kirkasta limaa, jossa oli veriviiruja ja sen jälkeen alkoi "tuhruvuoto", ruskehtavaa "kahvinporomaista" vuotoa! Säikähdin kun tälläistä vuotoahan tuli silloin ku kkm todettiin ja kun otin istukkahormoni tbl sairaalassa. No, kunnon menkat alkoi sunnuntaina kp 28 ja vuoto on ollu runsasta ku tampooni mennee äkkiä täyteen ja sidettä joutuu lisäksi käyttämään varmuudeksi.
Nyt kyllä harmittaa nää menkat tosi paljon.

En tässäkään kierrossa tehny cb-digi ovistestiä ku tunnistin/luulin tunnistaneeni oviksen ajan kohdan limoista. Limoja alkoi olemaan kp 11(10.9) ja alavatsatuntemuksia jonkun verran. Limoja oli paljon kp 12.(11.9) Peittoja heiluteltiin urakalla 6-11.9 aikana.

Lauantainakin 12.9 oli tarkoitus, mut olitiin niin väsyneitä ku katottiin elokuvaa, ni käytiin nukkumaan. Sen jälkeen miulla oli 2 yövuoroa, mutta maanantaina kyllä heilutettiin peittoja taas. Ihmettelin, et miulla oli limoja uudestaan ma-ke. En tiiä, oliko se toka ovis vai mikä lie? No, plussaa ei siitä huolimatta tullut tässäkään kierrossa.

Mietin, tuliko peittoa heiluteltua liikaa tuossa yhessä vaiheessa!
Lucky: Kyselit kilppariarvoista. Miun pitäisi varailla kontr.aika lokakuun puoleen väliin. Miul on lääkityksenä Thyrox 25m tbl x1. Miulla ei oo ollu mitään oireita aikasemmin, jotka ois johtunu kilppariarvoista. Tässä parin viikon aikana oon ollu tosi tosi väsyny. Omasta mielestäni oon nukkunu suht ok. Se ehkä rassaa ku elokuuussa alko tytöllä eskari, ni miun pittää herätä viim. 7.30, oli sitten iltaan meno tai vapaa. Ku pienempi viel nukkuu, ni isosisko on viel kotona ennenkuin lähtee kouluun, ni vien tytön eskariin vähän aikasemmin, ettei poikaa tarvii herättää sen tautta ja ottaa mukaan. Oon niinä iltoinakin käynny nukkuu ajoissa viim.kymmeneltä, mutta joskus vaan haluaisi nukkua vähän pitempään, mutta ei se onnistu ku tuun kottin ku oon vienny eskarilaisen, niin poika on jo heränny sillä aikaa. Liekkö arvot nousussa vai mikä lie?
Voi olla, että ku on ollu mielen päällä kaikenlaista, ni sekin on osaltaan väsymyksen syy. Taisin jossain vaiheessa ehkä kertoa miun tytöstä, että hällä on ollu useamman vuoden päänsärkyä. Sitä ei olla otettu todesta kouluterveydenhoitajan eikä lääkärin toimesta kun vasta kesällä 2014. Sen jälkeen pitkän ajan päästä päästiin last. neurologian polille tään vuoden tammikuussa. Tyttö sai päänsärkylääkkeitä hoidoksi, mutta niillä ei ollut vastaavaa vaikutusta. Hällä alkaa särky aamulla kun herää ja loppuu illalla kun käy nukkumaan. Hänelle tehtiin magneettikuvaus toukokuun alussa ja lääkäriltä tuli epikriisi kesäkuun puolella. Kaikki oli hyvin, eikä kuvauksesta löytynyt mitään. Sen jälkeen otettiin aivosähkökäyrä valveilla/unessa ollessa kesäkuun alussa.
Toukokuussa hänelle alkoi tulla "poissolokohtauksia parin viikon aikana. Siis hänestä tuntui, ettei "hän ollut tässä maailmassa".

Oli semmoinen outo olo. Otin yhteyttä silloin last.neur. polille oireista, mutta niihin ei otettu kantaa sen enempää, vaan sanottiin ,että katsotaan sitten kun tutkimustulokset tulevat.
Mie luulin, että aivosähkökäyrässä ei ollut muutoksia, mutta toisin kävi. Kävimme lääkärin luona kuulemassa tutk.tulokset syyskuun alussa. Tytöllä todettiin epilepsia. Aivosähkökäyrässä oli muutoksia etenkin nukkuessa, semmoisia "myrskyjä".

Tytöllä oli elokuussa muutaman kerran sellainen olo, että hän kaatuu. Kaikki nämä oireet viittasivat epilepsiaan. Hänelle aloitettiin lääkitys saman tein ja annosta nostettiin maksimiin viime viikolla. Sitä ennen oireet pysyivät poissa, mutta kun tämän hetkinen maksimiannos saavutettiin, oireet palasivat pahempana. Hällä on ollut huimausta enemmän ja olo, että kaatuu. Samoin päässä on outoa tunnetta ihan kuin päätä vedettäisiin molempiin suuntiin.

Oireet alkaa tavallisesti aamulla kun hän nousee ylös ja käy laittamaan vaatteita. Ei ole ehtinyt ottamaan vielä lääkettä ja vaikka ottaa lääkkeen niin sillä ei ole vaikutusta kun vasta myöhemmin.
Nyt muutaman viikon aikana on tullut koulusta poissaoloja jo muutamana päivänä. Sain lääkärille tiedon oireista viime viikolla ja annosta pienennettiin, mutta eilen tytölle tuli taas kovaa huimausta, eikä hän pystynyt menemään kouluun.

Onneksi meillä on ensi keskiviikkona hoitajalle että lääkärille varattuna aika, josko sitten saataisiin tietää, mikä neuvoksi ja tietää enemmän sairaudesta. Silloin kun saatiin diagnoosi, niin miusta tuntui, että meidät jätettiin ilman tietoa" puille paljaille"!

Sanoin silloinkin lääkärille, että vaikka olen ammatiltani lähihoitaja, ni se ei tarkoita sitä, että tiedän kaiken!

Tiiän tietty, jotain epilepsiasta, mutta se on ihan eri asia kun omalla tytöllä todetaan se, niin se on toisaalta järkytys, mutta tietysti helpotus, että oireille saatiin selvyys. Oisin kuitenkin kaivannut enemmän tietoa jo silloin kun saatiin diagnoosi. Tosiaan ensi viikolla hoitaja kertoo meille enemmän epilepsiaan liittyvistä asioista. Oon tietty ite ettiny netistä tietoa.
Hups! Kello onkin jo paljon, ni täytyy lähteä vielä tekemään loput työt. Palailen!:)