Raskaaksi 2015

Heh Heh hee Nunnuliina :) Kirjoiteltiin samaan aikaan ja aika samoista tilanteista :D Jään odottaa sun aamun testiä :)

Tsemppiä kaikille piinailuun! Ei oo aina niin helppoa tää homma vaikka niin luulis :"D

Mullakin ollut pari pitkää kiertoa (pisin 65, seuraavat n.40pv). Ja ihan varmasti sillon johtunu stressistä ja turhasta innostumisesta. Oon jos jonkinlaista oiretta onnistunu luomaan ja lopulta täti on kurvannu paikalle ;)

Nyt ku oon ottanu vähä rennommin tän tjottailun ni kierrot ollu 35pv. Tästä kierrosta tulee varmasti lyhyempi, ainakin luulen niin oireiden perusteella.

Meritähti kp25/35

Eli jäitä hattuun naiset ;) tiiän et se on helpommin sanottu ku tehty..
Meillä toista tjottailtu kohta vuosi. Esikoinen tärppäs yk 2 tai 3... Eli eroja on eikä voi kun odotella oikeaa hetkeä.
Kaikella on varmasti tarkoituksensa.

hei täällä ois kans yks kuka vähä kyselis neuvoja, kiitos etukäteen vastanneille ja sorry ihan alusta aloitan tän mun tilanteeni :D elikkä tässä ollaan lasta suunniteltu ja toivottu. Suunnilleen siinä 10-13 pv aikana oli ne ns. hedelmällisemmät päivät, joissa tuli myös puputeltua :) Menkkojen ajan kohta olis ollu siinä 26-27 pv eli eilen/ tänään. tässä noin 3-4 pv ollu sellasta ihmeellistä nipistelyä alamahassa ja vihlontaa, ja oon myös kellon tarkaan seurannu tätä mun vessassa ravaamista, ja pisshätä tuntuu koko ajan ja tulee päivän mittaaan useesti käytyä (30 min ja saatan käydä 2-3 krtaa jopa vessassa!!) no nyt sit eilen 26 pv alko illalla sellanen niukka vähän ruskehtava vuoto eli pyyhittäessä tuli sitä eii muuten. Yöksi laitoin kumminkin siteen jos ne nyt sit oiski ollu menkat :/ ei tullu yön aikana mtn vuotoa ( ja siit mulla normaalisti todella runsaat menkat , saan aamulla juosta vessaan ettei kerkes jalkoa pisin valuu ja ,yös hirveet kivut!!) joo eli meniin aamulla vessaan ja pissan mukana tuli hiukan runsaammin vuotoa ja oli ehkä vaaleea taikka ihan veren näköistä. ja nyt ei oo taas siteeseen tullu mtn pyyhittäessä tulee hiukan paperiin ( EI TODELLAKAAN PALJON) ja musta vähän outoa tää ku kummiskin heti ku mulla menkat alkamassa niin tiedän satavarmaks että menkat on sietämätön kipu alkaa ja vuoto on mitä kauhein. Raskaustestin oon tehny, mikä näytti negaa :( mut en tie jotenkin pidän toivoa yllä näiden oireiden takia, kun ikinä ennen tällästä ollu. ( Niin ja välillä myös tulee pientä alaselän vihlontaa) onkos jollekiin näin käyny ja silti ollu raskaana, vai onko tää ns. toiveajattelua

Viima kyllähän nuo oireet lupaavilta kuulostaa. Jos ei vuotoakaan kerran näy niin plussan mahdollisuus on! Tsemppiä piinailuun!

Kyfi lupaavia oireita, millon testasit negan?

On. Kyllä sieltä niin päivänselvä nega tuli kun vaan voi. Pöh. Ei lottovoittoa tällä viikolla siis tänne suunnalle! Kropassa kovasti jotakin tapahtuu, pms -oireet ollu vahvoja ja jomottelut ja krampit johtuu jostain. Jospa se Lady in Red osaisi vihdoin suunnistaa meidän uuteen osoitteeseen vaikken oo muistanu sitä hälle ilmoittaa.

Mmm, pakko varmaan keskustella asiasta lääkärin kans.
Täällä ois ovis 5.9 joten toivottavasti peitto heiluu oviksen lähipäivinä.
Nyt kun katsoin wl tietoja, niin kierto lyhentynyt, lisäksi tässä kuussa täti tuli kolme päivää etu ajassa mitä oisi pitänyt.
Aloitin alkuvuonna vehniksen ja naisten monivitamiinit, mutta ne sitten jotenkin unohtu parin kuukauden jälkeen :D nyt oisi tarkoitus aloittaa uudestaan. Greippimehua kans koitin, mutta sitä ei alas saanut juotua :D
Itse en ole koskaan huomannut/tuntenut ovista, en myöskään ole ovis testejä tehnyt , wl tietojen mukaan ollaan menty.

Öööö.voiko tota foolihappoa ja greippimehua ottaa samaan aikaan? kaveri tuossa tuumas et greipissä on jo foolihappoa ettei saa ottaa, et tulis liikaa??! Mut ei kai sitä ny niin paljoo ole mehussa, ettei pilleriä voisi ottaa lisänä. Tyhmänä viel kysyn, et voinko vaan alottaa nyt suoraan ton foolihapon oton, ettei tarvii mihkään neuvolaan soitella eka.kun siitäkin sain kuulla etten voi noin vaan alottaa. Valaskaa mua nyt :)

Viimalla on kyllä tosi lupaavia oireita! Tsemppiä piinailuun ;)

Voimia sallahaa :(

Pahoittelut negoista ja tädeistä :(

Tervetuloa sierra :)

On. Tässä on nyt ovista koitettu saada kiinni. Ei ole vielä tikulle tullut , mut jos kierto on tällä kuulla sen 28 pvä niin sit vois olla tänään. Nyt on ollu vaan viime aikoina 26 tai 27. No pupuiltu tässä on kuitenkin vähintään joka toinen päivä koko viikon eli nyt vaan sormet ristiin että oli tai on ovis ja sit et pikkunen pääsisi tarraamaan kunnolla kiinni :)

N 2 vkon päästä pääsee sit tekee raskaustestiä mikäli tätiä ei näy :)

Noista vitamiineista sen verta että meillä syödään ahkerasti sekä minä että mies. Mä syön jotain apteekin raskausvitamiinia jossa lukee että 3kk ennen raskautumista ja 12 vkolle asti. Sit mä syön D-vitamiinia , sinkkiä ja c vitamiinia, kalanmaksaöljytabletteja, kalsiumia ja mangnesiumia. Mies syö samoja kun mä paitsi raskausvitamiinin sijasta se syö foolihappoa :)

-Jopsu91- kp 15/26-28 yk 2

Äippä, raskautta suunnitteleville suositus foolihappoa on 400 mg/pvä.
Kenellä on esim toistuvia keskenmenoja, niin suosittelevat mm 1000 mg/päivä. Tuskin greippimehussa voi liikaa olla :) Otan itse 900 mg / päivä sekä
2 dl mehua.
luulen, että ylijäämä menee pissan mukana pönttöön ;)

Jelppis, kiitos tsempistä, mutta en usko että tää normaali olo on mikään oire. Kiinnittyminen on tuskin vielä tapahtunut, kun sehän on keskimäärin viikon päästä oviksesta, ja vasta siitä voi alkaa raskausoireet. Sen lisäksi oon kolmessa kierrossa kokenut tosi hyvän fiiliksen ja/tai oireettoman olon, ja aina on täti tullut ajallaan.

Viima, kyllä toivoa on kun menkat ei ole alkaneet!

Ninni, ihana kuulla noin hyviä uutisia, oon tosi onnellinen sun puolesta! :)

kaakao tsemppiä, eiköhän se ovis löydy. Onko sulla tulossa seurantaultra?

Nunnuliina pahoittelut negasta, tulis nyt tulos suuntaan tai toiseen. :sad001

Kyfi komppaan muita, kannattaa tehdä vaan uutta testiä, joillakin hcg nousee hitaammin testissä näkyvälle tasolle.

On. Täällä edelleen oireita odotellessa. Viikonlopun oon reissussa, niin saapahan muuta ajateltavaa. Kp19/29 dpo5

Äippä, kyllä foolihappoa kestää ottaa sekä purkista että greippimehusta. Foolihappo on vesiliukoinen vitamiini eikä se siis varastoidu elimistöön. Eli ylimääräinen poistuu kehosta ja toisaalta sitä on tärkeää saada tarpeeksi ravinnosta/purkista raskautta yrittäessä, sillä sitä ei ole valmiina kehoon varastoituneena. Ja voit aloittaa sen ihan omalla päätöksellä, ei tartte neuvolasta kysellä "lupaa" ja jos kyselisitkin niin luultavasti suosittelisivat lämpimästi ottamaan sitä. :wink

Pahoittelut negasta nunnuliina :sad001 Mutta toivotaan vielä, etteä Lady in Red löydä sinne vaan suuntaa ihan muualle!

Viima, niin kauan kun menkkoja ei näy on toivoa! :) Mutta komppaan kyllä Meritähteä, että tässä pidemmän yrityksen aikana on saanut huomata että menkkoja saa kyllä jännityksellä ja stressaamalla siirrettyä sekä mitä moninaisempia oireita itselleen kuviteltua :wink

Sandy, voi kökkö mikä kierto :sad001 Mutta jospa ne menkat sieltä jossain vaiheessa tulisi (jos ei plussaa), niin saisit käsitystä että millaiseksi kierto lähtee muodostumaan. On tää naisen kroppa vaan mysteeri..

laidallinen, sorry en nyt ole ihan kartalla sun tilanteesta, siksi kyselenkin: Ootteko miten pitkään yrittänyt? Kannattaa koittaa ovistestejä, jos et ole varma oviksen ajankohdasta ja kierron pituus on heitellyt. Tällöin voit varmistaa milloin ovis on ja onko sitä ollenkaan. Jos menkat on alkaneet 3 päivää etuajassa niin silloin oviskin on luultavasti siinä kierrossa ollut aiemmin. Eli sovelluksien ilmoitukseen oviksen ajankohdasta ei voi sokeasti luottaa. Mulla on esim. oviksen ajankohta vaihdellut kp 12-18 välillä. Tsemppiä!

Jopsu, tsemppiä oviksen nappaamiseen! :) Ihanaa kun miehes ottaa sun kanssa vitamiinit noin kiltisti :happy: Sinkkiä suosittelisin hänelle vielä parantamaan teidän mahiksia :wink

Beisla, jospa viikonlopun aikana tuntuisi kiinnittyminen siellä ja sitten alkaisi oireita tulemaan ensi viikolla :wink

Tsemppiä kaikille tasapuolisesti kierron tai raskauden vaiheesta riippumatta!

NAPAA: Kierto korkattu ja tallettelut aloitettu :) Tää kierto mennään rennolla otteella ja olen jo unohtanut kiertopäivänkin :grin Ovista oottelen kuitenkin tähän seuraavan viikon sisään saapuvaksi, sillä himot ja limat on sitä luokkaa :grin

Larissa yk 15

Larissa, ihana asenne :wink tuolla pääset tässä busineksessa vielä pitkälle, eiks niin?!
Talletelkaa meidänkin puolesta, kun täälle olen lähdössä viikonlopuksi reissuun ja vuotoa on ollut vähän turhan paljon yritykseen. Eli täällä harjoitukset jatkuu ensi viikolla. Pahoittelin jo puolisollekin, että nyt ei irtoo, mutta ei hän ollut kovin pahoillaan. Omin käsin onneen poissaollessani :joyful:

Ninnuliina, pahoittelut negasta :sad001 en tuota huomannut aiemmin ...

Tsemppiä kaikille ja kivaa viikonloppua, jos ei olla kuulolla! ja seuraavat plussaa.

Elikkäs tänään pitäis menkat alkaa...
Saa nähä alkaako, vai tuleeko plussa.(Vai siirtääkö stressi ja jännitys menkkoja...)
Oon nyt n.viikon ajan käyny ihan koko ajan pissalla...yölläkin pitää käydä kesken unien. Kyllä mua jännittää!

Eihän se mulle maailmanloppu ole, jos täti kurvaa paikalle, mutta mua kyllä pelottaa jos mussa onkin jotain vikaa. Varmaan siksi kun yk4 lähestyy uhkaavasti, ja siihen VAAN 2kk niin yk6...

Tuntuu nää omat ajatukset todella pinnallisilta, kun osa täällä on oikeesti yrittänyt useemman vuoden, ja itse vingun siitä kun plussaa ei pärähdä 3-4kk yrittämisen jälkeen.

Muokattu viimeksi:
Viima, mulla on joka kierron lopussa tuota, että vessassa saa rampata yötä päivää. Keltarauhashormoni aiheuttaa sitä kierron lopussa ja nyt kun olen käyttänyt lugesteronia tiputtelun ehkäisyyn (luontainen keltarauhashormoni-lääke) niin "oire" on vaan lisääntynyt. Eli mulla sekään oire ei ole ollut merkki raskaudesta. Toki sitten, kun hcg:ta alkaa erittyä kunnolla niin sekin voi aiheuttaa virtsanerityksen lisääntymistä, mutta tuskin ihan ekoilla raskausviikoilla.

Tsemppiä piinailuun. Se että ei tärppää alle puolen vuoden sisällä on vielä täysin normaalia eikä siitä kannata huolestua tai pettyä. Se ei myöskään tarkoita, että sussa olisi jotain vikaa.

Meillä on nyt kestänyt 1 v ja 2 kk (yk 15 menossa) ja muuta vikaa ei ole kuin mulla tuhrua/tiputtelua kierron lopussa, johon sain luget. Kohtu, munasarjat, ovis, kohdun limakalvo yms priimaa kuulemma ja tuubatkin auki. Ja en ole vaipunut epätoivoon, sillä meillä on polin ylilääkärin mukaan näillä avuilla hyvät mahikset onnistua :) Miestä ei ole vielä tutkittu, mutta jos jotain vikaa on simpoissa niin etukäteen on nyt alettu vikaa korjata monivitamiini+sinkki kombolla :grin

Eteen päin sanoi mummo lumessa! Jos elämässä jotain haluaa niin negatiivisella asenteella ja itsesäälissä rypemisellä ei pääse mihinkään. Realistisen positiivisesti ajattelevat ihmiset saavat asioita aikaiseksi ja pääsevät eteen päin tavalla tai toisella :wink

Muokattu viimeksi:
Ninni, ihania ultrakuulumisia!❤ :)

Pahoittelut negoista, keskenmenoista ja menkoista :(

Uusille lämpimästi tervetuloa ja pikaisia plussia toivon jokaiselle!

Tikku, toivottavasti taukoilu teki hyvää ja nyt plussaat pian ja sen plussan kanssa pääset synnärille asti!❤ :)

Taikatuuli, kamalaa kun jouduit takaisin tälle puolen :( toivottavasti seuraava tärppää yhtä nopeasti kuin keskenmennytkin ja pysyy loppuun asti mukana❤

Viima, jos vuoteen ei tärppää, niin on mahdollisuus päästä tutkimuksiin, mutta vielä senkin jälkeen hyvä osa raskautuu ilman hoitoja/tutkimuksia. Eli turha vielä alkaa murehtimaan "mahdollisia vikoja", vaikka muistan kyllä mikä pettymys täti oli myös yrityksen alussa :)

Jopsulla mahtava mies kun niin kiltisti vitskut ottaa :) onnea oviksen metsästykseen!

Sandy, johan on kierto :( toivottavasti ei kovin pitkäksi pääse venymään ja seuraavassa saisi sitten oviskin löytyä ja plussa siihen päälle! :)

Kaakao, toivottavasti ovis löytyy :)

Nni, pahoittelut "menkoista" :( toivottavasti testi näyttäisi plussaa!❤

Bb, mitäs siulle kuuluu? :)

Täällä on aivan hillitön kirjotustahti, joten välillä joutuu lukemaan muutaman kymmentä sivua kerralla ja helposti unohtuu kommentoitavat :(

Plussatuulia kaikille!!! :)

Nyt mietin että tais nää menkat olla sit vaan :( vuotoa hiukan enemmän ( mut ei kummiskaan silleen ku menkoissa) tulee muutama tippa siteeseen. mutta sitten kun vessaan menen pissalla niin sit tulee noin 1-2 teelusikallista :/ en kyl ymmärrä ku näin oudot on.. tai sit on vaan tää kirto vähä erilainen, oottelen vielä ja uusinta testi :) Yritän olla toiveikas :D

Muutama päivä sitten tuli täyteen 2v yritystä :\ Lääkärillä ei olla käyty, ja (onneksi) en ole kertonut kellekään ystävälle tai perheenjäsenelle meidän yrityksestä..

Kyfi, miulla oli keväällä myös yhdet kovin omituiset menkat. Normaalisti miulla siis hanat aukeaa kerralla oikein kunnolla ja vuodan paljon oloiseseti 5-9pv. Mutta silloin alkoi pienellä tuhrulla, sitten jouduin laittamaan normitamponin ja sitten taas tuhrua (ei tarvinnut edes ph-suojaa) päivän ajan ja ne menkat oli siinä. Jouduin ihan käymään terkassa raskaustestissä, kun en uskonut ett ne voi olla oikeat menkat :D
Toivottavasti siellä kuitenkin olisi kyseessä vain valemenkat ja olisit raskaana :)

Eikä, kauan olette yrittäneet :/ suosittelen kyllä menemään lääkäriin ku kumminkin 2 vuotta ootte yrittänyt, jospa sieltä jtn apua teille! Onnea ja toivoa uusille yrityksille :)

nennaa kiitos :) kumpa olisi ns. valemenkat oon aika toiveikas ku todella oudot kummiskin ovat. seurailen ja toivottavasti plussaa olisi :) :)

Takaisin