Raskaaksi 2015

Millier, Mikä dpo sulla on? onko menkat paljon myöhässä? Sori jos oot jo kertonu ja mulla on menny ohi. Mutta jotkuthan saa tosi myöhään plussan,eli voihan se olla että sullakin on niin :happy: Toivotaan ettei kierto turhaan veny.

Millier, rfsu:n testit saat heittää romukoppaan, ne on susia. Apteekin omia ja pregcheckiä voin suositella. Ne ei anna punaista viivaa ellei oikeasti ole raskaana. Ja eri merkkisten testien viivoja ei kannata vertailla keskenään. Toisilla hormonit nousee hitaasti, toisilla nopeammin. Osa saa leffaviivat jo ennen kuin menkat on myöhässä, osa haamun vasta rv 6. Testaa uudestaan siis! :wink Oletko muuten varma oviksen ajankohdasta? Jos sulla on nyt todella dpo 23 niin olisit noin rv 5+2 (jos oikein laskin näin nopsaa). Ootko digiä aatellut kokeilla? Tee nyt kunnon testi ja päästä meidät piinasta! :grin

Muoks. Laitanpa taas tähän tämän taulukon, jota olen täällä jaellut :grin Eli jos testin herkkyys on 25 mlU/ml niin osa saattaa saada plussan tällä testillä jo ennen kuin menkat on myöhässä ja osa vasta dpo 21 jälkeen!

lataus.png

Muokattu viimeksi:
Kyselenpä täältä apua kun en oikein itse näistä asioista ole aina niin kauhean hyvin perillä :D Ollaan yritetty raskautta viime syyskuusta asti (silloin jätin pillerit pois). Huhtikuun 13pv ensimmäinen raskaustesti näytti positiivista, 1. kesäkuuta sen todettiin kuitenkin olleen tuulimuna. Keskenmenon jälkeinen kierto kesti minulla 33pv. Sitten oli 6pv vuotoa. Nyt on siis ollut ensimmäinen "normikierto" tuon keskenmenon jälkeen. En vaan nyt yhtään tiedä mikä tämän normaalipituus sitten on...o_O

Raskautta ennen mun kierrot olivat hieman sekaisin pillereiden lopetuksen jälkeen - kestivät 27-34 päivää. Pillereiden aikoihin oli aina aika tarkalleen 28 pv kierto. Aiemman positiivisen testin (huhtikuussa) tein kun oli kp 31. Eilen testasin (kp 32) ja näytti negatiivista. Oireita on kuitenkin ollut taas oikein urakallla - pahoinvointia, heikotusta, nuhaisuutta, pissalla juoksemista, lämmöt koholla, mahan nippailua jne jne. En kuitenkaan uskalla näihin oireisiin hirveesti luottaa kun edellisessä kierrossa kärsin pari viikkoa pahoinvoinnista vaikka en oikeasti ollut raskaana...

Onko jollain kokemusta kuinka pitkä kierto on ollut keskenmenon jälkeen? Missäköhän vaiheessa on ollut ovulaatio? Olin tunnistavinani (aika heikosti) ovulaation joskus kp 15-17 - silloin oli hyvin sitkeää limaa ja himot katossa. Sen jälkeen ei oo pahemmin ollut himoja eikä limojakaan. Voi tietty olla, että ovulaatio on ollut myöhemmin. En koskaan aiemmin ole bongannut ovulaatioita. o_O

Joo, en mä kauheesti suosikaan noita rfsun testejä, ne kun tosiaan on susia..ostin vain hetken mielijohteesta :rolleyes: mullahan siis pitäis olla dpo 23(oireiden ja o-testin mukaan). Kierron pituutta en tosiaan tiedä kun pillerit lopetin toukokuun lopulla kesken laatan(ja käytin e-pillereitä vaan pari kk). Se digitesti ois kyllä hyvä, mut just nyt ei oo varaa siihen. Hyvä jos pärjätään ees seuraavaan palkkapäivään :sad001

Salamanteri, mä en valitettavasti noista sun kysymyksistä tiedä. :sad001
Toivottavasti saat nopeasti vastauksia.
Tsemppiä!

Millier, sullahan on outo tilanne! Muistat varmaan mun viimekierron mitä ihmettelin. Se kesti 39 päivää.. nyt varmaan kierto alkaa mulla tasottumaan. Teehän pregcheck tai apteekin oma, ja laita tänne kuvaa! Jännään täällä sun kanssa!:nailbiting:

Mulla kierto oli km jälkeen 41 päivää ja seuraava sit tasottu. :) mulla normaalisti kierrot 30-38 päivää eli heittoo on todella paljon.
Tosin riippuu varmasti millä viikoilla menee kesken. Mulla meni ihan alussa, niin aika äkkiä sit palautu takas noille kiertopäiville :) eka km 10+6, toka 5+, kolmas 5+ ja neljäs 6+1. Ja siis todennäkösesti mulla oli istukassa vikaa, jonka vuoksi tähän raskauteen sain keltarauhashormoonit mukaan alkuraskauteen.

Hirmuista kiirettä ja menoa, sain teidän jutut luettua mutten ehdi kaikkea kommentoimaan. Tsemppihalit kaikille piinailijoille ja uuden kierron aloittaneille ja valitettavasti oli keskenmenon kohdanneitakin. Sydämeni pohjasta pahoittelen!

Minulla oli km jälkeen ensimmäinen kierto 36 päivää. Normaali kierto oli 25-27 päivää. :) En ovuloinut ensimmäisellä kierrossa ollenkaan.

Meillä pysyvä plussa tuli yk18. Yksi kkm oli välissä rv8+4. Nyt kuumeilen salaa jo seuraavaa, vaikka kaksoset ovat vasta 2,5kk. :) Lisää vauvoja en ihan heti kaipaa, mutta raskaana voisin olla ja synnyttää. Vaikka inhosin raskausaikaa ja synnytys oli pitkä ja raskas. :D Ehkä parin vuoden päästä sitten tosissaan.. Nyt on kierukka, joten mahdollisuus raskautua vahingossa on hyvin hyvin pieni. Ehkä kuumeilen siis taustalla salaa.. :)

Salamanteri, mulla on keskenmenosta toipuminen käynnissä. uskoisin että raskaustesti näytti nollaa kaksi viikkoa sitten ja odottelen ovisplussaa huomiselle toivottavasti. Mulla alkoi tiputteluvuoto kesäkuun lopussa, muutaman päivän päästä hiukan kiihtyi. sain lääkkeillä tyhjennettyä loputkin 12.7. Eli täällä tällaisella aikataululla. Raskaus oli edennyt 5+6 kun 7. Viikolla todettiin kehityksen pysähtyneen. En osaa kiertoa sen kummemmin laskea, koska ei tullut selkeää vuodon alkamispäivää.

Tsempit sinne!

Wildside, en voi ymmärtää että sua on kohdeltu noin! Tottakai sä oot kauan yrittänyt ja kärsinyt! Niin kauan kun lasta ei ole niin on lapseton. Miten joku voi olla kateellinen keskenmenoista? Kamalasti tsemppiä sulle ja onnea tulevaan <3 Oot todellakin ansainnut vauvan ja onnen! :)

Kreisikät harmi että loukkaannuit, vaikka ymmärrän miksi. Hengitä syvään ja jatka meidän kanssa, suurin osa täällä on kannustamassa muita, eikö niin naiset? :)

Mulla ovuloi luultavasti viikonloppuna ja sit ei kun inssiin! Jee tätä on odotettu! Ja tavallaan poppaskonstihan se on kun kumpikaan meistä ei valitettavasti omista kiveksiä :)

Mira mä en tienny, et joku on oikeesti niistä kateellinen.. Ei sekään takaa että kroppa muka toimii.. En tajunnu kyl tän kyseisen ihmisen ajattelu logiikkaa ollenkaan.. Mut ehkä hän on täältä lukenut asiasta ja tuntenut piston sydämessään ja ens kerralla on vähän tarkkaavaisempi mitä sanoo..

Niin ja kiitos tsempeistä <3 Munkin mielestä tää on tukiryhmä eikä nälvintä ryhmä..

Tsemppiä Mira inssiin! Teettäkö kotona vai klinikalla?

Niinhän se on, että kuka on vuoden säännöllisen sekstailun jälkeenkin tahattomasti ilman "toimivaa" raskautta ja sitä toivoisi niin - sanoisin, että kärsii lapsettomuudesta.

Joku kyseli... Mulla oli km jälkeen kierto 31 päivää ja seuraava taas normaali 27. Yleensä kierto oli ennen esikoista 21-28 päivää.

Moikka,

Ajattelin liittyä joukkoon iloiseen, ollaan vihdoin sovittu yrittämisen aloittamisesta ensi kuussa :joyful:
Olen 26-vuotias ja mulle esikoinen toiveissa, miehelle toinen. Vaikka on miehenkin lapsi ihan omalta tuntuva tapaus <3 Me ollaan käyty pitkiä keskusteluja tästä yrityksestä lähinnä koska olosuhteet voisi esim töiden puolesta olla paremmat. Mutta ne on aina muuttuvia tilanteita. Alunperin ei ollut suunnitelmissa vielä nytkään mutta pari vuotta sitten mulla huomattiin monirakkulaisuutta ja en halua että etenisi kovin pitkälle. Sain ihan kehoituksen tehdä lapset ennen kolmekymmentä mielellään. Onko täällä muita kellä on sitä tai ihan pcos todettu?

Oletan että lähdetään rauhassa liikkeelle ja katsotaan mitä tulee. Oon kuitenkin todella innoissani koska olen vauvaa niin kauan kuumeillut, ihanaa että tää on viimein alkamassa :dummy1::dummy: Kivan aktiivinen ketju!

Tervetuloa Ainon! Kurjaa että nuorena jo todettu tuollaista sulla, mutta onhan sulla vielä kolmeenkymppiin matkaa! Kovasti onnea matkaan! :)

Takaisin