Raskaaksi 2015

Viima, nätisti kirjoitettu. :) Ja Jannskin kanssa oon samaa mieltä että jos kaikki muut kommentoineet on sitä mieltä että tökerösti kirjoitettu, ei siitä kannata pahoittaa mieltään.
Itsellä meni monta kuukautta ennen kuin sorruin poppaskonsteihin. En mä niihin varsinaisesti usko vieläkään, mutta tässä vaiheessa alkaa jo olla mieli kokeilla "mitä jos" -keinoja. Ja mitä se on multa pois jos joku niitä haluaa käyttää vaikka alusta asti.
Joku muukin vertas uskontoon, henkilökohtainen asia. En itse usko, mutta olis asiatonta huudella "uskonto X on ihan huuhaata". Mun mielestä täällä nimenoman suvaitaan hyvin erilaisia mielipiteitä, se on epäkohtelias tapa ilmaista asiat mikä ihmisillä tökkii. On täällä joku sanonut (kuukausia sitten) esim. että hän ei ymmärrä naisparia hankkimassa lapsia, mutta teki sen hyvin asiallisesti enkä siitä ottanut nokkiini.

Joidenkin mielestä huuhaata ja joidenkin mielestä ei. Itse en käytä mitään mutta varmasti käyttäisin jos ei plussaa tulisi. Uskon joihinkin oikeasti koska osaa on käytetty jo satojen vuosien ajan lisäämään hedelmällisyyttä :)
mielipiteitä saa ja pitää olla mutta mielestäni olisi hyvä miettiä miten ne ilmaisee.
Jos itse tulisin tässä pian raskaaksi nii en tulisi ainakaan leijumaan ettei tarvinnut huuhaa hommia ja lyttäämään toisten yritykset. Täällä kun on pitkään yrittäneitä.. Valitettavasti suurin osa heistä ei enää täällä kirjoittele.. :(

Mä en ainakaan sua tarkoittanut sallahaa :) jos siis sitä luulit! :grin
Tarkoitin psykoenkeliä, mutta en sitäkään pahalla!:) (Onnea plussasta vielä suuresti :Heartpink!)

Mäkin oon ajatellut kokeilla vippaskonsteja. Oon kuitenkin vasta 20v, ja pillereitä söin noin neljä vuotta, eikä mulla ole mitään vikaa milä vaikeuttaisi raskaaksi tuloa. Nyt yk3 ja pelottaa jos mussa oiskin jotain vikaa. Tää yrittäminen on vasta niin alussa, mutta kuitenkin:oops::hilarious:

Aaa no periaattees joo tjottailua mutta toisaalta ehkä vähä yrittämistäki x) Ku mietin just että millo kannattas pupuilla jne :D Mut enemmä tjottailua :) Oli muute kiva juttu Vauva- lehessä tästä yrittämisestä ja siitä jos ei pikkukakkosta yhtäkkii kuulukkaa! Saapa nähä miten erilai kaikki tulee olemaan p2 kans jos meille sellainen suodaan :Heartbigred

Ja viima! Käytin ite pillereitä 6v ja kesti 3kk tulla raskaaksi että luulen et se on melkee minimi kuukautisten tasaantumiselle joten elä tosiaankaa vielä hermoile!:) Iha rennosti nyt vaa ilman ressiä, toivon paaaljo plussatuulia <3 Millo pitäs alkaa menksut?:)

Kiitos paljon ihanainen:Heartred
Piristit mun iltaa paljon:)

Menkoista mä en tiiä yhtään. Mulla viime kp oli 39 :shifty:
Toivotaan että tää kierto tasottuis..

Viima, samoissa tunnelmissa, toki ikää on muutama vuos enemmän, ja pillereitä käytin yhteensä n.9v, ja näin 8kk jälkee kierrot edelleen heittelee, et ei mitään hätää ;) Tiedän silti ton tunteen, kävin kevään aikana yksityisellä gynellä tutkituttaa hieman itseäni juuri samoista peloista. Jonkun mielestä ehkä liian aikaisin, mutta sainpahan mielenrauhan ettei ainakaan fyysisesti pitäisi mitään ongelmaa olla tulla raskaaksi :)

On. Illalla tehty testi negatiivinen, joten taitaa aamun testi jäädä tekemättä toistaiseksi.. Tätiä odotellessa, saisi tulla pian ettei ainakaan leikkauksen aikana olisi!

puhvis kp45/33-43

Plussatuulia sullekkin puhvis!♡
Sullahan on pitkä kierto! Mikä leikkaus sulla on, jos saan kysyä? :)
Tsemiä siihen:)

Viima, kiitos samoin <3 :)

Niin on, venynyt nyt jo muutenkin pitkästä kierrosta! Heitellyt siis kierrot jo muutenkin -.-
Olkapää vaan leikataan, ettei sen vakavammasta oo onneks kyse :) Kiitoksia! Vielä pitäs reilu viikko jaksaa sinnitellä, toki voi olla et kierto senkin takia pitkittinyt kun stressaa ja hieman jännittää leikkausta..

Meillä piti alkaa tutkimukset toistuvien keskenmenojen takia, mut samana päivänä kun menin naistenpolille näihin tutkimuksiin, niin teinkin plussan r-testiin.
Mulla on tutkittu kyllä jo ihan kaikki, kromosomeista lähtiin kaikki, mut keskenmenoille ei koskaan syytä löytyny.. :( Kävin tuolloin paljon tunteita läpi, etten pysty hoitamaan naiselle suotua tehtävää. Toisaalta kiva, ettei vikaa löytyny, mut toisaalta olisin toivonu et löytys jotain että sais vastauksia..

Itse söin monta vuotta pillereitä.. Oisko jotain viis vuotta. Mulla on aina ollut todella epäsäännölliset ja ihmeelliset menkat.. Enkä uskonu tulevani raskaaksi tuon epäsäännöllisyyden takia ja kerkesin vaikka mitä kauhuskenaariota käydä läpi. Valmistauduin yrittämään kauan ja sanoin miehellekkin, että täytyy muistaa ettei ne lapset aina vaan tule niin helposti.
Kaksi vuotta, ylikin, yritystä takana ja neljä keskenmenoa. Vihdoin ja viimein tärppäsi jäädäkseen. Ei ole myöskään helppoa niillä ihmisillä, joilla tärppää mutta menee kesken. Jokainen keskenmeno sattuu ja haaveet siirtyy etemmäs. Ei uskalla uudessa raskaudessa niin äkkiä kiintyä vauvaan kun pelkää menettävänsä. Mekään emme uskaltaneet kertoa tästä raskaudesta kenellekkään kun vasta pari viikkoa sitten. Hankintojakin vitkuteltiin pitkään.
Ymmärrän, että pitkään yrittäneihin sattuu ihan yhtälailla jos ei tule kertaakaan sitä plussaa mihinkään testeihin, mutta mua inhottaa se että jotkut ajattelee niin että "no sulla tärppää nopeesti, niin kroppa ainakin toimii" Ei se kroppa toimi jos keskenmenee koko ajan. Jotenkin sellanen vähättely sattuu, ettei ymmärretä mitä on menettänyt kun on saanut niin paljon keskenmenoja. Esim kolmen keskenmenon jälkeen laskee prosentit saada lapsia jne.. 1% naisista saa toistuvia keskenmenoja ja itse kuulun tohon 1%:ttiin.

Kiiitos ja anteeks avautuminen aiheesta.. Alkoi vain niin ahistamaan kun luullaan ettei ihmiset jotka saa keskenmenoja ole lapsettomia. Olin yli kaksi vuotta ja luullaan, että kroppa toimii vaikka keskenmenoja tulee. Tarvitsin tähän raskauteen lääkeapua alussa.

Sulla on ollut wildside pitkä ja raskas taival takana..
Onnea paljon plussasta:Heartpink
Oot äärettömän vahva nainen :)
Mikä rv sulla on?

Kiitos paljon ja plussa puhuri kaikille <3 Kokemuksesta tiedän ettei lapset vain tule vaan niitä saa välillä oikeasti yrittää.

Juuri vaihtui rv 20+1 puolelle. Tiistaina on rakenneultra ja tiedetään jo edellisestä ulrasta että poika tulee. Toki nyt tiistaina vielä varmistuu uudemman kerran, mut kyllä siellä edellisessä ultrassa hyvin pippeli näky. Toinen ei edes yrittänyt sitä piilotella mitenkään ja se alko naurattaa :D

Ja täytyy sanoa että minua ei esim hyväksytä mukaan tuonne pitkään yrittäneiden ketjuun, koska "olen raskaana" ja koska "olen saanut monta keskenmenoa, mun kroppa toimii" -periaatteella.. Silti vaikka olen yli kaksi vuotta yrittäny ja mutkien kautta raskaus mennyt nyt näin pitkälle.. Edelleen olen ollut sen yrittämisajan lapseton.. Olen yrittänyt siellä lohduttaa ja tsempata ihmisiä hyvää hyvyyttäni, lut joka kerran ne torpataan "hyvähän sun on sanoa kun olet tullut HELPOLLA raskaaks" aaargh!!... Ideani ei ole kehuskella raskaudellani vaan kertoa ihmisille, että vaikeuksien kautta voi päästä tavoitteeseen ja tunnelin päässä voi näkyä valoa. Siis täysin kannustuksena.. Tuosta syystä olen lopettanut siellä tsemppaamisen ja kyseisen ketjun seuraamisen. Tulisi vain pahamieli kun vähätellään, sanot mitä tahansa..

Ja kun alotin yrittämisen, olin 21v ja mun piti olla hedelmällisessä iässä oleva nuori nainen, mut kuinkas kävikään!! Ei mulla nytkään oo ikää kuin 24v..

Anteeks taas jälleen kerran vuodatus ja oma napa.. Todellakin toivon kaikille täällä plussaa ja kaikki me ollaan vahvoja naisia. Näiden asioiden kanssa on pakko olla tahtoa taistella ja uskoa tulevaan :)
Onnea myös kovasti kaikille plussanneille :)

Paljon onnea plussanneille!
Plussa puhuri muille! ++++
Tsemppiä oviksen metsästykseen myös!! :)

Wildside_, ihanasti jo puolessa välissä meet<3 onnea myös poikalupauksesta ja ilosesta pikkusesta<3<3

Täällä ovis ollut eilen tai tänään.
ystävän häät meni hyvin ja kokonaisuus oli ihan mahtava! :)
Odottelen edelleen sitä laparoskopia aikaa, tulis jo niin sais sen hoidettua pois alta ja pääsis taas kunnolla yrittämmän.
Tosiaan nyt ei yhtään väsytä kun tuli nukuttua niin pitkään. :(

-Mymmelisti kp 18/30 yk 36

Mä oon ollu täällä ketjussa hiljainen, kun oon tuolla toisessa ketjussa ollut... Mutta mut voi siirtää plussanneisiin, la on 2.4.2016, jos kaikki menee hyvin, sektio tulee maaliskuun puolella. Keskenmenojen ja myooman takia ar-ultra on äippäpolilla 17.8.

Mielipiteitä saa olla, mutta kannattaa kuitenkin miettiä, että tää paikka on sellainen, jossa saa tukea vaikeisiin asioihin, josta ei voi puhua muualla. Jotkut ei kerro omasta yrityksestä, jotkut ei jaksa kuunnella kysymyksiä, että onkos niitä lapsia tulossa jne.

Wildside_ todella ihana kun kerroit tarinasi ja sen takia tykkäsin tekstistä, en siis sen takia mitä olet joutunut kokemaan, ja juurikin olet hyvä esimerkki siinä mielessä josta voisin esimerkkimielessä kertoa miehelle, ei sillä että olisin saanut vielä yhtään keskenmenoa vaan juurikin siinä mielessä että mies ei oikein ymmärrä vaikka sanoo ymmärtävänsä että yrittämisessä menee kauan, kun itse olen nyt 21v ja lääkärit toitottaa että en pääse laparoskopiaan koska oon hedelmällisimmässä iässä ja niin nuori, mutta oon 4v yrittäny tuloksetta ja mieskin vaihtunut että jos on siitä ollu kyse.. nyt nykyisen kanssa tammikuusta tjottailtiin huhtikuuhun ja siitä varsinaista yritystä tähän asti, mutta en määkään työnne pitempään yrittäneisiin edes viitti mennä kysymään että pääsisinkö kun nyt on varsinainen 4yk vasta menossa vaikka pitkä historia onkin takana..
Tulipa pitkä viesti :D

Ja teille kaikille muille nuista mielipide asioista vielä, että joo kaikilla on omat mielipiteet ja niin pitääki, mutta ne jotka sanoo pahasti ja suoraan, miettikää hetki miten asian ilmaisitte, joille oikeesti saattaa tulla semmonen olo "no voi vittu mää oonki se humpuukitäti" ja ite olen kohta semmonen "humpuukitäti" mutta oon oppinu jo monen vuoden ajalla sen että antaa jokasen olla omien mielipiteidensä kanssa ja jos sanoo pahasti niin sanokoot, ei esim tiedä mikä tilanne tai millanen päivä sen sanoneella on ja olla välittämättä ja tarrautumatta siihen niin pahasti (:

On. Antibiootti kuurin viiminen päivä, on kai se vähän helpottanu..
Eilen oli semmonen päivä, että ihan kun olisi ollu tosi paha olis, ihan sama mihin suuntaan käänty, nousiko ylös vai meniko alas, hengittikö vai pierasko niin repi kyllä munasarjoista! Ja oli kyllä makkarin puolella niin liukasta että.. en osaa yhtään sanoa että millonka se täti sit olis tulossa, mutta nyt kp. 26.. jos se olis ajallaan tulossa ja nää on vaan jotain muita kiertoon liittyviä repäisyjä niin tädin pitäis tulla pe tai la..

Meillä enskierto mennään vielä EHKÄ ihan luomuna, ja sitä seuraavaan otetaan mehiläisenkakkatabuja ja mumme mami vitskuja (: kattoo ny että malttaako, vai otetaanko ne jo nyt seuraavaan käyttöön..

Ja teen nyt enskierrossa semmosen testikierroksen että ovistikkuilen ihan kp1-31, että näkyykö ovis tikuissa vai ovuloinko ollenkaa (:

Elyssei_ kp.26/31(27-44) yk.4

Takaisin