Raskaaksi 2015

Menee varmaan kierto tai 2 ennen ku pystyy tulkitteen niitä liuskatestejä. Ja mitä pitempi kierto sitä vaikeampaa se on. Ite en pysty enää luottaan koko testeihin.. :sorry: testit anto mulle selkeän plussan, mutta ovista ei tullutkaan.. vasta reilu 2 viikkoa myöhemmin tunnistin ovulaation oireista. Ja mun tuntemukset osui oikeaan.. Mulle ovistestit näyttää koko kierron ajan kahta viivaa.. ihan selkeästi nähtäviä, mutta nyt kun olen tutkinut asiaa niin johtunee ilmeisesti siitä, kun mulla on pcos.

Juuri nyt taistelen kovasti r-testi himoa vastaan.. kun tekis mieli mennä tekeen iltatesti.. aamun haamu kummittelee mielessä.. pitäs vaan malttaa huomisaamuun niin vois aatella että saattas jo vahvistua jos on vahvistuakseen..

oireita on.. rinnat pinkeet ja vähän aristaa.. tuntuu olevan vähän turvoksissa, munsarjoissa repäisykipuja, heikotusta, kuvotus alkoi eilisiltana ja helpottaa hetkeksi kun syö jotain.. mutta lähes koko ajan on pientä etomista. Menkkojen pitäs alkaa vasta sunnuntaina.

Olis kyllä kiva että oppis tulkitsemaan liuskoja kunnolla:sorry:
Mäkään en niitä digejä kovin aikaisin viitti ostaa...:shifty:

Mulla oli viime oviksen aikaan kyllä tosi vahvat oireet, mutten tiedä tarkkaan mille päivälle se sattui.. Josko sen nyt sais varmistettua :)

Mä en taas tiedä milloin mun ovis oli :smiley-ashamed005
mä kyllä epäilen vahvasti että tuolloin 1-2.7 limojen ja kipujen takia. Muulloin niitä ei ole ollut. Tää oli varmaan mun eka ovis aikoihin? En edes muista miltä ovulaatio tuntuu :sad001

10 digiä maksaa 26e kun netistä tilaa ja jostain saa varmaan halvemmallakin. Jos niillä varmistaa ja niitä menee pari per kierto ni ei ole minusta kalliita.

Miks ette vaan pupuile joka toinen päivä läpi kierron, silloin ei ainakaanmene ovis ohi eikä tarvii tulkita noita testejä.

Itse käytin vain siksi niitä, kun mulla ja ukolla on 200 kilsaa välimatkaa. Ja kyllä niihin täytyy tulla vähintään yhtä vahva viiva että plussa on. Mulla myös näytti jos jonkinmoista viivaa läpi kierron, mutta kun se plussa tuli niin sen kyllä sitten tunnisti.. Ite tein neljästi päivään, muuten en olis saanu kiinni. Ja ovistesti voi antaa plussankin vaikka ei ovuloiskaan.. Mulle teki niin yhessä kierrossa! Eli testeihin ei oo täysi luottaminen aina. Suosittelen sitä joka toinen päivä pupuilua.

634c8a76e31f9a19fb23f07a07c51ba7
Tässä vielä mun o-plussa :)

Mulla ukko reissaa työn takia todella pitkiä matkoja, joten pupuilla ei aina voi joten turvauduin ovistesteihin. Mua vaan kyrpii jos ovis meni ohi :arghh:
ens kierrossa sitten!
Sulla on kyllä kunnon plussat liuskassa :)

Juu kyllä me (tai minä ainakin :grin) aateltiin vielä varuiks touhuta joka toinen päivä! Sit toki jos tekee mieli enemmän (mitä varmaan tekee oviksen tienoilla) niin antaa mennä vaan :grin

Me heiluteltiin miehen kanssa lähes päivittäin joskus parikin kertaa päivässä peittoa, kahden vuoden ajan eikä millään tärpänny. Lopetettiin se "yrittäminen" niin eiköhän tää papu saanu Vapun tienoilla sitten alkunsa.. Ja mä en kyllä ikinä edes tajunnut mitään ovistikkuja käyttää, kuulostan varmaan ihan tyhmältä kun en oo ikinä ees ostanut ovistikkuja enkä tiedä miten toimivat.... :D

Wildside kaikilla ei varmistikaan ole mahdollista pupuilla joka toinen päivä koko kierron ajan.. Meillä ainakaan.... Ja toisekseen minun ovisplussa pari vuotta sitten ei ollut kyllä sellanen että viivat olis ollut tasavahvat, mutta todistetusti se oli plussa koska tuo reilu 1 -vuotias pallero tuossa hyörii möyrii mun päällä eikä yhtää suostu nukkumaan. :D

Itse ainakin teen noita testejä varmistaakseni, että tulee edes koko ovulaatio. Olen täällä ennenkin tästä maininnut, mutta esikoista kun "tehtiin" niin alkuun mentiin tuolla joka toinen päivä seksiä -taktiikalla, kunnes se alkoi jossain vaiheessa olla pelkkää kliinistä suorittamista ja lapsen tekemistä. Ihan aina kun ei vaan tee mieli ja joskus on töissäkin kiireitä jne. Sitten kun aloin lopulta yli vuoden yrittämisen jälkeen tehdä ovistestejä, niin yllättäen totesin ettei sitä ovulaatiota tulekaan kuin ehkä joka kolmannessa/neljännessä kierrossa. Harmitti vietävästi, etten ollut älynnyt ottaa testejä käyttöön jo aiemmin. Olisi säästynyt monelta pettymykseltä menkkojen alkaessa, kun olisi tiennyt ettei ole edes ovuloinut. Esikoinen tärppäsi lopulta clomeilla noin 1,5 vuoden yrityksen jälkeen.

beneathbeautiful, mä oon kyllä kuullu just päinvastasta! Miehen sperman laatu laskee jo muutaman päivän pidättymisellä, joten parin päivän välein kun touhuaa niin sperman pitäs olla laadukasta. Jos laukee useammin niin siittiöiden määrä vähenee, mutta siittiöt itessään on terveitä, iteasiassa hedelmöittämiskykysempiä. Eli sillä periaatteella ei haittaa vaikka laukeis joka päivä, kunhan uimareita on aina valmiina :) Mutta tosiaan, joka toinen päivä on ehkä se paras väli!

No tarkotinkin tilannetta, joilla on siihen mahdollisuus. Eihän meilläkään ollu mahollisuutta kun 200 kilsaa välimatkaa, toisella koulu ja toisella työ..

Meillä ei ainakaan onnistuisi joka toinen päivä! On pieni lapsi, välillä miehen lapset meillä.... Enkä edes jaksaisi. Mulla ei ainakaan tee edes mieli jatkuvasti eikä selvästi miehelläkään. Mies tjottailee ja itse yrittämällä yritän. Ja kun on lisäksi pco eikä mitään tietoa milloin ovulaatio ja onko ollenkaan.... ilman testejä ei tuota esikoistakaan olisi. Ja tässäkin kierrossa olisi jäänyt ovis hyödyntämättä jos en olisi tiennyt sen olevan. Tyttö taisteli pari tuntia nukkumisen kanssa. Normaalisti olisin ottanut tytön viereen nukkumaan mutta nyt sinnikkäästi taistelin loppuun asti ja neiti nukahti lopulta omaan sänkyynsä. Lh huippu ei takaa munasolun irtoamista, eli vaikka testi plussaa, ei se ole kuitenkaan varmaa. Itse olen senkin varmistanut lämmöistä sitten oletetun oviksen jälkeen...

Siis toki jos on viikon väli niin sillon siittiöt on jo huonoja. Mut parhain ainakin gynekologin mukaan oli se joka toinen päivä. Se ihan erikseen sanoi että useammin on turhaa eikä auta asiaa. :) tiedä sit miten on mut näin kerrottiin erikoislääkärin toimesta :p

Takaisin