Lissu kiitos :) tossa miehen vitskuissa on foolia 400mikrogrammaa ja sinkkiä 15 milligrammaa. Ehkä riittäisi jos ostan lisäks vain omegoja :) omissa vitskuissa on 500 mikrogrammaa foolihappoa onko se riittävä? :D
Ällövaroitus! Pakko mainita että eipä ole vielä ainakaan lirahdellut verta pöksyihin saakka eikä myöskään pyyhkiessä paitsi aamulla pieni ruskea viiru... Tamppoonissa oli pientä ruskeaa tuhrua :D Ehkä ne yöllä räjähtää, turha sitä ittelleen uskotella, että jotain muka sielä olis sittenkin! :D
Mullakin on niissä mammavitskuissa 500 mikrogr. foolihappoa mut oon ottanu lisää ihan "varmuuden vuoksi".
Mut hei, kai sulla on huomiseksi testi valmiina?
Okei no sitä vois harkita!
Haha on noita onesteppejä tuola kaapissa varmaan parikymmentä :D :D mutta empä usko että mitään tarvetta on :P Kunhan turisen turhia
Foolihapon suositus annos on mun mielestä noin 400mikrog päivässä. Tuskin on mitään hyötyä jos sitä enemmän ottaa.. Lapsettomuushoidoissa käyttävät enemmän (esim. mulla clomifenin kanssa oli 1mg foolihappo lisäksi)
Foolihaposta sanoi farmaseutti, että käytetään jopa 2mg annoksia joskus mutta että näissä lapsettomuus- yms. tilanteissa 1mg olisi jo hyvinkin riittävä ja suositus sen 400ug.
Eiks se oo joku hermostoputken sulkeutumishäiriö? Meillä apteekissa sano että se 400mikrog on riittävä, että ei enempää just tavallisesti suositellakaan. Yritin sanoo, että oon lukenu tutkimuksesta, jossa sitä otettiin paljon enemmän, mutta se ei kyllä suositellu... Siis toki mammavitskuissa sit se 500mikrog mikä on hyvä.
Joo just se sallahaa! :D se hermostoputki juttu.. mulle kans apteekis sanoivat että 400mikrogr riittää, mutta neuron polilla käskivät ottaa paljon enemmän.. :S
Mulla lääkäri halus nostaa foolihapon annostusta keskenmenojen takia 400mikrog -> 1mg. Nyt oon vetäny mammavitskun missä se 400mikrog plus Folic acid 800mikrog.. Ja heti ku nostettiin annos (plus lisää deetä) niin napsahti kiinni :)
Juuri näiden tietojen varassa minäkin aikanaan nostin oman annokseni, nyt syön foolihappoa 1,2mg tai 800ug päivästä riippuen :) Nähtäväksi jää toki onko mitään hyötyä :D
Ja hei ylipaino vaikuttaa kans tohon foolihappojuttuun! Mulle esikoisen odotusaikana neuvolasta ohjeistettiin käyttämään muistaakseni just 800mikrog johonki viikkoon asti ja sit sai tiputtaa loppuraskaudeks siihen 400 mikrog:aan...
Mira83: jos puuhastelisitte ukon kans ihan huvikseen sillon oviksen aikaan jos vaikka ylläri plussa tulis
Minni: pahoittelut menkoista
Onnea pepeXXL poika lupauksesta. Eilen radiossa puhuivatki että miehiä on Suomessa vähemmän kuin naisia...:)
Minni2: hauskan kuulonen on sun ukkos :) jostain lukenu ettei omegat oo hyviä ku yrittää... mutta en muista yhtään mistä ton tiedon saanut :D
Juu on sillä foolihapolla suotuisia vaikutuksia yrittämisessä. :D ihan surutta vaan 2x 400 microgrammaa naamaan! On sit paitsi vesiliukoinen.
On. Dpo 12 / 36-42 väsyttää ihan sikana. Vähän kipee oloki. Eilenhän mä nukuin 10 min unet. Olin jo 12:30 valmis nukkumaan :) ei oo mun tyylistä. Närästänyt ki on vähän pitkin päivää. Toivottavasti oli viimeset graavilohet syöty nyt :D silti en usko plussaan.
Mä joku aika sitten ilmoitin että lähden foorumitauolle, no enpä kauaa sitte ollu..
Pahoittelut tädin ja negan saaneille, kyllä se teidänkin aika tulee vielä.
Onnea plussanneet ja tarraliimaa ja mitä kaikkee sitä sitte vois ottaa mukaan :)
On: niin kävi että yk 6 sitte tärppäs. Nyt taitaa olla 4+5 ja digi antoi "raskaana 2-3".
Mä oikeesti luulin, ettei tää käy helposti ja kyllä tässä muutama pitkä kuukausi olikin. Vaikka toisaalta lyhyt onkin meidän yrityshistoria ja eka tulossa. Joka toinen päivä seksiä pitäis riittää hyviin mahiksiin.
Niistä menkkajomoista niin mulla ainakin jomottelee päivittäin tota mahaa ja tietty sitä välillä miettiin että onks kaikki hyvin.. Mutta vielä ainakin.
Mutta erittäin iloinen olen tästä pienestä kyytiläisestä! :) <3