Raskaaksi 2015

Tossa puhuttiin avioliitosta. Mullekkaan ei niin tärkeä ollut. Mun vanhemmat melkein 30 vuotta kohta kihloissa olleet, mutta ei naimisissa. Me oltiin mun miehen kanssa varmaan 7-8vuotta kihloissa. Vähän ennen kuin tuli 10 vuotta yhdessä täyteen mentiin naimisiin. Maistraatissa koska niin nopeella ajalla ei kirkkohäitä järkätty. Viime marraskuussa sai liittomme kirkon siunauksen. Meillä on nyt keskiviikkona neljäs hääpäivä. Mä halusin sen takia naimisiin että on jotain turvaa jos mies kuolee yllättäen. Kun koskaan ei tiiä ja meillä on nyt sama sukunimi koko perheellä. Kun meillä kuitenkin kaikki yhteistä jo alusta asti. Mikään ei sinäänsä muuttunut kun mun sukunimi.

Jännästi menny sulla norappi :D mut kauheesti allergioita sulla ja astmakin vielä :(

Mannikalla hienosti parantunut;)

Avioliitosta unohtukin sanoa. Aattelin aiemmin et ei oo väliä ollaanko naimisissa kun tulee lapsi, mutta raskaana halusinkin sitten naimisiin. Kaikille tuli sama sukunimi ja onhan yhteinen lapsi isompi sitoumus kuin avioliitto (minun mielestä). Mentiin naimisiin maistraatissa viime marraskuussa ja nyt kesällä piettii sukulaisille juhlat..

Allergialääkkeistä raskaana käy setiritsiini, neuvolasta sanoivat että on ainoo turvallinen antihistamiini raskaana olevalle ja käskivät vaihtaa sillä hetkellä käytössä olleen lääkkeen siihen viime kesänä kun ensimmäistä neuvola aikaa soittelin tuota poikaa odottaessa. Setiritsiiniä on vissii eniten tutkittu ni siks saa käyttää. Yritysvaiheessa ei vissii oo mitää merkitystä mitä lääkkeitä allergiaan käyttää mut heti jos tärppää ni kannattaa lopettaa muut antihistamiinit. Sit luulis että kaikki paikallisesti käytettävät (nenäsumutteet ja silmätipat) käy kerta niitä sais imettäessäkii käyttää. Mut tosiaan nii saattaa käyä että raskauden myötä allergiat jää pois. En itekkää muistaakseni sit kesän aikana niitä lääkkeitä montaa kertaa joutunu ottaa :)

Muokattu viimeksi:
Minni2, mä käytin koko ajan kun yritettiin esikoista ja raskauduin ihan hyvin. Eikä ollut siittä mitääb ongelmaa. Mä oon nytkin käyttänyt alergia lääkettä ja astmalääkkeitä. Ei ilman niitä pysty elämään.

Niin siitä avioliitosta, me mentiin kihloihin kun oltiin oltu reilu puolivuotta yhessä. Naimisiin haluamme kumpikin mennä, mutta sillä ei ole kiire vielä. Lapselle tulisi todennäköisesti miehen sukunimi, joka otetaan kun avioidutaan. Onneksi sitäkin näköjään kerkee vielä tovin miettimään ja saattahan tuo olla ett ehitään vielä avioitumaan ennenku lapsi saadaan :D

Eikös me voida jokatapauksessa antaa miehen sukunimi lapselle vaikka ei olla naimisissa? Vissiin sille tulee eka äidin sukunimi ja sitte pitää isyys tunnustaa jne, mut voidaan varmaan kuitenki isän sukunimi antaa lapselle vaikka ei ollakkaan aviossa? :)

Mekin oltiin vaan kihloissa kun lapsi syntyi :) isyys tunnustettiin ja lapsi sai miehen sukunimen. Nyt ollaan vuosi oltu jo naimisissakin eli seuraava pienokainen sit sais syntyä avioliittoon ;)

Nii hei tuota oonkin miettiny! Onko vauvalla siis synnärillä äitin nimi? Ja sit vaihtuu/ voidaan vaihtaa isän nimeen kun isyys on tunnustettu? :) Siis jos ei olla naimisissa.

Hei pitkästä aikaa :) tais pieni foorumitauko tehä hyvää. Oon kyllä välillä käyny lukeen tätä ketjua. Täällähän oli paljo plussanneita, onnea heille! Ja pahoittelut kp1:stä :( ja heti mä alan omanapaileen, anteeksi siitä.. nyt ois kp 28/2, tänään aamulla testasin ja haamu tuli. Kokeilen parin päivän päästä uudelleen.

Onko siinä teijän mielestä mitään?

Liitteet

• 20150628_151505.jpg
    20150628_151505.jpg
    363 KB · Katsottu: 204
Oli vaan niin haalea vielä, jospa siellä joku olis kyytissä. "Hiukka" epätodellinen ja -uskoinen olo :D miehelle näytin tikkua ja kysyin et mitä se näkee siinä niin tuumas vaan et yhen viivan..

Me ei olla naimisissa, poika sai isänsä nimen kyllä, oon suostunut menemään naimisiin kunhan ollaan molemmat siinä kunnossa, että saadaan sellaset hääkuvat mitä kehtaa katella loppuelämänsä

Mä pillitän täällä kun katon friiltä ohjelmia jossa nää ei oo tienny olevansa raskaana, ennenkuin synnytys käynnistyy.
Onneks tää kanava ei näy meillä kotona, oon nyt äiteellä talovahtina :)

Takaisin