Raskaaksi 2015

Sallahaa, meillä kävikin todella hyvä tuuri koko tän talohomman kanssa, ja siitä täytyy muistaa kiittää joka päivä :) Miusta kun ei oikein kerros-/rivitaloasumiseen olisi, kun maalta olen kotoisin :)
Miusta kans tuntuu ett narkkaritkin saa välinpitämättömyyttään lapsia kaikista niistä myrkyistä huolimatta ihan liian helposti, vaikkeivät ole kykeneväisiä huolehtimaan niistä :(
Toivottavasti tää ketju nyt tyhjenis pian kaikkien plussiin❤

Joo oon kyllä onnellinen että suhde on pysyny hyvänä näin pitkään! Meille myöskään ei oo avioliitto se tärkein asia vaikka kihlat on kyllä tarkotukseltaan just sitä mitä pitääkin eli lupaus avioliitosta, mutta ei olla vanhanaikasia että pitäis heti mennä naimisiin, aikanaan kyllä! Molemmat haluaa lapsen ennen avioliittoa ja mahd pian! Mulle ainakin jo yhdessä koiran ottaminen merkitsee lähes yhtäpaljon kun lapsi sillä se on molemmille niin törkeen rakas tapaus ja jos ero tulis niin molemmat takuulla haluais nähdä ja pitää luonaan sitä! :)

Kaveripiirissä tosiaan ei oo myöskään kauheen paljon pariskuntia ja ollaan oltu "edelläkävijöitä" aina :D

Koirasta sen verran että meidän tykkää todella paljon lapsista ja on huippu hyvä lasten kanssa! Kummilapset on ykkösjuttu ja niitä lohdutetaan jos itkettää ja muutenkin ollaan nätimmin kun meijän aikuisten kanssa :D

Sallahaa onneksi elämä on hoitanut eteenpäin kohti parempaa suhdetta! Toivon pitkää sellaista :)

Minni2, musta tuntuu että miehelle se avioliitto ei oo niin tärkee juttu kun mulle. Mut on se siis sanonu et haluaa mun kaa naimisiin ja on joskus mietitty millaset häät pidettäs :) Meijän koira on kyl ihan meijän vauva, vähän jännittää miten se joskus vauvaan suhtautuu... Se ei oo vauvoja koskaan nähny ja pikkulapsiin vasta hiljalleen tottunu. Ei se aggressiivinen oo mut rupes aina haukkuun kun lapsi kiljahti tai säntäs juoksuun. Onneks miehen veljellä on 2,5v poika niin sen kaa saanu totutella :) Ja niille tulee toinen poju syyskuussa et kovat on ajat edessä jos ei omaa vauvaa ala kuulua :grin Kaveripariskunta (miehen kavereita alunperin) saa ekan yhteisen tytön syyskuussa myös, eli nuuskuteltavia löytyy :Heartred

Sallahaa toivotaan teillekkin omaa nyyttiä! Kyllä nuo koirat tuppaa melko sopeutuvaisia olemaan ainakin mitä minä tunnen :) Täällä myös pitäisi mulle syntyä kesällä toinen kummipoika! Siitä en osaa olla kyllä mitenkään katkera tai muuta, mutta tottakai sitä ajattelee, että voi kun olisi oma myös! Saapahan nuuskutella vaikka ei omaa vielä siunaantuisikaan :)

Hei nyt tarvittais apua! Onko täälä ketään pahasti allergista mm. Heinille tai muulle mitä tuola ulkona nyt kukkiikaan (itellä niin pitkä lista, etten ole edes kuullut puoliakaan kasveista)?? Kysymys koskee siis tätä raskauden yrittämistä ja allergialääkkeitä, onko niistä haittaa ja missäkohtaa jos on? Kannattaako niitä popsia jos yrittää vaiko kärvistellä ilman? Nyt tähän asti oon selvinnyt siedätyshoidon avulla mutta pikkuhiljaa alkaa käydä ylitsepääsemättömäks ja yöunet on kyllä aivan kuraa..? Help

Voisit netistä kattoa näiden allergialääkkeiden pakkaus selosteet mitä niissä lukee :)

Tässä pikaisesti luin että histeciä tulis ainakin välttää :S

Ja en tiedä vaikuttaako yrittämiseen jotenki :S eikös ihan tk:n luukulle voi soittaa tai apteekista kysyä? :)

Joo, oon selaillut niin kaikissa lähes ainakin mitä saa reseptittä niin lukee että vältettävä... Niissä kylläkin lukee ihan senkin takia ettei valmistajat joudu vastuuseen siitä jos jotain sattuu vaikkei mitään kunnon todistetta olisi että ois haittaa. Mietin vaan jos joku on jo selvittänyt tän asian ja tietäis :)

Minni, ei niistä yritysvaiheessa pitäis olla vielä mitään haittaa, mulla siitepölyallergia, viime kesä ja tää kesän alku menny lääkkeittä, ilmeisesti hormonitoiminnan muutoksella oli osuus siihen, että oireet katos kokonaan :D
Mutta siis, neuvolassa mulle viime kesänä sanoi, että on joku/jotain perus allergialääkettä mitä nykyään sais ottaa raskausaikanakin, en muista mitä, kun en sitten tosiaan tarvinnutkaan, vaikka raskautta edeltäneet pari kesää oli ihan kamalia, jouduin jopa hakee astmalääkkeet mitä en ollu tarvinnu vuosiin allergiaoireisiin!

Joo ehkä joku muu tietää :) ikäviä noi allergiat, voi ite vaan olla kiitollinen ku ei oo allerginen millekkää :) tai on mulla se laktoosi-intoleranssi :D

Ja koiriin palatakseni myös, vanhempien koirista toinen ei voi sietää vieraita lapsia, mutta omia suojelee ja kestää. Koirat on jänniä, niistä ei koskaan tiedä miten reagoi :)

Minni, mie juuri pyysin mein lapsettomuutta ajaneelta lääkäriltä reseptiä allergialääkkeisiin jotka soveltuvat myös raskaana ollessa, koska apteekista kun kävin kysymässä reseptivapaata valmistetta, ei sellasta kuulemma olekaan, ainakaan heillä. Sain e-reseptin ja kirmasin ennen töitä hakemaan lääkkeet ja kotiin päästyäni aloin lukemaan tuoteselostetta, niin eiköhän sielläkin lukenut ett "vältettävä raskaana ja imettäessä". Enpä sitten tiedä ett onko niin vähäiset haittavaikutukset, vai onko vain kaikista allergialääkkeistä pienin paha tuo kyseinen lääke. Ei kyllä ainakaan kallis ollut, muistaakseni n.9,5€ paketti (sitä ennen käytin toista reseptilääkettä, joka maksoi 25€ paketti) :)

Jep ne valmistajat ottaa varmanpäälle ja kirjottaa sen jokapaikkaan ettei joudu vastuuseen jos aiheutuukin jotain :D mietimpä vaan että onko jotain mitä just lääkärit olis suositellu, niitä uskaltais sitten ottaakkin :) ja kyllähän sitä sanotaan, että ennen plussaa ei sais ajatella mitään kieltoja ja elää niinkun normaalisti, mutta tottakai kun sitä lasta niin pirusti haluaa niin ei halua ottaa mitään tietosia riskejä! Kyl te tiiätte :D

Minni ainakin tabletteina myytävät allergialääkkeet on kiellettyjä raskaana, kerta-annoksesta ei kuitenkaa pitäs olla haittaa. Mut eihän niiden syönnistä pitäs olla mitään haittaa ennen kuin istukka alkaa toimia (rv7?). Esim nasonex ja silmätipat on sallittuja.
Ennen raskautumista popsin kyllä ihan normaalisti allergialääkkeet, miulla myös heinänuhaa..

IceQueen kyseli jotain onko haittaa kun raskautuu nopeasti.. Esikko tuli kiireellisellä sektiolla ni oon kyselly, että millon saa raskautua ja vähän eri vastauksia tulee.. 3kk minimi ja suositus 6kk-12kk ois raskautumatta. Kuitenkin on sanottu et vaikka ois lyhyempikin aika ni tuskin tulee ongelmia. Jostain luin et jossei oo viel kierto alkanu ni saattaa olla vähä isompi keskenmenoriski..

Pikaesittäytyminen sit täältäkin :p oon 25 ja mies 27, vähän ois molemmilla opintoja keske.. Esikko synty 2/15 ja toinen saa tulla kun tulee :)

Muuten ku allergioista puhuttiin, niin oon jostain kuullu että raskaus saattaa pahentaa tai helpottaa allergioita? :)

Ninni mie en ainakaan tarvinnu raskaana allergialääkkeitä juurikaan.. Pari kertaa käytin sitä nenäsumutetta. En muuten oo nyt keväälläkään tarvinnu allergialääkkeit :o :)

Mulla on raskaus pahentanut. Ennen en ihan näin allerginen ollut. Nyt on enään voikukka ja pujo vaan mitkä ei allergisoi. Sitten kaiken päälle syksyllä mulla todettiin astma. Joka puhkesi alkuraskaudesta jo. Mä oon jo monta vuotta joutunut laktoositonta juomaan ja enään raskauden jälkeen ei tarvinnut. Se niinkuin parani mulla. Nykyään menee tavallinen maito.

Takaisin