Raskaaksi 2015

BB, mullakin on ollut papa 3 ja tehtiin luuppihoito, kun muutokset oli ihan silmälle havaittavia. Koepalat tuli kuitenkin puhtaana takaisin ja muutokset paranivat itsekseen ajan kanssa. Vaan eipä se tosiaan kiva löydös ole. Tsemppiä!

Kroatian sateesta ja auringosta selvitty. Onneksi seuraava loma jo kolkuttelee ovella. Kolmen viikon päästä Espanjaan :grin

Kyllähän mä uskon että ne tuolla tietää mitä tekeevät, mutta kun pelottaa kaikesta huolimatta kaikki tällainen... Ois helpompaa ku jalka murtuisi ja voisi sen laittaa kipsiin ja se ois 6 viikon päästä parantunut mutta sit tällaset ni joo... Odota ensin puoli vuotta ja sit odota vuosi lisää ja ei tiedetä miten käy mutta toivotaan että paranee spontaanisti :( on muutenkin aivan järjettömän huono tällaisissa ja kuolemanpelkoinen ihminen ja paniikkikohtauksista kärsinyt ties kuinka pienenestä asti ja sit läväytetään tällanen asia ni kylläpä osaa ottaa rennosti.. Ei kai se auta muu ku odottaa.. torstaille sain lääkärille soittoajan jopa.. ja tosiaan neuvolan soittotuntia odotellessa sitten.

Kiitos mimmu. ja jm kokemuksien kertomisista..

Ja anteeks tämä napailu.. ihan surkee fiilis tuli nyt.

Toivottavasti se mariskan haamu ois vaan pesiytynyt väärään paikkaan ja uusi testi näyttäisi oikean viivan :)

Ja plussapuhuri tänne kaikille <3

Bb täällä myös yksi paniikkihäiriöinen.. ei sitä oloa vaan saa helpottua vaikka mitä tekis. Ainakaan itse en ole viel oppinut rauhoittamaan itseäni kunnolla. Mutta pitää vaa keksii muuta tekemistä niin saa vähäksi aikaa siirrettyä ajatuksia mutta valitettavasti yöt on usein pahoja jos ei saa ajatuksiltaan unta. Mutta koita jollain selvitä sinne torstaihin kun todellisuudessa ei siihen niin pitkä aika ole vaikka varmaan tuntuukin.

Jasmi kiitos <3 se on maailman kauhein tunne kun se iskee se hallinnan menetys ja paniikki.. en tiiä pitäskö jotku lääkkeet hommata jos tämä tästä vielä pahenee.. siis raskauden jälkeen.. jotenki olokaan ei oo nyt yhtään että ois raskaana.. pitää lähtee ulos ja jotakin tekemään ni häviää tämä mielestä vähäksi aikaa.. kyllä mä nyt jo kerkesin jotenki rauhottua ton puolen vuoden aikana ku aattelin että jospa se paranis.. mut ei parantunut. :( jospa ne tarkkailis sitä sit enemmän ku oon tässä siunatussa tilassa.. oon vaan kuullu sitäki että on jouduttu koko raskaus keskeyttämään ku on muutokset pahentunut.. onneks mun mies on maailman ihanin ja lohduttaa ja rauhottelee..

Bb miulla on ollut raskausaikanakin käytössä propral. On tarvittaessa käytettävä betasalpaaja. Ymmärtääkseni käytetään myös juurikin paniikkihäiriössä, tabu kielen alle ja alkaa heti vaikuttaa.. Itsellä ollut lähinnä sykettä alentavana. Kannattaa siis kysästä lääkäristä jotain lääkettä jos siltä tuntuu. Monia lääkkeitä saa käyttää raskaanakin.

Se propral ei mulla ainakaan ole paniikkikohtauksiin auttanut. Mulla ei nouse syke kohtauksen aikana. Ja sen toiminta perustuu nimenomaan siihen että laskee sykettä.. niin kuin mannikkakin sanoi :happy:. Mulla oli pahimaan aikaan käytössä citalopram mutta sitä ei suositella käytettäväksi raskauden viimeisen kolmanneksen aikana. Siitä tulee vauvalle vieroitusoireet. Lopetin itse lääkkeen käytön astettain melko pian sen jälkeen kun tulin raskaaksi (vuonna 2012). Oli ne vieroitusoireet itsellekin aika rajut vaikka pikkuhiljaa lopetettiinki. Onneks ei ole tarvinnut enää aloittaa lääkitystä. Mulla paniikkikohataukset on vahvasti masennukseen yhteydessä.

Mun menkat on edelleen kivuliaat.. :sad001 tänään kp5. Tai no nyt pärjään ilman kipulääkkeitä.. vuoto jatkuu yhä.. mutta on se vähentynyt.. ei oo kyllä kovin normaalit menkat.. alkaa jo vähän ahistaa kun keho sekoilee tällä tavalla. :shifty:
Noh hankin just foolihappoa ja vehnänalkioöljyä.. piti tilata ku oon niin laiska lähteen etsimään kauempaa.. tossa meidän lähiprismassa ei oo näkyny näitä.. samalla tilasin ovistestejä ja pari raskaustestiä.

Susanne: se bmi raja on 35 ja mulla on 36. Mulla on n. 30 kg ylipainoa. Gyneltä ja nyt tää viimeisiin lääkäri ei oo olleet mitenkään erityisen huolissaan mun painosta koska mun kroppa toimii ainakin näennäisesti hyvin. Oon aika pitkä niin paino on myös jakautunut tosi tasaisesti. Mutta eipä siitä painon pudotuksesta tietenkään mitään haittaa ole :)

Beisla ja Larissa, kiitti tsempeistä! Mä en ekaa vuoteen ollu mitenkään huolissani mut nyt kun kierto 18 alkaa lähenemään niin jotenkin alkaa tuntua uskomattomalta.
Larissa, hienoa myös et kierto on normalisointuvaan päin! Kyllä säkin oot jo ihan liian kauan joutuu odottaa!

Bb, Voi kun inhottavia uutisia! Lääkärille vaan niin varmasti saat ainakin jonkunlaisen mielenrauhan!

Minni: ihanalta kuulostaa loma!!

Enhän mä malttanut odottaa torstaille, kun yksi testi kaapissa oli. :D
Tälläinen siitä tuli parin tunnin pidätyksellä, eipä enää testi huutele kaapissa. :D
Kp 29/31 dpo 11, yk17

ImageUploadedByVau Foorumi1432630729.437791.jpg

Muokattu viimeksi:
Larissa ei ole yhteisiä lapsia eikä minulla vielä ensimmäistäkään.. miehellä on kaksoset 9v syksyllä. Minä olen 24 ja mies 31.

Bb:lle voimia! Rohkeesti puhut mieltä askarruttavista asioista neuvolassa/lääkärissä! Toivottavasti tosiaan on ihan harmittomia muutoksia!

Sit toooosi törkeesti omaa napaa!
Alaselkä tänä aamuna tosi kipee. No täti tuli kylään?! :D kp 29 jäi sitten saldoks. Edellinen kierto 37 sitä edellinen tais olla sen 65pv. Viimeks ollu 30päivän kierto syksyllä.... Mun kroppa on ilmeisesti ihan sekaisin. eikä yleensä näin kipeetä oo tehny :( plääh. Harmittaaaaaa!

Apua, eilen en ehtinyt lukemaan ketjua ja aivan järkyttävä määrä uusia viestejä :eek: Oli tosta kirjoitteluaktiivisuudesta puhetta ja pakko kyllä todeta, että itsekään en kamalasti ehdi kirjoittelemaan, kun esikoinen ja kodinhoito pitää kiireisenä, mutta ajatuksella luen kaikkien viestit ja päässäni aina vastailen jokaiselle mutta en yksinkertaisesti ehdi kaikkea kommentoida vaikka haluaisinkin.

Päällimmäisenä jäi nyt mieleen bb:n papatulos. Tsemppiä! Itse olin esikoisen alkuraskaudessa todella itkuherkkä ja tuntui, että kaikki asiat pelottivat ja painoivat vielä enemmän. Esimerkiksi löysin käsivarrestani patin, jonka heti itse diagnosoin syöväksi, mutta työterveyslääkärin mukaan oli vain joku patti, mutta ei tarvinnut huolestua (ehkä rasvapatti ihonalla tms...). Sitten loppuraskaudesta olin aivan varma, että olin saanut suolistosyövän (pukamat kiusasi). Ja hammas oli varmasti mätänemässä viimeisellä kolmanneksella suussa, kun sitä ei enää voinut hoitaa (vanha paikka oli jostain syystä tummunut, ei ollut mitään vialla). Pelkäsin siis kaikkea mahdollista koko ajan juuri, että itselle jotain sattuisi, mutta nyt jälkikäteen olen huomannut, että raskaushormonit vain herkisti todella paljon erilaisille huolenaiheille ja se on todella raskasta, mutta menee ohi :)

Meillä on pupuilut jäänyt kokonaan väliin, kun esikoinen valvottaa ja molemmat on ihan väsyneitä. Tein eilen ovistestin ja todella haaleaa viivaa näytti eikä ovisoireita ole vielä havaittavissa eli tuskin tässä vielä mitään on "menetetty". Viime kiertohan kesti 49 päivää normaalin 30 sijasta :wideyed: Toivottavasti nyt ei ole samanlaista tulossa... On aivan hillitön vauvakuume ja pessimistisesti jotenkin oletan, ettei meillä taaskaan voi helpolla tärpätä. Pitäisi vaan ottaa ajatukset pois ja keskittyä elämiseen, mutta testihulluna on pakko tikuttaa ovista ja hätyytellä miestä :rolleyes:

Tjottailtu siis helmikuusta alkaen ja nyt yk 1, kp 14

Meritähti pahoittelut tädistä :(

Sitä piti muuten kysyä, että onko greippimehun juojilla alkanut hampaat vihloa siitä mehusta? Mulla on merkillisesti hampaat alkanu vihlota ja mikään muu ei oo muuttunut kuin sen mehun juonti ja senkin juon pillillä just ettei aiheuttais vihlomista :confused:

Voi höh Meritähti ihan tylsää. Tässä sun tädilles :finger: :grin

Tervetuloa mukaan poucahontas. Teillähän on nuorena aloitettu :wink Ja niin pieni nyyttikin vielä :rolleyes: Imetätkö vielä? Niinhän ne väittävät että imetys toimisi jonkinlaisena ehkäisynä mutta jos oikein hormonihirmu on ni eiköhän raskaus onnistu imetyksestä huolimatta :grin Huh, oma tyttö 1,1v ja olisi hurjaa ajatella että jo nyt tulisi toinen. Tyttö kuitenkin vaatii paljon leikkiseuraa ja syliäkin, penkoo joka paikan, kiipeilee ja touhuaa joten peräänkin on aika katsominen. Siinä mielessä se vauva aika oli helpompaa, muuten koin vauva ajan kyllä rankemmaksi. Oli jotenkin niin kiinni pienessä eikä mihinkään päässyt omaa aikaa viettämään. Meillä oli semmoinen tissitakiainen eikä pullo kelvannut. Ei hennonnut viedä maitokannuja kovin kauas. Tuskimpa olisi itseään nälkään tappanut mutta sydän ei antanut periksi :happy:

Mendinia joo älä usko ovistestin haaleisiin viivoihin, eivät merkkaa mitään. Itsellä koko kierron antaa viivaa ja pitää olla super tumma että on oikea plussa.

Takaisin