Raskaaksi 2015

Mahan tulin tahan ryhmaan (tai siis 2014) vasta km:n jalkeen, ja kun sitakin plussaa oli tehty 1,5 vuotta, niin en aatellut ihan heti raskautuvani uudelleen, mut niinhan siina sit kavikin et "ovisplussa" olikin jo uus raskaus. :wideyed: Olin kuitenki lukenu koko ketjun ja kaikki tuntui jo niin tutuilta (vaikka ite olin tietysti muiden silmissa "uusi") et musta on kiva kayda taallakin valilla kertomassa kuulumisia, ja toisaalta lueskelen edelleen kaikki jutut, koska taalla on viela niin monta tuttua, ja siinahan kaikki uudetkin alkaa tuntua tutuilta. Toivon kylla sydamestani, ettei kenellekaan oo tullu mun jutuista sellanen olo, et kavisin taalla jotenkin leuhottamassa raskaudella. :sorry: Musta on ihan luonnollistakin jaada varsinkin alussa viela tanne tuttuun ryhmaan, eika vaan kadota kuin pieru Saharaan heti kun plussaa, kun taalla on kuitenkin yhdessa jannatty ja tihrusteltu niita viivoja jne. :)

Aamun tikku pissitty :sorry: olis pitäny malttaa, vaikka luulis jo jotain näkyvän enemmänkin.
Eipä siinä juurikaan. Laitan kuvan kun näkyy siinä haamu, mutta ihan oudossa paikassa :eek:eikös se yleensä ole lähempänä kontrolli viivaa ? "Liimarajasta" ei kuitenkaan ole kyse.o_O

Kp 28/28-30

Ehkä siirryn tätiä oottelemaan...

Liitteet

• image.jpg
    image.jpg
    499 KB · Katsottu: 204
Mariska, kyllä siinä selvästi haamu näkyy mutta oudossa kohtaa! Älä nyt kuitenkaan vielä tätiä manaa paikalle ;)

Mymmelisti, monelta sulla on huomenna se aika? Jännää!!!

Susanne, olisi sinunkin aika saada jo pysyvä plussa! Oliko teillä lapsia ennestään? Anteeksi, en muista... Hyvät kesäsuunnitelmat sulla on ainakin :)

Ilpurille tsemppiä hoitojen aloitukseen! Ei sitä tiedä vaikka se pieni painon pudotus tekisi jo tehtävänsä :) ja ymmärrän kyllä mitä tarkoitat tolla sun ajatuksella, että ei voi ymmärtää että "ollaan nyt tässä". Jotenkin sitä kuvittelee raskautuvansa muutaman hassun kuukauden sisällä niin kuin suurin osa lähipiiristä... Mutta uskon, että se plussa on teille lähempänä kuin uskotkaan :)

Ihanaa ja aurinkoista tiistaita teille kaikille ihanille naisille! Teidän olemassaolo on mulle hyvin tärkeää :)

Napaa: Se on nyt kp 1 täällä ja olot on sen mukaiset... :D huh huh! Onneksi on särkylääkkeet keksitty niin selviää töihin.

Ai niin nyt oli 3. kierto vehnänalkioöljyn kanssa ja 3. kierto, jossa lutis oli 12 pv sen entisen 8 päivän sijaan :) Nyt myös ovis aikaistui, sillä ennen se oli kp 17-20 ja nyt jo kp 15 :)

Muokattu viimeksi:
Täällä taas tämmöinen kp 23. Ties kuinka monetta päivää. Ei taida siis plussaa enteillä.

20150526_083350.jpg

Mariska, kyllähän tuossa haamu näkyy, valitettavasti olen kyllä Itsekkin samanmoisia pc:llä saanut. Mut toivotaan, että sulla ihan aiheesta se haamulainen siinä olisi <3

On: aamulla sängyssä kävin itsekseni keskustelua, että kun menen vessaan testaanko vaiko enkö. En testannut, tänään kuitenkin vasta dpo11. Torstaina sitten pitäisi tädinkin kurvata kylään yleensä het aamusta.

Murkku, sun luo ei anneta sen tädin saapua! Jos ei torstain menkkoja näy niin tekstaatko ;)

Jm, minkä merkkisiä sun testit on? Ja testaatko kerran vai 2 kertaa päivässä? Ethän testaa aamun ekasta pissistä, sillä siinä ei ole lh-hormoonit välttämättä tarpeeksi (se hajoaa pois virtsasta yön aikana). Kaikille O-testit ei edes näytä ovista vaikka se tapahtuisikin.

Larissa noi on pc. Ekasta pissasta aamulla ja sit illalla 3-4h pidätyksellä teen. Tuota en tiennytkään. Olen ajatellut että se aamupissa on paras. Teenpä tässä päivällä vielä toisen. Kauan olisi pidäteltävä? Iltaisin tuo 4h tuottaa jo tuskaa :grinkahdessa ed kierrossa olen ainakin plussan löytänyt....

Viikko sitten oli jo menkkajomoja ja senkin jälkeen pistellyt joten olisin jo odottanut...

Pe viimeinen terolut ja sithän sieltä täti tuleekin jos ovis ei ehdi tulla ennen sitä.

Jm, pc:n testit on kyllä ainakin laadultaan hyviä. Itse en muistaakseni kylläkään niillä aivan "oppikirjamaista" plussaa saanut eli oli siinä ja siinä että oliko tasavahvat. Etkös sinäkin saanut jo joku päivä melkein plussan? Jos et paljoa juo vettä ja kahvia niin luulisi parin tunnin pidättely riittävän. Mullekin toi 4 tuntia tekisi tiukkaa :D

Mutta jos sulla on nyt terot käytössä niin tuskin se ovis pääsee enää tulemaan (jos siis ei ole jo tullut). Terojen keltarauhashormonin takia kroppa kuvittelee, että ovis on ollut ja mennyt jo. Minkälaiset ohjeet olet saanut teroihin ja miksi ne on sulle määrätty? Entä aiheuttaako ne sulle jotain oireita? Anteeksi kyselyikä :D mua vaan kiinnostaa, kun tässä kierrossa saan ottaa terot käyttöön :) Mulle ohjeistus oli, että aloitan oviksen jälkeen (viimeistään kp 18) ja syön 1 tbl/pv 10 päivää.

Heipä hei naiset pitkästä aikaa (: juu oli sellaset yli 1100 viestiä luettavana.. tekis mieli kaikille kirjottaa jotain mutta on kyllä niin raastavaa tää puhelimella näpyttely että toivottavasti onnittelut ja pahottelut riittää :/ :D

Plussanneita oli jonkunverranki ja useassakin testissä näin haamulaisen ^^ onnea hirmuisesti! (: ♡

Pahoittelut negoista ja tädeistä, kurjaa ettei plussaa tuukkaan :(

Hirveesti oli uusiaki tullu! Wau, pikasta plussaa nyt uusille :-* ♡

Törkeesti napailen.
Eli kp17/27-44 tein viime perjantaina varmuudella testin että jos nuo viime menkat olisikin ollu jokku valemenkat kun vieläkin häiritsee mutta puhdas negahan se oli ja pääsin nauttimaan mökistä, saunasta ja kaljottelusta parhaimmassa seurassa (:
Viimiset paripäivää ollu tosi outoja mahakipuja, ehkä voi johtua siitä kun se terot kuuri loppu sillon viime kuun lopulla :/ womanlogi ennustaa ovista vasta 7pv päähän, en ymmärrä sitä kalenteria kyllä enään ollenkaan :D (ällövarotus) toissapäivänä alko ovislimat ja eilen tuli oikein kirkkaita limaklönttejä ja kokoajan piti olla housunsuojaa vaihtamassa O.O
Ukkeli oli eilen niin uupunu töistä ettei päästy pupuilemaan ollenkaa :(
Tänään alkaa treenaaminen! Wohoo! :D uskon etten nouse sängystä viikkoon :D

LUSSAPUHURI!! ++++++ :-* ♡

Muoks. Jollaki oli pettäjämies havaittu jokunen sivu takaperi, tsemppiä, mutta en sano pahotteluita, koska hyvä juttu että kiinni jäi! Tällanen jokasuhteessa (paitsi nukysessä) petetyksi tullut tytsy huutelee (:

Muokattu viimeksi:
Larissa mulle määrätty terot kiertoa säännöllistämään. Pco tyyppiset munasarjat. Ei sitten synnytyksen ja imetyksen jälkeen koskaan menkat alkanut ni kävin hakemassa uuden reseptin. Otan niitä kp 17-26.

Ensimmäinen viesti jonka tänne kirjoitin koski juurikin sitä että onko mahd kiinnittymiseen haittaa kun ehdin terot aloittaa ennen ovisplussaa, eli olisiko luteaalivaihe jäänyt liian lyhyeksi. Ensin ovis oli kp 19 ja viime kierrossa kp 22. Huomasin että teroista huolimatta menkat alkoivat dpo 14. Jos ovulaatiota ei kierrossa tapahdu, alkavat minulla pari päivää viim teron jälkeen, jolloin kierto jää siis 28 päiväiseksi.

Itse olen teroja käyttänyt jo muistaakseni teini iässä epäsäännölliseen kiertoon, kunnes aloitin e-pillerit. Kun pillerit jäivät pois ja kävin gynellä kun ei tärpännyt. Minä hätähousu siis vissiin jo parin kk jälkeen :grinsilloin sain ensimmäisen kerran kuulla tästä pco ongelmasta.

Ensi kierron ajattelin yrittää ilman teroja koska ne eivät kuitenkaan ovista saa aikaiseksi. Eikös ne yleensäkin määrätä 3kk kuurissa, ainakin tässä minun ongelmassa. Pcon takia vaikutus kiertoon ei käsittääkseni ole kovinkaan pysyvä. Jos yhden tärpin vielä saisi, voisi täti sen jälkeen pysyä poissa niin kauan kuin lystää :grin

Mihin sinulle terot määrättiin? Olet varmaan kertonut aiemminkin mutta en
muista :oops:onko ihka ensimmäinen terokiertosi siis tulossa?

Mä tuun törkeesti omanapailemaan kaiken senki jälkeen mitä eilen oli... Mut joo sain eilen illalla töistä päästyäni papa-kokeen tuloskirjeen käteen.. ja siellähän on muutoksia edelleen tarkalleen ottaen vissiinki vielä pahentuneet viime kerrasta ellen nyt väärässä ole.. no seuraava kontrolliaika on kuitennin vasta vuoden päästä koska kuulema spontaani paraneminen on todennäköistä.. mut jos mä osasin oikein netistä tonki googlettää ni toi on jo lievin mahdollinen kohdunkaulansyövän esiaste (cin1) oon ihan rikki ja itkin koko eilis illan.. ja ku tosiaanki oon nyt raskaana vielä ni onkohan tää nyt sit hirvee riski... Voi jes kyllä taas rankaistaan... Jotenki meni ilo koko alkuraskaudesta nyt aivan täysin. Taidan alkaa pommittamaan lääkäreitä ja neuvolaa että pitääkö tässä alkaa testamenttia kirjottamaan..

Bb mulla on ollut papa luokka joskus jopa 3. Koepalat otettiin ym. (oli muuten kamalaa) ja sit se vaan itsestään korjaantu. En tietysti osaa sanoa mitään tuohon raskauteen mutta kysy neuvolasta niin saat mielenrauhan :)

Plääh täällä alko eilen yllättäen menkat, mutta nyt ei ota ihan niin paljon päähän. Mulla vaihtelee hirveesti eri keirroissa ketutus aste kun menkat alkaa, nyt onneks oman mielenterveyden kannalta ei oo niiin paska fiilis kun joskus. Josko sitten tää kierto olis meidän :) Iik kohta jos vuosi täynnä yrittämistä, kyllä aika menee nopeesti vaikka välillä ei siltä oo tuntunu.

Kp 1 / 26-28

Silv, aivan ihana karvaturri tulossa teille! :) Yritin bongailla rotua tästä suuresta viestimäärästä :D

Mariska eiks toi oo se viiva mihin tulee se epäonnistunut viiva ja muihin ei pitäis tulla mitää viivaa. Mä oon nähny noita parissa testissä kun on tullut tonne taaemmaks viivaa vaikka on tullut kontrolliviiva.
onko muina kertoina tullut iha siihen oikeeseen paikkaan haamu? :) peukkuja!

Jaiks kaikkee tapahtunu täällä! Musta on kans kiva lueskella raskautuneiden kuulumisia kun ei oo multa pois vaikka he ovat esim ekasta kerrasta paksuks tullu! :)

Kaikki viestit luettu ja onnea plussanneille pahoittelut tädeistä ja negoista!

On. Täällä miehen kanssa vietetty lemmenlomaa kreikan auringon alla! Raskausjutut ollu tosi vähän mielessä, mikä on tosi hyvä juttu! Suomessa ehtii taas miettiä niitä :D Pieniä oireita ollu masussa jotka ei millään voi olla keksittyjä kun en oo tosiaan koko asiaa miettiny. Välillä alavatsa tosi kipee menkkamaisesti mutta ei enään repäsyjä onneks!

Kp 34/38-40 jospa täti ei löytäis tänne kreikkaan! ;) Suomessa testailen ensviikolla jos täti eksyy!

Jm, no siis mitä on uskomista niin 90% noista ton asteisista paranee spontaanisti itsestään... Mutta oon siitä huolimatta aivan paniikissa taas... viimeksi se nimike oli vaan tuo as-cus ja nyt jo cin1 niin oon ihan kauhuissani että mitä tapahtuu.. ja eniten ottas päähän että sen lääkärikään ei ole paikalla kun vasta torstaina.. ja sain soittopyynnön hänelle vasta sinne... Ja nyt neuvolan soittotuntikin alkaa 12-13 en jaksa odottaa tämmösiä asioita.. itkettää vaan ja pelottaa kamalasti.. en halua mitään hemmetin syöpää nyt itelleni... Mun serkku kuoli alle 30v syöpään ja ukki kuoli kanssa.. huoh..

Mariska, ensin en nähnyt mitään mutta oli pakko palata kattomaan ja huomasin myös haaleahkon viivan. Voisko testi olla viallinen jotenkin tai viivanpaikka kauempana? Pcn ohjelappusissakin yleensä sanotaan viallisista tarkemmin. Mut en muista nyt miten..

Mimmulih kiitti, ikävä kyllä nilkka oli ehkä vähän kipeempi tänä aamuna. Ei se kyllä murtunut ole, luulen että kolhiintunut enemmänkin.

niemja, kumpa olisit oikeassa, on tässä jo muutama kuukausi odototettu. Ja ymmärrän sun ja Katapultin fiiliksen, että jos on pitkä yritys takana ja vielä keskemeno(ja) niin ei tosiaan uskalla toivoa että plussa onkin sit pysyvä. :)

susanne, toivottavasti lonkerokikka toiimii plussan houkuttimena. :)

Mariska, viivanpaikka siinä ainakin näkyy, väristä en osaa sanoa. o_O

Larissa, tosi hyvältä kuulostaa että lutis vaikuttaa pysyvästi pidentyneen. Luulis että kun tuohon heittää vielä terot avuksi, niin johan säkin saat pian katsella plussatikkua. :grin

Elyssei, kuulostaa sun limojen perusteella että ovis olis kyllä pian. Ehkä se womanlog on laskenut keskiarvon sun pitkien kiertojen kanssa ja siksi ennustaa niin myöhään? Jos sulla onkin lyhyempi kierto nyt, varmasti oviksen pitäis olla jo pian.

Bb, voimia. :hug013 Uskon ja toivon että lääkärit tietää kyllä mitä tekee kun laittaa kontrolliajan. Ei ole enää pitkä aika neuvolan soittoaikaan, toivottavasti saat jotain vastauksia sieltä.

Mami91, pahoittelut menkoista. :sad001

Minni, ihanaa että oot saanut rentoutua lomalla! Nyt vaan vielä eksytät tädin matkalla. :grin

Takaisin