Raskaaksi 2015

Minni2 poppaskonsteina verigreipit ja raskausvitamiinit alotin 3 kk sitten syömään jo ennen yritystä tosin vaihdoin ne folireniin ku mulla meni maha iihan sekaisin niistä vitamiineista (liekkö rautalisä joka löysytti mahan) en tiiä jatkanko samaan malliin vai yritänkö vaan syödä terveellisesti.

Onnea Bb!!! :hug007

Nyt on niin hyvä plussa-aalto meneillään, että tähän kaikki loppukiertolaiset mukaan! Jatkatte aaltoa, niin pääsevät mukaan vielä nekin, joilla tallettelut vielä meneillään! :)

Taikatuuli, mulla olisi laskettu aika tammikuun loppupuolella. :)

Pitänee enskiertoon (jos sellasta tulee) kyllä harkita noita greippejä!

Ostin vehnispullon joskus maaliskuussa ja hetki sitten huomasin että sen parasta ennen oli 2/15 -.-
Silti oon sitä kitusiini vedelly :D

On. Repäsykivut jatkuu! Onko muilla heti oviksen jälkeen jokapäivä ollu repäsyjä kun aivastaa tai nousee nopeesti ylös tai venyttelee! Todella ärsyttäviä ja hemmetin kipeitä! :( Ei koskaan pilleriaikana tälläsiä ollu.
Muita oireita ei oo ollu enkä kyllä ala niitä tarkkaileenkaan :D plussa tulee jos se suodaan!
Viikonloppuna lähetäänkin miehen kanssa lämpöseen viikoks ja voisitte tehdä tänne kunnon kesän kun palataan ;)

Plussatuulia tasaseti kaikille! Puuuuuh!

Kp 30/38-40

kizu, Tervetuloa!

mh, Siellähän alkaa olemaan kohta ovisaika käsillä. Hienosti tummunut viivat.

Kiitos kaikille onnitteluista! Jokohan sitä uskaltaisi tonne tammikuisiinkin liittyä.. Pääseehän sieltä sit aina takaisin..

Oireita ja poppaskonsteja.. Mä olen käyttänyt raskausvitamiinia siitä lähtien kun varasin ajan kierukan poistoon eli tuosta taitaa olla puolisen vuotta aikaa. Ensimmäisen yrityskierron aikana söin lisäksi pois edellisestä yrityksestä jäljelle jääneet 1mg foolihapot eli ihan kunnon tehokuuri foolihappoa oli pohjilla. Toisesta kierrostahan tämä tärppäsi (mikä on mulle edelleen järkytys kun toista lasta tehtiin niin kauan) ja siinä kierrossa oli mukana greippimehu ja mehiläisenkakkakapselit (joita on muuten 1/3-1/2 jäljellä jos joku haluaa kokeilla) ja ovistestit.

Ensimmäisen kerran huomasin jotain mahdollisesti normaalia poikkeavaa viime sunnuntaina eli dpo 8 (?) kun alavatsa oli sen verran kipeä, että piti kieltäytyä peittojen heiluttelusta. Samanaikaisesti oli kuitenkin vatsakin löysällä ja paljon ilmaa joten pistin tuon suoliston herkkyyden ja allergioitten piikkiin. Vatsa on kyllä ollut sekaisin koko ajan tuon jälkeen ja samaa huomasin kirjanneeni ylös edellisen raskaudenkin aluksi eli taisi olla raskausoiretta kuitenkin. Normaalia enemmän ollut myös nippailuja, repimiskipuja ym tuosta lähtien ja menkkakivutkin alkoivat mulle poikkeuksellisen aikaisin. Ja sitten se mitä en muistaakseni tänne kertonutkaan eli näin ti-ke yönä että tein plussatestin ja aamulla herätessäni (dpo 11?) tein huvikseni sen ensimmäisen raskaustestin jossa oli tosi haalea haamu. Outoa! Nyt on parina päivänä närästellyt ja tulee heikko olo jos on pidempään syömättä eli taitaa jo mun tyypillinen raskauspahoinvointini nostella päätään. Toisessa raskaudessa olen kirjoittanut ylös etovasta olosta dpo 13 ja dpo 14 ensimmäisen kerran. Niin ja viimeiset pari päivää on joutunut käymään pissalla paljon normaalia useammin. Nauroinkin töissä, että mun sairaanhoitajan rakkoni pettää mut jo alkuvaiheessa kun joutuu kolmekin kertaa työpäivän aikana käymään vessassa kun normaalisti pärjää yhdellä kerralla tai käymättä ollenkaan..

Jouduin siis töissä kertomaan heti plussatestin tehtyäni esimiehelle, koska meillä on tosiaan läpivalohommia yms mitä ei raskaana voi tehdä. Tarkoitus oli pitää asia muuten vielä salassa töissäkin hetken aikaa jos mitenkään onnistuu etteivät muut huomaa ettei minua laiteta noihin kiellettyihin hommiin.. No eihän siitä mitään tullut kun eilen oli ehkä 80% työkavereista samaan aikaan syömässä minun kanssani erään työkaverin tullessa paikalle kertomaan, että heidän työlistansa venyy ja huomasi minun ja erään toisen olevan mahdollisesti iltapäivällä käytettävissä läpivalohommiin myös. Pakkohan siinä oli sitten sanoa, että "mä jättäydyn noista läpivalohommista nyt hetkeksi.." Kaikki päät kääntyi minua kohti ja onnitteluita alkoi satelemaan. Että se siitä salaisuudesta sitten ;)

Aphrael rv 4+2 , la 27.1.2016, tärppi yk 2

Mulla oli viime kierrossa noi repäseviä kipuja mutta en tiiä mistä johtuivat kun ainakaan raskaana en ole :D mutta sillon kun olin raskaana nii silloinkin niitä oli. Tosin sillon niitä tuli missä tilanteessa vaan vaikkei mitään tehnytkään

Minni2 mulla noita kuplimisia ja repäisykipuja on ollut oviksesta lähtien :) tosin niin hentosia että jos en ois niitten ajatellut olevan sellaisia niin en varmaan olis kauheesti kiinnittänyt huomiota :) mut joo etovaa oloa ollut ajoittain ja se raudan maku suussa oli kans.. ja sit nyt tää muutaman päivän kestänyt lämpöily ja tuntuu ihan päässä semmoselta kipuilevalta/kuumeiselta.

Mutta eihän se voi enteillä mitään raskautta tai olla raskausoire jos ne alkaa jo heti oviksesta? Kai? :D tänään tuli aamupalapöydässä taas sellanen repäsy joka veti ihan kaksinkerroin.

Mullakin on ollu mamma vitskut käytössä heti kun mies näytti vihreää valoa lapselle.

Niin noita mehiläisenkakkojaki vois kokeilla! Jos sitä enskiertoon ihan panostais kunnolla :D nytkin tosin vasta yk2 ja dpo 6 (pian vois olla mahdollinen kiinnittyminen) :D

BB, siellähän näkyy haamulainen ;) Varovaiset onnittelut!

Tervetuloa mukaan kizu! Miten sait pcos-diagnoosin, jos saa kysyä? Oliko sulla muita oireita, jotka kielivät asiasta vaikka oletkin hoikka? :) Toivon pikaista plussaa sulle!

Oi ja mikä parasta! Koska ollaan reissussa niin ei kyllä tuu ainakaan tehtyä r testejä liian aikasin eikä oo kiusaustakaan kun ei oo kotona kyttäämässä oireita ;)

Lume höh! No pääsettepä ainakin vihdoinkin uuteen kiertoon!

Oisko ollu joku tuulimuna kun kuitenkin haamun sain sillon testiin :) ?
ImageUploadedByVau Foorumi1432279905.522050.jpg

Voi höh Lume :( voi olla että siellä oli joku kiinnittymisyritys tms. ja siksi sait haamun testiin ja menkat oli myöhässä. Eihän sekään ole huono uutinen :)

Täällä on tiputtelu lisääntynyt eli heitän kirveen kaivoon tämän kierron suhteen ja pistän toiveeni ensi kiertoon, jossa saan VIIMEIN ne terolutit käyttöön! :) Kunhan nyt ne menkat alkais :D

Larissa kp 24/27-31, dpo 9

Eilen oli kaikin puolin tosi huono olo. Öklötti kaiken aikaa, eikä mikään siihen oikein auttanut. :( Kaupan kassalla ollessani viereisen kassan miesasiakas haisi voimakkaalle hielle... Yövuorossa ollessani ylämahalla painontunne, samalla vähän muutenkin velloi mahassa. Tänä aamuna, kun yön jäljiltä sai ottaa rintsikat pois, on rinnat kipeät ja pinkeät. Vähän niinkuin yleensäkin silloin, kun menkat on alkamassa viikon sisään.

Vai onko vaan mun oireet haamutuntemuksia, kun niin kovasti haluan pienen ihmisenalun? Taidan malttaa odottaa viikonlopun yli seuraavaa kertaa, kun teen raskaustestin. Ois ihan kiva tietää missä mennään, niin vois aloittaa uuden kierron ja uuden yrittämisen. :)

BB, siellähän näkyy haamulainen ;) Varovaiset onnittelut!

Tervetuloa mukaan kizu! Miten sait pcos-diagnoosin, jos saa kysyä? Oliko sulla muita oireita, jotka kielivät asiasta vaikka oletkin hoikka? :) Toivon pikaista plussaa sulle!

Larissa: ovuloimattomuus, pitkät kiertot 33-90 pvää, tosi monirakkulaiset munasarjat (useat eri lääkärit todenneet saman), aikuisiän akne (ei pahin laatuaan mut enivei. Nyppyä näppyä). Hmmm lisäilen jos tulee mieleen jotakin. Hieman väsyttää kun tyttö ollut kipeä, niin ei ajatus kulje..

Kiitos!!

Kizu, kiitos selvennyksestä :) Harmi, että pikkuinen on kipeänä mutta mahtavaa kuulla, että olette hänet onnistuneet saamaan ongelmista huolimatta! Toivottavasti saatte pikkusisaruksen pian alulle :)

Onpas täällä laidasta laitaan tilanteita!

Plussia (onnea!! ❤️) , venähtäneitä kiertoja, liian aikaisia menkkoja, vaikeita ihmissuhde tilanteita. Tsemppiä kaikille! ❤️ Toivottavasti kaikkien asiat järjestyy pian parhain päin!

Täällä kp 9/28 yk 2 , hyvillä fiiliksillä nauttien alkavasta kesästä! :)

Lume, meillä koira jostain syystä oppi sisäsiistiksi sen dapp-hauhduttimen avulla :D koitettiin sitä eroahdistukseen nii loppu pissaaminen sisälle. Ikää oli kyllä 6kk jo, papereille se ei suostunu pissaamaan tai mitää, vaan aina matolle. Ja vieläki jos se protestipissaa niin sillä on kaks paikkaa, olkkarin pöydän alusta ja vessan oven edusta. :D

Taikatuuli nyt ymmärsin uä:n :D mutta joo, voin hoitajana kuvitella mitä pääs liikkuu :D toivottavasti näkyy vaan pieni vauva eikä muuta ♡

Bb onnea! Ihana lukea näitä plussia, plussakkaas nyt muutki ;)

Ah, ihana lenkki auringonpaistees koiran kans ja sitte ne kauppakirjat kirjottaan.. Voi ku saatais jo pian avaimet, oon jo alkanu pakata vaikka ei oo tilaa säilyttää tavaroita missää :D

Lumeeeeee, tuulimunassa erittyy istukkahormonia yhtälailla yleensä kuin normi raskauksissakin :) kyllä se haamuilisi sulla edelleen jos siellä tuulimunaraskaus ois. Veikkaan että on ollu juurikin se kiinnittymisyritys, koska siinä nuo hormonit laskee hyvinkin pian, tai sit oli viallinen testi? Mulla ainakin tuulimunassa oli kirkkaat viivat testissä ja digissä nousi viikot normaalisti.

Takaisin