Raskaaksi 2015

Junibea, god morgonia muistaisin nähneeni s-marketissa siellä kylmähyllyssä missä Valionkin appelssiini yms mehut on (käyn ässäs ehkä 3krt vuodessa, joten voin olla väärässäkin), :)
Ja vehnistä on ainki prismassa, vissiin luontaistuoteosastolla. Foolihappoa muistan lukeneeni ett pitäis saada yli 250mg mut mulla on apteekista tri Tolosen mis on 400% päiväsaannista, eli 800 ja tollanen yksikkö mitä ei kännykällä saa tehtyä :)
Muoks. Se foolihappo paketti makso jonkun 7e ja siinä on 60tablettia :)

Nuuhku, samaa olen itse pohtinut :/ ja että miten se raskautuminen voi joillakin onnistua vahingossa?!

Junibea, ite oon löytänyt tota ja muitakin greippimehuja ihan isompien markettien kylmähyllystä. Foolihapon suositus taisi olla 400 mikrogrammaa/päivä yrittävälle, enemmän jos on ollut keskenmenoja. Ite syön Folirenia ja siinä on just tuo 400 mikrog. Itse ostan vehnänalkioöljyn Halpa-Hallista, kun sieltä saa Neo-E:tä jonka maku on mun mielestä lähes hyvä :D luontaistuotekaupoista löytynee varmasti myös :)

Tervetuloa mukaan Tansku ja pikaista plussaa!

Taitaa olla kevään ensimmäisen raparperipiirakan aika! Aikamoiseksi on meidän raparperi päässyt jo kasvamaan :D eli leivon tänään raparperi-mansikkapiirakan ja siihen kylkeen vaniljakastiketta niin namskis vaan! :P

ImageUploadedByVau Foorumi1432194103.942236.jpg

Mimmu veit sanat suustani! Mäki tuun mukaan kyllä larissan luo popsimaan raparperipiirakkaa ja vaniljakastiketta <3 :P

Mimmu, kiitos lisäinfosta foolihapon suhteen! Pitääpä hakea tänään lisää tabuja ja lisätä annostusta :D ja tänne vaan illalla raparperipiirakan syöntiin :D

Junibea: mä ostin vehnistä halpahallista. Ja noita mehuja oon nähny isompien kauppojen kylmähyllyssä :) mulle lääkäri suositteli foolihapon määräksi sen 1mg keskenmenojen ja tän pitkän yrittämisen takia.. Saas nähdä kuinka nopeesti siitä on hyötyä, nyt tää kierto vedetty tota suurempaa määrää, tätä ennen 400mikrog..

Irmis, ei oo todellista! Oon tosi pahoillani!

Niemja, onnea uuteen kotiin :)

Aphrael, hyvältä näyttää!! Onnea :)

Taikatuuli, toivotaan näin :) tänään en oo ottanut kipulääkettä käännöstä. Ja en oikein uskallakaan enää kun jos on tärpänny niin en haluu et mikään ylimääräinen häiritsee kiinnittymistä. Sulla on niin ihanan jännää aikaa! :)

Gatusa, Kylläpä kuulostaa tuuli hurjalta!

mimi, ihaninta! !

Tanska, tervetuloa!

Larissa, voi raparperipiirakkaa! Minäkin haluan!

Mua vaivaa outo saamattomuud ja syöpötys. Kauheesti tekee mieli syödä koko ajan jotain. Ja sit ollu jo monta viikkoa että en saa töiden ulkopuolella mitään tehtyä. Mua niin ärsyttää. Kotona ois kaikenlaista hommaa mut ei niin ei. Mä oon aina toivonut et musta tulis sellainen kodinhengetär tyyppinen mut ei. Varmaan tää pitkä yritys ja maaliskuun kevätmasennus ja nyt tää selkä ja tänä aamuna havaittu kevätflussa alkaa oikeesti näkyä mielialassa. Mun mies on välillä ihan hermona kun tarviin ihan sikana aikaa itseni tseppaamiseen et saan itteni ees imuroimaan. Ja se on ihan oikeestaan mut en vaan saa itsestäni irti. Plaah... voihan alakuloisuus :(

Silv, huippu juttu! Onko sulla yhtään tiedossa, että miten tutkimukset lähtee etenemään?

Mimmu, lähetänkö sulle maistiaisia postissa? Niin kuin rakas mummo-vainaa lähtetti aikoinaan karjalanpiirakoita :')

Voi Ilpuri <3 Onko sulta otettu kilppariarvot? Kyllähän ajoittainen saamattomuus/alakuloisuus menee ihan normalin vaihtelun piikkin, mutta jos ei tunnu helpottavan niin voisi olla kilpparissa syytä? Toivottavasti helpottaa itsekseen!

Napaa taas: Vähäisemmältä vaikuttaa tuhru tällä kertaa onneksi (vielä). Ensin oli vaan beigeä ja nyt oranssia/vaaleanpunaista valkovuotoa o_O Pitänee varuilta ehkä yksi testi tuhlata sunnuntain ja tiistain välillä :grin Kovin optimistinen en kyllä ole :grin

Larissa kp 23/27-31, dpo 8, tjot-kierto 11

Larissa: ensin tarkempia labroja, sitten niistä riippuen eteenpäin. Nyt mietitään että miks noi menkat on niin kummallisen lyhyet ja niukat vaikka testeihin oon oviksenkin saanut kiinni. Siinä sivussa tutkitaan mistä noi keskenmenot vois johtua. Tarkempaan se lääkäri ei vielä selittänyt mut ehkä enemmän selviää ens viikolla :)

Automatkalla ni ei pysty lukemaan viestejä. Tulee huono olo :yuck:

Pikaisesti kuitenkin kysyn ku aloin miettimään... te jotka ovistestejä olette paljon tehneet. Käyttäytyykö joka kierto samalla tavalla? Eli siis jos viime kierrossa alkoi tummumaan ja olikin tosi tumma viiva kaksi päivää ennen varsinaista plussaa niin voisiko tässä kierrossa käydä niin että plussa tuleekin yhtäkkiä, vain silloin yhtenä päivänä? Vai alkaako ne aina tummumaan ennen plussaa?

mimi, ihanaa kuulla! :Heartred

Lume, jos testaat varalta niin ainakin tietää sen suhteen, kyllä tässä vaiheessa pitäis näkyä jo. Ja oliko sulla jotain lääkkeitä kierron tasaamiseksi jos tarttee?

Larissa, no pöh että tuhru tuli sittenkin. Mutta mainiolta kuulostaa sun leipomiset! :grin Ja testiä odotellessa!

Meritähti, ootko ikinä tavannut rotukissoja? Niillä voi olla aika erilainen luonne verrattuna maatiaisiin. Ite kyllä tykkään maatiaisista, mutta puolison mukana tuli siiamilainen. Me sanotaan sitä koirakissaksi. Seuraa aina ihmisiä, on kiinnostunut kaikesta ja jopa noutaa lelua, paljon kauemmin kuin mitä ihminen jaksaa sitä heittää.

Tansku, tervetuloa mukaan! Johan teilläkin on pikä taival takana. Ootko miettinyt testausta, jos sulla on kerran jo nyt pidemmällä kierto kuin yleensä viime aikoina?

nennaa, sun mies kuulostaa hyvin kyllä isämateriaalilta. :wink

Silv mahtavaa, siihenhän on alle viikko! :)

Ilpuri, voimia. :hug013 Aina ei vaan jaksa, eikä tarvikaan jaksaa. Mutta jos vielä on alakuloinen olo parin kuukauden päästä, kannattaa ehkä yrittää käydä juttelemassa jollekin ettei mene liian pahaksi. Sulla on kyllä ollut vastoinkäymisiä, ei ihme jos masentaa.

Mimmu, mahtavaa reissua teille!

jm, mulla on ovistikut käyttäytyneet vaihtelevasti. Nyt taitaa olla kuudes kuukausi kun tikutan, joskus oon testannut kerran päivässä mutta yleensä kaksi. Toisinaan on viiva alkanut tummua vähän kerrallaan (niin kävi tässä kuussa) mutta pari kertaa on hypännyt suoraan "nollasta sataan". En tiiä vaikuttaako vain näytteen vahvuus vai jokin muukin.

On. Parveketta laitettu, pari kasvia pääsi nyt isompaan ruukkuun. Enää pitäis siivoilla, kun viikonloppuna tulee vieraita.

Siis ai että voi olla ihmisellä vetämätön olo ihan kuumeinen fiilis.. saas nähä tullaanko tässä flunssaan vai mikä ihme.. nenä ei vuoda vielä eikä kurkkukaan oo varsinaisesti kipee mut on vaan sellanen töhö olo.. tiiä sit mitä mittari näyttäs ku työmailla vielä vaellan.. aion myöhemmin vastailla kaikille pidemmän päälle kunhan ehdin :)

Takaisin