Raskaaksi 2015

Ovulaatio oireita ollut kolme päivää ja tänään ihan selkeitä kunnon nippailuja, tein ovis testin ja plussaa näytti (kuvaa en ottanut...) ovis on siis hyödynnetty ja rtestiä teen aikasintaa kuun vikapäivä.

Kp 11 ja siis pillerit olen just lopettanu
Jännänä odotellaan :)

Harmittaa kyllä että täällä ollut myös huonoja uutisia... :(

Onnittelut jo plussanneille! :)

Haikaranyytti: Kystat täysin normaaleja ja niitä menee ja tulee naisilla, naisten tietämättä. Ei mitään syytä paniikkiin. Itsellä oli 19cm dermoidikysta munasarjassa. Näppärästi tähystyksellä leikkasivat/polttivat sen ja munasarjaakin jätettiin mukavasti, vasemman puolen lisäksi. Ja sen jälkeen niitä on tullut, mutta puhkeavat pois! Joskus kysta nesteineen saattaa puhjeta vatsaonteloon, tekee kipeää, mutta vaaraton!

Plus.. Yleensä keltarauhaskystat vuotaa verta kierron lopussa. Jos siitä siis oli kyse...Kystat todella harvoin estävät raskauttamisen,ovuloinnin tai kuukautiset.

Munasolun puhjetessa rikkoutuu verisuoni ja veri muodostaa hyytymän puhjenneeseen keltarauhaseen. Häviää yleensä koosta riippumatta 1-4kk ajassa.

Muokattu viimeksi:
No hyvä, että siellä ei enään hautajaisia suunnitella! Näin se yleensä menee : Munasolun puhjetessa rikkoutuu verisuoni ja veri muodostaa hyytymän puhjenneeseen keltarauhaseen. Häviää yleensä koosta riippumatta 1-4kk ajassa :)

Joo keskeytän hautajais suunnitelmat;) tosin jos ulkomaalaisia lääkäreitä otetaan töihin pitäisi kielitaito riittää selittämään potilaalle mistä on kyse ettei tarvitsisi itkeä hysteerisenä ! Tai ohjata toiselle lääkärille joka selittää. Minä kun kuitenkin yritin kaikkea kysellä mutta mitään en vastauksista ymmärtänyt. Luin että alle 4cm kystaa ei tarvitse tarkkailla mutta ilmeisesti varmuudelta kahtovat polilla? Kiitos kaikille tuesta, miten hyvä että liityin tänne!!!! Ootte mulle korvaamattomia<3

Oonko ymmärtäny oikein että tän kystan ei pitäis vaikuttaa tulevii kiertoihin eli ku saan kp1 ja menkat menee on ilmeisesti mahdollisuus onnistua tuas ens kierrossa? Kui useesti näitä kystia voi tulla, ei kai joka kierto?

Lume: Ihana vauva teillä! ❤ Haamuille myös vahvistumisia!

Muillekkin haamuille myös vahvistumisia, ainakin Maannikan testissä minäkin huomasin väriä :)

Ailella selvä plussa, onnea!

Nennaa: Ihanaa että jäi hyvä fiilis soitosta lääkärille ja asia menee eteenpäin :)

Mymmelistillä, niinkuin moni todennut ihana asenne! Toivottavasti tää kierto on nyt teidän :)

Täällä malttamattomana odotetaan ovista, edelleen.. Testannut olen jo enemmän kuin tarpeeksi & nyt päätin että jos tässä kierrossa ei tärppää niin seuraava kierto menee ilman tikutteluita ja fiiliksen mukaan. Toivottavasti ei kuitenkaan kierto kauheasti pidenny.

Onko muuten kokemuksia netistä tilattavista ovistesteistä? :)

Sofieemilia kp 18/30 (?) yk 2

Haikaranyytti <3 voi että sulle on sattunu sit huono lääkäri!! Tosi ärsyttävää että tommosia on joista ei saa mitään selkoa itsekin oisin varmaan menny ihan paniikkiin... Huh.. mut tosiaan viimeksi gynellä käydessä keskusteltiin ultran yhteydessä noista kystista ja sanoi että niitä tulee ja menee ja tosi yleisiä on ja harvoin mitään pahanlaatuista ja etenki ku sitä seuraillaan ni ei oo hätää :) ootko sä mistä päin ku oot sairaalallla käynyt?

Beisla: ihan tuntuu normi menkat olevan :/ koskaan ei oo näin lyhyeksi kierto jäänyt, vielä kun viime menkat oli hyvin pitkät. No, ei auta murehtia. seuraavaan yritykseen.

kp. 3

Haikaranyytti: ne kystat on yleisiä ja yleensä häviää itsestään pois. Ja sulla jos vuotelee ni todennäköisesti sitä ei enää kohta siellä ole... tai voi myös kasvaa suureksi sit leikataan. Yleensä seurataan tilannetta ja sitten onki hävinnyt jo. Ja mulla myös lääkäri puhui munasarjassa olevasta keltarauhas kystasta vasemmassa munasarjassa kun en sillä puolen ole ovuloinut...sano että se vaan on tollanen suureksi kasvanut munarakkula joka ei ole puhjennut häviäö sitte itsekseen pois. Mulla omien kokemuksien mukaan ovulointi tapahtuu vain tälle oikealle puolen... ja aina kun ultrattu ni vain oikealla puolen ollut näitä hyviä munarakkuloita... Vasemmalla vaan sellasia ihan onnettomia

Muokattu viimeksi:
ImageUploadedByVau Foorumi1431966645.858995.jpg

Pakko laittaa kuva ku mies yllätti miut rankan päivän jälkeen <3 AWWWW!!! Ihana ylläri :3 ( jä tämmönen yllättäminen ei kyllä ole tyypillistä meillä :D )

Onnea Aile!!! Mahtavaa! :) Joko oot uskaltautunut tammikuisiin? Itte vielä arvon sinne menoa. :)

Tervetuloa Ipaipa! Plussaa sinnekin! :)

Ihanan positiivisia uutisia Nennaallakin! :)

Paljon on piinailijoita ja toivottavasti yhtä paljon plussia tulossa! :) Plussatuulia siis alulle! :talk017

Kiitos vielä kaikille onnitteluista! Piti vielä varmistella pc:llä viikonlopun tulosta. Testiajalla ei tullut vielä leffaviivoja mutta kuivuttuaan näyttää kyllä hyvältä. :)

Liitteet

• image.jpg
    image.jpg
    776.8 KB · Katsottu: 238
  • image.jpg
    image.jpg
    729.5 KB · Katsottu: 255
Haikaranyytti, voi kuinka ihana mies sulla on! :Heartred

Pakko omanapailla, kun kieriskelen täällä mielikuvituksen kourissa :grin rinnat alkaneet illan aikana vähän väliä nippailemaan, mut ei oo arat painaessa. Vatsa ja nivuset kipeät koko ajan ja flunssan oireet pärähti päälle ihan yhtäkkiä. Kuumeinen olo ja kurkku hieman arka. Väsymyskin on aika järkyttävä

Haikaranyytti: olipas ihanan näköinen ylläri! :) toivotaan vastoin yleisiä toivotuksia sulle tätiä kylään mahd pian niin pääsette taas yrittämään! :)

Lumikello, hyvältä kyllä näyttää! :)

En oo uskaltautunu vielä liittymään sinne. Katsotaan menenkö ollenkaan kun tää mun perässä pysyminen on välillä niin onnetonta :D aamulla testaan vielä samalla testillä kuin lumikello ja katon josko ois vahvemmat viivat. Testasin kyllä jo malttamattomana toisen testeistä ja oli hieman edellisetä vahvempi. Voi mua :D aamulla uusiks!

Haikaranyytti, onpas sinun mies ihana ! :) etköhän sä viel raskaudu ! Ootko nyt miettiny sit niitä lapsettomuushoitojen jatkojuttuja? :)

Lumikello huippukiva testikuva ! Onnee tarrasukkii ja vauvaliimaa sinne ;) !

Nni- tiedän mistä puhut, nimimerkillä melkoisen kavalkaadin oireita keksinyt tässä itselleni.. mut yritän itsepintaisesti pitää itteeni järjissäni että ens perjantaina kokeilen testata jollei täti oo kurvannu.. se ois dpo 11 oletettavasti :) noh katsellaan mikä on tuomio viimestään sillon 26 pv. :)

Haikaranyytti, mulla oli vuosia sitten kysta joka lähti itsekseen pois, meinaan enää ei ollut, kun kävin tarkastuksessa.

Hyvä nennaa, oon ylpee susta et sait soitettua!!!! ;) ja vitsi miten ihanan olosen lääkärin sait!!!!!

Beisla, mäkin joskus aikoja sitten näin ton ja tosiaan on ällö kuvia, mut niin hyödyllinen!!! :D

Tosta fb mainos jutusta tuli mieleen et ihan kun olisin lukenu just semmosen uutisen missä oli et se saa tiedot millä sivuilla käyt ja muutenkin käyttää hirveesti sun tietoja puhelimesta ja pystyy seuraamaan sun elämää kun se on koko aika puhelimessa ja vaikka et käyttäiskään sit just sillä hetkellä niin silti saa kaikki tiedot, missä käyt ja kenenkans oot tekemisissä.

Nyt jo oikeesti parempi fiilis, mut silti pelottaa ja mietityttää et miten ihmeessä saan itteni rauhotettuu ja unohdettuu kierron vahtimisen vähän niinkun viime kuussa?
Sovittiin miehen kanssa et tehään mielummin kesä vauva ;D
Ja iiik!!!
ImageUploadedByVau Foorumi1431971043.347623.jpg

9 päivää enää! :) odotan niiiiin paljon! Pitää huomenna muistaa käydä apteekissa ostaa foolihappoo ha sinkki! :)

Aile: onnea!

Haikaranyytti: pahoittelut kurjasta kokemuksesta, mutta nuo yllätyseväät kyllä saa ajatukset pois ainakin toviksi!

Nennaa: loistouutisia! Vihdoinkin kunnon lääkäri!

Beisla: onnea oviksen metsästykseen!

Lumikello: hieno viivat! Onnea!

Ja haamuille vahvistumisia sekä uuden kierron alottaneille tärppionnea!

Taustailen... Tylsä vaihe, kp15, ovis laskennallisesti tänään, mut saatto olla jo viikonloppuna. Greippimehusta tai vehniksestä en oovielä huomannu mitään vaikutusta. tallettelut check.

Takaisin