Raskaaksi 2015

minni: mulla on pitkä kierto. Tällä hetkellä 37 päivää ja se on lyhyt mulle. Mulla on aina ollut pitkä kierto, vaihdellut 35-55 päivän välillä, joskus oli 4 kuukautta menkat poissa, mutta tulin silti raskaaksi. :happy:

nni, Mun silmään sun ovistestit näyttää siltä, että viiva on vahvistumassa eli ovis on vasta tulossa. E-resepti näkyy välittömästi apteekissakin kirjoittamisen jälkeen eli puhelua lääkärille, että tekee sen reseptin jos on luvannut..

MindiS, Ei kyllä yhtään käy kateeksi sun oksentelu. Tsemppiä! Mä oksensin esikoisesta yli puoleen väliin raskautta jatkuvasti ja nuoremmankin kanssa pahoinvointi jatkui jonnekin 15+ viikoille. Toivottavasti pääset vähemmällä!

Lumikello, Mä olen testannut satunnaisesti ovistestillä oviksen jälkeenkin (en siis päivittäin toki) ja olen saanut aika vahvojakin viivoja vaikka kierto on ollut ns normaali eikä raskautta ole ollut. Toivottavasti kuitenkin sun ovistesti viittaisi raskauteen ;)

Larissa, Lääkärin täytyy joku diagnoosi laittaa ja ilmeisesti kyseinen lääkäri ei keksinyt parempaakaan tai sitten diagnoosilla on merkitystä esim lääkkeiden kelakorvattavuuteen (osasta lääkkeitä kun saa korvauksen vain tiettyjä diagnooseja tai sanamuotoja käyttämällä) ;) Hurja toki lukea tuollaista diagnoosia ja aika erikoista jos lukee, että mies on ollut paikalla vaikka ei ollut. Oliko teksti muilta osin oikein? Pohdin lähinnä onko lääkäriltä voinut mennä potilaat sekaisin jos ei ole ehtinyt sanella heti vastaanoton jälkeen.. Ja nyt sit peitot heilumaan jos noin selvät ovisoireet!

Mami91, Terveysasemille on kyllä tosi vaikea saada aikoja välillä vaikka olisi mikä vaivana. Ja Acuta ei ota vastaan edes kovin mielellään jos asian voi hoitaa myöhemmin omalla terveysasemalla eli ei pidä yllättyä jos niin käy. Aikuinen kun saa sairastaa aika pitkään tai olla tosi huonossa kunnossa ennen kuin on päivystysasia..

Mymmelisti, Se olis sit varmaan testauksen paikka huomenna?

Ilpuri, Toivottavasti kipulääkkeet ja fysioterapia auttaa pian ja selkäkipu helpottaa!

Bb, Joo ei tätä loppukiertoa turhaan kutsuta piinaviikoiksi.. Ärsyttävän pitkältä tuntuu aika kyllä.

Beisla, Kuulostaapa kivalta tuo piknik vaikka tosiaan sää varmasti ajaakin sisälle. Ja eikös viinillä ole todettu jopa positiivisia vaikutuksia raskauden alkamiseen ;)

Silv, Onnea oviksen bongaamiseen ja hyödyntämiseen! Toivotaan, että joku plussaa silloin 22.5. ;)

Jasmi, Pahoittelut menkoista! Taisi tosiaan olla aika jännä peli.. Itse sammuin viimeisellä erätauolla. Itseasiassa ihme, että jaksoin edes siihen asti kun herään kuitenkin arkisin viiden aikaan jo.

Minni, Ei kai sillä pitkällä kierrolla sen vaikeampi ole raskautua jos ovulaatio tulee. Monet pitkät kierrot kai on vaan sellaisia joissa ei ovulaatiota tule eli siksi vaikea raskautua pitkistä kierroista ;)

On. Dpo 5 ja rinnat kipeytyneet perinteiseen tapaan. Tänään ollut myös jotain vatsakramppeja, mutta taitavat olla suolistosta lähtöisin. Mulla kun on vähän "tuollainen" tuo suolikin niin ei aina tiedä mikä johtuu mistäkin. Onneksi huomenna on vapaapäivä. Mä nukuin viime yönä tosi huonosti ja tänään aloitettiin tuolle nuorimmaiselle uusi ruokakokeilu eli ensi yöstä tuskin tulee sen parempi. Huomenna askartelua kun jäi neljä äitienpäiväkorttia tekemättä ja toimittamatta ;) ja itselle pitäisi vielä helmistä tehdä korut sinne häihin.

nuuhku, tuosta muistu mieleen, kun entinen kaveri oli vielä alaikäsenä tosi villi tapaus. Kuka tahansa kaksilahkeinen kelpasi lakanoita heiluttelemaan. Mitään ehkäsyä ei koskaan käyttäny ja vähintään neljästi tuli raskaaksi eri miehille. Muija pyöri huumeporukoissa ja tais iteki välillä vetää ties mitä aineita, niin aina kun raskaus selvisi niin pää täyteen kamaa ja väkivalloin abortti. Ei oo koskaan käyny ammattilaisella suorittamassa aborttia, vaan sen narkkarikaverit teki ne sen puolesta. Tää on yks syy miks en halua olla sen "ihmisen" kanssa enää missään tekemisissä. Eipä oo sitä tarvinnu onneksi enää pariin vuoteen nähdä, mutta en voi ymmärtää miksi leikkii tollasella asialla. Joskus kaverin kanssa toivottiin, että kaiken ton jälkeen tää muikkeli ei saisi koskaan lapsia.

En ymmärrä miten joku voi pelleillä noin ison asian kanssa ja olla kuin ei mitään. Se on vaan niin väärin! On ihmisiä, jotka haluais oman lapsen enemmän kuin mitään muuta, eikä välttämättä koskaan saa, ja sit on ihmisiä, jotka tekee jotain noin kamalaa. Tottakai ymmärrän niitä, jotka ihan oikeasta ja ymmärrettävästä syystä tekee abortin, mutta kun ihan tietoisesti touhuu ilman ehkäsyä ja vielä useita kertoja, eikä opi jo tapahtuneista vahingoista niin se menee jo yli ymmärryksen.

Anteeksi avautuminen, tuo vaan saa aina tunteet pintaan :shy:

juu no ei ukko lämpene ajatukselle koko suomesta ees ku molemmil huonoi muistoi suomesta, nyt oon miettin miten sit ois ruotsi tai tanska asuinmaana...tanska vois toimia ehkä koska ukolla ja mulla on siel tuttavia ja mun paras kaveri on tanskalainen, on mulle kuin sisko ja sattuu oleen ukon exä... :) ukkoki pääsis treenaa taas kung fua ja tai chia kiinalaisen kaverin johdolla inshaAllah :) maalla asuminen ei ol ongelma vaan se sijainti.

Beisla : en tiiä millon saadaan ne. Varmaan ainakin eka pitää mies saada niihin! :D

Nuuhku, onpa inhottavaa! Kyllä se tälleen kun yk 17 kuulee et joku tekee abortteja niin tulee paha mieli. :( ymmärrän kyllä!

nni, ihan kamala tuo sun kertoma tarina!!

Pikainen kommentointi ennen petiin kaatumista.
Kiitos kaikille tsempeistä ja paranemistoivotuksista. :) Tosiaan ovista ei nyt hirveesti hyödynnetty, eli ei oo odotukset kovin korkeella että tärppäis. No maalisvauvaa sitten tekemään. :happy:

Joo nykyään täällä ei oikein pääse mihinkään lääkäriin,hammaslääkäritkin yksiyisellä puolella mutta ne saa onneks kunnallisen hinnalla. No minäpä marssin acutaan ja 2,5 tunnin odottelun jälkeen pääsin lääkärin ja sain aikamoiset antibioottimyrkyt, kerrankin kunnon tavaraa ja lisäks sain kortisonisuihketta. Oli siis korvatulehdus ja poskiontelotulehdus joka oli jo ylös edennyt, eli jos oisin ootellu lääkäriin pääsyä niin ois menny mädät ottalohkoon ja sit oiskin ollu kivaa. Tää tautihan on jo yli 2 viikkoo kestäny ja lääkäriin meen aina vasta kun on pakko :grin

Pahoittelut negoista ja tädeistä!

Plussatuulia+++++++++++++ :joyful:

Palaan takaisin tälle puolelle tuolta joulukuisista odottajista. Meillä todettiin tänään alkuraskauden ultrassa että sikiön kasvu oli päättynyt noin 5+?. Mulla oli paha aavistus että kaikki ei ole hyvin. Maanantai-iltana alkoi tulla pientä ruskeaa tuhrua vessassa käydessä ja se vain vahvisti tätä pelkoa, joka sitten osoittautuikin oikeaksi.

Mulla on tapana hakea kaikista asioista ne hyvät puolet, yleensä aina löytyy jotain. Tämä on auttanut minua jaksamaan monien vaikeiden asioiden yli ja tiedän että auttaa jatkossakin. Ajattelen niin että tämän taidon avulla selviän mistä vain! Nyt ainakin tiedän että voin tulla raskaaksi, siitä saan voimia ja uskon nyt paljon vahvemmin kuin aiemmin että meille varmasti suodaan se onni saada oma pienokainen ihan syliinkin asti. Eli ihan hyvillä mielin täällä aletaan jo olla. Ja tästä asiasta miehen kanssa puhuminen ja täällä kertominen on parasta lääkettä.

Pientä ruskeaa tuhrua tulee edelleen, mutta kohtu ei ole lähtenyt kunnolla tyhjentymään. Mulle varattiin seuraava lääkärinaika ensi keskiviikolle ja mietinkin nyt että pitääkö mun tosiaan odottaa sinne saakka? Ajattelin soitella perjantaina sinne naistenpolille jos saisin ne lääkkeet jo nyt. Miten muilla joilla keskenmeno ei ole edennyt spontaanisti loppuun saakka, jouduitteko odotella ensin vai saitteko heti lääkkeet?

Jospas kerron pikku kuulumiset täältä :)
täällä menossa siis rv20+4.
pahoinvointi on helpottanut, tosin vieläkin joskus tulee oksennus mutta se on niin vähäistä verrattuna siihen mitä oli.
Kroppa tuntuu olevan aivan hajoomispisteessä. Selkä on nii huonossa jamassa et jalat meinaa pettää välillä(ei ole ennestäänkään terve selkä) ja vatsakipuja on aiempien vatsaleikkausten takia. Aamusin varsinkin särkee hirveesti lonkat ja nivuset ja nukuttua ei meinaa saada sen takia. Ilmeisesti mun kroppaa ei oo tehty raskaanaoloon :D
rakenneultrassa kävin eilen ja siellä näkyi 310g täysin terveen oloista poikaa, eli kolmas poika sieltä sitten tulossa :)
tosin eipä tää kait tyttö ois voinu ollakaa ko potkii niin kovaa että näillä viikoilla jo tuntuu/näkyy kuin ois tulossa mahasta läpi että loppuraskautta odotellessa, sillon sit potkii mun kylkiluut kasaan :D

Plussatuulia tänne teille kaikille <3

Voi junttura! Mulla todettiin ultrassa, ja heti sain kyllä lääkkeet mukaan. Miksi sun pitäs odottaa, et alkaa itestään vuotamaan :(

Pikaluin viimeisimmät parikymmentä sivua läpi. En paljon muista mitä piti kenellekin kommentoida...

Mieleen jäi Myy, jolle iso :Heartbigred

Mymmelistille toivon suunnattomasti +++++ tuulia

Iipurille tsemppiä selkäkipujen kanssa. Meillä meni aika kauan simppatulosten saamisessa, että kannattaa varautua useampaan viikkoon. Ollaan tosin vähän pienemmästä kaupungista ja muistaakseni ne lähetettiin jonnekin muualle tutkittavaksi.

Uusiakin tullut paljon, tervetuloa, olkoot vierailunne lyhyt!

No en Liisu kyllä ymmärrä sitä itsekään... Olisko tuo pieni tuhruvuoto vaikuttanut siihen että lääkäri ajatteli että tulee itsestään ulos...

Junttura, suuret pahoittelut! Tosi ihanaa kuitenkin et oot noin positiivisella ja toiveikkaalla mielellä! Just parasta! :) mekin ollaan pikkukaupungissa. Mut ei mua silleen huoleta yhtään se et miten kauan menee missäkin. Just tänään puhuttiin et ollaan tosi varmoja siitä et meissä ei ole vikaa ja et varmasti vauva saadaan. Itsellä on rehellisyyden nimissä tästä pienen pieni mini realistinen epäilys mut mun mies on ihan tosi toiveikas ja varma asiasta. Joten tänää rakastuin siihen taas himpun enemmän <3 Mutta tulokset tulee kun tulee.

Mommyme, osaanottoni selkä kipuihin mut huippua et muuten on kaikki hyvin! :)

Aphrael, kiitos selvennyksestä :) enpä tajunnut, että lääkärin on ehkä ollut pakko laittaa joku diagnoosi. Teksti oli muilta osin täysin oikein eli eiköhän ole vaan lääkärillä käynyt joku ajatuskatko sen suhteen että mun mies olisi ollut paikalla :D

Aphrael, kiitos selvennyksestä :) enpä tajunnut, että lääkärin on ehkä ollut pakko laittaa joku diagnoosi. Teksti oli muilta osin täysin oikein eli eiköhän ole vaan lääkärillä käynyt joku ajatuskatko sen suhteen että mun mies olisi ollut paikalla :D

Nuuhku, kylläpä nousi karvat pystyyn tosta tapauksesta :( Taas saa huomata miten epäoikeudenmukaisesti nämä jutut välillä menee...

Juntturalle isot pahoittelut ja halaus! <3 Sulla on kyllä mahtava elämänasenne!

Junttura, ihanan positiivinen asenne sulla :Heartred

mommyme, jaksamisia olojen ja kipujen kanssa. Lopulta nekin palkitaan, kun saat pikkuisen syliin :)

Takaisin