Raskaaksi 2015

Mä en ihan suurperhettä ole kaivannut, mutta ajattelin että kolme lasta olis kiva. Mutta vaimo on nelilapsisesta perheestä ja sitä mieltä, että kahden jälkeen loppuu meidän lastenteko. No, kaksikin on hyvä luku, mekin siskon kanssa hyvin pärjättiin.

Mukkis, kiva kun vielä juttelet meidän kanssa. :)

Mami91, hyvin näkyy ovis! Nyt vaan hyödyntämään. :wink

Nyytti, kivalta kuulostaa sun vaateprojektit. Toivottavasti lutis nyt pitenis niin olis paremmat mahikset plussaan.

Sofieemilia, ovisplussatuulia!

Nuuhku, sori ymmärsin väärin aiemmin mutta kiva että teillä on pitkä reissu! :)

Mimmu haha, kuulostaa kapinalliselta. :grin Onko sulla lisää piikityksiä vai riittikö yksi?

mh, kumpa olis haamu ja siitä vielä vahvistuisi! Ei sulla kuvaa olis?

neimja, onnea asunnosta! Mahtaa olla hieno tunne. Harmi jos et oo pysyny nauttimaan raskaudesta, joillekin se kai vaan on hankalampaa aikaa kuin toisille. Mutta katse päämäärässä, varmasti nyytti on kaiken vaivan arvoinen!

Liliina, ihania uutisia ultrasta! Kuulostaa ikäviltä noi kivut, mutta tosiaan kun vauva on sylissä ei noita mieti enää. Joko olette kertoneet tutuille, nyt kun ultrassa on käyty?

On. Kp 7 ja menkat taitaa olla ohi. Ihmeellisesti mulla tuntuu kipuja vieläkin, vaikka yleensä kipuja on vaan parina ekana päivänä. Tiedä mistä johtuu, ei sentään ovis voi vielä olla.

Mimmu, työpaikan taukotilassa päivällä nauroin sun luomalle mielikuvalle :D :D :D

liliina, kiva kuulla hyviä uutisia ja kuulumisia sieltä! Mutta kauheeta jos sulla on ollu vaikeaa olla :( etkö ole panadoliakaan ottanut?

nni, No mun testipäivää ei oikeasti kannata jännittää ainakaan hengitystä pidätellen, koska tosiaan tähän kiertoon on mahtunut vain yksi sellainen kerta josta olisi voinut tärpätä ;) Hienoa, että maltoit vielä testailla ovista, jos testi on tänään plussa niin huomenna oletettavasti on ovulaatio, mutta testaa ihmeessä vielä huomennakin jos onkin vaikka vielä vahvempi viiva..

nuuhku, No ainakin mun pojan kummeista toinen on eronnut kirkosta eikä kukaan ole tullut kummitodistusta viemään ;) En tiedä miten tuo ns virallisesti menee mutta taitaa se virallinen kummius ja sen kyttääminen loppua siihen kastehetkeen ja sen jälkeen kaikki on kummeista ja kummilapsista kiinni.

Beisla, Joo se laki tai mikälie nyt onkaan tuon seurakuntaan liittymisen ja eroamisen takana on muuttunut joskus vuosien 2000-2005 välillä. Veikkaisin vuotta 2003 tms. Sitä ennen tosiaan kirkkoonliittämiseen ei nähtävästi tarvittu kuin toisen huoltajan kirkkoon kuuluminen ja mahdollisesti toiselta huoltajalta joku sanallinen suostumus (kirjallista ei ainakaan koska papereita en allekirjoittanut) ja lapsi erosi automaattisesti kirkosta huoltajiensa mukana.

Junibea, Tuttavaperheessä on 7 vai 8 lasta ja joutuvat aina vastaamaan kysymykseen, että onko taustalla joku uskonnollinen vakaumus. Kuitenkin ovat tehneet lapsia ihan vain sen vuoksi, että ovat halunneet ison perheen ja elämäkin on kuulemma tietyllä tavalla helpottunut jokaisen lapsen myötä kun lapsille on seuraa toisistaan jne. Mä olisin varmaan halunnut 4-5 lasta jos elämä olisi mennyt eri tavalla mitä se nyt on mennyt. Tällä perhekoostumuksella riittänee kolme lasta jos nyt kolmas joskus edes saadaan ;)

Mami91, Onnea ovisplussasta! Nyt peitot vaan heilumaan tehokkaasti.

Nyytti, Toivottavasti tuleva yö menee paremmin, että ehdit itsekin nukkumaan! En voi kyllä kuin ihailla ihmisiä, jotka osaavat ja jaksavat tehdä itse vaatteita.

Sofieemilia, Tsemppiä oviksen bongaamiseen ja hyödyntämiseen :)

Bb, Mä en ole stressanut raskauteen liittyvistä ruokakielloista tms siihen saakka kunnes on plussatesti tehtynä.

Hipsutin, Mä olen käynyt omakustanteisesti labrassa papassa muutaman kerran. Ei ole tullut edes mieleen hakea lähetettä mistään kun maksaa kuitenkin vain muutaman kympin. Sitten olen ollut yhteydessä lääkäriin jos kotiin tulevassa lausunnossa on jotakin erikoista tai kehotetaan niin tekemään. Ja mä siis olen missannut seulonnat ja taidan taas niin tehdä raskauden tai imetyksen vuoksi ;) Toivottavasti ehditte oviksen hyödyntämään!

Mimmu, Voin kuvitella sun tunteen piikittää autossa tuollain J Mut mieti että diabeetikot tekee sitä jatkuvasti eikä poliisit siitä piittaa (paitsi toki sakkopaikalla varmaan ;) ).

mh-, Testi meidän tihrustettavaksi? Miehet nyt ei vaan näe mitään.. Toivottavasti sinun näkemä haamu sieltä vahvistuisi.

Iiliina, Ihania ultrakuulumisia!

Niemja, Raskaushormonit on kyllä.. Mun mies vannotti tuon toisen jälkeen ettei tee mun kanssa enää ainuttakaan lasta kun olen niin kamala raskaana ;) Lisäperusteluitakin toki oli kyllä kun mun lapset on molemmat tosi allergisia eivätkä ole nukkuneet öitään ;) No joo, vitsihän tuo oli, mutta kertoo paljon.

Mimmu, sain hyvät "aamu"naurut kun luin piikittelyistäsi :D :D

Niemja ja liliina, molemmat ootte jo tosi pitkällä! Tsemppiä raskausoloihin molemmille ja niemjalle onnea kodinostosta :)

Jo nyt on kumma kun kaikki tosiaan sikiää, nyt saa taas yks serkku on emäntänsä kanssa saamassa loppuvuodesta lapsen. Voi luoja, kohta oon viimenen mun serkusparvesta joka vaan odottelee odottamista, enkä siis oo tosiaan nuorin :D
Noh, enää ei tuu itkupotkuraivareita uutisista, taidan olla jo aika sinut tän tauon kanssa. Toivottavasti ehtisi lääkkeet loppua ennen ovista sitten heinäkuussa, niin pääsisi vielä kevätvauvaa puuhaamaan! :)

No hyvä, että teitäkin on naurattanut :D Onneksi tosiaan tarttee piikittää kerran ettei nyt tavaksi asti :)

Mäkin olisin halunnut ison perheen. Haaveilin nuorena 6:sta lapsesta mutta nythän se on auttamattoman myöhäistä, kun kahdenkin saaminen ottaa näin koville.

Beisla, tulevat isovanhemmat ja meidän sisarukset tietää. Lopuille kerrotaan ensiviikolla häissä :) Ketään ei kyllä olla onnistuttu yllättämään, vaikka ei kellekään yrityksestä kerrottu. Kaikki on vaan todenneet, että sitä me vähän odoteltiinkin. Mun isä oli ehtinyt jo naapureilleen kehua vaariutuvansa ennen kuin ehditiin sille kertoa.

Larissa, panadolit ei tunnut auttavan kasvukipuihin yhtään sen enempää kuin menkkakipuihinkaan, lämpöpakkaus masun päällä tai selän alla on tähän mennessä ollut paras apu.

Mimmu :D :D

Ääh mä oon niin laiska kommentoimaan :( mutta tsemppiä piinapäiviin, toivottavasti pian on plussia taas ihailtavana täällä <3 ja pahoittelut tädin kohdanneille.

Ja joku oli testannut omaan silmäänsä haamun tai viivanpaikan, laita tänne kuva ihmeessä :)

Ajattelin tulla kirjottamaan vähän kuulumisia. Täällä tänään ultran mukaan rv12+6 ja neuvolan mukaan rv 13+0! En tie kumman mukaan sitä mennään :D tänään sain vihdoin kuuluviin sydänäänet (tosin en oo pitkään aikaan tuota laitetta kaapista kaivanut). Kyllähän siinä tippa tulee linssiin kun kuuntelee omaa pientä. <3 täällä ei pahoinvointia ole usein maksimissaan kerran viikossa. Ja kerran vain on oksennus lentänyt!

Taitaa jäädä tän kierron oviksen hyödynnys eiliseen kellistelyyn. Täällä vissiin iski jälkitautina poskiontelotulehdus ja korvatulehdus. Kivut on melkoset, toivottavasti tällä kertaa ei puhkee tärykalvo. Yötä odotan kauhulla kun poikakin on räkänen ja heräilee vähän väliä. Aamulla lääkäriin,pläääh. :meh:

Oli ollu ihania ultrakuulumisia, ihanaa että masukki voi hyvin! :Heartred
Ja useempi onkin jo pitkällä raskaana,vaikka äskenhän te vasta plussasitte :joyful:
Pepe, Oih, ihanaa kuulla oman pikkuisen sydämensyke, se aina todellistaa pikkuisen olemassaolon ennenkuin alkaa äipän monotus ja tökkiminen :love7

Muokattu viimeksi:
Merink, loistava asenne tähän yritykseen, jos ei edes kiertopäivästä oo tietoa ;) itellä aina menkkojen jälkee reilu viikko menee kiertopäiviä miettimättä mut kyl oviksen lähestyessä päivätki pitää tarkistella ;)

Mami, tsemppiä parantumiseen! Toivottavasti puuhastelut riittäis plussaan! :)

Pepe, ihanan pitkällä sinäkin jo! Sydänäänten kuuntelu on niin ihanaa ja rentouttavaa! :")

Tajusinpas et jos ovis olis ens ma, ni jää kyllä helmivauva saamatta :(( miehen kanssa mennään koko viikonloppu ihan ristiin eli ei varmana päästä puuhailee. Vittu sanon minä :(

Ihania ultra kuulumisia ♡ ja monella mennyt lääkäri käynnitkin hyvin eiköhän ne papa kokeetkin oo puhtaita :)
Täällä viime päivinä hurrattu ja kauhisteltu lätkää yhessä miehen kanssa :) kyllä omatkin paineet kaavaa kun tota tuomari touhua kattoo! Huoh...
onneksi on talletteluja tehty oikeen reilusti, oviksen pitäis olla tällä viikolla. Womanlog ennustaa perjantaille mut kosteutta ja juilintaa ollu jo pari päivää. Jännää

Parantumisia sairaille!
Paljon plussaa oviksiin ja r-testeihin!

Meritähti, Kiitos! :) Toivotaan! ihmeparantuminenkin olis ihan jees, vois huomenna sitten vielä puuhastella. :)
Voikohan antibiootit muuten haitata raskaustumista, kun on just kriittinen vaihe oviksen kanssa tulossa? :eek:

Muokattu viimeksi:
Merink, Ihanan rento asenne! Onnea uuteen kotiin!

Mami, Pikaista paranemista!

Pepe, Sydänäänten kuuntelu <3

Meritähti, ennen viikonloppuja sit jo runsaasti talletuksia. Ei siihen maanantaihin mikään mahdoton ole simppojen säilyä.

Mimmulih, Siellä on ainakin hyvin valmistauduttu lähestyvään ovikseen :)

Nopea aamunapailu ;)

Heräsin aamulla jäätävään pääkipuun ja ajattelin et teen kaapissa lojuvan raskaustestin ku tänään on jo 27/28 et kyllähän siihen hailura tulee jos raskaana olen. Et jos se on negatiivinen niin uskallan hyvillä mielin ottaa kunnon lääkkeet päänsärkyyn. No niin puhdas nega oli että! :D jospa ne menkat alkais nyt rytinällä ku testinkin tein ;) ja yk 2 pääsis alkuun!

Iloista päivää kaikille ❤️

Tuossa nyt huono kuva noista testeistä. Puhelin meinas pariin otteeseen lentää seinään ko ei millään meinannu tarkentaa ja saaha kuvaa otettua... :banghead: Kellekään ei tosiaan olla ees yrittämisestä puhuttu mitään, mutta kappas kummaa, eilenpä sainki sitte kuulla muualta olevani paksuna :grin Tää on aina yhtä hauskaa ko muut tietää paremmin mitä ite, noh jospa jollaki sitte on ennustajan lahjoja tai jotain.

Täällä ei vieläkään mitään o_O Kp 32/27-29. Pariin otteeseen ois voinu taas vaikka vannoa, että menkat alko, mutta ei sitten kuitenkaan. Vattaki toimii ihan ihmeellisesti. Pari päivää saattaa olla ummetusta sitte yks kaks aamukahvin puolessa välissä hoksaat juoksevas vessaan. Ei ymmärrä enää. Toisaalta ko ei menkkoja näy niin toivoa on, mutta toki nyt vähä nuo testit ihmetyttää, ettei mitään ja niitä on kuiten jo pinon ehtiny tehä.

Liitteet

• WP_20150513_001.jpg
    WP_20150513_001.jpg
    453.8 KB · Katsottu: 219
Pakko tulla vähän avautumaan. Limojen perusteella olisin ovuloinut heti kuun alussa, särkyjen ja vihlomisten perusteella viimeisen viikon ja o-testien mukaan en vieläkään (tai sitten ennen 9.5.). Ota noista testeistäkään selvää, kun välillä on vähän tummempi viiva ja välillä pelkkä hailakka haamu. Limoja ei enää oo, mut vihlomiset nivusissa ja alavatsassa jatkuu.

Esikoisella on silmätulehdus ja käytiin eilen lääkärissä. Silmätipat piti tulla e-reseptillä, mut ei oo ainakaan apteekkiin asti mitään tullu. Tänään tytön molemmat silmät rähmii ja punottaa, niin eivät päiväkodissa ottaneet vastaan. Mua suoraansanottuna vituttaa kaikki ja ajattelin, että saisin mieheltä yhden halauksen kun tuun takasin kotiin, mut vastaus oli tyly "mä yritän nukkua". 12:30 pitäis mennä luokan näytelmän kenraaliharjotukseen, mut tyttö nukkuu päiväunet 12-14. Tää ei oo mun päivä! :sour:

Liitteet

• 2015-05-13_08.57.30.jpg
    2015-05-13_08.57.30.jpg
    70.9 KB · Katsottu: 227
Mh- niin huonossa valossa on toi sun kuva otettu etten kyllä saa selvää vaikka siinä haamu olisikin :/

nni, mikä kp siellä on menossa? Toi eilinen O-testi näyttää jo vahvemmalta. Ootko ottanut testit niin että olet ollut useamman tunnin käymättä vessassa ja et ole juonut paljoa? Mulla on limoja ja juilimista jo yli viikkoa ennen ovista eli voihan sielläkin olla ovis vasta tuloillaan. Pahoittelut vielä kurjasta päivästä :(

Nni- älä lannistu ovisviivojen kanssa. Mä sain ihan yhtä hailuroita viivoja ja todistettavasti silti ultrassa näky että ovuloin ja juuri sillon ku ajattelinkin että se tapahtuu/tapahtui. Ja mitä oon eri palstoilta lueskellu niin moni muukaan ei saa viivoja näkyviin. Niissäkin on eroja samalla tavalla kun raskaustesteissä. Mun mielipide on se että jos ovistestejä ei tarvitse lääkärin määräyksestä niin ei kannata niillä mieltään pilata vaan luottaa limoihinsa.

Ällövaroitus sisältää kuvia.. mutta selvensi itselleni paljon asioita :)

http://luomupimu.blogspot.fi/2011/11/ovulaatiolima-ja-muita-valkovuodon.html?m=1

Kerttu, pahoittelut negasta.. toivotaan että seuraava kierto on teidän :)

Meritähti, talletteluja vaan niin toivotaan että simpat säilyy.. tietääkseni poikasimpat on nopeita ja lyhytikäisiä mut tytöt hitaita mutta varmoja !

Mami91, pikaista paranemista :) ja jospa se plussa pärähtäisi kaikista huolimatta ;)

Mimmulih_92 mulla ainaki womanlog on aina päivän jäljessä tai siis oletettavasti tässä kierrossa ainakin oli. Ja siis tietääkseni tossa womanlog plussassa se ovisjuttu on tarkempi kun tossa ilmaisversiossa.

Pepe ihanalta kuulostaa, ihanan pitkällä oot jo <3

Liliina, aika hauskaa toi isäsi vaariutumisinto :D hahha. Itse oon ajatellu että teetettäisin iskälle jonkun paidan mistä sen pitäis sit asia sujuvasti päätellä :D tai sit jotain muuta hauskaa. Oon iskän ainoo lapsi niin se on sille oletettavasti se kyynelten aika :)
Ja toivottavasti kivut ja olot paranee ajan myötä viimeistään kun pikkunen on sylissä :)

Mimmu.lle tsemppiä pistelyyn, onneks ei tarvitse kokoajan pistää :)

Nennaa, toivotaan että lääkkeet loppuu ja pääset kevätvauvaa tekemään :) käytättekös te nyt mitään ehkäisyä?

Beisla kiitti kun lisäsit listaan mun tiedot :)

On. Kp 17/29, dpo2 jännittäväää, tuntuu että aika pysähtyy tähän touhuun. Enpä kyllä usko että tässä nyt tärppäisi mut ainakin oviksen suhteen oltiin ajallaan. Ens kierrossa sitten enemmän pupuilua oikeaan aikaan.

Ihanaa keskiviikkoa ihanaiset!! :) ootte ollu jälleen niin suprer ahkeria kirjottelemaan että ois semmonen 20sivua kahlattavana läpi! Itsellä ollut niin raihnainen olo kun kuumeen nosti maanantaina ja oksenneltu ollaanki sit iha päivittäin! Eilen sain taisteltua soveltuvuuskokeet läpi mutta sitten vaivuinkin ihan totaaliseen koomaan kun kotiin selvisin! :/

Bb ihana kiitos äitienpäivä toivotuksesta! Kylläpä lämmitti mieltä ja sai tipan linssiin <3 :)
Ja aivan mahtavaa että siellä "paikat" on kunnossa ja pääsitte sopivasti oviksen aikoihin aloittamaan yrityksen!!! Ja noin ihana gyne on kyllä asia jota kannattaa arvostaa! Ittelle sattunu vaikka minkälaisia vastaan niin ihana kun sulle tuli noin mukava :) ja ehdottomasti mun mielestä sais tuommonen virasto mennä pyllyyn! Ehdottomasti papa pitäisi alkaa ottamaan jokaiselta kun aloittaa seksielämän ja otattaa parin vuoden välein se papa! Sillä vältyttäisiin siltä että muutokset huomattaisiin ajoissa ja siinä vaiheessa kun ne voidaan hoitaa pienen pienellä operaatiolla.

Junibea huikeaa!! Paljon tsemppiä kuntokuurille!! :) ittekkin sain ihan herkkuja vähentämällä ja kotireenillä 3kiloa pois alkuvuodesta! :) siihen urheiluun jää koukkuun!

Mariska86 onkos siellä jo saatu lisää pohdittua sitä omakotitalon ostoa? Ainahan se ois ihana asua enemmän luonnon helmassa ja lapsetkin sais siellä temmeltää rauhassa menemään. Tiedän tunteen, kun täälläkin vähän sivusilmällä kattellaan isompaa asuntoa, mutta varmaan vuodella tai kahdella siirtyy meiän isomman asunnon haave. Kyllähän tämä kaksiokin riittää vielä :'D

Hileinen aivan mahtava asia että ootte menossa siihen tukiperhetoimintaan mukaan! Mekin haluttaisiin sinne, mutta varmaan muutamilla vuosilla siirretään sitä eteenpäin. Se on erittäin tärkeää työtä! Yksi kaveripariskunta on toiminnassa mukana ja ovat tykänneet todella paljon. Heillä on itselläkin pieniä lapsia mutta todella hyvin on omat lapset ottaneet vastaan tukiperhetoiminnan! :)

Rosanna tervetuloa mukaan ja pikaista plussaa!! :)

Mami hyvä kun oot tuon verigreippimehun löytänyt! Siitä kyllä huomaa että toimii noitten limojen suhteen :) kyselit siitä että voiko se greippi vaikuttaa oviskipuihin niin en ainakaan itte huomannu mitään eroa. Mutta voihan se joillakin vaikuttaa tai sit sulla oli vaan megasuper ovis ;) jospa siellä päätäis tuo räkätauti teiät helpolla!

Niemja hui kun sielä ollaan pitkällä! Onnea uuteen kotiin!! :)

Nennaa siellä tais saaha mies kunnon kyytiä kun tuli töistä maanantaina ;)

Iiliina täälläkin tuskaillaan järkyttävän päänsäryn ja etovan olon kanssa. Nyt kun pari päivää on ollut kuumetta niin oksennuskin on lentänyt. Onhan tämä alku melkosta taistelua ja jännittystä. Vielä tuntuu että ikuisuus ekaan ultraan!

Mimmu täälläkin kikateltiin sun piikitykselle. Mielikuva siitä kun salaa pimeellä kujalla piikität autossa :'D

Nni no jopas on inhottava tilanne kun ei ollu resepti tullu perille! Sen e-reseptinhä pitäis näkyä ihan välittömästi! Silmätulehdus on kyllä nii inhottava seuralainen :(

MindiS 7+4

Takaisin