Raskaaksi 2015

Eikö oo kumma Junibea että usein törmää ajatukseen et jos on paljon lapsia että "syyn" täytyisi olla uskonnollinen.. Mekin toivotaan isoa perhettä (4-5 lasta) ja syy siihen on kyllä ihan se että toivomme sitä! Olen joskus maininnut tutuille ja ystäville asiasta ja he ovat kyllä vähän kommentoineet siiheen malliin et ootteko tosissanne.. Ja onhan teillä jo kolma lasta.. No onneksi ei tarvitse toisten mielipiteiden varaan elää. Ja voihan se olla että neljättä ei tulekaan! Mistä sen tietää! Mutta kovasti sitä toivotaan! :)

Huomenta ihanaiset! Paljon oli taas luettavaa ja tapahtumia...
Kaikkea en varmasti muista kommentoida, mutta oon elänyt mukana...

Myylle paljon halauksia ja voimia :Heartred

Onnea Mirelyn plussasta :)

Junibea: Mulla ihan samanlaisia kokemuksia tosta "selittelystä", että miksi on jo viisi lasta vaikka ei olla lestadiolaisia... Kohta se taas alkaa,kun saa tätä kuudetta alkaa selitteleen :confused: Mutta oon aikalailla päättänyt, etten turhia ala kellekkään todistelemaan , että me oikeasti halutaan tämä vauva. Jos esim. anopin tai siskoni kommentit ovat negatiivisia (sittenkun niille viittin kertoa) lyön kyllä luurin korvaan samantien ja saavat voivotella siellä sitten ihan omassa rauhassaan...!!!

Beislalle plussatuulia tähän kiertoon :Heartred

On. En ole oikeen tuntenut oloani viä ainakaan kotoisaksi tuolla odottavien puolella, täällä vaan on jotenkin helpompi olla oma itsensä :happy: Muuten menee ihan hyvin,turvotusta vaan aikalailla ja siten mun "ihanat" suonikohjut särkee iltaisin ihan vietävästi ja hirvittää kun tiedän, että pahemmaks viä menee... No josko pian saan hommattua sellaset mittojen mukaan tehdyt tukisukat, jotka ainakin helpottaa odotuksen ajan.

Plussatuulia kaikille :Heartbigred

Mukkis rv6+5

Täällä tälläinen tänään :happy: Testiviiva oli alunperin tasavärinen ja toiselta puolelta paljon punaisempi, mutta aika teki tehtävänsä. Mutta ovis siis tulossa lähiaikoina. :joyful:

045.jpg
Pahoittelut kuvan surkeudesta, en saanut kuvaa kunnolla pienennettyä ja laatu huononi paljon. Terv tekniikan ihmelapsi :grin

Kp 13/27-30

Junibea, minä myös messissä. dpo4 meneilläänja kp25

Tänään oli aamusta menkkamaista jomoa, joka usein alkaa pari päivää ennen tätiä. Toivottavasti kierto ei nyt ainakaan ois siihen 27pvään jäämnässä kuten viimeksi, jäis lutis onnettoman pituiseksi kun ovis tuli nyt näin myöhään.
Armoton väsy.. likka päätti valvottaa mua melkein 2h yöllä. Just sain sen nukkumaan ja kohta pitäis jo ahkea esikoinen tarhasta. Kiva ois huilia, mutta en uskalla kellahtaa etten nukahda. Jospa siis ompelis :)
Mulla on projekti vaatetta itselle meneillään. Neljäs paita helmaa vaille valmis ja vielä teen ainakin pari, sit alkaa lapsien kesävaatteiden urakointi.

Olipas taas tullut paljon viestejä ja huonolla nimimuistilla en edes muista kenelle piti kommentoida :oops:

Myy:lle ainakin kovasti voimia <3

Täällä oli myös plussakin tullut, onnea kovasti <3 :)

Mami:lla hieno viiva ovistikussa :wink

Kirkkoasioista oli myös ollut puhetta, me kuulutaan molemmat kirkkoon ja tytär kastettiin myös. Meillä enemmänkin tavan vuoksi, vaikka mun puolen suku, isovanhemmat erityisesti ovat kovinkin uskonnollisia.

on: Täällä pitäisi tällä viikolla olla ovis, mutta katsotaan.. Kierrot ollut sen verran sekaisin että uskon vasta kun tuntemukset ja testit näyttävät sen :p Kunhan ei kierto ainakaan kovin paljon muuttuisi pidempään suuntaan.. Nyt siis kp 12/30 ja tossa 17 tienoilla viime kierron mukaan ovis.

Ihanaa tiistaita kaikille! :)

Mä nuorempana ajattelin kun näin ison perheen että he ovat varmaan uskovaisia mutta johtuen siitä että kaikki keillä oli enemmän lapsia olivatkin uskovaisia(siis meidän lähistöllä) mutta en kyllä ikinä mitenkään pahalla sitä ajatellut. Nykyään en enää moista mieti jos nään :) itsekin haluan ison perheen.
Mun äidillä on 4 sisarusta, isällä 2 ja mulla 4 joista 3 "puolikkaita" ja mä pidän sitä ehdottomasti rikkautena.

Nyt täti kaks päivää myöhässä ja aamulla tuli useampi tosi kipee kouristus koko mahaan ja olin valmis vuotamaan oikein kunnolla mutta eipä viel oo näkynyt. Tissit pistelee kun makaan niiden päällä mutta normaali kipu puuttuu mikä aina ennen menkkoja. Saa nähä mite pitkä kierto tästä tulee. Eilen tein nega testin ja viel pupuiltiin ja siltikään ei alkanut :D jospa tää auttaa kun täällä valitan

Onks kellään tietoo saaks noita vagisan puikkoja käyttää jos on raskaus mahdollisuus? Ainaki sitä voidetta kai sai mut nii.. uskaltaaks muutenkaan mitään syyä tai mitään jos on tälleen yritys ja mahdollista olla raskaana.. apua nyt iski ihan semmonen mitä yleensä ei saa tehdä ku on raskaana sit? Kai mää taas hötkyilen ku tuskin nyt ekasta kerrasta tärppää..

Hei ihanat naiset! Kauheesti tullu juttuja! Kahlasin just kaikki läpi ☺
Anteeksi mutta napailen nopeesti vaan, yritän joku päivä ehtiä kommentoimaan kunnnolla.
Törmäsin juurikin tänään siihen että alle 30v ei oteta papaa jos ei ole hormonaalista ehkäsyä ja sen jälkeenkin vaan seulonnoissa (5vuoden välein) tai yksityisellä. Soittelin perhesuunniteluun kun mulla on edellisestä papasta 5 vuotta ja erehdyin sanomaan että pillerit lopetin viimesyksynä niin sano heti että eivät ota kun oon alle 30v tai voin yrittää oman tk:n kautta. Laitoin sinne soitto pyyntöä, saas nähdä miten on kun soittavat tunnin päästä.
Täällä kierrossa tylsä vaihe. Menkat jäi vain 3 päiväseki, tuhrutti kyllä vielä muutaman päivän mut vuotoa ei tullu kun 3 päivää ☺. WomanLog ennustaa ovista viikon päähän. Viikonloppu menee tiivisti töissä ja meille on tulossa vieraita mut pitää yrittää jotenki ees hyödyntää ovista ☺. Vauva kuume nousi taas uudelle tasolle kun veljen perheeseeb syntyi eilen toinen tyttö ja laittoivat heti kuvia hänestä. Oon kyllä vilpittömästi onnellinen heidän puolesta vaikka harmittaa myös samalla vähän ettei omaa oo sutu ja heille jo toinen 2 vuoden sisään ja käytännössä molemmat tärpänny ykkösellä
Mut toisaalta taas se saa haluamaan ja yrittämään kovemmin. Nyt lopetan tän napailun!

Tsemppiä piinailijoille! Plussa puhallus, puuuh ++++
Uusiakin oli tainnut tulla, tervetuloa ja toivotaan lyhyttä piipahdusta vain täällä! ☺
Pahoittelut negan saaneille ja tädin kohdanneille! Toivotaan ettei tarvis hetkeen aikaan kohdata!

Hipsutin kp 7/28 (27-33)

Hipsutin, on kyllä ihme touhua.. siis toi papahomma.. tietty tottahan se on että suurimmalla osalla noi lievät muutokset paranee itseksee etenkin nuorilla alle 30v jnejne. Ja toki jos ei oo mitään oireita niin ei kai sillä sit otetakaan :) ja siis harvinaista että vaarallisia muutoksia tulee ja näin mut on ne tilastoepäonnekkaat muutama jotka sit saa jtn.. se on kai sitte niitten murhe. Huoh. Mäkin siis yksityiselle menin ihan tosiaan tarkastuspapaan sillon puoli vuotta sitte ja nyt toi kontrolli oli.. tuloksia edelleen kauhulla odotan mutta hoitokeinoja onneksi on jos jtn vaaralliseen viittaavaa.

Muokattu viimeksi:
Jospa mun päivän vitsi piristäisi teitäkin... Vietin nimittäin äsken lounastunnin istumalla autossa sakkopaikalla piikittäen itseäni. Tunsin itteni ihan narkkariksi ja toivoin vaan ettei nyt ainakaan poliisi pysähdy just silloin kohdalle :grin Pregnyl siis laitettu vatsanahkaan ja ovista odotellen.

Hipsutin, ainakin Helsingissä kuulemma tulee tarkastuskutsu kun täyttää 25v. Ainakin näin gyne sanoi kun kyseli että koska oon viimeks käyny..

Bb,raskaana vältettäviä juttuja tarvii vältellä vasta sitten kun ON raskaana,ei toki yritysvaiheessa tarvi niitä miettiä :)
Ihmiskroppa on niin hyvin rakennettu että jos raskaus alkaa,niin ennenkuin plussa selviää menkkojen poisjäätyä,ei alkiota voi vahingoittaa.
Ota rennosti :)

Nyytti, kiitos :D ihanaa. Ja siis joo tiesin että ne verenkierrot on erillään jotenkin ennen jotain tiettyä pistettä. :) mut oon ihan höynähtänyt.

Pikanen napailu tähän väliin. Kp31/27-29 ja ei vieläkään mitään... Testissä olin taas näkevinäni haamun, mutta ukko ei nähny mitään. Munasarjoja tuntuu välistä vähän niinkö polttelevan ja nippailee... Väliin on menkkakipuja, mutta loppuu yhtä nopiaa ko alkaaki. Valkovuoto tuntuu edelleen pitävän pintansa, mutta verta ei näy vaikka kuin koittaa tarkkailla.

Mäki tykkään tästä ryhmästä jostain syystä enemmän ku tuosta omasta, vaikka en tänne kuulunukkaa yritysvaihees :D

Innolla oottelen junibean ja kenes muun testejä, mami91:lle ovisplussa hyötyyn, ja jollain muullaki oli ;)

Myylle voimia ♡

Täälä paukahti tänään 16+0, vieläkää en nauti tästä raskaudesta, en tiä koska se vaihe alkaa.. Alan vaan oottaa että vauva syntyy ja pääsee toista tekemään :D aina ajattelin että haluan vaan 2 lasta. Mies halunnu 3. Nyt ku mies rupes puhumaan 2 lapsesta niin heti tuli olo että pakko ainaki 3 saada.... Ittellä on iso suku, kaikilla vähintään 3 lasta, niin haluan ittekki.
Ensviikolla päästään kirjottamaan kauppakirjat omasta asunnosta ja saa rauhas rempata sen kuntoon ennen hauvan syntyä ♡ en oo tottunu siihen että yhtäkkiä asiat on näin hyvin, saatiin asunto, ja viimein se raskauski alulle ja selviämään! Ehkä siksi en viihdy toisella puolen :D

Rennosti vaan bb! Sit ku oot raskaana ni alat miettii noita kiellettyjä juttuja ;)

Mh, vielähän plussa ehtii pärähtää ;) toivo elää niin kauan kun täti on poissa! Pistä meille testihulluille kuvaa testistä? ;) täällä kyllä tunnistetaan haamujen haamutkin :D

Niemja, sähän oot jo pitkällä! Onko raskaus menny mukavasti? :) onnea omasta kodista ja tsemppiä remppailuun, siinä on aina oma hommansa!

Muutamia satoja viestejä silmäilin läpi, päällimäiseksi jäi mieleen Myy ja hänen pikku suojelusenkelinsä. Voimia sinulle! Toivottavasti sydän saadaan kuntoon ja jatkossa saadaan iloisempia uutisia.

Täällä on tänään käyty nt-ultrassa, siellä meidän pieni viuhtoi menemään :love7 Ilman oksentamista on tänne asti selvitty, mutta olisi kyllä ollut tosi kiva, jos joku olisi etukäteen varoittanut, että eka kolmannes tuntuu ikuisuuden kestäviltä menkoilta ilman buranaa. Selvitty kuitenkin on, kun tietää kärvistelevänsä hyvän asian vuoksi.

liliina rv 11+6

Joo, krapulaoloa melkein koko ajan, nyt kasvu- ja venymiskipuja pari viikkoa, pääkipua on vähän väliä... Kaikki vituttaa, miehen kans väännetään pienestäki iso riita.. Ja jatkuva pelko edelleen, en usko että kaikki menee hyvin ennenku vauva on sylis. En nauti yhtää :D

Takaisin