Raskaaksi 2015

Ja siis vaikka kuuluis kirkkoon, niin pitää olla käyny rippikoulun että voi olla virallinen kummi. :) Ite en käyny kiusaamisen takia rippikoulua, mutta kuulun kirkkoon. Mulla on 3 kummilasta ja kenenkään virallinen kummi en oo kun ei oo ripari käytynä.

Niin mä en tosta virallisuudesta tiedä, niin pappi sanoi, että listaan kun kummeja kirjottaa, niin ekan on kuuluttava kirkkoon, muiden ei tarvii. Meillä kummit kuuluu kaikki kirkkoon, niin ei oo sillain lopulta kokemusta, että miten oikeesti ois mennyt.

Asiasta kukkaruukkuun loikkaaminen tässä välissä.
Taitaa
ovis olla täällä käsillä, voi luoja mitä unia näin! Hahah tyyliin jokainen kaksilahkeinen olisi kelvannu :D onneks mies oli töissä kun nukuin ja tulee kohta kotiin :D

"Kuka voi olla kummi?

Pääsääntöisesti kastettavalla tulee olla ainakin kaksi kummia, jotka ovat joko luterilaisen kirkon tai niin sanotun Porvoon yhteisön jäsenkirkon kastettuja ja konfirmoituja jäseniä.

Näiden lisäksi kummina voi toimia evankelis-luterilaisen kirkon toimittaman kasteen (lapsikasteen) hyväksyvään kristilliseen kirkkoon tai uskonnolliseen yhdyskuntaan kuuluva konfirmoitu henkilö, esimerkiksi ortodoksi tai katolilainen. Kirkkoon kuulumaton henkilö ei voi toimia kummina.

Kummien määrälle ei ole annettu ylärajaa. Poikkeustapauksessa kummeja voi olla vain yksi. Päätöksen yhdestä kummista tekee sen seurakunnan kirkkoherra, jonka jäseneksi kastettava liittyy.

Porvoon yhteisöön kuuluvat Suomen, Ruotsin, Norjan, Islannin, Tanskan, Viron ja Liettuan luterilaiset kirkot. Porvoon yhteisön muita kuin luterilaisia jäsenkirkkoja ovat Englannin, Irlannin ja Walesin anglikaaniset kirkot sekä Skotlannin episkopaalinen kirkko.

Näiden lisäksi Porvoon yhteisöön kuuluu vielä kaksi pientä anglikaanista kirkkoa, Espanjan episkopaalis-reformoitu kirkko ja Lusitanian kirkko Portugalista."

Olen lueskellut teidän viestejä pari kertaa päivässä, mutta en ole ehtinyt kirjoittamaan. Ihan aluksi siis pahoittelut negoista ja kp1:stä.

Myy, Hurja tilanne kyllä, mutta kuten moni sanoikin niin tuo km alkio taisi toimia hengenpelastajana. Oletkin "meidän" sairaalaan päätynyt lopulta. Sielläkö sydänleikkauskin tehdään? Tsemppiä tulevaan!

Lasten kastamisesta olitte jutelleet nyt viimeisimpänä.. Mun esikoinen on kastettu vaikka mä en kuulu mihinkään uskontokuntaan (en ole koskaan kuulunutkaan) kun isänsä sitä toivoi. Sittemmin isänsäkin erosi kirkosta ja nyt kun poika on sen 15v niin ei halunnut rippikouluun mennä ja sattuneesta syystä se sopi meille ;) Mun mies puolestaan erosi myös kirkosta jokunen vuosi sitten eikä tuota nuorimmaista sitten luonnollisesti kastettu. Nimiäisiäkään emme pitäneet vaan ilmoitimme nimen ohimennen jouluna miehen suvulle kun näimme porukalla. Mun suku on niin pieni että nimikin kerrottiin sitä mukaa kun nähtiin ihmisiä. Pojalla on kaksi ns virallista kummia (mun sisko ja hänen ex) joista kumpikaan ei ole enää vuosiin kuulunut kirkkoon. Lisäksi hänellä on jälkikäteen sovittuna haltijakummina siskon nykyinen mies kun poika sitä toivoi. Tytöllä taas on neljä haltijakummia, mun toinen sisko miehensä kanssa ja miehen pikkuveli avovaimonsa kanssa. Jos vielä kolmas saadaan niin hänen haltijakummikseen tulee miehen toinen pikkuveli ainakin.

Ja lisää omaa napaa. Dpo 3 muistaakseni ja meille ei 95% varmuudella tule tammivauvaa. Noi jo olemassaolevat lapset toimii niin hyvänä ehkäisykeinona eli tallettelut onnistui vain dpo -2 tms.. No, menkkojen pahin vuotopäivä odotettavissa kavereiden häiden kanssa samaan aikaan ja sen jälkeen sit varmaan jo maalisvauvaa tehtailemaan.

Noniin tulenpa sit omanapailemaan. Elikkäs gynekäynti takana päin, oli melko tyhjentävä reissu. Ensinnäkin täytyy kyllä sanoo että paras gyne jälleen kerran kenellä olen käynyt :)

Limakalvot vaikutti hänen silmään normaaleilta ja siellä kohdunkaulalla näkyi kuulemma pari pintaverisuonta jotka erottuivat tai jotakin sellaista. Papakoe tulos tulee vissiin ensi viikolla.

Ja ei kuulema estä raskauden yritystä mitenkään ja pitäisi tyystin lopettaa asian vatvominen ja stressaaminen että asia on ihan hoidettavissa vaikka jos siellä sitten näkyisikin jotain. (Jotenkin vaan edelleen ahdistaa kun inhoan kaikkea epämääräistä) mutta joo yritän kai tosissaan antaa luonnolle oman oikeuden hoitaa sen muutoksen pois niinkun lääkäri sanoi että yleisimmin korjaantuu itsekseen.

Hän myöskin ultrasi samalla ja kun kerroin kiertojen outoudesta niin vetosi lähinnä mun stressitekijöihin ja sanoi myös että olen juuri ovuloinut oletettavasti koska siellä näkyi niin. :D hurjaa. En siis ollut väärässä kun eilen epäilin ovulaation olevan näillä näppäimillä :)

Noh mutta siispä mut voi listalla lisätä yrittäjien listaan näillänäkymin ja sanottakoon että yk1 koska eilen mentiin ilman ehkäisyä..
Ei kai tuolla mtn olisi näkynyt jos ois jtn ehtiny tapahtuu ja kait aika epätodennäköistäkin..

No mutta siis kuitenkin toivotaan että papa ei näytä hirveitä lukemia.
Kaipa ne suuremmalla tod.näkösyydellä sit alkaa operoimaan jos siellä raskaana ollessa jotain huolestuttavaa näkyy. Kalskahti vaan korvaan sekin kun kuulema vähän aikaa sitten oli kuulema lähetteellä jonkun 23 vuotiaan ohjannut syöpähoitoihin.. puhui vaan siitä että pitäisi kuulema jonkun viraston mukaan kieltää papakokeet alle 30vuotiailta.. ihme touhua jos joku virasto on tota mieltä..

Nojoo höpinät sikseen..

BB kp 15/29 yk1 dpo0?

Muokattu viimeksi:
Nopeesti vaan kommaan mita kastamiseen tulee :) mulla kaikki 4 kastettu katolisessa kirkossa. Mies katolinen mina en mitaan, mua ei oo ees kastettu ;) Taalla jotkut papit ei suostu kastamaan ellei molemmat vanhemmat kastettu ym. Samoin naimisiin mentaessa, onneks "meian" pappi oli kiltti ja vihki meiat vaikka en kuulu kirkkoon.

Taustalla lueskellu tein kuulumisii. Pari plussaa muistaakseni tullu, onnea!
pahottelut negoista kp1 ym.

Myylle extra tsempit diagnoosista, onneks loydettiin nytte.

ON: kp 17/26-32 dpo1-2 ehka ;) eipa uutta taalla.

Kirkkoasioista puhetta ollu. Me ei kumpikaan kuuluta kirkkoon, lapsi saa liittyä sitten joskus jos haluaa. Perus ev.lut. kasvatuksen me ollaan miehen kans molemmat saatu, mutta heti täysikäisinä erottu. Miulla on kaksi "kummi"-lasta, toisella oli ev.lut-kaste ja yksi kirkkoon kuuluva kummi tuli, me muut kaksi oltiin pakania :D Naimisiin mentiin myös maistraatissa.

Hileinen kp4/31-38 yk10

Ps. Suomiiiiiiii! Kuka muu seuraa lätkää? ;)

Moikka ihanat :Heartred mitä teille kuuluu? Mä olen täysin taustaillut ja täytyy myöntää etten jaksanut lukea kaikkia satojasatoja viestejä, kunhan yritin vähän silmäillä. Joten pahoittelen heti alkuun jos en huomioi jotakuta ketä kuuluisi :shy:

Plussanneille paljon onnea! Negan ja tädin kohdanneille pahoittelut. Olkoon ensi kierto THE KIERTO :)

Uusiakin oli paljon tullut joten tervetuloa minunkin puolestani tälle palstalle :)

Myyn viestin bongasin ja itkuhan mulla tuli :sad001 mä oon niin pahoillani tapahtuneesta, mutta tosiaan hyvä että syy selvisi eikä tullut vastaan tilanne että joutuu päättämään kumpi selviää hengissä. Tsemppiä leikkaukseen! Olet ajatuksissa :Heartred

Mites Larissan lääkäri? Mites Lucky voi?

Täällä huomenna lähtee virallisesti käyntiin vko 12, täytyy kyllä sanoa että pelottavan nopeasti aika menee eteenpäin! :grin viime torstaina tosiaan pikkuista pääsin katsomaan ja siellähän hän heilui ja sydän läpätti menemään. Itkuhan siinäkin tuli :love2 vielä ei olla kenellekään lähipiirissä kerrottu, vaikka mun oli niin tarkoitus kertoa äitienpäivänä mun ja miehen äidille mutta pupu meni pöksyyn. Masu on alkanut kasvamaan joten pakko kai se on uskoa että raskaana ollaan :love017

Mä toivon kaikille paljon positiivisia ajatuksia ja sylikaupalla plussatuulia, erityisesti teille jotka jo kauan olette kuumeilleet :Heartred olette ajatuksissa!

:wav:wav:wav

Bb, Tervetuloo virallisesti meiän yrittäjien joukkoon! :'D Onnee oviksesta - jospa plussaatteki heti :P Toivon, et Papakin ois puhdas ni ei tarttis sitäkää enää ressata!

Ansku, kiva kuulla siusta! :) Laita meille masukuva ihailtavaksi..? Onko ollut alkuraskauden vaivoja? Mukavaa odotusta <3

Onnea BB hyvistä kuulumisista gynekologilla olkoon tämä kierto teidän! :)

Anskunen, kiitos kysymästä :) lääkäriaika meni hyvin! Ultrassa kohtu ja munasarjat ok. Oviksen jälkeen otetaan keltarauhashormoniarvot ja ensi kierron alussa vielä läjä lisää labroja. Ensi kiertoon saan sitten terot käyttöön :) jos ne ei auta niin loppukesästä/syksyllä miehen simpat tutkitaan ja mulle aukkari + tarvittaessa joku munasoluja avittava lääke. Ihania kuulumisia siellä!!!! Laita masu- ja ultrakuvaa meille! ;)

Larissa, mahtavaa että asiat edistyy ja pääset positiivisin mielin jatkamaan yritystä :)

Hileinen, no pahoinvointi yllättää aina silloin tällöin ja tissit tuplakokoiset mutta mies tykkää :grin ja kyllä täytyy myöntää että voisin välillä syödä vaikka koko jääkaapin tyhjäksi :p

Larissa & Hileinen, ehkäpä mä saan joku päivä aikaiseksi kuvattua :wink

Hileinen ja Larissa;
Jotenkin pessimistisesti edelleen ajattelen papatulosta kohtaan, mutta lääkärin mielestä hämmästyttävää jos jotain huonoa ilmenisi ja kaikki on hoidettavissa koska olen nuori ja todennäköisyydet puolella.. mut plaah unohdan koko asian nyt papatulokseen asti !
Toisekseen en usko että nyt samantien raskautuisi, mieskin jo alko vitsailemaan että "sä oot niiiiin raskaana" ku kerroin että ultrattiin ja tosissaan aluks se lääkäri oli sitä mieltä etten oo ovuloinu ku kohdussa näky joku sellanen vaalea juttu joka kuulema poistuu ovulaation jälkeen mut sit oikean puolen munasarjaa katsellessa näkyi se joku munarakkula joka puhjennut ja jtn ja totes sit että näyttäski olevan ovulaatio juuri tapahtunut :D jokseenkin huvittaa että sattupa sopivasti.

Anskuselta kuvatoiveita myö täältä!
Ja onnea että kaikki hyvin ja ihania kuulumisia :)

Larissalla myös hyviä uutisia toivotaan että terot antaa sulle sen plussan ;)

Oon ihan tipahtanu kärryiltä kun niin paljon menoja ja töitä ollu :)
Mutta taustapiruna täällä edelleen ollaa ;)

Bb, onnea yritykseen! Toivottavasti papa on puhdas! Nyt lopetat siitä asiasta stressaamisen ;) keskitä ajatukset nyt vauvahommiin! Toivottavasti piakkoin saatte plussan <3

Me kuulutaan miehen kanssa molemmat kirkkoon, vaikka ei kovin uskonnollisia olla. Lapsi on kastettu ja jos lisää lapsia meille siunaantuu niin myös kastetaan. Saa sitten isompana itse päättää haluaako kuulua kirkkoon vai ei :)

On. Täällä edelleen tylsä vaihe! Jos vaikka tässä viikon sisällä alkais ovista bongailee ja yrittäis vällyjen välissä enemmän viihtyä! :D

Meritähti kp 15/37 :) womanlog ennustais tasan viikon päähän ovista! Toivottavasti ovulaatio tapahtuis!

Myylle tosiaan virtuaalihalaus! Toivottavasti kaikki kääntyy vielä parhain päin.

Olisin kysynyt viisaammilta anovulatorisen kierron oireista? Onko mahdollista että kierto on silti samanpituinen mutta vuoto niukempi ? Mulla alkoi lugeista huolimatta vuoto kp 24 jolloin keskeytin luget, vuoto jäi kuitenkin kaksipäiväiseksi normaalin viiden sijaan. Vai johtuuko lyhyt kk-vuoto vain lugeista? Ovulaatiotestejä tein päivittäin (CB )mutta ovista en bongannut, aiemmin olen kyllä sen löytänyt. Olin folliultrassa ed.kierrossa jossa näkyi johtofolli kp 9 mutta oletan et se puhkesikin vasta tässä kierrossa (kp 11) , koska tunsin ohimenevän viiltävän kivun vasurissa. (ei ollut eka kerta, tunnistin kyllä)
Rosann dpo 2 (kp13/23)

Ilpuri, hyvä kun lääkäriaika on lähellä. Nyt kun vielä saatais sun selkä kuntoon myös. Ei ihme että hermo tiukalla jos koko ajan sattuu.

Aphrael, sen tänne usein postatun taulukon mukaan dpo-2 oli useassa tutkimuksessa se hedelmällisin päivä kuukaudesta. Tietty useampi kerta olis plussaa, mutta älä vielä luovu toivosta. Joskus vaatii vain yhden onnekkaan kerran. :) Jos ei tärppi käy, toivottavasti ei pahin vuotopäivä osu kaverin häihin.

Bb, mahtavaa että sulla oli noin fiksu gyne! Nyt vain luotat sen sanaan, yrität lakata stressaamasta ja mietit nyt vaikka piinapäiviä. :wink Aika hauskaa että ovis oli sattunut juuri niin että gyne näki sen. Hyvä saada todiste, että ainakin ovuloit!

Anskunen, ihanaa kuulla että pienellä on kaikki kunnossa! :)

Meritähti, tsemppiä oviksen bongailuun ja hyödyntämiseen.

On. Käytin viimein auton katsastuksessa, meni suoraan läpi! Hyvä, eipä tuota rahaa ole heittää joka paikkaan niin ei tarvitse uusintatarkastusta tehdä. Illalla reipastuin ja leivoin sämpylöitä. Luovuttajan kanssa varmistui, että tehdään lauantaina eka inssi. :)

Takaisin