Raskaaksi 2015

Larissa, haha sun kosmetologi. Tosin tässä iässä alkaa jo olla otettu, jos joku luulee nuoremmaksi. :wink

Lucky, huh mikä urakka teillä on ollut! Kyllä saa luvan aita kasvaa kun noin ootte paiskineet töitä.

Gatusa, onpa ihanaa raskaana oleva lammas! Käytiin just eilen katsomassa karitsoja tutulla tilalla, ja olivat kyllä ylisöpöjä. Mun lempparilammas oli vielä tehnyt itsensä näköisen ruskean karitsan, joka oli yhtä rapsutushaluinen kuin äitinsäkin.

Puhvis, oudolta kuulostaa sun menkat. Kaipa useimmilla naisilla tulee joskus ovuloimattomia kiertoja, toivotaan että seuraavassa kierrossa on ovis normaalisti. :) Ellet sitten halua varmistaa r-testillä, ettei ollu valemenkat? :wink

Taikatuuli, toivottavasti sun polvi ois pian parempi. Mullakin ollut joskus polvi huonona ja ei kyllä ole herkkua.

Silvergrinda, ihanasti sanoi sun mies. :) Mun kierto on muutenkin 28-32 päivää, niin en osaa sanoa jos kierto on aina tasan saman pituinen. Mutta naisen kroppa on niin ihmeellinen, että vaikka olis aina ollut tietyllä tavalla, voi yhtäkkiä kroppa keksiä jotain muuta, ilman sen kummempaa syytä tai vaikutusta.

Tyttötiikeri, en ole varma vikasta vuotopäivästä. Harvoin sitä täällä ainakaan ihmiset miettii, ekaa vaan. Ite lasken vikaksi menkkapäiväksi viimeisen tuhrupäivän (mulla aina vikat 2-3 päivää vaan tuhrua) mutta en tiedä mikä on "virallinen" laskutapa. Harmi jos sun miehen kanssa on vielä vaikeuksia, ymmärrän että ihanaa saada muilta arvostusta mutta kyllä sun miehen pitäis myös muistaa näyttää sitä sulle. :hug013

Nenna, toivon niin kovasti että ens vuonna sulla on omat äitienpäiväkukat kädessä.

Bb, mullakin nousee lh-piikki niin nopeasti, että puoli päivää sitten on voinut näyttää samaa haliuraa kuin monta päivää, ja yhtäkkiä varoittamatta tulee plussa. En osaa sanoa, ennustaako sun testi plussaa.

Mariska, ymmärrän teidän ongelman. Mäkin miettisin varmaan juuri samaa tuossa tilanteessa. Itsekin haluaisin maalle, mutta toisaalta suuri muutos se on. Menee ehkä filosifiseksi, mutta mä katsoin just nettivideon vaikeiden valintojen tekemisestä. Siinä puhuttiin, että vaikeat valinnat on vaiketa juuri siksi, että ei ole parempaa vaihtoehtoa. Että vaikean valinnan kohdalla, järkisyyt eivät riitä nostamaan toista valintaa toisen yli, vaan kannattaa miettiä millainen ihminen haluaisi olla. Jos elämän jokaisen valinnan tekisi järjellä, elämä todennäköisesti olisi hyvin tylsää. Ettei valitse yhtä vain siksi, että toinen on pelottavampi ja vaikeampi. Asioilla on tapana järjestyä. :)

Elyssei, toivottavasti kp1 ei tuliskaan vaan pääsisist testaamaan!

Rosanna, tervetuloa! En ole tikuttanut ovistikuilla loppukierrosta, mutta jos haluat varma olla niin tee r-testi. :)

Soffie, musta on kiva kuulla miten täällä ketjussa plussanneiden raskaus sujuu. Vaikkei jaksaisi käydä niin usein enää, kiva kun te plussanneet käytte kertomassa kuulumisia.

Taitaa olla kp 1 huomenna :shifty: Voi ketutus... Onneks mies on ollu tosi sympaattinen siihen, et on ollu mieliala maassa asian johdosta

Välillä olen lukaissut läpi tätäkin ketjua, mutta lähinnä kirjoittelen tuonne keskenmenon kokeneiden saliselle puolelle.

Hienoa Larissa että pääsette eteenpäin! Toivotaan että terot auttaa.

Erityisesti Murkulle ja Mymmelistille toivoisin plussia!!

Onnea Lauruskaa plussasta!

Mullehan määrättiin myös terot liian lyhyeen luteaalivaiheeseen, mutta ne eivät tepsineet, eli menkat alkoivat kp 24. (ovis kp 13) Vaihdettiin lugeihin, nekään eivät toimineet ainakaan ekassa kierrossa. Nyt sitten lugeannostusta nostettiin 300mg ja seuraavaan kiertoon myös clomit jos luget eivät pidennä kiertoa , kun tätä ikää on mittarissa jo 41v eikä ole paljon aikaa hukattavana. Mutta olen kyllä tietyllä tapaa jo sinut asian kanssa, onhan meillä kaksi lasta mutta katsotaan nyt elokuuhun saakka.

Ehkä mäkin puhun itkuherkkyydestä, vaikka en mitenkään voi laskea itseäni pitkään yrittäneeksi.
Mä en koskaan ole ollut herkästi itkevä ihminen. En itke leffoissa tai kirjoista. Yrityksen ollessa päällä kyllä heittää mahasta välillä kun näkee raskaana olevia ihmisiä tai lastenvaunuja. Sen sijaan oma epäonnistuminen painaa raskaasti. Minut on yllättänyt, kuinka raskaasti sen otan vaikka olinkin (mielestäni) varautunut pitkään yritykseen. Minä, harvoin itkevä ihminen, pillitän päivän verran negatestin ja menkkojen alun jälkeen. Pääsen siitä kyllä pian uuteen nousuun, mutta on pakko saada itkeä pahaa oloa pois.
Nyt taukokierron jälkeen on ollut yllätävän neutraali olo lastenvaunuja nähdessä. Saa nähdä mitä uusi kierto tuo tullessaan.
Beisla kp5/28-32

Rosann, kiitos kun kerroit omista kokemuksistasi terojen ja lugen kanssa. Toivotaan, että siellä lähtee clomi+luge yhdistelmä tehoamaan ja saatte sen toivotun plussan! :)

Beislalle isot plussatuulipuhurit tähän uuteen kiertoon! :)

Itkuherkkyydestä; menkkoja ja negoja en ole (vielä) itkenyt vaikka ne surettaa ja ottaa päähän, mutta sen sijaan mua itkettää kaikki muu mahdollinen liikuttava :grin Esim. Happy Feet -lasten leffaa en tähän päivään mennessä ole katsonut loppuun. Joku kohtaus siinä oli mistä tuli niin paha mieli sen pikku pingviinin puolesta :grin

Vähän sellainen taustailu-fiilis on tämän kierron suhteen. Lääkäri oli sitä mieltä, että ei ole juuri mahdollisuutta alkiolla kiinnittyä, jos on lyhyt luteaalivaihe ja koko sen ajan tuhruttaa verta. Terot saan käyttöön vasta ensi kierrossa, joten tuskin on plussalle mahiksia tässäkään kierrossa vielä. Menis nyt aika nopeammin! :grin On sellainen olo, että niiden terojen kanssa meillä olisi viimein OIKEASTI mahis plussaan!

Larissa kp 12/27-31, tjot-k 11

Haluan nyt kaikki korostaa, sitä etten epäile olevani raskaana laisinkaan. On vaan super mielenkiintoista, miten o testi käyttäytyy eri kierroissa eritavalla. Tiedän, että ovis viivaan tulee aina yleensä toinen viiva jne jne :) Aina jaksan hämmentyä miten erikierroissa aina vahva testiviiva ja joissain ei ollenkaan, muu kuin oviksen jälkeen. Tiedän, että jos ovistesti raskauden näyttää se testi viiva yleensä ottaen kirkuu punaista :)

Mendinia, voi pahus jos tulee kp1 sulle huomenna. Mutta älä vielä heitä pyyhettä kehään!

Rosann, harmi kun sulla ei lääkkeet vielä ole tepsineet, mutta peukut pystyyn että seuraava annos olis toimiva!

Larissa, kiitos plussapuhurista! Sullahan on kierto pian puolessavälissä, ennen kuin huomaatkaan on pari viikkoa mennyt ja pääset jo uuteen kiertoon. :)

Rosanna, hyvä kun laitoit kuitenkin kuvia o-testeistä, on jotain mihin verrata jos itse joskus testaan kierron loppupuolella.

Larissa: Mulla oli terot kierron tasaamiseen, otin aina oviksen jälkeen(niinku yleensä) ja tokasta Tero kierrosta nappasikin, mutta se päättyi aika nopsakkaan! Terojen kanssa kk oli myös todella paljon helpommat ja ihanan niukat :)

Jooopas juu, siis joo tosiaan ajattelin että ovis on nyt lähellä ku on tuo mun normaalihailuraan nähden jo ihan _viiva_ havaittavissa testissä :) tosin en usko että plussa mut melkein jo koska limat on nyt kolmatta päivää ja olettaisin että ne nyt meinaa ovista ku aina tulee kierron puolivälissä. Katsotaan nyt testit loppu joten loppu on arvoitus ja olkoot :) huomenna gynekäynti ja saan avattuu kaikki asiat vihdoin kirjotin jo A4 täyteen kaikkee mitä pitää muistaa :D varmaan lääkäritätikin tippuu penkiltä ku näytän sille. Hah

Muurahainen, lähinnä itsekin itkuskelulla meinailin että oon itkeskellyt omaa kohtaloani ja omaa yrityksen odottelun tuskaa ja osakseen pelkoa siitäkin että olenko onnekas vai en? Tänäänkin anoppi vihjaili sukulaispöydässä että "tulevalle äidille kans onnee(ko) vinkvink???? Joko joko...?" Tuli niin jokseenki hankala olo..

Larissalle voimia odotteluun :) toivon että ylläriplussaat jo tässä kierrossa, mutta jos et niin viimeistään terokierrossa ;)

Mendinia pahoittelut tädin mahdollisesta vierailusta :(

Beisla, mä en ota mitään selkoo noista ovistesteistä, en saanu viime kiertoon plussaa enkä tähänkään joko olin väärään aikaan liikkeellä tai en tiedä mut nähdään sekin sit tulevaisuudessa :)

Beisla, voipi olla että täytyy varmistaa oman mielenrauhan saamiseksi :D

Bb, itsellä kans siskon mies kyselee joka kerta kun nähdään että koska omia lapsia tulee (heillä siis 3 lasta, nuorin 3kk) ja kyllä se aina vähän pistää vaikka yritystä ei kovin kauaa vielä ole ollut mutta halu useita vuosia..

Mulla kans ottaa nykyään koville kun lehdissä tai tuttavapiirissä vähän väliä joku ilmoittaa tulevasta perheenlisäyksestä. Ja kaikki nega tunteet noista tulee just sen takia kun ite ei onnistu, ei tjottailulla tai tosi yrittämisellä..tulee vaan pettymyksiä ja samalla pelkää myös sitä että toista lasta ei saada ollenkaan. Tietysti olen äärimmäisen onnellinen kun olen jo yhden lapsen saanut, mutta mielestäni sisarukset ovat korvaamaton rikkaus joten kovasti toivoisin meidän pojalle sisarusta( ei kovin isolla ikäerolla jotta sisarusten välit olisivat tiiviimmät jo pienenä ).

Ihanaa äitienpäivää kaikille äideille ja tuleville äideille! :Heartbigred
Sain daim-kakkua sänkyyn kera ison ja pienen miehen tekemän kortin ja yöpaidan jossa osuvasti lukee never sleep :laughing021 :love2

Verigreippimehu on auttanu limoihin ja nyt tuntuu myös selkeet oviskivut :) Se God Morgonin greippimehu on kyllä tömäkkää tavaraa,ei ollenkaan makeeta :yuck: Lidlin verigreippimehu on kyllä tosi hyvää,maistuu vasta puristetulle greipille, suosittelen kokeilemaan. :)

Jotain muutakin piti taas kommentoida mutta muisti ei riitä taaskaan :oops:

Kp 11/27-30 ovista odotellessa :wink

PLUSSATUULIA LEIDIT!!!! ++++++++++++++++++++++++ :joyful:

Mulla ei ota ainakaan vielä tiukille nähdä raskaana olevia tai kuulla raskausuutisia. Toki yritystä niin vähän aikaa, että tässävaiheessa on lähinnä se jännitys tärppääkö vai ei ja sitten oon vaan tyytyväinen että oon esim saanut ovisplussan ja kroppa toimii edes jotenkin!
Kummipoikakin on tulossa kesällä ja nautin täysin siitä :)
Tiedän itseni, että jos yritys jatkuu kovin pitkään niin jossainkohtaa takuulla tulee olemaan vaikeeta...

Hyvää äitienpäivää ja toivon sydämestäni, että jokainen tälle foorumille eksynyt saa joskus viettää äitienpäivää itse juhlakaluna! :) <3

Täällä on niin vahvoja naisia, että ihailen todenteolla miten pystyy edes käsittelemään alkuunsakkaan kaikkea mitä monille on tapahtunut!! Toistuvia keskenmenoja, monien kuukausien yritystä ja jatkuvaa pettymystä, rankkoja kokemuksia ja huh! <3

Kp 18/38-40 ja ovista odotellaan kp 25-27 tienoille

Mä viimeksi eilen vastailin puoli tuttujen kyselyihin, että 1,5 vuoden yrittämisen ja 2 keskenmenon jälkeen en tiedä. Se yleensä lopettaa kyselyt aika nopeasti.

Murkku, se tuli varmaan siitä, kun mä vastasin, että viimeksi eilen itkin raskausuutisia. Ja ei joo ole muiden onni multa pois mutta olis kiva, kun sais joskus kokea sitä onnea itsekin eikä vaan olla aina onnittelemassa muita. Nimim. 20 onnittelua oman yrityksen aikana tehnyt

Nyt on viikonlopun viestit kahlattu läpi. :happy:

Voi Myy.. :Heartred Paljon voimia leikkaukseen ja siitä toipumiseen!

Mariska, ihan ymmärrettäviä pohdintoja sulla tosta talon ostosta. Kyllä sitä ite kanssa miettii että sitten kun taloa katsotaan niin kuinka kauas sitä on valmis menemään parempikuntoisemman talon perässä. Maaseudulle kyllä halutaan mutta mielellään lähelle sukua ja ystäviä. Kyllä se oikea ratkaisu varmasti teille selkiintyy! :happy:

Rosanna, tervetuloa! :)

Oli mahtava viikonloppu mutta kyllä sitä alkaa jo väsy painamaan.. :shy: No onneksi huomenna saa nukkua rauhassa kun on iltavuoro edessä. Ovisoireita en ole vielä huomannut mutta eipä oviksen ajankohdalla ole tässä kierrossa niin väliäkään kun ei päästä hyödyntämään.

Lissu kp 12/33

Ma olen itkuherkka, mita tulee kirjoihin/telkkariin/leffoihin/haihin/hautajaisiin/younameit, viimeks eilen nieleskelin itkua kun katsoin sen videon missa se sokea nainen sai sen 3D-printin vauvastaan. :shy: Mehan tjottailtiin 1,5 vuotta ennen ekaa plussaa, ja siita ei tiennyt juuri kukaan, eika myoskaan tarvinnut juuri kuunnella mitaan kyselyita tai vihjailuita, koska kukaan ei olettanut etta ma alkaisin mitaan lapsia tekemaankaan. :rolleyes: Mutta sitten kun se eka plussa tuli ja meni kesken, ja samalla viikolla kolme(!) kaveria sai vauvan, niin silloinhan ma vaan makasin sangyssa viikon ja itkin ja itkin ja itkin.. Ja sen jalkeen raskausvatsojen nakeminen teki pahaa.

Km:n jalkeen ma sitten paatin alkaa tosissaan yrittamaan, ja aloin tikuttaa sita ovista, tosin ihan liian myohaan, ja siina vaiheessa kun ovistesti naytti vihdoin plussaa, niin mahan olinkin sitten jo uudelleen raskaana. :wideyed:

Muokattu viimeksi:
Te kerkiättä kirjotella niin mahoton paljon ja nuita ko lukee niin tulee aina jotain mieleen mitä vastata, mutta sitte siinä vaiheessa ko pitäs alkaa vastaamaan niin niitä asioita on jo yks kymmenen, etkä muista enää yhtäkään :D

Täällä mennään nyt kp 30/27-29 ja ei mitään. Parina päivänä aina hetken aikaa kestäny semmoset menkkajomot, että ois ollu ihan varma niiden alkavan, mutta sitte loppuu ko seinään. Eilen testasinkin ja ei mitään. :confused004
Eilen selällään makoillessa menin yskäsemään niin jestas sitä tuskan määrä mitä se vihlas oikeelta puolelta, tuntu niinkö joku ois munasarjat kiskassu ympäri. Ja nyt on semmonen jännä vihlominen/kutittelu oikeella puolella aikalailla melkein nivustaipeessa.

Rosanna ehkä saa siirtyä raskaus testeihin :D juu ovis testit voi näyttää viivaa vähän miten sattuu ilman että tarkoittaa ja raskauskeijun one stepit. . Niistä pitäisi tehdäkin joku virallinen testi

Lucky: O-testit on mysteerejä. Lähinnä helpottaa sitä oman oviksen tulkitsemista ja muutenkin, kun näitä joka päivä tykittää. Mulla ollut oireeton virtsatientulehdus tässä varmaan kuukauden verran ja eilen antibiootit. Eli tärppi melkein mahdoton ja kk pitäisi alkaa tänään ja äkäisyys ja lyhyt pinna kielii kyllä kuukautisista. :D

Takaisin