Raskaaksi 2015

Mh: mä oon tilannut sofin testejä monesti . Neljässä kierrossa tein ovis testejä, kaikissa tuli vahva plussa. R - testeissä en ole vielä kahta viivaa nähnyt mut en usko et syy on testeissä tässä kohtaa :D
Oon tilannut sieltä myös liukuvoidettakin

Nyytti, meillä minä ehkä yritän ja mies enemmänkin tjottailee :grin Ovista en kyllä tikuta, mutta oireet kierron eri vaiheissa on niin selvät, että aina kyllä tietää missä vaiheessa on menossa (vaikka ei haluaisikaan kiertoa seurata).

Kiitos kaikille onnitteluista :Heartred Ootte ihania :happy:

Jospa tässä raskaudessa kaikki menee hyvin ja pystyn mahdollisimman pian alkaa nauttimaan tästä ajasta.
Tää on meidän todennäköisesti viimeinen vauva, joten senkin takia tuntuu haikeelta ja ihanalta yhtäaikaa :Heartred

Plussatuulia kaikille teille, mä toivon sydämeni pohjasta kaikille plussaa! :)

Mä jään nyt taustailemaan tänne, ainakin siihen asti kunnes uskallan liittyä tuonne tammikuisten ryhmään :joyful:

mirelyn onnea tuhannesti mashaAllah :)

larissa onnea hyvistä ultrakuulumisista että kaikki kunnos eikä häikkää ole :) juu mein neitiopettelee jo liikkumaan (suvussa tytöt pitää kiirettä, mun täti alko juosta ja puhua yhtäaikaa molempia 10kk ikäsenä ).

nyytti ihana että tyttö nukku koko yön jo putkeen, meil on viel yösyöttöi mut tuoha on vajaa 5kk vast.

meillä ukko aatteli et josko onnistuis treeni mun kans, tyttö oli erimieltä, kerran kuulu äiti ja sit kitinää, muutenki meni susiks ku syötii ruokaa missä chiliä ja ukko tietenkää ei ollu saanu chiliä pestyä kokonaa käsistä ni voi varjele mikä tunne, totes sit lopulta että annetaa olla ku ei tunnu hyvält kerran ja tyttö on toista mieltä... saispa ottaa päikkärit mut pitää herättää ukko 10min pääst ni ei voi mennä päikyille...

Larissa minähän se olin niitä tietopaketteja vehniksen vaikutuksesta limikseen jaellut. :grin Mulla vaikuttanut huomattavasti paksuuteen. Vehnis kyllä vaikuttaa mulla limakalvoihin muutenkin, kierron lopussa niin liukkaat paikat että mieskin ihmetteli. :woot: Ei tarvii greippejä enää lisäksi.

Nyytti, miä oon aatellu tjottauksen tosissaan et tulee ku on tullakseen. Tää kierto oli eka ku tikutin oviksen, et pääsin vähä kartalle et voiks omiin oireisiin luottaa ku on pitkä kierto (31-38 ). Nyt jatkossa siis edelleen tjottaillaan, ainut et tiiän about oviksen ajankohdan. Toki perus terveelliset elämäntavat on molemmilla. En oo lähteny (toistaseks) näihi gelee Royale tai greippimehuhommiinkaan mukaan. Jotenkin uskon et nyt ku ovis on ns kartoitettu, vois tsäänssitki tärppiin olla paremmat :) Tutkimuksiin ja ns aktiiviaktiiviyritykseen vasta tosissaan -16, jollei nyt siihe mennes tärppää. Haluisin uskoa, et luonto hoitaa homman :)

Aphrael jo vastaskin Terkulle, mutta tosiaan neuvoloiden suositus nykään tietääkseni on se, että tuorejuustoja saa syödä, jos ne on tehty pastöroidusta maidosta. Käytännössä tämän on (lähes?) kaikki Suomessa tehdyt maitotuotteet, ulkomaisista kannattaa tarkistaa.

Gatusa, voi auts chiliä! Tekee pahaa jo ajatella. :eek:

Nyyttikin oli ehtinyt kirjoittaa mun viestin aikana, ajattelin kirjoittaa lisää pohdintaa yrityksestä/tjottailusta. Sori jos tulee pitkä teksti, mä vaan oon tällanen pohtivainen ihminen kun sille päälle sattuu. Nää on vaan mun ajatuksia, ei mitään totuuksia.
Sanoin aiemmin että luulen että on vähän omasta fiiliksestä kiinni mikä on mitäkin; tällä tarkoitin lähinnä sitä etten usko että "jos teen asian x niin on automaattisesti yritystä/tjottailua". Ja sitä, että tästä tuskin on helppoa vetää joko-tai -asiaa, eikä toisaalta ole tarvettakaan. Esm. oviksen tikutus kerran-pari voi olla vain oman kropan opettelua, jos siitä ei ota paineita puuhastella tiettyyn aikaan. (Niin kuin Hileinen kirjoitti.)
Silloin kun mulla on tulee jos on tullakseen -fiilis, ajattelen jotenkin rennommin koko yritystä. Että vaikka haluan kovasti lapsen, ei haittaa jos ei heti nyt tärppää. Ja vaikka tosiaan joudun tikuttamaan oviksen, muita vippaskonsteja en ole kokeillut muuta kuin nyt vasta ostin vehnisöljyä. Ja sekin osittain siksi, että toivon sen auttavan mun atooppiseen ihoon. (Ainoa toimiva rasva on kielletty oviksen jälkeen.) Välillä (usein) on kyllä yritysfiilis, että kaipaan niin kovasti lasta ja pian! Ja että olisin valmis menemään pitkällekin sen saadakseni. Luulen, että jos pari menee rankkoihin lapsettomuushoitoihin (esim. keinohedelmöitykseen), sitä ainakin voi jo kutsua yritykseksi. Tietenkin jos on kyseessä itsellinen nainen tai naispari, joka aloittaa pelkillä inseminaatiolla, ei sitä pidä vielä rankkana hoitona siinä vaiheessa, vaikka olisikin tehty aukiolotutkimukset sun muut. Toisaalta taas kun yrityksestä maksaa tonnin, tuskin sinne lähtee hällä väliä-meiningillä.
Sitäkin mietin (Larissan tekstissä tuli samaa esiin) että voi olla että pariskunnan osapuolilla on asiasta eri käsitys.

Larissalla ollut positiivinen lääkärissä käynti. Ja hienoa, että otettu asiat napakasti heti hoitoon :) Jospa ei tarviis aukkaria ja simppatutkimuksia tehdä, jos plussaisit sitä ennen :)

Onnea plussista kaikille tasapuolisesti ♡

ON. Pikaisesti olen käynyt lukemassa lähiaikoina tekstejä. Töissä ja kotona kiirettä. Eilen kävin sovittamassa morsiuspukuja ja oi että ne oli ihania! Jouduin varaamaan puvun, koska löytyi SE oikea :)
Kp8 menossa nyt (ÄLLÖ VAROITUS ), tänään kirkasta venyvää limaa tullut. Voisko ovis olla jo nyt? ! Nännit super kipeet ja vatsa turvoksissa.

Soma, oi ihanaa morsiuspukuja! Voi sitä valinnanvaikeutta aikanaan.. kiva kun löysit jo mieleisen! :) ja lyhyessä kierrossa hyvinkin voi ovis tulla noin aikaisilla kp:llä. Nyt peittoo heiluttelee, vaik varoiks vaa ;)

Nyytti, ei oo pitkä aika ei oo jesh! Pitäs alkaa vaan kirjottaa paperille kaikki asiat mitä pitää käydä läpi siellä ollessa kun tosiaan on yksityinen ja maksaa rahaa niin täytyy kaikki repiä irti tosta.

Terkku, jos juustokakku on kiellettyä niin itken :D tosin eii se tainnu olla. Voisin syyä vaikka koko kakun kerralla ku rakastan juustokakkua yli kaiken <3

Sit joku tässä puhu siitä tjottailusta ja yrittämisestä, itse en virallisesti yritä saati tjottaile vielä.. enkä osaa sanoo että aionko tehdä kumpaa.. tää foorumi koukuttaa ja tavallaan täällä intoutuu ihan lähes yritysasteelle :D mut siis jos nyt papa asiat ok tai muuten saan vihreetä valoa vauvalle ni luulen että aion seurata ovista lähinnä luonnollisin keinoin.. nyt lähinnä ihan mielenkiinnosta kun en oo koskaa ees ajatellu ennen mitään ovulaatioita.

On. Jaaaa nyt kun on tuo kakku hyytymässä ni pitäs vielä lonkkapakarajumpat vetää ja suihkun kautttta ssänkyyn lötkölleen en jaksa tänään enää mitäään ollu jaloillaan koko päivän aamu puol 8 alkaen. Plaaah. Huomen aamulla sit ovista testaamaan ja illalla jos kokeilis uusiks.

Silv, otan osaa. Toivottavasti hautajaiset meni hyvin.

Tervetuloa Aile, toivottavasti plussaat pian! :happy:

Mymmelisti, kyllä se teidänkin aika tulee pian! :) Ja hyvä että simppanäyte on jo viety.

Larissa, hienoa että sait apua lääkäriltä. Ja oon samaa mieltä että parempi niin että enemmänkin tutkimuksia tarjotaan kuin haluutte tässä vaiheessa tehdä. Toivottavasti nyt terot auttaa ja saat jo niiden avulla plussan! :shy:

Elyssei, kuulostipa ihanalta sun miehen puheet. Tärppionnea! :happy:

Nennaa ja MindiS, ootte kyllä kovia saanu kokea. :Heartred Ihan mahtavaa että ootte nyt löytäneet ihanat miehet rinnallenne!

Mirelynille paljon onnea!! :happy: Hyvää vointia nyt alkuraskauteen, toivottavasti saat siitä nauttiakin!

Soma, ihanaa että löysit hääpuvun! Kyllä sen tietää kun laittaa sen oikean päälle. :wink

Täti oli tullu vierailulle ihan liian moneen paikkaan, ens kerralla saa kyllä jäädä tulematta!

On. Huomenna olis tarkotus lähteä heti aamusta leirille eli nyt illalla sais pakata ja vähän siivoskella niin on sitten sunnuntaina kivempi palata kotiin. Viikonloppuna en siis ehdi täällä paljon viipymään joten kaikille äideille nyt jo etukäteen hyvää äitienpäivää! :Heartred

Lissu kp9/33

Onnea paljon paljon mirelyn! Rekkalasteittain vauvaliimaa ja tarrasukkia ja halaus. <3
Täällä harmittaa vieläkin niin kovasti ettei kiinnosta mikään, edes foorumilla pyöriminen ja äitienpäiväkin tuntuu nauravan päin naamaa... Taisi olla pahimmasta päästä tädin ajoitus, palailen kun vähän mieliala tokenee. :(

Lukutoukka, niiin sama fiilis.. asiaa ei mitenkään auta tää viikonloppu, ku olen äitienpäivän vuoksi täällä porukoilla ja äiti (tietämättä yrityksestä ) tenttaa toistuvasti, et koska hänestä tulee mummo. Jos tietäisi yrityksestä, tenttaaminen ja vihjailu ois jatkuvaa, siksi eivät tiedä asiasta mitään.. hyväntahtoista vinkkailua toki, mut ai että mite kirpasee aina ku niiiiiiin mielelläni oisin plussaterveiset äitienpäivänä vienyt :(

Larissa, Aika hyviä lääkärikuulumisia siis vaikka vähän hurjilta tietysti kuulostivat kun menee hakemaan apua ”vaan” tiputteluvuotoon ;) Mutta onpahan valmis suunnitelma miten edetään jos on tarve ja haluatte.

Mirelyn, Onnea plussasta!

Lissu, Mukavaa leireilyä sinulle! Toivottavasti säät suosivat.

Junibea, Kyllähän tuo ovisplussalta kovasti vaikuttaa tuo tämän päiväinen testitulos. Mutta sehän tarkoittaa vain, että ovis on huomenna eli huomenna ehtii hyvin.. Itse juuri mietin, että jokohan se ovis meni kun eilen oli selvä plussa ja tänään tuollainen mikä sinulla oli tuota plussatestiä ennen joka siis myös hyvin vahva.. Eipä tuolla toki ole merkitystä, mutta osaisi paremmin valmistautua menkkojen alkamiseen jos tietäisi päivälleen ;)

BB, Onpas herkullisen kuuloinen kakku sulla tekeillä. Saisko tulla syömään? ;)

Nyytti, Mulla oviskivut alkoi eilen alkuillasta ja jatkui tähän päivään puolille päivin ja samaan aikaan kun kivut loppui niin loppui selvästi isoimmat limatkin loppui siihen.. Tänään iltasella sitten vielä tuli sellainen yksittäinen pitkäkestoinen kiputuntemus tuonne oikean muniksen seudulle mihin tuo oviskipuilukin painottui eli olisko siinä kohtaa sitten tapahtunut oikeasti ovulaatio. Testi kun näytti melkein yhtä vahvaa kuin eilen.. Tiedäpä näistä. Mutta yhdessä taas jännäillään parin viikon päästä.

Gatusa, Chili on kyllä aika.. mielenkiintoinen kokemus ;) Meillä käytetään chiliä paljon ja noita vahinkojakin on sattunut monella eri tavalla. Useimmiten toki chiliä löytyy silmästä (kuten meillä töissä käsidesiä joka tuntuu myös erittäin miellyttävältä).

Mä ajattelen tjottailun ensisijaisesti niin, että ehkäisy vain jätetään pois ja asia pääasiassa "unohdetaan". Itse en kuitenkaan tuohon koskaan pystyisi ja itseasiassa meidän "yritys" on oikeasti varmaan jotain tjottailun ja yrityksen välistä (tai siis siltä väliltä miten itse nuo termit ajattelen). Ehkäisy on jätetty pois ja ollaan sillä mielellä, että kiirettä ei ole vaan raskautuminen tapahtuu sitten kun tapahtuu. Kuitenkin tikuttelen ovista (lähinnä koska toisen lapsen kohdalla yritys venyi kierto-ongelmien takia tosi pitkäksi) ja toki vähän yritetään painottaa seksihommia ovulaation lähelle. Meillä ei kuitenkaan hermostuta tai saada itkupotkuraivareita jos ei ehditä tai toinen ei halua juuri silloin kuin olisi paras ajankohta. Ja toki se menkkojen alku tai negatiivinen raskaustesti harmittaa, mutta siitä harmituksesta päästään yli hyvin nopeasti. Niin ja greippimehu ja mehiläisenkakkakapselit on käytössä lähinnä testiksi olisiko niistä apua omaan kuivuusongelmaan ja ehkä helpottamaan tiettyjä hormonienvaihteluista johtuvia oireiluita. Olisin siis voinut noita ottaa testiin silloinkin kun oli ehkäisy käytössä, mutta teidän ansiosta vasta tulivat taas mieleen. Greippimehu oli siis jossain vaiheessa käytössä myös toista yrittäessä.

Sellainen asia vielä tuli tuosta greippimehusta mieleen eli onhan kaikki sen juojat tietoisia, että vaikuttaa erittäin monen lääkkeen kanssa samaan aikaan otettuna negatiivisesti kyseisen lääkkeen vaikutuksiin. Itse aina varoittelen töissä potilaita greipistä lääkkeiden kanssa niin tuli mieleen muistutella täälläkin siitä. Itse otan lääkkeet ja vitamiinit aamulla ja illalla ja nautin greipit sitten joskus päivän aikana.

Aphrael :) suosittelen kyl tota mariannejuustokakkua ihan sairaaaan hyvää :) ei siis oo eka eikä suinkaan viimeinenkään kerta kun teen moista :) löytyy ihan googlettamalla marianne juustokakku :) ruokalan sivuilta oon reseptin ottanu ! Ja siis oikeesti on tooooosi helppo tehdäkin. Ite tänään tein lisäks tohon tommosen mansikka"kiilteen" päälle :) oma sovellus.

BB, Laitoin ohjeen talteen odottamaan sopivaa tilaisuutta. Useimmiten teen sellaisia juttuja mitä tuo nuorimmainenkin voi syödä ja siihen tarkoitukseen tuo ei sovi, mutta jos vaikka juhannukseksi tekisi mökille kun on paljon kaikkea muutakin syötävää niin ei tuo nuorimmainen edes tajua ettei saa kaikkea (ei kyllä silloin muutenkaan saa kaikkea kun ruokia laittaa moni ja mä olen ainut kuka teen tuolle sopivaa).

Mirelyn onnea plussata! Mä unohdin onnitella! Vaikka piti.. Joo oon tooosi lahopää! Mutta ONNEA! :)

Nyyti mulla ei oo kyllä hajuakaan kp:sta oisohan jotain 13-15 ja dpo vois olla joko 0 tai 1 en oo ihan hirveesti miettiny koko kiertoo :) mennäänkö mekin samoissa? :)

Aphrael mä oon samaa mieltä tosta tjotailusta ja yrittämisestä tai että mä en pysty tohon tjottailuun vaikka joku saattais meidän yrittämistä sanookkin tjottailuks niin itte en miellä sitä siks enkä pysty kunnolla unohtaan joo varsinkaan oviksen aikaan :D tosin tää on nyt ehkä eka kierto kun vois sanoo jo munkin puolesta tjotailuks kun ei vaan enään kiinnosta että tärppääkö vaikka silti oon huomioinu kaikki ovis oireetkin :D on tää naisen mieli kummallinen.. :D

Takaisin