Raskaaksi 2015

Onnea mimi ja hurjasti vauvaliimaa!! :love2

Tänne onkin vuorokaudessa kirjoitettu niin hurjasti, ettei mitään tietoa kenelle pitäisi erikseen vastailla, joten plussatuulia *puuuh* kaikille tasapuolisesti ja pahoittelut tädeistä!

Täällä mies tuskin suostuu ottamaan mitään ylimääräistä, vaikka kuinka auttaisin vaavin teossa, kun ei se jääräpää suostu syömään edes yhtä buranaa päänsärkyyn :confused: itse meinasin ainakin foolihappoa hommata jossain vaiheessa.

ON: Täällä on ollut aika epämiellyttävä päivä. Vatsaa turvottaa ja vessassa saa ravata huomattavasti useammin kuin normaalisti. Vatsassa ollut koko päivän sellainen olo, kuin olisi ihan kamala pissahätä, vaikka olis just käynyt lirittämässä. En oo juonu normaalia enempää tai syöny mitenkään poikkeavasti, et en tiiä mitä tää nyt on. Jos runsas vuoto johtui oviksesta, niin se alkaa olla takanapäin, kun en enää ui limoissa laughing7 Selkä alkanut tän illan aikana särkeä ja masu edelleen kipeenä :dead:
Kp 10/28?

Luin taas monta sivua teidän kirjoituksia enkä muista enää kuka kirjoitti mitäkin. Tosin olen ollut ensin töissä 7.30-16.30 ja sitten juossut vertaistapaamista pitämään 17-19 eli vähän tuo väsymyskin jo meinaa iskeä..

Mutta onnea plussanneille ja pahoittelut kp1:stä nyt ainakin. Ja huomisia testejä ja ultrakuulumisia odotellaan täälläkin :)

Itsellä kp 17/32? ja ovistestin viiva jo sen verran tumma, että huomenna tai ylihuomenna voisi tulla plussa. Edelliskierrossa ovis oli kp 20. Limojakin on tänään ollut selvästi enemmän ja ovista ennustavia jomotteluita oikealla puolella. Vielä kun ehtisi tuon miehen kellistämään niin voisi olla jotain mahdollisuuksiakin tässä kierrossa..

Niin ja onnistuin tänään sellaisessa tempussa mitä olen jo pitkään miettinyt että koska tapahtuu.. Käytän liuskatestejä ja astiana sellaista puolipallon muotoista 50ml kauhaa joita meillä on miljoona kappaletta kun jokaisessa tuon nuorimmaisen erityiskorvike purkissa tulee sellainen. No tulin kotiin ja hirveä vessahätä niin onnistuin tässä perinteisessä lusikka vesihanan alle - efektissä eli sain sotkettua puolet vessasta :D Ja samaan aikaanhan tietysti teinipoika ilmestyy paikalle kysymään pelaamislupaa.. "Joo mä vähän roiskin ton veden kanssa.." :oops:

Huh, muutaman päivän jutut luettu, en oo hetkeen täällä käyny ku ollu mieli maassa koko vauvahaaveen kanssa.. Eli tulossa omanapa vuodatus, lukee ken tahtoo :)

Eli loppuviikosta tein ekan negan, tänään viimeisimmän. Täti pärähti paikalle puolen tuntia sitten, eli huomenna kp1 ja yk6. Positiivista tässä se että kierto jäi 32 päivään, edellinen kun oli 50... Miinusta se että enää en pysty uskoon mihinkään mitä kropassa tapahtuu, esim se kp20 yhden pyyhkäsyn verinen vv, jonka tietysti kuvittelin kiinnittymisvuodoksi.. Tosin luin kyllä että semmonen on mahdollista myös ovuloidessa, joka voisi hyvin osua sille päivälle nyt kun kierron pituus selvisi, mutta tiedä näistä nyt sitten mitään.

Omaa mieltä laskee entisestään se, että mies otti aika raskaasti että ei vieläkään tärpänny, se haluais niin kovasti lapsen ja oli tossa viikko sitten ihan varma nyt osu! Se oli päivän pari aika maassa ja pohtii nyt tosissaan että onkohan sen simpoista mihinkään, raasu.. Mitä piti muuten kysyäkin, että onko teillä tietoa /kokemusta kuinka mies pääsis testauttaan tavaransa? Siis omalääkärin kautta vai? Ja voiko sen tehä iha vaa jos haluaa ite tiedon asiasta, ilman sen kummempaa jatkosuunnitelmaa? (kauhee ku tulee itku tässä kirjottaessa, pahaa tekee rakkaan ahdistus)

Tuplabonuksena tähän päälle oon rikkonut selkäni taas, viime kesänä töissä nostotilanteesta välilevyn pullistuma, jonka sain aika piankin kuntoon eikä sen jälkeen oo kertaakaan ollu selkä yhtään kipeä ahkeran jumppaamisen ja huolellisen ergonomian yhteistyöllä. Nyt sit sunnuntaina kotona varastossa siirtelin laatikoita ja ilmeisesti se on niin minimaalisen pieni väärä liikerata mikä riittää, että nyt on tilanne se että kävelen juur sohvalta vessaan ilman että jalat pettää alta, koko ajan tuntuu että puukkoa pyöritettäs selkärangassa, josta kipu säteilee molempiin jalkoihin, prkl! Nyt pääsen ainakin kuvauksiin ku täti saapu, maanantaina ei lääkäri vielä laittanut, halus odottaa että raskauden mahdollisuus selviää ensin.. Samasta syystä kipulääkkeenä parasetamoli mikä ei oo mulla ikinä auttanut edes pieneen päänsärkyyn..

Anteeksi superavautuminen, mutta heti tuli vähän kevyempi olo ku sai asiat näin kirjoittamalla "oksennettua" :) <3

Plussatuulia ihanaiset!

Ninukki kp32/32, huomenna starttaa yk6

Gatusa, Mä oon pohtinut, että miten ulkomaalaiset miehet ottaa sen kun suomalaisella naisella on vahva oma tahto? Kestääkö ne sen, kun käsittääkseni heidän kulttuurissa ei naisilla ole niin vahvaa roolia perheessä? Ihan vaan siis uteliaisuuttani kyselen. :)

paranemisst ninukki...tiiän kuinka turhauttava yritys voi olla. melkei 3v yrityst ja sit tuomio ei toivoa. ukko alko vetää foolihappoa ja sit tuliki luomust plussa ja tyttö nyt 4kk alhamdulillah...

Voi ei gatusa :( inshallah kaikki kääntyy parhain päin ja tulevaisuus näyttää taas hyvältä:Heartred

Nennaa mulla vaikutti satunnainenki tupakointi raskautumiseen, ettei tärpänny ollenkaan. Kun ehkäisy jätettiin7/13, polttelin, lopetin 10/13 tupakoinnin ja 11/13 plussasin. Sitte kkm jälkeen aloin tyhmänä polttelemaan uudestaan, mutta satunnaisesti, ei edes päivittäin menny. Kesken siis meni 12/13, aloin polttaan 3/14, lopetin 1/15, plussa seuraavasta kierrosta... Että itte uskon sen tupakoinnin vaikuttavan. Toki en tiedä paljoko mieli vaikutti kun oon aina ollu sitä mieltä että pitää olla naimisis ennen lapsia, en miestä saanu puhuttua naimisiin ennen ekaa plussaa, vaan hääpäivä päätettiin raskauden aikana. No, keskenhän se meni. Ja seuraava plussa tuli naimisiinmenon jälkeen vasta, yhdet menkat oli heti häiden jälkeen :grin tarkka meidän vauva, ei halunnu olla äpärä :hilarious:

Hyvää kuuluu tänne juuri piina päivät menossa kp 28-34(35?). Mitäs sinne kuuluu miten pikkunen voi ?:happy:

Nenna, toivotaan että ne suostuu ottamaan sut jo nyt. Eihän se tauko kuitenkaan vaikuta jo kuluneeseen yritysaikaan. Ehkä siitä tauosta ei tartte edes mainita puhelimessa...
Hyvältä kuulostaa teidän tupakan vähennykset! Ei varmasti ole helppoa mutta teillähän on jo hyvä askel oikeaan suuntaan. :)

Tyttötiikeri, hyvä että säkin pääset jo uuteen kiertoon! Nyt vaan ukko nurin oikeaan aikaan.

Gatusa, voimia vaikeissa päätöksissä. :hug013 Jos mies uhkailee niin se kuulostaa jo vakavalta. Ei kenenkään pitäisi joutua sietämään sitä omassa kodissaan. Toivoisin että saisitte asiat selvitettyä, mutta jos oma ja lasten turvallisuus on vaarassa, ymmärrän että harkitset lähtöä.

Kyfi_, jos sun mies ei suostu ottamaan ylimääräistä niin ainahan voi edes puhua terveellisestä ruokavaliosta. Se nyt ei ole mikään "vippaskonsti" vaan oikeasti todistettu apukeino. Ja foolihappo ei sinänsä vaikuta tärppiin mutta ehkäisee vakavia kehityshäiriöitä, jos mies sen varjolla suostuis ottamaan? Mäkään en tykkää juurikaan särkylääkkeitä syödä, mutta tuo on eri asia. Tietty folaattiakin (foolihappoa) voi saada ravinnosta, jos se olis miehelles helpompi tapa. http://www.fineli.fi/topfoods.php?compid=2273&lang=fi

Aphrael, luin sun vessakommeluksesta ja mun sympatia on nyt vähän naurunsekaista, huh mikä ajoitus sun pojalla vielä. Toivottavasti tästä voi nauraa sit jälkeenpäin.

ninukki, voimia teille. :hug013 Jatkuva pettyminen on niin raskasta, varsinkin kun on loppujen lopuks hyvin vähän mitä voi tehdä itse asian hyväksi. Niin tulee aika voimaton olo välillä. En osaa sanoa mihin miehen pitäis mennä, mut kannattaa varmaan soittaa ja kysyä.
Selkäkin vielä sulla noin pahana, toivottavasti olis pian paremmassa kunnossa. Rajoittaa niin paljon kaikkea tekemistä. Ainakin pääsit nyt tutkimuksiin, raskaana ollessa toi olis ollut jo todella vaikeaa. Jos nyt yrittää löytää hopeareunusta. :oops:

Omaa napaa: käytiin tänään hakemassa siemenperunaa, tarkoitus olis laittaa istutussäkkiin parvekkeelle. :) Muita parvekekasveja on meillä ennenkin ollut, mutta tää on eka kerta kun kokeillaan perunaa. Mä niin rakastan uusia perunoita! Viime vuonna piti laittaa, mut ei vaan koskaan selvitty kauppaan ajoissa.

Ninukki, meillä mies ainakin vaan soitti Avaan ja sai ajan seuraavalle viikolle. Tulokset tuli parissa päivässä ja hinta 60e.

Gatusa, jaksamista miehen kanssa! Ei varmasti oo helppoja päätöksiä.

Ihanaa Mimi onnea!

Mariska86: tuossa on väriä. Ei voi nuin vahva olla viivan paikka... josko vois olla kuitenki valemenkat tai sit sulla on vähän noussut hormoonit? Kummallista? Viivan paikan antaa kun netti sivuilla lukee siitä kanssa mutta ei siinä väriä pitäisi olla eikä noin tumma. Hcg hormooni määrähän voi vaihdella virtsassa ja siksi testi näyttää eriä eri päivänä. Tai ettei clomeilla ole osuutta asiaan... oliko sulla ees ne käytössä? Niin merkillistä... uudestaan vuotoakin

Johkuliini: itse vuosin 4 päivää ja seuraavia odottelen sitten kp 36 kun kierrot oli edelliset tollaset. Täti tosiaan on menkat :D itseänikin mietityttää miten pitkäksi kierto voi venyä mutta se on varmasti yksilöllistä. Ja riippuu myös miten pitkällä raskaus on ollut ja miten kohtu on tyhjentynyt ja miten nopeeta hormoonit laskee. Täällä on musta kivaa tsempata muita ku kaikkihan me ollaan samassa tilanteessa. :D monesti jännitän toisten piinapäivillä yhtä paljon kuin omaani jos on mitään raskauteen viittaavia oireita tosin en enää usko mihinkään oireisiin. :D tähän ryhmään jää koukkuun ja jossain vaiheessa itselle ainaki tullu tilanne että pakko pitää taukoa. Tosin negat ja menkat alkaa itseä masentaa toisinaan kun muuta ei oo mielessä :) itsellä helpotti kun vuoto loppu. Muutenki aika helposti otin tuon. Toinen ja kolmas km voi olla vaikeampi toivottavasti ei niitä tuu.

Gatusa: siis käsin ommeltuja :) oot kyllä uuttera! No jo on. Teillä on kyl kans ollu noita mutkia matkassa parisuhteessa! Miks et sais kansalaisuutta? Kauanko oot asunut siellä? Miten käy jos haluatki erota? Onko se vaikeaa vai ihan tosi vaikeaa?

Freyja86: tuo on kuitenki ehkä henkisesti raskasta! Totta kai sitä aina ajattelee että kotiin päästään mahd. Pian joskus se poikkeus tekee niin ison muutoksen arkeen et ihan väsyy siihen muutokseen. Heti ku saat pojan kotiin ni huokaset ja muistat levätä ja nauttia ni arki helpottaa!

Bb: oot saman tyyppinen ku minä.mulle on vanhempien kuolema ok asia kun ne on vanhoja mut aiheuttaa silti paniikkia eikä mikään ajatus auta ennen kun oon saanut itkee tarpeeks. Sama on itseni kohdalla. Pelkään että kuolen liian aikasin. Poika jää ilman äitiä liian aikaisin. Pakko saada sille äkkiä sisaruksia ettei se jää tänne yksin. Hirveetä en oi ees ajatella. :( ihan hullua mutta kai siihen mun lapsuus liittyy kun 1.8v sijoitettu alkoholismin kans uuteen perheeseen jossa kasvanut ym. Sellanen menettämisen pelko. Sen takia mä ukonki kans yritän tulla toimeen enkä oo lähtemässä suhteesta vaikka parempaakin ansaitsisin...
Liian synkkiä juttuja :(
Yritä olla miettimättä ja halaus sulle ajatuksiisi ja pelkoihisi!

Tervetuloa sofieemilia!

Ilpuri : nauratti tuo sun kynsi juttu :D mun puhelin käy taas vähän hitaalla ja tekee kirjoitus virheitä ihan koko aika. ...
Toivottavasti kipu menee pian ohi.

Ninnuki : pahoittelut menkoista

Lucky <3 tiedän tunteen mut älä huoli kyl sie elät pitkän elämän :) ja saat lapsukaisellesi sisaria :) Erot ei oo myöskään yhtään mukavia ja itsekin oon tosi omistaivinen ja riippuvainenkin ihmisistä ja en luovu rakkaistani millään. Pidän kiinni vaikka viimeseen asti tuli mitä tuli.. :)
Itsellä kans aika rankka lapsuus alkoholismin keskellä elellyt. Ihan omien vanhempien kanssa kuitenkin. Siitä kai se lähti ku isä sai mun ollessa jotain 4-5vuotias niin epileptisen kohtauksen ja aloin sit saada noita paniikkikohtauksia ja pelkäsin että tukehdun ruokaan ku isäki syödessään sai sen kohtauksen ja tietty juuri suu täynnä ruokaa.. no mutta siitä meni aikansa ja teini-iässä kärsin jonku verran noista mut vähemmälti.. nyt sit viimesen vuoden aikana käyny työpsykologilla juttusillä ku meni viime keväänä ukki ja sitte mummo kuukausi ukin jälkeen.. ja sit tuli miehen työpaikkavaikeudet ja työt loppu ja rahat loppu ja niskaki jossai välissä sano töissä ittensä irti.. jonka jälkeen jostain taas toivoa keräsin kunnes papan solumuutokset ja jottei vaan jo sekin ois riittäny että itkin sitä viikkotolkulla ni miehen isä kuoli...... Ollut niin totaalisen rankka vuosi taaksepäin että hankalaa välillä saada siitä positiivisuudesta kiinni.. kai sitä vaan tää vauva jotenki nyt tuntus niin hyvältä.. :S katsotaan mitä tää maailma on meikäläiselle nyt sit varannut. Menipäs taas romaaniksi :D pahoitteluni..

Voisko joku plussata huomenna :) tai saada haamujen esiasteen jotai voidaan kaikki tiirailla :)

Beisla, kiva kuulla että aikataulut sopii :) pian pääset jännäämään !! :Heartred

Ninukille voimarutistus ! :hug013

Gatusalla ihania vaatteita siellä :) tsemppiä sinne, toivon että teidän välit paranee :Heartred

Lucky :Heartred

Pahoittelut negoista ja tädeistä.

On : Eli täsmennän, menkat tuli myöhässä, vuoto oli normaalia, mut kesti vaan kaks päivää (normaalisti 4-5) sit tuo viivapaikka. Menkat loppu lauantaina ja eilen tuhrutti, ja ilmeisesti sekin loppui :dontknow mitään tuhruja ei koskaan ennen ole ollut...

Mukavaa päivää ihanat !!

Bb: rankka elämä sullaki. Tuo tollanen vaikee aika.. kaikki tulee yleensä kerralla. Itsellä kans 2008-2009 oli ku exän isä kuoli, sit oma isä jota en tuntenut ni melkein perään meni. Sit ero joka otti kyl koville. Mut rohkeasti vaan uutta matoa koukkuun ja löysin tän nykyisen ukon joka puol väkisin mun luo halus. Kukaan ei ollu koskaan rakastanut niin paljoo mua että kielloista huolimatta haluu mun luo asumaan. Sit pian aloinki oottaa esikoista huhtikuussa 2010 . Olin onnellinen. Sit tuli uudet vaikeudet parisuhteessa +mielialan vaihtelut ym. joiden yli oon vaan hyppinyt tässä nyt ollaan... omakoti talo rakennettu ja viime syksyn vaikea jakso... kaikki nuo on takana... elämä eessä luulen että meillä on nyt eväät selvitä vastoinkäymisistä. Pitäis vielä ukon kans jatkaa sitä netti parisuhdeterapia kurssia... ettei unohdu kummallakaan... semmosta :) myrskyn jälkeen on Pouta sää. .. kyllä se teille pieni suodaan. Ja kaikki järjestyy aikanaan. Se on mun voima lause ihan joka asiassa... oon sen oppinut sijais isältäni ja se kyllä pitää paikkansa.

Mariska86: kannattaa vielä kyllä testata ees testi mielessä :D

Takaisin