Raskaaksi 2015

Tällasen kommentin löysin joltain keskustelupalstalta (koko teksti kopsattu). Näissä luvuissa on huima ero, milloin kukin saattaa plussata:

Jossain lähteessä oli, että raskaushormoni tuplaantuu 72 tunnin aikana. Toisaalta, on yksilöllistä kuinka paljon sitä raskaushormonia on elimistössä.
Määrä vaihtelee 0-5mIU/ml välillä. Jos vertaillaan lähtötasoltaan "matalahormonista" ihmistä ja "korkeahormonista" ihmistä, niin tuo ero milloin plussa näkyy on aika huima.

Jossain lähteessä oli, että raskaushormoni tuplaantuu 72 tunnin aikana. Toisaalta, on yksilöllistä kuinka paljon sitä raskaushormonia on elimistössä.
Määrä vaihtelee 0-5mIU/ml välillä. Jos vertaillaan lähtötasoltaan "matalahormonista" ihmistä ja "korkeahormonista" ihmistä, niin tuo ero milloin plussa näkyy on aika huima.

Hormonitaso lähtee nousuun kun alkio kiinnittyy 6 päivän päästä ovulaatiosta (dpo). Tuolla korkeahormonisella ihmisellä raskaus näkyy herkällä 10mIU/ml testillä jo n. 10 päivän päästä ovulaatiosta, kun taas matalahormoninen saa odotella plussan näkymistä vajaa 3 viikkoa.
Vähemmän herkällä (25mIU/ml) testillä ensimmäinen henkilö saa tietää raskaudesta heti kun menkat ovat myöhässä, kun taas jälkimmäinen saa odotella kunnes ovulaatiosta on kulunut yli 3 viikkoa.

dpo mIU/ml mIU/ml
6 0,5 4,5
9 1 9
12 2 18
15 4 36
18 8 72
21 16 144
24 32 288
27 64 576

Ei riitä, että itse raskautuminen on hankalaa, mutta kun noita testituloksiakin saa pohdiskella tyyliin, menkat myöhässä mutta testi näyttä negaa. Saatikka sitten jo testaa ennen menkkojen alkamista negan

Nyt on kaikki tekstit lukematta, pää lyö tyhjää.. eli pelkkää omanapailua tänään, koitan saada luettua ja kommentoitua teille muille huomenna..
Huomenna kp 1, vuodan kuin seula... huomenna soitto naistenklinikalle, et päästään siihen IVF-jonoon. . Ehkä meillä tärppäis luomusti seuraavan puolen vuoden aikana, kun kerta on hoitotauko jonossa olon ajan. . Tänään meinas käydä tosi huonosti, kun postin transportteri tuli vastaan väärällä puolella tietä, mäen päällä ja liian lujaa.. onneks olin ite niin laidassa et sain koukattua vähän ojan puolelta.. Ainut mikä onneks osu oli peili toisen auton kylkeen.. postipoika koukkas sit toista ojaa liian kovalla vauhdilla ja rikko vanteensa. . Kävin kääntämässä autoo, ja kävin huutaa sille kuskille et herranjumala mitä tuut väärällä puolella tietä vastaan tolleen. .mulla on lapsi kyydissä.. mut tää kuitenkin sano ottavansa vastuun ja et se oli hänen vika.. Pyys anteeks, ja kun todettiin et ei oo mitään henkilövahinkoja, eikä mun autolle käyny mitään, niin en nähny tarpeelliseksi kutsua poliiseja paikalle.. onneks neiti nukku päikkäreitä, niin ei ite nähny tilannetta.. mä olin ite varma et tää oli nyt tässä.. onneks toisella kuskilla oli hoksottimet kunnossa ja sai autonsa käännettyä.. muuten ois ollu paku corollan sisällä, likkakin istuu kuskin puolella autoa, niin ois voinu käydä tosi huonosti. . Oiskohan shokin syytä et vuoto alko.. Kun oli ihan kauheet krampit ja migreenikohtaus tän läheltäpiti tilanteen jälkeen..

Pikkukisut ja mamma voi hyvin ♡ niitä tuli kolme, eli veikkaisin väärin kun oletin neljännen olevan viel tulossa..
Miilia_ Kp 24/24 :'( dpo 11, yk ~33

Liitteet

• 1430335282859.jpg
    1430335282859.jpg
    81.2 KB · Katsottu: 152
Vapputestaajia :D

Varaslähtö vappuun: Mimmu

Lukutoukka
Larissa
Mami
Silv
Nennaa
Ninukki
Lauruskaah
Nannu

Vai kuinka, naiset? :)

Vappulistaa katselin niin lieneekö testaajista toivonsa heittämättömiä tai plussaamattomia olla kovinkaan montaa... :/ no siirrän sen kuitenkin nyt tähän esille.

Voi Miilia :Heartred Onneksi oli teillä suojelusenkelit matkassa, varmasti kauhea shokki tulee tollaisen jälkeen! Tais postipoikakin vähän säikähtää...

Kiitos tsempeistä, kämppähän se vaan oli, pitäköön pajansa... Sen jälkeen miehen kanssa oltiin kyllä ihan samaa mieltä,että tälläkin oli varmasti joku tarkotuksensa, ehkä se viä parempi koti löytyy :) eikä tässäkään nyt mitään pahempaa vikaa ole, vanha talo,mutta ihan siisti ja rempattu pintoja ja keittiö. Ainoo vaan on toi meidän iso etupiha, kun siinä ei ole mitään näkösuojaa tohon kylän pääväylälle... Tuntuu välillä kuin olisi näyteikkunassa, mutta ajateltiin kyllä rakentaa jonkinlaiset aidat ainakin tohon ulko-oven eteen. Ja takapihalle tehdään lapsille kunnon leikkipaikka :happy119

Sori, nyt en ehdi lukemaan teidän tämän päivän viestejä!

Pahoittelut negoista ja menkoista!

Täällä myös tänään kp 1 eli mun testipäivän saa poistaa listalta, jos joku ehtii/jaksaa. Noin viikon päästä aika naistenpolille. :) Taas oli luteaalivaihe 12 pv eli näyttää toi vehnis siihen auttavan :)

Ihanaa vappua kaikille vaikka kökkö keli onkin!

Larissa kp 1/27-31, tjot-k. 11

Se on kuulkaa naiset totuus synkkä ja verinen, huomenna kp1 :sad001 Mutta ei se kai elämä tähän lopu, uutta mota koukkuun ja nämä tutkimusasiat alulle! Ja vähän lisää perspektiiviä tuo et mun parhaan ystävän sisko kuoli tänään nyt illalla vaikeaan sairauteen, joten se nyt vetää vähän itkuiseksi tämän illan.

Miilia: Oho, sulla kyl on todella ollu enkeleitä mukana! Hyvä et ei käyny ton pahemmin!

Mimmu: pahoittelut menkoista

Lauruska : jospa digi ei vielä tiedä

Nennaa: samaa mietin minäkin kuin Aphrael. Jos teillä on yli vuosi yritystä takana ja vain 3kk pakollinen lääkitys jonka aikana ehkäisy olis tarpeen niin ei mun mielestä lähetettä voi olla tekemättä koska onhan jonot jo sitä luokkaa. Ja lähetteen voi laitta menemään kun vaan varaa sitten ajan sinne ku lääkitys on loppunut ja yrittämisen voi taas aloittaa.

Irmis:tervetuloa! Toivottavasti ei enää yhtään keskenmenoa vaan pysyvä plussa tulis pian!

Ilpuri: teillä on hulppea koti jos mahtuu sisällä pyöräilemään :)

Mukkis: jospa löytäisitte teille ihanan kodin! :)

Huh huh miilia mikä läheltä piti tilanne! Onneksi ei käynyt kuinkaan! ... toivotaan ettei vuoto meinaa mitään. Kun jos papu olisi kyydissä niin ei se siitä säikähdä...Itse kyllä syytin pojan potkuja mahaan, ukon tulemista kotiin ja haravointia jotta nuo aiheuttanut km:n mulle. Mutta tuskin se on se syy pää

Larissa: pahoittelut menkoista

Ilpuri: voimia suruun!

Meillä suunnitellaan kesäloma reissua pohjois norjaan. Haluaisi ainaki käydä pikku reissun laivalla merellä jos näkis valaita. Se on ollu mun haave lapsesta asti.

Lucky, norja on ihan mieletön! Me käytiin viime kesänä matkailuautolla karavaanaillen kaksin miehen kanssa sellainen vajaa parin viikon reissu koko suomen halki, länsipuolta ylös ja itäreunaa alas ja käytiin myös nuorgamin kautta norjan puolella päivä ajelemassa! Pakko päästä kyllä uudestaan, ja tuollanen laivamatka olis varmaan ihan MIELETÖN! :) wau! Pääsispä itsekin taas...

Tsemppiä tädeistä, niitä on taas tullut ihan liikaa! Ja vapun plussia odotellen :)

Hyvää vappua naiset!

Mukkis, Harmi että talo jäi saamatta :( Viedäänkö miehellesi terveisiä jos käydään vapputorilla huomenna ;) Ei vaan, en tiedä viitsitäänkö käydä kun se ruuhka on jotain ihan käsittämätöntä.

Miilia, No olipas teillä läheltä piti -tilanne! Onneksi ei käynyt tuon pahemmin!

Pahoittelut alkaneista menkoista. Ainakin Larissa ja Miilia oli saanut epätoivotun vieraan.

Hauskaa vappua kaikille. Täällä kiinnitellään ilmalla täytettyjä vesi-ilmapalloja omiin ja neidin hiuksiin ja tehdään lähtöä hoitoon/töihin.

Täällä onnistuttiin saamaan aikaan ihme!! Yks ja puoli vuotta tätä on odotettu ja nyt tuli kaksi viivaa tikkuun!
Oon vieläkin aivan sekaisin eilisen testin jäljiltä :happy: Torkuin sohvalla puoli kuudesta puoli kymmeneen ja sitte vaan yhtäkkiä ajattelin että nyt on hyvä tehä raskaustesti ku muuten en saa koko yönä taas nukuttua kun odotan vaan aamua millon testata. Ja me saatiin plussa!! Tässä kierrossa, josta ajattelin ettei todellakaan voi olla mitään toivoa. Söin kyllä letroja, mutta aukiolotutkimus oli kp9 ja kuvittelin että se haittaa raskautumista. Lisäksi lääkäri sanoi tuossa tutkimuksen jälkeen ettei ole oikein toivottua vastetta saatu aikaan joten tuplataan letroannostus seuraavaan kuuhun.

On ollu kyllä joitain "raskausoloja", mutta on niitä ollu ennenkin ja ajattelin että nuo hormonit vaan sotkii mun ajatuksia. Todella vahva viiva tuli testiin, ei ihan sillä sekuntilla näkynyt ku tikku alkoi kastua, mutta melkein heti ja 5min jälkeen oli aivan selvä viiva. Tänään siis rv 4+6 :woot:

Junttura : voi vitsi! Ihan huippu siistiä!!!! Onnea ihan älyttömän paljon:) oon niin onnellinen sun puolesta

Mulla vuoto ei alkanutkaan vielä yöllä mut eiköhän se tässä päivän aikana ala

Ilpuri. Alku viikko mennyt siivotes tuli kauhea siivous into. On mies yöt nyt ollu kotona. Mutta katsoo mitä viikonloppu tuo tullessaan.

Ovista en tässä ekassa kierrossa tikuttanut katsoo jos joku muu kierto kokeilis. En ole koskaan käyttänyt niitä. Nyt menossa vasta kp 18/35-38

Onnea plussanneille. Halit tädin yllättäneille.

Onnea Junttura :)

Pahoittelut tädin vierailulle saaneille! Tsemppiä ja haleja !

Mukkis pahoittelut että talo jäi saamatta, mutta ehkä joku parempi koti antaa vielä odottaa itseään :)

Hauskaa vappua kaikille !! Mä suuntaan vielä töihin.
Meillä on huomenna kihlajais vuosipäivä joten lauantaina meinattiin sitä juhlia :) tämä ja huominen juhlitaan lasten kanssa vappua ! Yhtä juhlaa taas :)

Takaisin