Raskaaksi 2015

Onnea vielä Luckylle, ei muuta kuin puhelua neuvolaan vaan! :)

Myy, en muista olenko sulle aiemmin kirjoittanut, mutta toivotan sulle lämpimästi jaksamista ja paljon hyviä asioita kevääseen ja kesään, jotta menetyksen aiheuttama suru edes hiukan helpottaisi. Km tai kaavinta ei varmasti ole koskaan henkisesti helppo juttu, mutta hyvä että et jätä surutyötä kesken tai siivoa asiaa taka-alalle vaan käyt sen rohkeasti läpi.

Hmm, pitäisiköhän itsekin tilata päräyttää kuukuppi, jos se toimii myös plussauskeinona, kuten liliinalla :grin

On. Täällä tänään kp 20/ehkä 29. Ovis oli kalenterin mukaan (en tikuta) maanantaina (kp 16), ja puuhastelut ajoittuivat tosiaan kp 12-13 väliin, kp 15 ja vielä kp 18. Nyt sitten piinaillaan. Yritän pitää pään kylmänä ja olla kehittelemättä kaiken maailman oireita. Eilen oli jotain kummallisia kipuja oikealla alavatsassa, epämääräistä vihlontaa varsinkin esim. tuolilta noustessa. Mietin, että olisiko ovis ollutkin vasta nyt, mutta en tosiaan tiedä kun en sitä testaa mitenkään ja tämä on vasta toinen kierto pillereiden jälkeen, joten kropan toiminta on vielä vähän vierasta.

Mies kuulostaa tosiaan ottaneen asioista vaivihkaa selvää tai sitten nämä asiat on sille yllättäen tuttuja, mutta eilen kun valittelin tuota vatsakipua, se kysyi että milloin niiden menkkojen pitäisi alkaa. Kun kerroin, että vielä reilu viikko, sain asiantuntevan vastauksen siitä, että se rytmihän saattaa mennä vielä kovastikin sekaisin mutta että edelliset menkathan tuli ihan säännöllisesti. Kyllä se näitä asioita näyttää pohtivan, viimeksi pari päivää sitten mietittiin että syksyllä tai talvella olis kiva lähteä johonkin reissuun ja mies totesi, että "eihän sitä tiedä mikä sun reissukunto sitten on". Heh!

Paljon onnea lucky! Vauvaliimaa! :)
Täällä ovis taisi tällä viikolla olla. Mutta vähän epäilen ettei viime viikonlopun tallettelut riittänyt mies kun tuli just sairaaksi tällä viikolla niin talletukset jäi vähälle.
puhuin aiemmin rahahuolista ja moni ehdotteli asumistukea mutta eipä taida omistusasuntoon saada mitään tukia. Tulin kuitenkin siihen tulokseen että palaan vanhoihin työtehtäviin mistä saa enemmän rahaa. Tarkoitus kun olisi tienata enemmän että saisi sitten isommat äitiyspäivärahat :wink ja lainanmaksu vapaa kävi myös mielessä mutta ehkä haluan säästää sen mahdollisuuden sinne mammalomalle :rolleyes: hyvää ja iloista viikonloppua naiset! Ainakin minä olen tosi hyvällä tuulella! :smiley-bounce005

Terkku, Mä söin jokusen vuoden pillereitä ennen toisen lapsen yritystä ja lopettamisen jälkeen taisi kaksi kiertoa olla ns normaaleita, mutta sitten alkoi heittelemään ihan kunnolla ja kahden vuoden yritysajalle mahtui kiertoja välillä 24-176 päivää tms. Lääkäri sanoi alkuvaiheessa yritystä, että keholle varsin normaali tapa reagoida pillereiden lopettamiseen on juuri se että ensin tulee ns tottumuksesta normaali kierto tai pari ja sit lähtee vasta hakemaan sitä oikeaa luonnollista kiertoa. Mulla toki toi venyi ihan mahdottomaksi ja siinä syy miksi en enää huoli hormonaalista ehkäisyä kunnes olen varma etten enää koskaan halua lisää lapsia. Mulla on siis normaalisti ihan säännöllinen kierto 28-34 päivää, paitsi tuolloin pillereitten jälkeen.

Huomenta ihanaiset!! :)
En eilen ehtinyt kun nopeesti vaan tykkäillä teiä jutuista, mut nyt on aikaa ennen töihin menoa :)

Miilia_ saitkos jo illasta bongattua oviksen? Tosin onhan se silti ihana puuhastella miehen kans ilman ovistaki ;)

Nennaa todella ihanaa kyllä tuo että miehes lupautu tarvittaessa niihin tutkimuksiin! Kaikki miehet ei suostu lähtemään (tiiän monta tapausta).
Jospa kaikki ois kuitenkin hyvin ni ei tarviis niitä hoitoja :)

Mami91 syksyyn on vielä aikaa ni ehitte jo plussata ennen sitä ;)

Silv juurikiin tuo asenne eli tänään siis kellistät miehen oli mikä oli! Tammivauvva sinne :)

Maaritmarianne mikäs tilanne siellä? Yllättikö se täti vai testailetko uusiks viikonloppuna?

Pisama toivotaan että tää inssi ois se teiän ja tammivauvveli tulis :)

Lucky87 joo ehkä et nyt enää rehki siellä salilla samalla tavalla vaan otat pikkasen iisimmin :) vielä kerran mega onnittelut plussasta ei siitä matkapahoinvoinnista ;) ja voi luoja miten ihana poitsu teillä, suloinen toinen kun mahaa halii <3 meilläkin on leikkaamaton uros koira niin se aina ilmottaa päivää ennen kun mulla on menkat alkamassa, niin jännityksellä ootan mitenkä reagoi jos joskus plussaan :D

Kukka jospa se täti sieltä saapuis (tai sit plussa r-testiin) ja kierto pienenis kun hui 78päivää!

Aphrael tosi hienoa että ens kierrossa saatte oviksen hyödynnettyä täydellisesti siis jos vaan et nyt plussaa jo ;)

Junibea pahoittelut negasta :( entä jos kiinnittymine on tapahtunut myöhemmin ja hormonit ei oo vielä noussut?

Enu jospa siellä kuitenkin flunssa ja hengästyminen johtuis vaan siitä että joku on tarttunut matkaan ;)

Muurahainen hahahha nauroin kans iha kippurassa tuolle sun nänni tarinalle :'D jospa se enteilis vaan pelkkää hyvää :)

Myy82 tosi hyvä että pääset käymään siellä useammin keskustelamassa! Muistan itsekkin nuo keskusteluajat kuinka helpottunut ja kevyt olo niiden jälkeen tuli. Itse kävin vuoden ajan tosin kävin ihan psykiatrilla mut tiiän kuinka paljon helpottaa kun saa puhua täysin puolueettomalle ihmiselle kaiken :)

Nuuhku sielläkin sama tilanne kun täällä, vissii plussa ja täti eksynyt matkalla! :O

Larissa plussaa parin viikon päästä!! :)

Napailua täällä kp27/26-28 täti ei vieläkään ilmottele tulostaan! Koirakin yllättävän rauhallinen vaikka yleensä reagoi aina päivää ennen menkkojen alkamista! Joko koiralla on kevät väsy tai sitten mulla ei vaan ole tapahtunut ovulaatiota tässä kierrossa ja täti tulee vasta joskus hamaassa tulevaisuudessa kovien kipujen kanssa. Mystistä. Negan tein keskiviikko aamuna ja koska ei ole oireita niin en usko että paksuna olisin. Voi täti mikset jo tule niin pääsis tjottailemaan tammivauvvaa :)

Luckylle onnea tuhannesti!! Hienosti ovat viivat vahvistuneet! Nyt vain soittoa sinne neuvolaan!

Kaikille tasapuolisesti tsemppiä kaikkiin kierron vaiheisiin; oviksen odotteluun, talletuksiin ja niihin piinaaviin loppukierron päiviin! Nyt kunnon plussa-aalto taas pystyyn!

Terkku aivan kadehdittavan paljon mukana tuo sun miehes, kun noin ihanasti perehtyy ittekseenki kaikkeen asioihin <3 :)

Mimmulih92 omistusasuntoon ei yleensä saa asumistukea tuloistahan se tosin riippuu ja asumistukea voi yrittää hakea ainakin yhtiövastikkeeseen mutta lainan lyhennykseen sitä ei saa. Näin ainakin muistan joskus jostain lukeneeni. Ja ainahan on sovitellun päivärahan mahdollisuus kerta töissä olet kuitenkin.

Aphrael jospa mullakin kierto vielä etsii paikkaansa ja siksi tätiä ei kuulu! Helpottava kuulla tuommoista vaikkakin todella inhottavaa jos kierto alkaa heitellä miten sattuu :/

Lumikello: hienoa että pääsette nyt uuteen yritykseen! :happy:

Maaritmarianne: mikäs siellä on tilanne, koska oot viimeksi testannu?

Mindis: kiitos kysymästä, niskakipu on kyllä jonkin verran helpottanu. Ei oo vielä ihan normaali mutta sinnepäin. Keskiviikkoiltana otin siihen lihasrelaksantin ja olin sitten sen illan kyllä ihan sumussa. :wacky: Mutta eilen aamulla oli sen verran parempi että pysty työt hoitamaan. Toivottavasti toi sunkin tilanne nyt selkiytyis, mieluummin tietty plussalla. :wink Mutta ainakin sillai ettei kierto pääsis kauheesti venymään ilman hyvää syytä.

Tervetuloa Viipsukka! Oon tosi pahoillani teiän koettelemuksista, toivotan kovasti onnea yritykseen! :)

Heartbeat, tervetuloa takaisin! Aivan ihanan nimen olitte tytölle antanu!:shy:

Junibea, jospa kuitenkin vielä viivat pääsis vahvistumaan, älä luovuta! :)

Gnome, testaamista mäkin ehdottelen noilla oireilla. :rolleyes:

Nuuhkulle pahoittelut negasta! Kunpa nyt tulis joku selvyys tilanteeseen...

Larissalle ja Miilialle paljon tärppionnea! :)

Myy: hieno juttu että sait aikaseksi mennä sinne psyk. sh:lle juttelemaan. Varmasti auttaa kun saa rauhassa käydä ajatuksia läpi vaikka onkin takuulla raskas prosessi. :Heartred

Silv: toivottavasti pupuilut onnistuu tänään!

Pisamalle tsemppiä inssiin, toivottavasti tuottaa halutun tuloksen! :happy:

Lucky: hienot viivat oot saanu, neuvolaan soittoa vaan! :happy:

Murkku: plussaonnea sinne niin paljon kun vaan pystyy!! Oireet kuulostaa lupaavilta. :wink

Mimmulih: kiva että sait päätöksen tehtyä. Kyllä se on hyvä sitä äitiyskorvauksen määrääkin miettiä etukäteen. Ja ehkä sitä paremmin jaksaa töissä kun tietää ettei se oo ihan loputon tilanne. Tsemppiä sinne siis! :)

Iltavuoro olis tänään edessä ja viikonloppuna on onneksi aamuvuoroja tiedossa. Kierron suhteen on kyllä tosi tylsä vaihe, odotellaan vaan että pysyykö kierto suht säännöllisenä.

Lissu kp 21/30?

Lissu onko teillä mahdollisuutta työterveydessä käydä tuota niskaa hierottamassa? Nuo lihasrelaksantti pillerit on kyllä melkosta tavaraa! Taju pois kun semmosen ottaa :D muistaha nyt kuitenki ettet liikaa siellä töissä rehki ettei vaan pahene tuo jumi!

Lucky, Onnea! En muista oonko jo aiemminkin onnittelut. Mut paljon tarrasukkia ja vauvaliimaa! <3
Silvilläkö oli ovisplussa? Onnea siitäkin! Kellistät miehen heti kun on mahdollista.. ;)
Oliko Myy käyny hoitajan kanssa juttelemassa, toivottavasti siitä on apua.. ite oon pari kertaa käyny juttelemassa kun alko tää epäonnistuminen ahdistaa..

On. Pikkukisu panttailee vieläkin sen vauvoja, tosin nyt sillä on jo maito noussu reilusti, niin eiköhän se ennen ensi viikkoa niitä pihalle pistä. ;)
Ovisplussaa odottelen täksi päiväksi, saa iltapäivällä nähdä jos viiva ois eilisestä vahvistunut tasavahvaksi. . ♡ eilen sain miehen kellistettyä, meinas kyl tulla itkupotkuraivarit kun mies vaan makas ihan rutussa niin ettei päässy sitä edes koskettelee. . Eikä se sit osannu muakaan oikein koskea.. kiihotuksen sijaan aiheutti mulle ärsytystä.. Oli t a a s tosi hankalaa.. enkä oo ees tässä kierrossa mitään oviksesta puhunut.. Sovittiin kierron alussa et puuhastelua ois jokatoinen ilta.. tulipahan jostain syystä siihen tulokseen että olen seksistä riippuvainen. Ja eiköhän se aiheuttanu taas lisää ärsytystä..
Eilen tuli reumalääkäriltä kirje jossa diagnoosi selvis, mulla siis fibromyalgia ja "muu nikamavälilevyn rappeuma" rtgn- lääkärin lausunnossa käy ilmi et selässä on 4 lievää/alkavaa pullistumaa, rappeumaa, annulusvaurio, oiennut ryhti kaularangassa ja joku nikama oli taaempana kun pitäis.. naistenklinikaltakin oli lausunto/diagnoosi tullu, "määrittämätön naisen hedelmättömyys" ja pohdinnassa lukee et kondomin käyttöä suositellaan.. eli varsinaista puuhastelukieltoa ei siis ole. .
Limis oli kp10 11,7mm follit vasemmalla 16 - 17 mm ja 15 mm ja oikealla 16 mm. . Limishän on tosi hyvä eiks joo?
Voi että toi diagnoosi voi tehdä kipeetä kun sen näkee paperilla. Eiks tää nyt sit tarkoita et vika on minussa.. Olen epäonnistunut naisena. .
Mut joo, ollaan kumminkin positiivisin mielin tätä kiertoa kohtaan. . Onhan mulla kolme follia josta simpat sais mieleisensä valita, ja hedelmöittää. . ♡♡
Miilia_ Kp 12/27 yk ~ 33

Larissa älä yllytä hullua:D

Mindis joo nyt on plussat ja tädit eksyny pahemman kerran! Nyt toivotaan että hcg vaan nousee hitaasti meillä ja se plussa vaan vähän temppuilee eiks niin ;)

Joko nyt? ;)

Liitteet

• 1429266146865.jpg
    1429266146865.jpg
    39 KB · Katsottu: 192
Miilia, todellakin! Ei muuta kuin peitot heilumaan! :)

Larissa, kun kyselit, niin ei tänne mitään erikoista, muuta kuin kaikkia feikkioireita keksin taas :D

Kohtua tänään vihlonut ikävästi, nännit edelleen arat ja kuumat :)

Kiitos teille kaikille ihanista sanoista, voi kumpa tää kierto olisi se the kierto...

Muurahainen kp 20/28-37 dpo 3

Aphrael, saan vasta huomen illalla.. (mies kun suostuu vaan jokatoinen ilta)
mut sehän on just oikeeseen aikaan.. ;p puuhastelua siis eilen jo.. ( puuhastelut ajoittunu/ajoittuu dpo -4, -2, 0 ja 2 jne..) eiks -2 ja 0 oo aika hyvin?
Kp 12/27, dpo -1, yk ~ 33

Peli on menetettu jouluvauvan suhteen. KP1 täällä, täti saapui 3 päivää liian aikaisin. Johtuisko kun tää oli eka kierto keskenmenon jälkeen..

Aphrael, joo olen yrittänyt varautua siihen että kierto voi heitellä melkeinpä ihan miten tahansa. Toki toivon parasta, mutta pessimisti minussa uskoo jo, että kierto menee kohta vinksalleen ja sitten odotellaan beibiä piiiiitkään. Saa nähdä, miten käy. Vielä muutama päivä sitten oli jostain syystä kovasti sellainen olo, että tärppäis, mutta kai se on sitä kuuluisaa toiveajattelua. Olis vaan niin ihanaa päästä odottamaan ja kertomaan hyviä uutisia läheisille, kun niin paljon kaikkea surua ja murhetta on viime aikoina ollut.

Takaisin