Raskaaksi 2015

Enu ja Nennaa : joo mää luulen kans että ihan hyvää aikaan alotin testaamaan ::D ja ei se aina aivot toimi etenkään vauvahuuruissa ku toheltaa... Meillä on kaikilla kolmella aika samassa vaiheessa kierto nyt
:)

Iltaa Ihanaiset!

Pakko näin välissä kommentoida teidän kirjoituksia, vaikka olen lukenut vasta sivulle 620. Haluan lukea rauhassa ajatuksella kaikkien tekstit ja laahaan vähän jäljessä....

Mami: Kiitos kun avauduit masennus- aiheesta, todella rankkoja olet kokenut :sad001 Olet ihan älyttömän vahva nainen kun olet päässyt eteenpäin ja kertomalla omista kokemuksistasi voit auttaa myös muita,jotka eivät uskalla/pysty avautumaan!

lucky87: Keinovaloa en ole kokeillut, mutta mun isosiskolla on se kirkasvalolamppu ja suosittelee sitä lämpimästi. Meillä täällä pohjosessa alkaa kohta yöttömät yöt, joten valosta ei enää ole puutetta :)

Tervetuloa uudet Nepa ja hipsutin!

Nala85
: Onnea adoptioon :HeartredMun ystävä sai 2 vuotta sitten ihanan pikkuisen pojan etelä-afrikasta,ja sitten vihdoin kun heidän odotuksensa loppui, ovat niiiiiin onnellisia!!!!

Hipsutin:mullakin taaksepäin kallistuva kohtu ja 5 lasta :)

Pitää kertoo juttu mun ekan tyttären synnytyksestä... Tapahtui Rovaniemellä, mies kätilönä. Vesien menolla alkoi kotona ja kauhea tuska 1h ajomatkan aikana sairaalaan. Mies-kätilö pisti mut kävelemään synnytyssaliin vaikka meinasin menettää tajuntani (tyttö syntyi 2h sairaalaan tulon jälkeen) Ponnistaessani ilman kipulääkitystä (kun ei ehditty antaa kuin ilokaasua) huusin niin perkuleesti ja tää mies-kätilö sanoi mulle : "ei saa huutaa, vauva pelästyy!" Voi hemmetti että meinasin läväyttää sitä turpiin, ja olisin varmaan sen tehnyt jos olisin pystynyt!!!!! :angry4 Onneksi tuo kätilö oli vain työvaihdossa toisesta kaupungista, olen kuitenkin seuraavissa synnytyksissä varmistanut ettei noin käy enää... Ei mitään mies-kätilöitä vastaan, mutta he eivät varmaan ole kokeneet synnytystä :wink

Bb, juu niinhän meillä näyttää olevan, kaikki päivän erolla :) tosi kiva kun on jotkut/joku, jonka kanssa mennään samoissa, ei oo hahah niin yksinäinen olo :D nyt sit plussataan kaikki kans samaa aikaan, eikö vaan ;)

Mukkis, mietinkin vähän missäs olet kun ei ole hetkeen siuta näkynyt :) oikein mukava kun olet taas täällä :)
Itse en ole synnyttänyt, mut voin vaan kuvitella kuinka itellä olisi saattanut "hutiosuma" tulla tollasen ammatti-ihmisen toteamuksen jälkeen! Onneksi ei ole toiste ollut samaa kätilöä :)

Wow Elyssei! Omin käsinkö tehty? Pahoittelut negasta! Toivottavasti tilanne selviää pian ja mieluiten tietenkin siihen plussaan ❤️

Toivottavasti Maaritmarianne huomenna on parempi päivä :hug013

Wildside tervetuloa! Olen pahoillani keskenmenoista! Niin toivon, että saatte tämän pikkuisen syliin asti! :smiley-angelic001

Voi Lucky, toivon niin kovasti, että nyt se plussa tulee! Lupaavalta kuulostaa! :wink

Bb:llä, Nennaalla ja enulla näyttäisi ovis olevan käsillä. Hirmuisesti tärppionnea! :happy090

Vakipaikkaa on kyllä niin vaikea saada, onnea vielä Anskunen! :hug007

Hui mikä synnärikokemus Mukkiksella! :eek:

Tervetuloa mukaan Wildside! :)

Mukkis, kiva kuulla sustakin pitkästä aikaa! Aikamoinen synnytyskokemus sulla ollut! :O

Lucky, testaa jo äläkä pidä meitä jännityksessä :D

Nuuhku, mitkä kuvaukset? Nyt en pysy mukana että mistä puhutaan :D vai tarkoitatko niitä Silvin piirroksia?

Myylle iso halaus ja paljon voimia <3

Larissa kp 12/27-31

Myy. Ei ihan olla käsin tehty, ostettiin vanha tosi huonossa kunnossa oleva valkosella maalilla maalattu jossa oli hirveet halkeemat, sitä ollaan hiottu käsin kaikki (tai noh koneella pari palasta mutta kone teki oharit) käsipelillä menty ja ite oon pyöristäny ja muokannu kaikki meijän näköseksi.. oli kyllä hommaa ku 2 kerrosta pohjamaalia, yks kerros normaalia ja yks taas pohjamaalia tai himmeetä maalia ja kaks kiiltävää.. semmonen puolisenttiä maalia pelkällä käsihionnalla.. voin sanoo että huomenna on olkapäät kyllä varmasti kipiät :/

Elyssei: kannattaa poistaa vanha maali siklillä, on väline joka tarkotettu tuohon hommaamaan. Ei oo ihan niin työlästä kun käsinhionnalla.
Terv. Puuseppä :)

Mukkis : just sitä kirkas valo lamppua tarkoitin. :)

Voi perse. Tämä heräsi 7 sunnuntai aamuna ja vielä vapaa päivä. :( näin unta että olin tehty one step testin joka oli nega mut sen perässä oli kiinni siinä testissä clearbluen testi näyttö jossa oli sinisen risti ja se tarkoitti että raskaana :) siihen heräsin sitä miettimään

Tosta Mukkiksen synnytystarinasta ja törpöstä kätilöstä tuli mieleen meidän kakkosen syntymä; klo 1 yöllä meni vedet, klo 3 lähdettiin niinikään tunnin matkan päähän sairaalaan. Siellä klo 4 vastassa on maailman yrmyin kätilö, nainen kylläkin. Teki siinä heti mennessä alatutkimuksen, kohdunsuu 2cm auki ja kaula hävinnyt. Klo 6 sain ilokaasua, vaikka yritin siitä kieltäytyä siksi, että esikon synnytyksessä aloin oksentaa hulluna sen takia. Kätilö totes, että "ei siitä kaasusta mikään paha olo tule, kivun takia sillon oksensit" (en edes synnyttänyt ekaani samassa sairaalassa, joten mitään tietoa sillä ei voinut mun kiputasoistani olla). No, yrjösin pari pussillista siinä sitten heti, kun olin maskin saanut... Klo 7 kätilö tuli seuraavan kerran, mä sanoin, että olo alkaa olla jo sietämätön ja että kaasu ei enää auta, koska supistuksilla ei juurikaan enää taukoa ole ja pelkkää ilokaasuakaan ei oikein voi hengittää. Kätilö tiuskasi, että "sä et sitten vaan hengitä sitä oikein. Se pitää alottaa jo vähän ennen kun supistus tulee, että se vaikuttaa. Eikä nyt sitäpaitsi ole lääkäreitä vapaana minkään muun kivunlievityksen laittoon, kun meillä on vuoronvaihtoraportti." Lähtiessään sanoi vielä puoli-ivallisesti, että "en nyt ala sitä kohdunsuutakaan kattoa, kun en minä sillä tiedolla mitään kotona tee. Seuraavat ehtii ihan hyvin." Toivotin kätilön mielessäni alimpaan helvettiin ja jatkoin keinutuolin kahvojen puristamista rystyset valkosina. En enää kaikkien supistusten aikana tiennyt, oliko se pelkkä supistus vai ponnistinko samalla, kun paine oli niin jäätävä. Päätin, että odotan sen aikaa, että vuoro on varmasti vaihtunut, sillä en tod synnytä sen idiootin kanssa. Kysyin mieheltä sitten yhdessä vaiheessa mitä kello on. "7.20" Huusin miehelle sen kuultuani suoraa huutoa, että "nyt paina kelloa, tää tulee NYT!!!" Aamuvuoron kätilö tuli, autto mut tuolista sänkyyn ja totesi, että "ei se mikään ihme ole, jos sulla on tarve ponnistaa, tää on ihan auki". Mut kiitos sen edellisen mulkun, joka ei voinut sitä alatutkimusta lähtiessään tehdä, ei mitään tavaroita ollut kätilöllä valmiina... "Älä vielä ponnista"...vasta 7.45 pääsin tositoimiin, vaikka olen ihan varma, että oisin sillon jo klo 7 sen yrmyn kätilön käydessä ollut valmis, mut se kun ei viitsinyt tutkia..... Jos nyt kolmannella kerralla se sattuu olemaan vastassa, kun mennään, niin varmaan mäjäytän sitä suoraan turpaan :D :D

Joka tapauksessa Elyssei kova homma!

Olipas Luckylla ihana uni ❤️ Eli cb:llä sitten seuraavaksi testaamaan :wink

Azalealla myös järkyttävä kokemus! :eek: Ei kyllä asiakastyössä pidä huonoa tuulta purkaa asiakkaaseen ja etenkin kuinka kätilö voi olla noin piittaamaton?

Myylle halit :hug013kurjaa kun tyhjennyskin meni noin :( laita vaan rohkeasti viestiä niin pääset tuonne km kokeneiden ryhmään jakamaan tuntoja :)

Lucky koska testaat ? Kuullostaa niin hyvältä ja ihan plussalta ;)

Wildside toivottavasti pieni pysyy nyt matkassa :happy119 pahoittelut kokemastasi ja tervetuloa tänne kirjoittelemaan !

Anteeksi taas lyhyt kommentointi, millään muista mitään :oops:

Me vietettiin koko eilinen ulkona, pihahommia ja grillausta :)
Täällä nyt kkm jälkeen testi haamuilee edelleen :(
Välillä raivostuttavaa tää ainainen odottelu, odotat ovista, sitten plussaa ja nyt mun tapauksessa odotat negaa että pääset taas odottamaan...
No mutta eipä auta masennella, täytyy keksiä jotain mielekästä hommaa niin unohtuu tämä odotus, jos se plussa sitten yllättäis :)

Mukavaa päivää kaikille ja plussatuulia :talk017

Oliks ne silvin? No en mä tiiä :D mä oon vaan kuullu niistä juttua :D mutta siis ne just jotka on tehty ilman että on nähnyt kenestä puhuu :D jos ymmärrät mitä tarkoitan :D

Niin kyllähän pitäis tietää mutta tulee se kipu varmaan aina vähän yllätyksenä ku ei sitä muista mitä se kipu oikeasti on. Mulla oli taas sellanen imetys neuvoja... Sain neuvoja kätilöltä joka ei koskaan ole itse imettänyt. Sit juottaavat väkisin pullosta ku eivät Viiti ensisynnyttäjää neuvoo ees että sitä lasta olis hyvä pitää rinnalla ihan koko aika vaikka jotta maito alkaa herumaan.

Takaisin