Raskaaksi 2015

Mariska86: ei kyl oo itsellä yhtään sellanen olo että pitäis testata. Eikä kyl oo olokaan että menkat alkais kp 36/36 dpo 14/14 . :) mua pelottaa kun tärppäis ja papu olis kyydissä että miten hitossa saisin lopetettua tupakan polton ku esikoisenkaan aikaan ei pahoinvointia ollu eikä tullut tunnetta että tupakka olis pahaa. Kamala huono omatunto oli ku poltin ja en koskaa kokonaista polttanut. Mut pitäis varmaan sit raskauden ajaksi pistää suljetulle osastolle ja rauhottavat naamariin...

Esikoisen kanssa oli ihana kätilö ja kätilöopiskelija, sain lämpöhaudetta ja akupunktioneulat selkään, koko ajan kyseltiin haluanko muuta ja käytiin muutenkin katsomassa. Synnytyksen jälkeen se opiskelija kävi vielä osastolla meitä kattomassa ja kävi läpi synnytystä.

Kakkosen syntymän jälkeen mä aattelin vaan, että kylläpä käy sääliks niitä, jotka oikeesti pelkää synnytystä ja joutuu tollaseen kohteluun :( Mä oon niin kovapäinen, että vaan ennemminkin sisuunnun tollasista ja mulla oli muutenkin ajatus synnyttää ilman lääkkeellisiä kivunlievityksiä, joten sillä tavalla mikään ei varsinaisesti mennyt pieleen. Veetutuskäyrä vaan nousi tappiin :D

Synnytysjutuista riittäis kyllä kerrottavaa. Monta erilaista kokemusta, mutta toisaalta sitli aika samankaltaisiaan. Viimeksi mua ärsytti ku kätilö "tuntu" tietävän paremmin missä supistukset tuntuu ja mihin anturit laitetaan.. laitto ylämahalle ne anturit.. ja sano että jaa ei sua kunnolla supistakkaan.. ei uskonut kun sanoin ettei mun supistukset tunnu ku alamahalla että laittaa sinne ne anturit.. jahkas vaan vastaan että kyllä ne tosta ylhäältä mitataan.. sama kätilö oli muutenki apämiellyttävä.. mun tilanne oli se että olin maannut osastolla vesien mentyä 6vrk. Tulehdusarvot oli nousseet ja mun keho reagoi tulehdukseen takykardisilla oireilla. Syke oli koko ajan 120-140 ja mun oli vaikea hengittää. Mua supisteli harvakseltaa ja siirrettiin saliin seurantaan.. supistukset heikkeni lisää ja aiottiin siirtää takas osastolle.. oma olo vaan oli kehno enkä halunnu osastolle.. käillö sanoi että kun vauvalle ei oo hätää niin osastolle vaan.. sain järkyttävän paniikkikhtauksen, koska musta tuntu että un hyvinvoinnista ei piitata pätkääkään.. lääkäri otti kuitenkin tulehdusarvon ja se oli parissa tunnissa noussu lisää niin päätettiinkin käynnistää. Onneksi vaihtui kätilö siinä käynnistyksen yhteydessä ja loppusynnytys menikin hyvin. Sai mut luottamaan siihen että bcb-puudutus on hyvä kun oli huonoja kokemuksia siitä.. mulla kun tuntuu supistuskivut niin alhaalla että epiduraali ei auta siihen. Häpyluun paikkeilla tuntuu järkyttävää tuskaa.. tuntuu että luut hajoais.. mulla oli siis epiduraali pohajalla ja sit laitettiin bcb. Täydellinen kombo. Ja tää toinen kätilö siirsi ne anturitkin sinne alamahalla ja kas kummaa kun koneenkin mielestä supisteli oikein kunnolla :grin

Neljännen synnytyksestä jäi kammo, koska hätäsektio oli lähellä, kolmas syntyi kiireellisellä sektiolla, 2 ekaa aika normaaleja synnytyksiä.

tänään kp 28/36 dpo 6. Ei mitään ihmeempiä oireita.. valkovuoto on runsasta ja mekkajomotteluita aina välillä. Niitä olllut dpo 4 lähtien.

:) Nennaa : toivon että te plussaatte ennen mua ku en vielä varsinaisesti pääse yrittämää ku seuraan kiertoani nyt aluksi.

Onpas jokseenkin pelottavia ja karseita synnytyksiä ollut osalla. Hankala itse samaistua kun ei oo kokemusta.. mut tulevana ensisynnyttäjänä ja paniikkihäiriöisenä voin vaan kuvitella että ei hyvä heilu jos omalle kohdalle tollanen sattuu.. varmaan synnytän vartijoiden ympäröimänä :D

On. Jännäilen ovistikun uittamista että onks toi viiva nyt vahvistunut pitäs ehkä vielä hetki pidätellä vielä ennenko testaa. En jotenki uskonut yhtään että saan mitään viivaa tohon testiin ku on aina katellu sitä yhtä viivaa :D raskaustesteissä siis aikoinaan ku on kuvitellut olevansa raskaana.

Kiva tosiaan lueskella teidän synnäritarinoita kun omaa kokemusta ei ole. Kauhulla odotan mitä se tulee sillon olemaan, mutta komppaan BB:tä että jos tollasia urpoja osuu omalle kohdalle ja ottaen huomioon mun temperamentin niin joko synnytän vartioiden ympäröimänä tai käsiraudoissa :grin

Nooo, vitsi vitsinä! :wink

454fafd02176dd3808accdea0dc068b1

On.

jjaaa.. nyt kyllä en tiiä mitä ajattelis. ylempi kuva on siis eilinen klo 17 tikutettu ovisliuska ja alla tänä aamuna sanotaan 10:15 tikutettu ovisliuska.

Nyt harmittaa että en toissapäivänä kokeillut. että oisko tuo eilinen voinut olla jo se plussa O.o hmm? No voisin vielä illempana testata uudelleen että mitä se sanoo vai mitä ootte mieltä.

BB kp 15/29

Muokattu viimeksi:
Heips, taas ollaan vähän aktiivisemmin mukana, oli vähän taukoa. Tänään ovis (testasin aamulla Onni-ovulaatiotestillä ekaksi ja sitten sen perään Clearbluella, kun eka näytti plussaviivaa. Cb vahvisti asian. ☺ Tällä hetkellä ovis on näköjään aina kp 15-16 ja kierto 30-31. Ette usko, mikä helpotus on jo se, että kierto on säännöllinen!!! Onneksi ollaan miehen kanssa oltu ahkeria tällä viikolla! Tsemppiä kaikille!

Hui mitä synnärikokemuksia! :( en oo enää varma haluunko sittenkää vauvaa :D
Onneks tässä on näköjään aikaa miettiä vielä, meinaan uskoisin ett ovis ois nyt käsillä, mut miestä ei kiinnosta taas tippaakaan :(
Jos sitä sitten sais vaikkapa kesän -16 vauvan. Jos vaikka tärppäis pikaseen ton tauon jälkeen...

Hurjia synnytyskertomuksia osalla ollut, huh huh. :woot: Kyllähän sitä toivois, että tollasella hetkellä kätilö olis ymmärtäväinen eikä jakais "parempia" mielipiteitä ja olettamuksia synnyttäjän puolesta. Mulla oli sellanen synnytys tai siis yritys, että vajaa kolkyt tuntia yritettiin ja kun en kunnolla avautunut ja kun pojan sydänäänet alko heikkenemään, niin kiireelliseen sektioon jouduin. Se oli kyllä mun pelastus henkisestikin, kun olin tosi väsyny yli vuorokauden kestäviin supistuksiin (käynnistettiin) vaikka mitään ei kuitenkaan tapahtunut. :confused: Kolmeen senttiin päästiin ja vielä oli vähän kaulaakin jäljellä.. Vaikka kaikki aina sanookin, että "kunhan en sektioon joudu", niin ite voin sanoa, että ihan hyvin voisin uudestaanki sektioon mennä. Palauduin siitä tosi hyvin. Vajaa vuorokausi sektiosta kävelin reippaasti ympäriinsä niinku mitään ei olis tapahtunukaan. Eräs kätilö sanoikin, ettei uskois mun olleen sektiossa, kun niin hyvinvoiva olin kaikinpuolin. :grin

ON: Tänä aamuna se tuli, nimittäin ovisplussa. Nyt ei kyllä ainakaan yrityksen puutteesta jää tämä kierto kiinni, kyllä myö sen verta ahkeria ollaan oltu. :p Vaikka eilen se viiva jo vähän haaleni ja luulin oviksen jo olleen, niin onneks vielä tänään tikutin. Viime kierrossakin ovis oli kp17, eli samaa rataa mennään. :happy:

enu kp17/31

Hienoo enu että siel on ovia hyödynnetty kunnolla ;) sit toivotaan plussaa toiseenki testiin!! :)

Mua vaa ekassa synnytyksessä vitutti kätilö joka toisteli koko ajan "hyvin menee, älä pelkää ei ykskää lapsi sinne oo jääny, kyllä se syntyy"
Synnytys kesti jonkun pari vuorokautta käynnistyksen kanssa. Ei paljoo naurattanu noi kätilön "tsemppaukset" :D

Azalea, tuo on kyllä niin totta, vastoinkäymiset ja veetutukset taatusti katoaa kuin tuhka tuuleen kun nyytti on sylissä❤

Taisikin täällä vain miehellä nälän takia kaikota halut, sain nimittäin vielä sittemmin kellistettyä ;) hih ehkä vielä onkin häviävän pien mahdollisuus tammivauvaan❤

Joo ja siis siinä avautumisvaiheessa saattaa mielessä käydä "ei koskaan enää!!!" -ajatus, mut esikon jälkeen jo synnytystä seuraavana päivänä miehen kanssa jutellessa lauseeseen lipsahti "sit joskus, kun se toinen..." :D Että äkkiä se unohtuu ;)

Oi oon niin kateellinen kaikille jotka alotti grillikauden jo! Nam! Mulla oli mies vapaa viikonloppu joten muutama siideri meni alas :D

Elyssei_ pahoittelut negasta :( mites sun kierto noin on venyny?

Anskunen, mäkin silleen pikasesti kaikki luen läpi kun koko viikonlopun viestit lukematta ja vastaamatta. Vielä kun on vähän kiire :) pitäs vaan vähintään kerran päivässä käydä kurkkaa :D

Nennaa, ihanaa et sait kokeiltua seinäkiipeilyä, mä niin haluisin kans! :) ystävän mies harrastaa ja on luvannukki joskus viedä mut ja miehen kokeilee, mut ei olla sovittu millon.

Wildside, tervetuloa mukaan! Pahoittelut noin monesta km :( , toivotaan et tämän seuraavan on tarkoitus tulla syliin asti<3

Azaela ja mukkiksella aika inhottavat kätilö tarinat, varsinkin kun miettii et sitten ootte suoraan synnyttäny siitä. Mitäköhän on ajatellut kun työkaveri seuraavana päivänä sanoo et nii synty muuten saman tien. On varmasti nolottanu kätilöä!

Nyt jäi vielä sivuja ja luen illalla ja vastailen. Nyt mennän miehen isän synttäreille. Myös äidilläni olisi synttärit. Pitää varmaan mennä haudalla käymään myös<3

Ps. Mulla ei oo oireita mihkään suuntaan..
-mymmelisti kp29/29

Tuskin ne kätilöt niistä hirveemmin sitte juttelee, varsinkaan noiden yrmyjen kanssa, kun niitä tuskin kiinnostaa, mitä sille vuoron lopussa puuskuttavalle valaalle on sattunut :D Täyspäiset varmaan kyseleekin, mut tuskin se on kyllä kysellyt. Mä ymmärrän, että mun rauhallisuus siinä synnytystilanteessa ei varmasti puhunu sen puolesta, että olin jo ihan ponnistusvalmiina ja ehkä sillä kätilöllä oli ennen mua ollut joku hysteerisempi synnyttäjä ja siks oli asenne hukassa...toivon ainakin niin, sillä on kyllä totaalisen väärällä alalla, jos aina kaikkiin suhtautuu noin :(

Takaisin