Tsemppiä ultraan Vestalle ja Sarinalle! Tuokaahan tänne ihania ultrakuulumisia!
Ikä asiaan sen verran, että itse olin siis 27 ku esikoinen syntyi, tänä vuonna täytän 29. Sen toisen haluaisin saada maailmaan ennen ku täytän 30, tai ihan viimeistään ennen ku täytän 31...
Sitä ei oikeastaan voi sanoa kuka on liian nuori tai liian vanha äidiksi. Ikä itsessään ei ole kuin kaksi numeroa....
Mä koen olevani nyt just sopivan ikäinen saamaan lapsia. Mun yks hyvä ystävä kokee ettei hän ainakaan ennen 30 halua lapsia..
Joku on täysin valmis ja kykenevä äidiksi jo 18- vuotiaana... Toiset taas ei. Musta on kamala katsoa kun nykyaikana on tietyntyyppisiä nuoria ihmisiä, yleensä jotain 16-25 vuotiaita jotka haluu lapsen, koko kaveriporukalla tehdään samoihin aikoihin muksuja ja hommataan hienot vaunut ja sit mennään porukalla kahville vauvojen kanssa. Eli se o lähinnä sellainen trendi, imago asia tms. Mut sit tajutaan et ei se meekään niin, että se vauva on vaan söpö ja ihana jotka kuljetetaan mukana, vaan se vaatii paljon hoitoa ja muuttaa elämän, elämäntyylin ja kaiken ihan toisenlaiseks. Ja sit ku se vauva on tehty nuoren kundin kanssa, jonka kanssa on seukattu puolisen vuotta ja se ei enää jaksakaan leikkiä kotia ja häipyy, niin siinäpä sitä ollaan...
Ja siis en todellakaan tarkoita että kaikki nuoret lasta haluavat tai vain vähän aikaa seurustelleet toimis näin tai tekis lapsia vaan ton syyn takia, se on se tietty porukka vain... Varmasti nämä MTV:n Teen mom ohjelma on nostanut tätä trendiä nuorten keskuudessa.
Mun kanssa samalla yläasteella oli yks tyttö joka nyt ei muutenkaan käyny ihan täysillä niin sai vauvan joskus ku yläaste loppu. Mä olin kai lukion ekalla ku sitä näin ja sillä oli se pieni nyytti. Tää mimmi asu vanhempiensa luona, tietty ku ei oo rahaa eikä töitä eikä mieskään tainnu enää olla kuvioissa. Ja joka viikonloppu piti päästä ryyppäämään ja bileittää, ja mummi kyllä hoitaa. Ja silti oltiin niiiiiiiiiin cool ku oli ihan oma vauva....
Toki vanhemmatkin ihmiset voi olla huonoja äitejä. On vaan jotenkin niin karvat pystyssä näiden "imagoteiniäitien" takia...
No sitten omaanapaa: heh, oliskohan tää meidän kierto. Ensimmäinen positiivinen asia oli et mies tosiaan makso ne mun ovisliuskat, toinen on se että mä tilasin niitä ekaa kertaa 30, eli useammalle kierrolle, eiks se ole aika tyypillistä et jos hankkii valmiiks jotain tollasia niin ne jää käyttämättä.

Kolmas asia on se, että aiemmin kun mun tai miehen äiti tai joku on tullut meille muutamaksi päiväksi niin ne on tullu just huonoon aikaan, oviksen aikaan tms. Niin nyt tän kierron aikana sekä mun että miehen äiti on tulossa meille muutamaks päiväks, mut ne tulee just niin että ovis ja hedelmälliset päivät jää siihen väliin, et ainakin sen puoleen olis mahdollisuus kunnolla hyödyntää se! :D Katsotaan kuin käy!
-Tyttötiikeri kp 6/28-34 tjot-k 5-