Raskaaksi 2015

Sarina, mulle just tällä viikolla sanottiin, että ennen rv 7+0 ei välttämättä saa näkyviin yhtään mitään, joten älä stressaa, jos esim. sykettä ei vielä näy.

Täällä yhtäkkiä lähtenyt tissikipu laantumaan. Säikähdin tietysti eka, että se siittä. Yritän kuitenkin olla stressaamatta :|

Paljon onnea Soffie !! Selvä plussa tuo on :)

Tsemppiä ultraan vesta ja Sarina ! :)

Pahoittelut tädeistä ja negoista :sad001

Tervetuloa uusille ja pikaista plussaa :hello

Täällä on paljon rankkoja kertomuksia, toivon että niiltä jatkossa vältytte :hug013

Paljol piti sanoa, mutta näin se unohtuu kun lukee yli kymmenen sivua :oops:

Ikä asiaan, mä olin viittä vaille 22v kun esikoinen syntyi, la oli mun syntymäpäivänä. :) ja nuorempi syntyi sitten 2v ja 2kk myöhemmin. Mä olen kans aina halunnut äidiksi. No nuoremman tytön ollessa vajaa kaks vuotias, lasten isä ilmeisesti kyllästyi perhe elämään ja yhtäkkiä ilmoitti löytäneensä uuden naisen. Tuli kun salama kirkkaalta taivaalta ja jäin kahden pienen kanssa yksin. Selvittiinhän siitä ja nyt olen uudestaan naimisissa nykyisen mieheni kanssa. Meillä lasten isä on kyllä kuvioissa joka toinen viikonloppu, mutta vähän niin sun näin. Omat menot on tärkeämpiä ja esim muutaman kerran kun olen esikon kanssa ollut sairaalassa, ei isä ole vaivautunut edes paikalle. Ei hän koskaan soita esim synttäreinä tai muutenkaan... Tytöt on alkanut sanoa uutta miestäni isäksi vaikkei näin ole kehotettukkaan. Empä viitsi kieltääkkään :) hän on kuitenkin se joka on kaikissa lasten tärkeissä asioissa mukana ja opettaa heitä ajamaan ilman apupyöriä yms isällisiä juttuja. Pitää tyttöjä ihan omanaan.
Nyt siis kuumeillaan sitä viimeistä, yhteistä nyyttiä, joka osottautuikin haastavaksi... Mutta toivottavasti meille tuo ilo suodaan.

Mariska kkm jälkeen kp 17/28-30

Soffiella plussa! Paljon onnea ja vauvaliimaa!! :joyful:

Yleensä kuulemma seksuaalisenväkivallan/rikoksen uhriks joutunut joutuu kokemaan sen useamman kerran, näin mua lohdutti sairaalan lääkäri sillon aikoinaan. No josko kolmas oli vika kerta. Ja toivon että Miiliallakin on koettelemukset ohi ja vain hyvää tulevaisuudessa edessä, vahva nainen olet! :Heartred

Mää näin kans viime yönä että tein positiivisen raskaustestin, sellasen clearbluen missä tulee se pysty ja vaaka viiva, en oo kyllä koskaan sillä testannu ees että mikshän just se testi oli unessa :grin

Pää lyö taas tyhjää.. Ei muista että mitä kaikkee piti kirjottaa :confused:

Täällä limat alko aika pian menkkojen jälkeen. Tää kierto mennään lämpöjä seuraamalla ja ahkeralla peittojen heilutuksella, ovistestejä en aio hankkia.

Kp 8/27-30 yk 10

Muokattu viimeksi:
Miilia: sulla todella rankka elämä ollut. Onneksi nyt ihana mies!

Soffie: Tuohan on ihan selvä plussa! Onnea
D

Tsemppiä ultraan Vestalle ja Sarinalle! Tuokaahan tänne ihania ultrakuulumisia!

Ikä asiaan sen verran, että itse olin siis 27 ku esikoinen syntyi, tänä vuonna täytän 29. Sen toisen haluaisin saada maailmaan ennen ku täytän 30, tai ihan viimeistään ennen ku täytän 31...
Sitä ei oikeastaan voi sanoa kuka on liian nuori tai liian vanha äidiksi. Ikä itsessään ei ole kuin kaksi numeroa....
Mä koen olevani nyt just sopivan ikäinen saamaan lapsia. Mun yks hyvä ystävä kokee ettei hän ainakaan ennen 30 halua lapsia..
Joku on täysin valmis ja kykenevä äidiksi jo 18- vuotiaana... Toiset taas ei. Musta on kamala katsoa kun nykyaikana on tietyntyyppisiä nuoria ihmisiä, yleensä jotain 16-25 vuotiaita jotka haluu lapsen, koko kaveriporukalla tehdään samoihin aikoihin muksuja ja hommataan hienot vaunut ja sit mennään porukalla kahville vauvojen kanssa. Eli se o lähinnä sellainen trendi, imago asia tms. Mut sit tajutaan et ei se meekään niin, että se vauva on vaan söpö ja ihana jotka kuljetetaan mukana, vaan se vaatii paljon hoitoa ja muuttaa elämän, elämäntyylin ja kaiken ihan toisenlaiseks. Ja sit ku se vauva on tehty nuoren kundin kanssa, jonka kanssa on seukattu puolisen vuotta ja se ei enää jaksakaan leikkiä kotia ja häipyy, niin siinäpä sitä ollaan...

Ja siis en todellakaan tarkoita että kaikki nuoret lasta haluavat tai vain vähän aikaa seurustelleet toimis näin tai tekis lapsia vaan ton syyn takia, se on se tietty porukka vain... Varmasti nämä MTV:n Teen mom ohjelma on nostanut tätä trendiä nuorten keskuudessa.

Mun kanssa samalla yläasteella oli yks tyttö joka nyt ei muutenkaan käyny ihan täysillä niin sai vauvan joskus ku yläaste loppu. Mä olin kai lukion ekalla ku sitä näin ja sillä oli se pieni nyytti. Tää mimmi asu vanhempiensa luona, tietty ku ei oo rahaa eikä töitä eikä mieskään tainnu enää olla kuvioissa. Ja joka viikonloppu piti päästä ryyppäämään ja bileittää, ja mummi kyllä hoitaa. Ja silti oltiin niiiiiiiiiin cool ku oli ihan oma vauva....
Toki vanhemmatkin ihmiset voi olla huonoja äitejä. On vaan jotenkin niin karvat pystyssä näiden "imagoteiniäitien" takia...

No sitten omaanapaa: heh, oliskohan tää meidän kierto. Ensimmäinen positiivinen asia oli et mies tosiaan makso ne mun ovisliuskat, toinen on se että mä tilasin niitä ekaa kertaa 30, eli useammalle kierrolle, eiks se ole aika tyypillistä et jos hankkii valmiiks jotain tollasia niin ne jää käyttämättä. ;) Kolmas asia on se, että aiemmin kun mun tai miehen äiti tai joku on tullut meille muutamaksi päiväksi niin ne on tullu just huonoon aikaan, oviksen aikaan tms. Niin nyt tän kierron aikana sekä mun että miehen äiti on tulossa meille muutamaks päiväks, mut ne tulee just niin että ovis ja hedelmälliset päivät jää siihen väliin, et ainakin sen puoleen olis mahdollisuus kunnolla hyödyntää se! :D Katsotaan kuin käy!
-Tyttötiikeri kp 6/28-34 tjot-k 5-

Miilia, myös sinä olet joutunut kovia kokemaan! Iso halaus! :hug013

Pahoittelut menkoista tädin kohdanneille :sad001

Tyttötiikeri, tämä on teidän kierto! :woot:

NAPAA: Täällä v-vuotoa lorahtelee, oiskohan vehnisöljyn ja greipin vaikutusta :grin Eilinen koeaikakeskustelu meni hyvin ja työt jatkuu :grin Mies kävi tuttavien luona kylässä ja heillä on noin 2-3- vuotias tyttö. Mulle sitten kotona selitti, miten se niiden tyttö oli niiiiiin suloinen! :shy: Taitaa se pieni kuume jyllätät miehenkin pääkopassa :grin

Nyt jää kommaamiset taas lyhyeksi, kun pitää karata töihin. Hitsi, kun työt haittaa foorumilla notkumista :grin

Larissa kp 11/27-31

Nennaa, voimia sullekin ja muille koulukiusatuille. :hug013 Tuota iän kysymistä kun joskus mietin, oon kyllä onnellinen etten ole kaupassa töissä. En osais varmaan yhtään arvioida, keneltä kysyä paperit. Yks entinen työkaveri oli myös tosi nuoren näköinen jotenkin, sanoi että siltä kysyttiin paperit tupakkaa ostaessa ja oli sentään 35! :grin Ite on jo siinä iässä, että pieni pettymys tuntuu aina kun ei kysytä papereita.

Lukutoukka, pahoittelut tädistä. :sad001 Hyvä kuitenkin että kierto piteni, jos on ollut kovin lyhyt.

Sarina, tsemppiä ultraan! :)

Tyttötiikeri, johan kuulostaa lupaavalta, jospa tosiaan olis teidän kierto! :)
Ja ihan totta että ei ikä katso aina valmiutta saada lapsia. Mä tiedän yhden, joka sai 40-vuotiaana esikoisen. Oli aina sanonut ettei halua lapsia, kunnes tapasi uuden miehen. Ja edelleen mietin että sen elämäntyyli ei ehkä sopinut lapsen kanssa yhteen...

Larissa, hyvä että koeaikakeskustelu meni hyvin! :)

Beisla taukokierto viikko3 (joko se aika näin nopeasti menee?)

Larissa: pitäis saada foorumi taukoja puolentunnin välein jotta pysyisi perässä.

Oliko täällä joku käynyt akupunktiossa lapsettomuudentakia tai ylipäätään? Kiinnostas tietää... Mä menisin tuon mun selän takia ku on kauttaaltaan polvesta niskaan asti lihakset aina niin jäykät vaikka venyttelen päivittäin. Mulla on alaselkä notkolla joka on varmasti yksi syypää asiaan mutta jos ees vähän helpottaisi? Ja onko kellään käytössä täällä tukivyötä?

Hyvä pointti tyttötiikeri! Itse olen 20vuotias. Vauvakuume ollut jostain 16vuotiaasta asti mutta sen verran on järkeä että eihän siinnä olisi silloin ollut mitään järkeä. :D meillä miehen kanssa omakotitalo jota maksetaan ja molemmilla työt. Yhdessä ollaan oltu vasta 2,5vuotta, mutta yhdessä kuitenkin tullaan pysymään todennäköisesti loppuun saakka kun en parempaa miestä vois enää kuvitellakkaan :) mies 25vuotias ja erittäin fiksu verrattuna kavereihinsa joita voisi verrata 16vuotiaiksi. Tukiverkosto on sen verran hyvä ettei siitäkään ole huolta etteikö pärjättäisi. Kaveri sai muksun tuossa kk takaperin ja oikeastaan se on avannu mun silmät et miksen minäkin voisi kun yhessä halutaan sitä. Oon vaan ajatellut niitä juoruja kun olen nuori että musta vaan juoruttaisiin jokapuolella. Pöh, ei muitten mielipiteitä saisi ajatella, mutta oon kuitenkin ajatellut. Sitten kuulin että kilpirauhasen vajaatoiminta voi estää hedelmällisyyttä, joten pieni paniikki syntyi siitäkin. Meillä on nyt niin että tulee jos on tullakseen vaikka kovasti jännitetään joka kierron lopussa. Saa tulla ja on toivottu jos tulee. Jos ei tule niin toivottavasti edes myöhemmin. En jaksa vielä kauhiasti stressata jos ei tule heti, koska nuoria tässä vielä ollaan. En nyt muista onko tjottailukiertoja 6 vai 7 takana.

Lukutoukalle pahoittelut tädistä!!

Mamille ja Miilialle piti jo aikaisemmin sanoa. Olette uskomattoman vahvoja naisia, toivottavasti kummankaan ei enää koskaan tarvitse kokea mitään sellaista kauhua, jota olette joutuneet elämässänne kohtaamaan! Voimia! Ja plussatuulta! :wink

Lucky mä kävin sillon kerran ennen ovista akupunktiossa 2 kertaa. Ja ovulaatio saatiin kyllä mutta ei tärpännyt siitä. Suosittelen kuitenkin kokeilemaan! :)

Ja onnea plussasta soffie!! :)

Tsemppiä ultraan kaikille. Täällä salaa toivon että maanantain neuvolassa kurkattaisiin ultralla silloin viikkoja 8+6. Mutta huonoja kokemuksia kuulin äidiltä ultrasta neuvolassa kun hänet ultrattiin niin sanoi ettei mitään näy missään. Ja saman päivänä sairaalaan ultraan jossa 2 sykkivää sydäntä. Silloin kyllä viikkoja oli 6+5.

Plussatuulia tänne nyt lisää. Jokainen teistä mahtavista naisista ansaitsee sen pysyvän plussan <3

Pepe 8+3 <3

Ultrassa käyty! Sieltä löytyi kohdunsisäinen raskaus hyvin varhaisessa vaiheessa kuulemma. Ei oikein muuta näkynyt kun se raskauspussi ja jotain varjoa. Tarjosi aikaa uudestaan 2 viikon päähän, pitäisi näkyä jo paljon enemmän. Huh! Oon kyllä tyytyväinen ees tuohon uutiseen et siellä jotain meneillään oikeassa paikassa, mut kyllä jännittää taas odotella pari viikkoa!!

Maaritmarianne tuota juuri tarkoitan, on niitä 20 - vuotiaita, joilla ei oo kunnon töitä, ei koulutusta, miehet vaihtunut aina tiuhaan, nyt on "se oikea jonka kanssa pysyn ikuisesti, tavattiin kuukausi sitten ja mentiin kihloihin", tyttö ja poika asuu vanhempiensa luona / pienessä vuokra yksiössä, joko pitävät tämän asetelman tai muuttavat yhteen! Sitten tulee plussatesti! Ja siinä sitä ollaan. Yhteinen arki on jo ehkä lävähtänyt karuna naamalle, kun kaikki pitää maksaa itse, poika ei olekaan koko aikaa vain tytön kanssa, haluaa vaan ryypätä ja rellestää kavereiden kanssa, raskaana oleva tyttöystävä ei tietenkään voi olla mukana ja murjottaa kotona ku kaverit ja poikaystävä bilettää. Ja sit ku vauva syntyy niin ei ollakaan tajuttu miten paljon sitä pitää hoitaa ja kakka vaipat vaihtaa ja rahat ei riitä ja mies häipyy ja ja ja.....

Ja sitten on sun kaltaisia joilla on järki päässä, elämä reilassa ja vakaana...

Sori ku taas meni paasaamikseksi, mut en vaan jotenkin kestää sellasia ihmisiä...

Mitäs muuten olette mieltä, en sitten jännitykseltäni tajunnut ees kysyä et oliskohan siellä pitänyt näkyä jotain enemmän jo? Veikkasi että ollaan noin kuudennella viikolla tai vähän vajaa. Sain kuitenkin ekan plussan jo yli 2 viikkoa sitten. No, eikai tässä auta muu kun mennä päivä kerrallaan :)

Takaisin