Raskaaksi 2015

Ja soffie, ei hiiva voi myöhästyttää kuukautisia. Mutta hiiva voi olla yksi raskausoire. Mulla tuli hiivatulehdus melkein heti plussaamisen jälkeen.

Timbe:kiitos! Näin mäkin vähän pähkäilin SH pohjalta :) Toivotaan, että olis raskausoire hah! :)

Pikakommaus:

Soffie, Lume muisti oikein, mulla on käytössä tuo Neo-E vehnänalkioöljy ja voin suositella. Maku on mieto (itse jopa tykkään siitä :p). Viime kierron kp 7 aloitin ja vaikka ei plussaa tullut siitä kierrosta niin luteaalivaihe piteni 5 päivää! Aiemmin oli vain 8 pv ja tossa kierrossa 13! Tähän kiertoon on siis kovat odotukset :grin Ootko muuten jo testannu???

Tervetuloa mukaan Hipsutin ja Nepa! Toivottavasti pääsette plussaamaan saman tien! :joyful:

Lucky, ihan kuin näkyisi haamua vähäsen!

Junibea, tohon ikäasiaan niin oonkohan jo vähän vanha esikoista kuumeilemaan :grin 28 v. siis nyt ja mies 29. Tosin en kyllä ainakaan alle 25-vuotiaana olisi ollut valmis äidiksi, tytön hupakko olen varmaan ikuisesti :woot: :wink

Sorry nyt en ehdi muille kommata :shifty: Mutta ootte ihania kaikki!

Larissa kp 9/27-31, tjot-k. 10

Muokattu viimeksi:
Larissa: Jes kiitos! Uskallan siis tilata sitä. Jos ei uppoa tekee niinku lapsena yskänlääkkeen kanssa. Äkkiä mehua perään :D

Nala: todella hienon päätökseen olette päätyneet! Onnea!

Larissa: arvasin että sä näät jotain... :D mut haamu se ei ole :D ikinä en noin p uhasta pro matrisin testiä tehny. Aina siinä joku viivan paikka on paljaalla silmällä näkynyt. Nyt ei mitään

Plääh, tänään kp 25/29, ja täti tuli päivällä.. :/ tuli kyllä ihan yllättäen, mulla on yleensä tosi säännöllinen kierto.. :(

Soffie: tässä sulle pari vinkkiä DIY-raskaustestiin.. löyty netistä englanninkieliset ohjeet.. :grin

DIY-raskaustestit:

1. Ota valkoista hammastahnaa pieneen astiaan, lisää muutama tippa aamuvirtsaa. Jos tahnna vaahtoaa tai muuttuu sinertäväksi, saatat olla raskaana. Jos muutoksia ei tule, parempaa onnea ensi kerralle.

2. Tee itsellesi kuuma kylpy, lisää kylpyveteen pari kuppia tuoretta sinappijauhetta, ole kylvyssä 20 minuuttia, ja käy sen jälkeen kuumassa suihkussa. Jos kuukautisesi ovat myöhässä syystä tai toisesta, ne alkavat muutaman päivän kuluessa. Jos kuukautiset eivät ole alkaneet 1-2 viikon kuluttua kylvystä, saatat olla raskaana. (Perustuu siihen että sinappijauhe kuumentaa kehoa)

3. Aamupissa purkkiin, lisää valkaisuainetta, jos seos alkaa poreilla tai kuohua, saatat olla raskaana. Arvaat varmaan tuloksen, jos mitään ei tapahdu.

4. Kerää aamuvirtsa pieneen pulloon, tee vedestä ja saippuasta vaahtoseos, lisää se virtsan sekaan, jos seos kuplii, saatat raskaana. Sanomme siksi "saatat", koska kovin moni ei ole tällä menetelmällä saanut luotettavaa tulosta, kokeilemisen arvoinen silti, eikö?

5. Voikukan lehdet reagoivat muuttuneisiin hormonitasoihin virtsassa, jos olet raskaana. Ota muutama tuore voikukan lehti ja levitä ne puhtaalle, kuivalle paperille. Pidä poissa auringonvalosta, sillä se voi häiritä tulosta. Kerää aamuvirtsaa kuppiin ja laita lehdet sekaan. Jos olet raskaana lehtien sävy muuttuu punertavaksi 10 minuutissa. Jos näin tapahtuu, voit olla varma siitä että olet raskaana.

6. Kerää aamuvirtsaa kuppiin. Lisää sekaan hapetetta (peroksidia) ja tylenolia, jos seos muuttuu sinertäväksi saatat olla raskaana.

7. Tämä voi haista kamalalalle, mutta se saattaa paljastaa mahdollisen raskautesi. Ota 1/4 kuppia tonnikalanlientä ja saman verran etikkaa. Sekoita keskenään ja jätä huoneenlämpöön yön yli. Lisää aamuvirtsaa sekaan, jos seos muuttuu sinertäväksi olet raskaana, jos sävy on oranssiin/keltaiseen taittava, et ole raskaana.

(Vapaasti käännetty, voi olla virheitä, en tiedä saako tälle foorumille laittaa linkkejä, niin en uskaltanut suoraan linkata.. jos saa niin voin linkin laittaa)

Larissan kuukuppipropaganda onnistu mun kohdalla! Harkitsin vakavissani ostamista, katoin värin ja kaikki valmiiks ( että saan hommata sen ens kierrossa), mutta kuinkas kävikään :grin

Nalalle tsempit adoptioprosessiin :) hieno juttu että päädyitte lopulta tähän ratkasuun.

Tervetuloa uudet!

Juniebea: Hahaha mahtavaa! Ihan pakko sanoa, etten kuitenkaa ihan noi DIY henkinen ole :D

Täällä alkanut illanmittaan polttelemaan alaselkää samaan aikaan alavatsan kanssa, eikös sellainen saata kuulua kuukautisiin? Mulla ei koskaan jomottele, mutta toivotaan, ettää olisi merkki siitä. Saisi kierron taas eteenpäin. Rinta kipuun täällä on auttanut hieronta, se jotenkin pehmentää näitä pinkeitä rintoja :) Ehkä saisi jopa tänä yönnä nukuttua kunnolla! :):wtf:

Voi jee, mitä DIY-raskaustestejä sitä onkaan.. :hilarious: Kaikkea sitä keksitäänkään. :laughing021

Larissa muista sitten kertoa meille, miten noi toimii.. :laughing002:wink

Haiidi pahoittelut menkoista.. :sad001

Nala tsemppiä adoptioprosessiin. Hienoa, että käännätte vaikeudet voitoksi. :happy:

Mitähän ukko tuumais jos pissiä lorauttais hammastahnan päälle tai jos tonnikalaa ja etikkaa säilyttäisin purkissa sekaisin ja aamulla sen päälle vielä lorauttais... nyt jo pitää mua hulluna ku kaapit pullollaan tehtyjä ovis testejä ja r. Testejä aina niitten jälkeen jotta voin vertailla.

Olette kyllä olleet taas turhan aktiivisia kun meni koko 2h lapsen nukutusaikaa, että sain kahlattua tän päivän tekstit läpi. Ja arvatkaapa muistanko enää kenelle piti kommentoida :sorry:

Hipsutin, Mulla on taaksepäin kallistunut kohtu ja ei sillä ole ollut mitään vaikutusta raskautumiseen eikä raskauteen (itseasiassa kohtuhan ns nousee pystyyn heti kun raskaus alkaa).

Junibea, Mä tiedän mitä tarkoitat tuolla ikäasialla :D Mäkin olen _vasta_ pian 34v, mutta välillä täällä huomaa olevansa melko vanha (No ei nyt oikeasti, mutta aina jaksaa hämmentää ihmisten syntymävuodet). Mut onhan mun esikoinenkin 5v aiemmin syntynyt kuin sinulla ;)

Nala, Kuulostaapa ihanalta tuo adoptiopäätös! Pitkälti on vielä prosessia edessä, mutta sen varmasti jaksaa kun tietää mikä on palkintona.

Häistä täällä oli ainakin puhuttu paljon. Me ollaan oltu miehen kanssa yhdessä kai 13v, joista 11v kihloissa. Naimisiin ei olla vielä päästy. Toista odottaessa se oli jo lähellä, mutta ei saatu kuitenkaan aikaiseksi. Aivan liian työlästä ;) No joo, ei olla kumpikaan todellakaan mitään juhlien keskipisteistä, miehen suku taas odottaa kunnon juhlia ja sieltä puolelta ihan lähisukua on jo se 70 henkeä vähintään.. Minun sukuni nyt ei odota yhtään mitään juhlia, mutta olisi sekin hauskaa jos juhlat järjestettäisiin ja miehen sukua olisi paikalla 70 ja minun sukua 10 ja niistäkin 5 lapsia :D En edes tiedä 70 ihmistä omasta suvustani :laughing002

Ja vaikeita taustoja oli useammalla. Ihanan rohkeasti ja avoimesti puhutte niistä. Itsellänikään ei ihan helpointa ole ollut, mutta ne vaikeudet ovat ohi ja loppuun käsiteltyjä. Vaikuttavat toki elämään edelleen monella tavalla, mutta vuosien aikana olen oppinut niiden kanssa elämään.

Tuohon Junibean DIY-listaan voisi lisätä sen Sinuhe Egyptiläisestä tutun tekniikan, jossa (ohran?) siemeniä kastellaan toisessa purkissa vedellä ja toisessa virtsalla. Jos virtsalla kastellut kasvavat nopeammin, tulos on positiivinen (suurta muinaista egyptiläistä viisautta).

Mäkin olen välillä kauhistellut, miten nuorina täällä osa aloittaa kuumeilun. En tarkoita, etteivätkö nuoret saisi hankkia lapsia, hatun nosto jokaiselle, joka kykenee niin kypsän päätöksen tekemään. Tarkoitan lähinnä sitä, että itse 26-vuotiaana ensimmäisen odottajana koen olevani vielä nuori ja mietin, voiko näin kakara hoitaa omaa kakaraa. Toisaalta, oma kaveri- ja tuttavapiiri on pääasiassa yliopistoväkeä, jolla on taipumusta lisääntyä vasta +30v ihan vaan sen takia, että suunnilleen niihin aikoihin valmistuu ensimmäisen kerran yhtään mihinkään, eli kaveripiirin ensimmäinen odottaja olen.

Ihana lukea teidän hääjuttuja täällä! Omat odottavat n. 1 1/2 kk päässä, silloin suunnilleen rv 13. Odotan suurella malttamattomuudella, mutta toisaalta tiedän, että tämä odotus ja jännitys on oma osuutensa koko puuhan ihanuudesta, ja jään kaipaamaan tätä suunnittelu ja järjestely vaihettakin häiden jälkeen.

Tänään käytiin varhaisultrassa, syke näkyi ja pikkuinen oli oikean kokoinen.

liliina 7+0

Takaisin