Raskaaksi 2015

Mami, ootpa joutunu kokemaan kovia. <3 Samoin Jasmi ja MindiS, vahvoja naisia täältä kyllä löytyy. Hienoa että ootte päässy elämässä eteenpäin.

Nennaa, mullakin on aurallinen migreeni ollu joskus niin ei oo kanssa kauheesti ehkäisyvaihtoehtoja. Minipillerit oli noin vuoden käytössä mutta niiden kanssa tuli sen verran mielialavaihteluita aloittaessa ja lopettaessa etten kans ainakaan lyhyeksi aikaa ottais uudestaan käyttöön... Mut hyvä että sait lääkäriajan varattua! :)

Junibea: paranemista sinne ja tsemppiä kouluhommiin!

Mariska: hienoa että tk:ssa hommat toimii noin hienosti. :)

Tervetuloa Hipsutin ja tsemppiä piinapäiviin!

Maaritmarianne: toivotaan kovasti että saisit huomenna tuplaviivat testiin! :)

Nepalle myöskin tervetuloa ja pikaista plussaa! :)

Lucky: pahoittelut negasta!

Beisla: oon kanssa sitä mieltä että yhdet häät riittää. :) Hommaa siinä on niin paljon ja meillä oli kyllä niin täydellinen hääpäivä että sitä kelpaa muistella vielä pitkän aikaa... :)

Täällä ollaan iltavuorossa vielä pari tuntia... Tuulee edelleen aika vauhdilla, sähkökatkoilta ollaan onneks säästytty. :)

Kirjoitin aikaisemmin tähän topikkiin raskaaksi tulemisesta. Viimeisellä kerralla olin ihan satavarma että olen raskaana. Kaikki "oireet" täsmäsivät. Sitten kun ne kuukautiset alkoivat niin pettymys oli suuri :banghead:. Lopetin kirjoittamasta tänne.
Nyt on tehtävä jotain tälle raskautumiselle! Varasin ajan yksityiselle lääkäriasemalle, minut tutkittiin..tehtiin testit..yms. kaikki kunnossa. Sitten katsottiin vielä miehen sperma. Nolla siittiöitä..nolla. Ei yhtään, toinen kives ei toimi. Ei löydy lainkaan siittiöitä koko miehestä..

Mun piti käydä itseni kanssa läpi asioita. EI, en ole koskaan raskaana, en koskaan imetä, en koskaan synnytä. Mies käsitteli asian yllättävän avoimesti ja samalla raskaasti. Harkittiin aikamme lapsettomuushoitoja..mutta tultiin lääkärin kanssa samaan tulokseen että ainoastaan luovutetuilla siittiöillä tulen raskaaksi. Taas pähkäilyä..juttelua

Nyt tehtiin elämämme ehkä raskain ja paras päätös. Miten voin tuntua näin oikealta. Hirveästi infoa, kirjoja..juttelua...pähkäilyä..oman menneisyyden tonkimista..olenko hyvä äiti? onko mieheni hyvä isä?
. Onko meistä siihen? On.
Kansainvälinen adoptio, täältä tullaan :Heartred

Adoptioneuvonta aloitettu, kotikäynti tulossa. Adoptioneuvoja puhui jo meidän kohdemaasta ja lapsesta. :love7

Nala85 mistä maasta te adoptoitte? Näin nopeastikko siellä olisi lapsi tulossa? Onnea ! :)

vitsi kun en omista paksuja hiuksia tuntuu että tukkaa lähtee taas liikaa päästä -.- pitää varmaa värjätä tummaksi nii näyttäis vähä paksummilta

Aikamoisia asioita osa joutunut käymään läpi! Mutta se mikä ei tapa niin vahvistaa. :/ ihana että täällä voi arkojakin asioita jakaa. Mieletön fiilis tässä ryhmässö <3

Nala, onnea adoptioprosessiin. Varmasti olettr paljon saaneet pähkäillä asioita, mutta onneks nykyaikana on niin monta tapaa tulla vanhemmiksi :)

On. Voisim heittää noi ovistestit helvettii :/ viiva haaleni näkymättömiin melkein eikä ne edellisetkään tasavahvoja todellakaan ollut. Ehkäpä ei ovista oo eikä tuu, eikä sit vauvaakaan :/

lucky en oo vielä uskaltanu testata, kun ei oo mitään varsinaisia oireita. Pelkään että petyn, kun ne täti on aina sieltä tullu ☺
Oottelen ainakin sunnuntaihin. Mies on taas ihan täpinöissään, silitteli ja pusutteli mahaa aamulla kun töistä tulin ja läpsystä vaihdettiin autoa. Sitä on pitäny aina välillä vähä toppuutella!
Monella on ollu rankkoja kokemuksia! Kertoo että täällä on kyllä vahvoja naisia!
Onko täällä ketään kelle Gyne ois sanonu että on taaksepäin kallistunut kohtu? Mulla on oon miettiny et voiko se vaikeuttaa raskautumista.

Pahoittelut Lycky negasta, vielähän se ehtii muuttua kahdeksi viivaksi ☺
Nala85 ihanaa kun ootte päätyny adoptioon, varmasti on saanu punnita monia asioita.
Nyt ois 3 päivän vapaat, pitää keksiä paljon tekemistä että aika menis nopeeta eikä miettis testaamista!
Ihanaa iltaa naiset!
Muoks. Kiitos beisla listan päivittämisesta!

Nala85, tosi hienoon ratkaisuun ootte päätyny! Voimia prosessiin! :) Kiinnostais kanssa tietää että mistä maasta adoptoitte ja kuinka kauan prosessi kestää?

Meritähti90, kyllä se plussa vielä teillekin tulee! En kyllä noista testeistä osaa sanoa että kuinka vahva viiva tarvitaan että ovulaatio tapahtuis..

Jasmi93. Oi voi :D ei vielä lähelläkään. Ensin on tämä pakollinen adoptioneuvonta. 6kk-1v on kesto, 6kk vähimmäis vaatimus, meille tuo 6kk oli riittävä näillä näkymin, Seuraavaksi sossu kirjoittaa meistä kotiselvityksen Valviraan. Valvira tekee päätöksen ja lähettää hakemukset meidän valitsemaan maahan. Tähän menee vielä noin 5-8kk. Kohdemaassa tekevät vielä päätöksen kelvataanko..sitten alkaa odotus kun lapselle etsitään sopivaa perhettä. Maasta riippuen 1-6 vuotta. Sossu kertoi että nopeiten tullut vuodessa siitä kun paperit lähetetty maahan.

Puhuttiin tänään siitä että meillä on oikeus puhua meidän lapsesta ja meistä perheenä. Hassua :)

Meillä on kolme maavaihtoehtoa esissä, emme ole vielä tehneet lopullista päätöstä koska tilanne elää kokoajan kohdemaissa ja uusia kontakteja voi tulla..

Nala toivon teidän elämään paljon onnea :Heartred
Olen täysin varma siitä, että jos me emme olisi omia lapsia saaneet olisimme adoptoineet.
Adoptoiminen on mun mielestä kaunis asia, adoptiolapsi ei ehkä kasva kohdussa, mutta eräänlainen odotsuaika siinäkin on, lapsi kasvaa äidin ja isän sydämessä. :Heartpink

Tänne ei mitään uutta. KP 24/36, dpo 2. Olen odotellut sitä ovulaation jälkeistä kuivaa kautta.. mutta eipä ole semmoista vielä tullut..

Mun on pakko kommentoida ikä-asioita.. joillakin näkyy nimimerkissä vuosi, jolloin on synytynyt ja sen perusteella kun laskee iän niin oon yllättänyt itseni kauhistelemassa kuinka nuoret jo haluaa lapsen.. mutta hyvin pian havahduin siihen että itsekin olen jo hyvin nuorena halunnut lapsen ja sainkin esikoisen aika nuorena.. ja sitten aloin miettiä toista ääripäätä, että oonko jo liian vanha lisääntymään :nailbiting: Sitä on jämähtänyt johonkin tiettyy ikään.. tuntuu että oisin yhä jotain 22-vuotias, mutta niin vain vuosia tulee koko ajan lisää.. ja samaan aikaan joku toinen oikeasti 22-vuotias tuntuu todella nuorelta.. Hokaako kukaan mitä mun päässä liikkuu?? höpötän ihan omiani :oops:

Vielä selvennökseski että mulla siis ei oo mitään pahaa sanottavaa heistä, jotka haluaa nuorena lapsia :grin halusin itsekin ja sainkin.. mutta pää ei pysy iän mukana.. eli jos minä oon "22-v" niin nuorimmat täällä kuumeilevat on tyliin 14 vee :grin

Nala: Kuullostaa ihanalta <3

Hei,voisikohan olla, että hiiva myöhästyttää kuukautisia ja aiheuttaa näitä oireita? Mulla tuli hiiva puskista viime viikolla, mutta oireet meni samantien pois. Ja apteekki täti suositteli olla ottamatta lääkettä, että joskus hiiva menee ohitse itsestään. Entäs jos ei mennytkään??? Hmph! Jos hiiva on se joka myöhästyttää kk niin prkl :D Voisikohan se aiheuttaa näitä menkka jomoja myös ;) never nou!

Mitäs sanotte, onko kaukaa haettua? ;)

Nala joo mä vähän mietinkin että onpas nopeeta toimintaa, mutta toivottavasti mahdollisimman pian saatte kun sen aika tulee! :)

Junibea kyllä mä ainakin ymmärrän sun mietinnät. Itse haluan jo nuorena koska haluan useamman lapsen ja haluaisin kaikki suht nuorena. Myös elämä on semmoinen että vauva voi tulla. Tasainen arki ja me tykätään enemmän koti illoista kuin baari illoista nykyään :). Jos mä olisin saanut päättää niin mähän olisin pyöräyttänyt mukulan jo 17v :D onneksi en! Ja tosiaan eipä tuo vauvan teko nii yksinkertaista aina oo nii saattaa vuosiakin vierähtää.

Soffie ei kai se hiiva ainakaa mitää oireita tee muutakun sitä kutinaa kait :D ja en tiiä onko se syy miksi menkat myöhästyy. en olis kyllä yllättynyt jos myöhästyttää ku niin moni asia sen voi tehä. Mutta niitä raskausoireita en usko tekevän ;)

junibea Te ootte pitkään olleet yhdessä ihana kuulla koska tuntuu että ihmiset nykyään vaan eroaa helposti! :p
Munkin äiti oli 19v kun sai mut ja täytti sitten 20 v kanssa samana vuonna :D

Jasmi: Kutinaa ei kyllä ole ollut paitsi silloin viime viikolla, huomenna apteekista hiivalääke oli ja rtesti kainaloon. Vaikea kanssa uskoa, että hiiva aiheuttaa tissikipua ja niiden järjetöntä turvotusta, munasarjakipua ja kuukautiskipua :D.Miksi ei voi olla sellaista DIY raskaustestiä :D !? Ärsyttää, kun en huomiseksi tajunnut ostaa. Kaipa sen voi huomenna tehdä ja pidätellä muutamia tunteja :D

Soffie no niinpä! muutenkin olis kiva jos nainen osaisi tietää sen kotikonstein ilma mitää testejä että onko raskaana. Kyllähän jotkut sen tietääkin mutta niin joku tapa ois kiva tietää :D eipä semmosta vaa taida olla. Mulla kauhee puheripuli joten mun viestit on varmaa tosi epäselviä sori :p

Hipsutin, mulla on taaksepäin kallistunu kohtu, samoin äidilläni. Ei se lapsettomuutta aiheuta, mutta meidän lapsettomuuslääkäri (kävimme siellä miehestä johtuvista syistä) sanoi että miehen kannattaa laueta takaa päin jotta siittiöt menisivät mahdollisimman hyvin perille :)

Nala: Mun on kyllä pakko nostaa teille hattua. Adoptio on todella hieno ja kaunis asia. Itse myönnän ettei minusta olisi adiptioon ikinä. Ja arvostan suuresti niitä joista siihen on <3

Takaisin