Raskaaksi 2015

Onko prismassa muitakin testejä kuin pregcheck? Mietin että minne sitä huomenna suuntasi testiä ostamaan..

Enu: tietoinen olen kyllä pamol f 1000mg ja panadol forte 1 g ovat samaa ainetta mulla ei tehoa. Saa ottaa sen 3g ja ku ne ei auta ni burana 400 lisäks sen jälkeen buranakaan ei auta ni saa soittaa jo päivystykseen kipu piikille jotta sais sen helvetillisen päänsäryn pois. Joten kauhu kokemukset jäänyt ja otan sen buranan puolikkaan jo kun tunnen että alkaa koskemaan päähän ni ei ylly. Sitten tarvittaessa toisen + niskaan lämpötyyny+ pimeä huone+ täysin hiljaisuus+ liikkumatta asento selällään :) ihan hirveää

Lucky ootko puhunu lääkäri kanssa noista päänsäryistä?
Mulla kans ollu ihan jostain yläasteikäsestä hirveesti päänsärkyä ja kun ei ibuprofeeni + paracetamoli yhdistelmäkään enää auttanut niin lääkäri kirjotti naprokseenia. Se on kans tulehduskipulääke, mutta se usein auttaa jos ibuprofeeni ei enää tehoa. Niitä ei saa ottaa samaa aikaan, mut naprokseenin kanssa voi paracetamolia ottaa. Mulla on auttanut se yhdistelmä...

Saattaa S-marketeissakin olla pc:n testejä ja Prismoisaa on myös ainakin nuota RFSU:n raskaus- ja ovistestejä myös. Jotenkin oon saanu sen käsityksen, et vaikka ovat herkkyydeltään samoja, siis pc ja rfsu, niin pc näyttää raskauden aikasemmin. Ite oon aikoinani esikoisen plussannu pc:llä, mut nyt kaapissa rfsun testi..

Toivottavasti meil ei menny ajotus ihan pieleen ku eilen tuli ovisplussa, mutta ei yritystä. Tänään yhtä vahva ovisplussa ja talleteltiin nyt iltasella. Edellisen kerran kp19 ja nyt kp22. Kai tässä nyt jonkinmoinen mahdollisuus on olemassa. Piinaviikot alkaa. :rolleyes:

Tyttötiikeri : mulla oli aikoinaan miranax mut sitä ei enää oo valmistettu enää tietääkseni. Ei oo sen jälkee tutkittu. Nyt ainaki johtu clomeista. Ja niskahartia seudusta. Mul on selkä notkolla ja tukilihakset levähtänyt esikoisen raskauden aikana. Kaikki liittyy kaikkeen eikä oikein mikää auta mihinkään. Liikunta tuo hetken helpotuksen ja tuo kuntosali mut oikeastaan se vaan vähän pahenee. Lisäks on tullu noita nivel oireita. Fysioterapeutti työpaikalla sanoki että nyt tutkituttaa selkä kunnolla ettei oo mitään vakavampaa ku ei Oo normaalia että aina on lihakset ku viukunkielet ihmisellä joka liikkuu ja kuntoilee

Tervetuloa Ninukki! Ja pikaista plussaamista! :welcome

Paaaaaaljon jännää taas tiedossa! :) Pidän peukkuja tasapuolisesti kaikille, Lucky, Jasmi, Soffie, Käkis, Elyssei ja muutkin, jos unohdin jonkun!

Aihetta on varmaan käsitelty aiemminkin, mutten löytänyt tuolta ketjusta: onko väliä, onko greippimehu tavallista vai verigreippiä?

Huomenna hcg-kontrolli, toivottavasti on riittävän alhaalla ja sitten mahdollisimman pian uuteen nousuun! :) Tässä kierrossa ei pitänyt vielä yrittää mutta eilen "lipsahti"; ovis tod.näk. oli pe mutta kun en tikuttanut niin en voi olla varma. Ei kai se näin nopeasti voisi hcg:tä nostaa, vaikka olis vahingossa tärpännytkin..? Kun ei se kumminkaan kiinnittynytkään vielä olisi...

Junibea, mun käsityksen mukaan ovis on 24-48 tuntia ekasta ovisplussasta, ja sehän tarkoittais et ootte ihan oikeaan aikaan tallettaneet! :) pidetään peukkuja! <3

Aijaa. No oon tullu tuon buranan avulla toimeen ja pääkipu taitaa niskahartia seudusta johtua

lucky auts, kuulostaapa melko kipeältä tuo sun tilanteesi niskojen ja päänsärkyjen osalta. Toivottavasti saat selvyyden mistä vaivat johtuu. Niin ja tsemppiä piinapäiviin! :happy:

Junibea työhän ootte ollu just oikeeseen aikaan vällyjen välissä, nyt vaan jännäämään kuinka käy.. :wink

Käkis prismassa on myös rfsu:n testejä, mutta paremmin toimii pregcheck. Meillä muuten Tokmannilla löytyy myös raskaustestejä. :)

Lucky, kuullostaa kyllä hurjilta nuo siun kivut :( onneksi sentään itse tiedät mikä auttaa ja miten ehkäistä kun oireita alat huomaamaan :)
Tsemppiä!❤ :)

Pakko tulla nopeesti omanapailemaan...
Mulla on rahat vähissä niin pyysin miestä tilaamaan ovistestejä mulle. Ajattelin et eihän se suostu tuhlaamaan "tollaseen turhuuteen", mut kysynpä kuitenkin. No se oli aika nihkeenä, mut kysyi kuitenkin et miks mä sellasia tarviin. No selitin sille sitten et ku ei oo säännöllinen kierto ollut et haluisin sitä seurata. No ei vieläkään oikeen innostunut. "No ei sil oo väliä, eikös tuo nyt keskimäärin oo 30 päivää (sanoim sillen minkä pituiset kierrot on ollu) et ihan tarpeeks säännöllistä". No sit selitin sille luteaalivaiheesta, et sen pitäs olla vähintään 12 päivää, normisti se on 14 päivää, ja mulla oli kahessa edellisessä vaan 8 päivää ja nyt oli 11 päivää ja ei oikein voi tulla raskaaks jos se on noin lyhyt. "Ai miksei?" No sit selitin sille et noku on ovulaatio ja sit hedelmöittyy ja sit menee aikaa ennen ku kiinnittyy ja jos sit luteaalivaihe on lyhyt niin ei ehdi kiinnittyä, et vaikka hedelmöittyiskin niin se tulis pois ku menkat alkaa liian aikasin... "No ihan tyhmää". Niinpä, olis hyvä seurata kiertoa et sit jos elokuussa alkaa yritys niin ehtis tehdä jotain luteaalivaiheen pidentämiseks jos on tarvis, kun tässä ehtis seurata sitä... ....Ja niin herra meni koneelle ja maksoi mun ovistestitilauksen. Jipii!
Tää on mulle suuri voitto koska
A) mies ei oo koskaan ennen suostunut osallistumaan edes esikoisen aikana tähän projektiin muuten ku pupuilemalla
B ) mies ei oo koskaan ennen edes ollu kiinnostunut aiheesta, tai kuunnellut ja ottanu vakavasti kun jos oon sille jotain yrittänyt selittää
C) ehkä se sittenkin oikeesti haluaa sen toisen vauvan
Jee! :)

Hui, miltä nuo teidän kipukertomukset kuulostavat! Olen luullut, että nämä mun satunnaiset päänsärkyilyt ovat rasittavia, mutta huomaan ettei pitäisi edes valittaa. Ei varmaan vauva-asioista stressaaminen ainakaan helpota särkyjä, joten tsemppiä ihan jokaiselle kipujen kanssa kamppailevalle!

Aika monta piinailijaa ja lähiaikoina testaavaa näyttäisi olevan; plussaonnea kaikille! Tässähän alkaa ihan itseäkin jännittää, kun teidän oireita lueskelee. :)

On. Tänään kp 9 ja vähän ristiriitaiset ajatukset. Toissapäiväiset talletukset tuskin auttavat yhtään mitään, joten nyt odotellaan kunnes ollaan ensi sunnuntaina taas kumpikin rauhassa kotona. Toisaalta tekisi mieli unohtaa koko yrittäminen tämän kierron ajaksi, mutta eihän se noin vain onnistu. Yritän kuitenkin asennoitua niin, että vasta ensi kierrossa sitten yritetään ihan oikeasti.

Pakko kipuihin sanoo sen verran, et töissä ollu stressaavaa ja sit vauvaprojektin pitkittyminen on stressannu hirveesti. Plus oma terveys aina mietityttää. Nyt ollu ohimo- ja silmän ympäril särkyä. Niskat ja selkä ihan jumissa, hieronta ei auta ku eka pitäis saada tulehdus + stressi pois. Koko ajan vähä semmonen "sumee" olo ja lisää vaan stressiä jos on jotain kuoleman vakavaa. Lääkärit ei oo mitää löytäny, syyttää stressiä ja lihasjumeja niska- hartiaseuduilla.

Nyt huomasin just tänää ettei oo oikee mihinkää särkeny ja ollu hyvä olla. Oon parina iltana ottanu sirdalud + burana ni vissii vähä helpottaa!
En olis ikinä uskonu et stressi voi tehä ihmisen näin (luulo)sairaaks.
Enkä kyl olis uskonu et vauvan "teko" voi näin kauaa myöskää kestää.
Pitäis vissii vähä nyt höllää ku vaa osais :D
Onneks on ihana mies joka kuuntelee mun valituksia!

En oo ehtinä kirjottemaan tänne pitkään pitkään aikaan. :sad001Taitaa olla lähemmäksi kaks viikkoa!:oops: Yövuorossa lueskelin noin 500 viestiä ja laittelin tykkäyksiä, mut en ehtiny kirjoittamaan mitään ja nyt oli taas tullu yli tuhat viestiä lisää, joita aloin lueskella pääsiäispyhinä. Nyt ón urakka ohi ja koitin kommentoida mahdollisimman monelle. :sorry: Jos oon unohtanut jonkun nimen, johtuu vaan yksinkertaisesti siitä kun viestejä oli niin paljon luettavana.

Kyfi, Timbe, Johanna, Anskunen, Sydänpylly, Carnagan, Skippi, Suviii: Onnea plussista.:smiley-bounce016 Paljon vauvaliimaa ja tarrasukkia pienille matkaan mukaan.:)

Beisla, Neelia, Nennaa, Larissa, Muurahainen, Ilpuri, Soma, Mami91, Tyttötiikeri, Lauruskaah, Miilia_: Pahoittelut menkoista.:sad001

:welcomeuudet: Terkku, Lumihiutale, Nailedit, Käkis, Pepita ja Ninukki!

Mymmelisti: Siul on ihanat kisut!:)

Larissa: Kiva kuulla, et laina järjestyi ja saatte muutakin remonttia tehtyä kodissa.:)

Nuuhku: Siulla on ihanan tsemppaava neuvolatäti.:)

Muurahainen: Siulla on selvästi yrittäny jotain tapahtua. Eikun uutta matoa koukkuun!:)

Myy: Olen todella pahoillani.:sad001 Osanotto suureen suruun. :hug013Voimia teidän perheelle.:Heartred

Tähtityär: Pahoittelut ja voimia teille suureen suruunne.:hug013:Heartred

Beisla: Teillä on hieno suunnitelma jatkosta.:)

Silkkikorva: Onnea Ovisplussasta!:grin

Täällä ovislimat näyttäytyi viime tortai-iltana26.4 kp11 eka kerran, mut silloin ei tullu heiluteltua peittoa ku mies ehti nukahtaa jo ku olin aikasin menossa aamulla töihin. Huomasin vaan itestä, et himot iski päälle ja ois kyl tehny mieli, mut minkäs teet. En raaskinu herättää miestä.

27.4 Perjantai-aamusta lähtien limat lisäänty vaan entisestään ja illalla lorahteli ph-suojaan runsaasti limaa. Lauantaina sama meno jatkui. Olin silloin iltavuorossa ja kotiin tultua käytiin miehen kaa saunassa ja päätinpä varmuudeksi tehä cb-ovistestin ja sieltähän se hymynaama rävähti.:)

Sen jälkeen alko koskemaan oik.puolelle alavatsaan tosi kovasti ja kipu siirtyi vähitellen alavatsalle. Kipu kesti noin 20 min. Tuntu, et piti mennä kaksinkerroin ku koski niin kovaan. Eli näinköhän ovis oli juuri silloin? Ku miusta tuntuu, et jos oisin tehny testin perjantaina, ois siihen saattanu varmaan tullu jo silloin se hymynaama.
Limoja oli vielä sunnuntainakin ja oik. puolelle vatsaan koski slloinkin ajoittain, mutta kipu ei ollut sellaista mitä edellisenä iltana. Sunnuntaina kokeilin kohdunnipukkaa ja se oli korkealla ja kova, joten eikös se ovis ollu menny siinä tapauksessa ohi?

Peittoa heilutettiin ma-ke 23-25.4, taukopvä oli 26.4. Sen jälkeen heiluteltiin peittoa viel 27-29.4. Toivottavasti nyt ois mahiksia siihen plussaan, vaik yks päivä jäikin välistä.:) Onneksi ovis tuli aikaisemmin ku laskeskelin, et jos ois tullu kp 15-16 32 pvän kierron mukaan, ni ovis ois jääny hyödyntämättä miun yövuorojen takia. Jos joku päivittää listaa niin miun testipäiväksi vois laittaa 16.4. Tarkennetaan sit lähempänä, jos oireet "nostaa päätä".

Taikatuuli74 kp23/28-33

Meritähti: juu stressi tekee kyl kropan jäykäks ja luulosairaaks ku on jo ennestään ongelmia kropan toiminnan kans. Tulee päänsärky ni oot entistä jäykempi. Syksyllä ku kävin päivystyksessä unettomuuden takia ni lääkäri (mies ) tuli hieroo mun hartioita ja sano että oot niin jännittyneen näköinen ja sano et hartiat korvissa oon... tuumasin vaan etten saa niitä alas itse enkä kyl saanut. Hieronta tuo hetken avun. Pitäis päivittäin jonku hieroa ja ukko ei hiero. :D

Ja negahan sieltä taas tuli. :( eiköhän se pitäis jo uskoa ettei mitään näy.

Lukutoukka kp 26/20-24

Takaisin