Raskaaksi 2015

Lucky ja mymmelisti täällä kans turvotus ollu pari päivää.. Vatsaki äärimmäisen kipeä. Kohta palaa käpy.

Lukutoukka sulta odotetaan siis pian plussaa ;) Just ihana perinne!

Oisko jollakin antaa neuvoa miten kertoa raskaudesta (ihan tulevaisuutta ajatellen) ystävälle joka käy hoidoissa ja lähestulkoon masentunut lapsettomuudesta? Nähdään kuitenkin töissä melkein joka päivä, enkä salaillakkaan halua.

Kp 20!?

Maaritmarianne mä ainakin kertoisin ihan suoraan. Tai siis, sitä ei voi kuitenkaan etukäteen tietää miten toinen suhtautuisi asiaan. Ja kun sun onni ei ole mitenkään häneltä pois tai huononna hänen mahdollisuuksiaan...
Mä jännitin hirveesti kertoa mun veljelle kun aloin odottaa esikoista, koska hänen ja hänen vaimonsa ensimmäinen raskaus oli muutamaa kuukautta aiemmin todettu tuulimunaraskaudeksi. Mutta kerroin kuitenkin ihan suoraan ja he olivat siitä asti ihanasti mukana ja tukena koko raskauden ja tietysti edelleen ovat vahvasti meidän tytön elämässä. Heidän toinenkin raskautensa meni kesken, mutta nyt näyttäisi siltä että elokuussa meidän tyttö saa serkun! :)
Mutta siis itse kannustaisin olemaan rehellinen ja avoin, usein salailu loukkaa helposti enemmän.

Maaritmarianne, yhdyn paljon tyttötiikerin kommenttiin, rehellisyys on aika iso valtti ja uskon että varmasti sulattaa uutisen. Voi olla että alkuun voi olla pieni järkytys kun itsellään halu lapseen niin suuri, mutta uskoisin kyllä että ajallaan kaikki järjestyy :)

On. Tissit on turvonnu kaksinkertasiksi, ihan sairaan kipeet, tuntuu kuin kiviä kantais.. noh aamusta taas testiä tännepäin jälleen :)

Kirjottelenpa nyt tänne näitä mun huikeita "oireita" ihan vaan sillä, että voin sitten tulevien kiertojen lopulla katsoa että kovat oli oireet aiemminkin.. ..Ja koska nyt on menossa yövuoron "kitutunti" niin pitää keksi tekemistä.
Alkuun selvennykseksi vielä että mä en siis voi olla raskaana. Seksiä oli kerran, kp 15, ovis oli todennäköisesti kp 20, eli sais kyllä aika sinnikäs simppanen olla jos olis mut hedelmöittänyt. :D
Mutta ne oireet
-huono olo, välillä tulee, etenkin aamusta ollut, helpottaa vähän kun syö jotain
-repäisykivut, oikealla alavatsalla
-menkkajomotuksia, tosin vähän erilaisia ku normisti ennen menkkoja
-rinnat kipeet, semmosta viiltelevää kipua, esim yöpaita tuntu ikävältä ja välillä kihelmöi samalla lailla ku imettäessä kun tunsi että alkaa maito nousta tai oli pidempi imetysväli ollut
-kuivat nenän limakalvot, voi toki johtua myös työpaikan ilmasta, mut ei oo aiemmin ollu tätä ongelmaa...
-nälkä!!
-vatsan turvotus

Siinäpä ne. Kaikki voi liittyä ihan normaalistikin loppukiertoon tai niihin on joku muu selittävä tekijä.
Mutta iloitsen siitä että kahden 8 päivän luteaalivaihe -kierron jälkeen, luteaalivaihe tässä kierrossa on ainakin 10 päivää! Jeii! :)
-Tyttötiikeri kp 31/28-34, dpo 11, tjot-k 4-

Miilia, voi olla. Mulla oli sitä esikon alkuraskaudessa ja toisessa kesken menneessä. Hävis joidenkin viikkojen kuluttua itsellään ;)

Nennaa: mulla on hyvin usein just samanlainen olo. Pakko vaan sit sanoa kaverille että voinko tulla sinne mököttää ku on nii paska fiilis. Ja vähän aikaa mökötän mut sit jo naurattaa. Mut kotiin ku meen takas ni alkaa se veetutus tulla takas. Ja mikään ei yksin aiheuta sitä :D

Onnea Sydänpylly!

On. Mulla taas ei oo rinnat kipeet niinku yleensä on. Oviksen jälkeen oli toine tosi turpeessa ja arka. Mut sit seki hävisi. Yleensä ovat kipeinä menkkoihin asti

Oisko? ;) kp 32/32 dpo 13, yk ~32 ainut vaan et kauheet menkkajomot alko testin tekemisen jälkeen..

Liitteet

• 1428125608969.jpg
    1428125608969.jpg
    38.8 KB · Katsottu: 207
Pikakommentointi: eilen illalla nousi yllättäen kuume. Nyt 38 astetta, paleltaa ja päässä jyskyttää. Nyt en jaksa edes koneelle. :sad001

Sydänpyllyllä jo vahva plussa, onnea! :)
Miilia_ musta tuo näyttää jo niin selkeeltä! ;) Onnea!
Lauruskaan testiä minäki odottelen! :D
Beislalle pikaista paranemista!

On. Viiva vahvistunut eilisestä :hello2 vaikka haamu vielä onkin, jei! Toivotaan että jatkaa vahvistumistaan! Maanantaina teen digin :rolleyes:

Vertailin sitä äsken viime kierrossa olleeseen "haamuun", niin tää on PALJON selkeämpi.. väriäkin oletan näkeväni..

Muoks. En kuitenkaan varmaan usko et siel mitään on, ennen leffaviivoja.. ;)

Muokattu viimeksi:
Beisla: pikaista paranemista

Miilia: usko vaan!

Suvii-i: edelleen viivan vahvistumista!

Just ku oli puhetta huonoista päivistä ja vetutuksesta ni johan aloin kiihtyy 0-100:n ihan pienestäkin asiasta. Tuo 4 vuotias kyllä osaa välillä hermot pistää tiukille. Oikeastaan koko aika jotai. Ja mitä enemmän itse hermostun ni sitä enemmän tuo ärsyttää lisää ihan tahallaan. Pitäis vaan osata olla tyyni, mutta kun ei pysty

Miilia, kyllä mä näkisin toisen viivan! :) Vahvistumisia!

Maaritmarianne, kerrot ihan suoraan. Voit kertoa vielä peloistasi ettet tiennyt miten kertoa koska et halua loukata. Paras ratkasu on kuitenkin olla rehellinen.

Beislalle pikaista paranemista :Heartred

Mymmelisti, täällä on ollut hiljaista kun kaikki on ollut pääsiäismunajahdissa :wink

On. Noi mun kissat on kyllä niin ihania! Aina jompi kumpi tulee tohon viereen, ikään kuin vahtimaan :) toinen tuli illalla köllöttelemään kyljen viereen niin että venytti tassut masun päälle. Hyvä etten pillittämään alkanut :grin

Nyt plussatuulia kaikille ja paljon positiivisia ajatuksia! :Heartred :Heartred

Miilia ihanku siinä olis väriä!!! :nailbiting: vahvistumista ja varovaiset onnittelut :)

Muokattu viimeksi:
Sydänpylly kyllä on jo komea viiva onnea vielä! :)

Beisla piaista paranemista sinne kurjaa olla kipeänä :/

Miilialla minäkin nään hienon viivasen! Vahvistumista sille! :)

Lauruskan testiä odotellessa ;)

On. Mulla ei oo ny enää hajuakaan koska se ovis on tai on ollu.. Pöh..edelleen testit näyttää vahvaa viivaa mut ei kuitenkaan plussaa.. Pitäisköhän lopettaa koko testaaminen..

Nyytti, Hyvä, että saitte rauhan :) Mulla tuskat helpotti lasta nukuttaessa ja siten tallettelutkin onnistui. Jee!

Junibea, Paha kyllä sanoa noitten ovistestien suhteen. Tuntemusten puolesta ovis olisi saattanut olla eilen tai sitten tekee vasta tuloaan ja silloin ainakin noi viivat voi kai olla välilla haaleampiakin ja toki se virtsan ”vahvuus” vaikuttaa jonkin verran myös tulokseen.

Miilia, Voi kai nokkosihottuma olla oire raskaudestakin, mutta tdennäköisemmin varmasti jotain muuta. Testissä kyllä näkyisi haalea viiva..

Beisla, Pikaista paranemista!

lucky, Lapset osaa kyllä ärsyttää joskus.. Meillä tuo 3v4kk kiristelee hermoja tosi usein myös. Toki siihen ärsytyskynnykseen vaikuttaa myös oma väsymystila.

Anskunen, Ihania kisuja siellä! Moni on sanonut, että eläimet pyrkii vatsan lähelle kun on raskaana. Yksi kaveri tosin kertoi, että kissa myös lopetti lähellä olemisen siihen kun vauva kerran potkaisi sopivasti ;)

nuuhku, Ehkä se ovis on vasta tulossa.. Mullahan oli tosi pitkään niitä vahvoja viivoja.

On. Oviskivut helpottivat myöhään illalla, joten tallettelut saatiin tehtyä.

Aphraeli dpo 1

Meijän koira tuli aina makaa mun sylii niin että pää oli mun mahan päällä (saksanpaimenkoira) sillon kun olin raskaana. Mä ajattelin että johtuu sen omista juoksuista ja voihan johtuakkin. Mutta aina kun olin sohvalla niin sen oli pakko päästä syliin :)

Takaisin