Raskaaksi 2015

Täällä on ihan hirmuinen kirjoitus vauhti :). Käyn täällä välillä kurkkimassa kun yritän välttää turhaa stressiä tästä yrityksestä. Tänään käytiin taas naistenklinikalla nyt ensimmäinen pistoshoito menossa gonal f llä ja ke irrotuspiikki. Hommat hoidetaan kotona kun inssit olleet vaikeita. Tänään keskusteltiin lääkärin kanssa ja jos tästä ei tulosta synny niin päästään ivf jonoon. Jono on puolivuotta mutta käynnistä jäi positiivinen kuva ja ehkä tän vuoden puolella jo jotain tapahtuu :).

Kp 13/28 ja o-testi huutaa valkoisena.

Liitteet

• image.jpg
    image.jpg
    741.8 KB · Katsottu: 163
On ollu puhetta epämääräsistä vuodoista... Itse vuosin keskenmenon (kkm) tyhjennyksestä kaks kuukautta. Jälkimmäinen kuu vuoto oli tosi niukkaa mutta selkeesti rusehtavaa, vanhaa verta. Mulla johtu siitä että vaikka menkat (kai?) tuli jossain ton kahen kuun aikana, kohtu ei tyhjentyny kunnolla.. Siks tuhrutti pitkään, ennenku yksityiseltä määräs e-pillerit yheks kuuks. Niiden jälkeen tuli kunnon vuoto ja loppu tuhrut.

Mulla on ennenkin tuhrutellu pitkiä aikoja menkkojen välissä, ja sille ongelmalle on ihan nimikin (oliko anovulotaarinen vuoto tai vastaava...?) että tollanen epämääränen tuhru voi johtua siitäkin, jos ei muuta syytä löydy eikä oo raskaana :)

Ohhooo onpas silvillä kärsivällisyyttä.. Tavallaan oon sitä mieltä et odota yli 40 päivän, mut sit taas olis hyvä jos sais tietää onko raskaana vai ei ja saisit heti soitettuu neuvola aikaa ja pääsisit ajoissa sinne. Tai en tiiä auttaako se mitään, mut kun sulla ollu jo muutama km.

Jep näin mäkin vähän ajattelin että ei ihan vielä plussa oo.. :) täytyiskö pissiä illastakin vielä yks tikku ja eikös niin että kun noihin testiin saa tasavahvat viivat niin sitä seuraavana päivänä on ovis?

Lauruskan testissä näkyy haamulainen siinä mikä on testiajanulkopuolella otettu. Toivotaan että se vahvistuu! :)

Täällä on taas niin paljon tekstiä...

Pahoittelut kaikille tädin kohdanneille. Murkku jäi erityisesti mieleen, toivottavasti tää kuitenkin tietäis hyvää kun jotain siellä ainakin tapahtui. :happy:

Paljon onnea plussanneille ja tarraliimaa masuasukeille!

Halaus Myylle! :Heartred Jaksamista tilanteeseen, toivottavasti selkenee pian.

Larissa, noi remontit on aina stressaavia. Toivottavasti rahoitus järjestyy hyvin. Ehkä se plussa tulee just nyt kun on muut asiat mielessä. :rolleyes:

Lukutoukka, mä en ainakaan mitään tollasta jättäis yrityksen takia pois. Raskaiden tavaroiden kantaminen raskauden aikana on sitten varmaankin paljon myös omasta olosta kiinni. Toisille esim. tulee supistuksia herkemmin kun toisille.. Tietty loppuraskaudessa ei kauheesti enää tee varmaan mieli kannella. :p

Mullakin on foolihappo ollu käytössä jonkun aikaa, suositellaan et ois käytössä jo 3kk ennen yrityksen aloitusta. Auttaa solujen rakentumisessa.

Tervetuloa vielä kaikille uusille, toivottavasti plussa tulee nopeaan.

On. Viikonloppuna alkoi vihdoin ekat menkat pillereiden jälkeen, jei! :grin Vaikkakin eka päivä oli aika tuskaa, töissä sai tulehduskipulääkkeitä vetää.. Mutta pääasia että kierto pääsi käyntiin. Toivo alkaa elää että vois tässä tän vuoden puolella raskautuakin!!

Kp 3/30?

Larissa, Voihan vuotava katto! Tosi kurjia tuollaiset ja tosiaan mies ainakin varmasti stressaa tulevasta remontista ja sen rahoituksesta..

Soffie, Toivottavasti nyt olisi tärpännyt ja tuntemukset ym olisi todellakin kiinnittymisestä. Mä tuosta nuoremmasta ilmeisesti tunsin jollain tavalla kiinnittymisen kun olin kirjannut muistiinpanoihini eräältä päivältä (kirjasin kun oli niin kummallinen tunne) sellaisen lyhyen kipukrampin ja samassa yhteydessä oli huono olokin. Jälkikäteen kyseisiä tekstejä lukiessani huomasin, että tuo oli ovulaation (testiplussa) ja oletetun menkkojen alkupäivän puolivälissä aika hyvinkin.

Lauruskaah, Mäkään en tuossa testiajan kuvassa näe viivan viivaa, mutta jälkimmäisessä kuvassa on kyllä selvästi haamu.

Nailedit, Sun mies on selvästi hieman hitaasti lämpenevää sorttia, mutta sitten kun lämpenee niin laittaa vauhtia oikein kunnolla asioihin J Tervetuloa!

Minulle sanoi jo kierukan poistanut lääkäri, että nykyään suositellaan foolihappoa viimeistään yrityksen aloituksesta asti. Itse olen ottanut jotain raskaana oleville tarkoitettua monivitamiinia siitä lähtien kun teimme päätöksen, että kierukka tullaan poistamaan. Esikoisen raskausaikana (1999-2000) ei kukaan puhunut mitään foolihaposta eli silloin en syönyt ollenkaan, toista taas yritettiin pitkään ja siinä yritysaikana joku vinkkasi, että foolihappo voisi olla hyväksi eli jossain vaiheessa aloin sitten syömään. Hermostoputken sulkeutumiseenhan tuo kai eniten vaikuttaa eli siinä mielessä ehkäisee varmasti jonkin verran keskenmenoja.

Useammalla oli lapsia sairaana. Paranemisia! Se on kyllä kumma kuinka äidin pitää aina vaan jaksaa valvoa ja hoitaa, myös silloin jos itsekin sairastaa. Meillä mä olen myös aina se joka on poissa töistä (palkallisena tai palkatta, lapsesta riippuen) jos lasten vuoksi täytyy. Onneksi esimies ymmärtää meidän perhetilannetta (mies on yrittäjä eikä ole ketään muuta joka hänen työnsä voisi tehdä ja nuo molemmat lapset sen verran erityisiä, että joku tuntematon hoitaja ei tulisi kyseeseen äkillisessä sairastumisessa) jossain määrin.

On. Ovistestissä viivat edelleen samanlaiset kuin on olleet monta päivää :o Ei vahvoja, mutta ei mitään haamujakaan. Tänään tosin vasta sellaisia tuntemuksiakin, että ovulaatio voisi olla lähellä. Tosin nuo tuntemukset voi johtua myös väsymyksestä yms. Neiti herätti aamulla puoli neljän aikaan ja sain hänet nukahtamaan uudelleen vasta viiden jälkeen. No en mä nyt enää itse voinut mennä nukkumaan kun herätys olisi kuitenkin ollut puoli kuudelta. Ja yllätys yllätys.. Kun neitiä piti herättää kuudelta (annoin siis nukkua normaalia pidempään) niin sain tehdä kauhean työn ja sittenkin sain kantaa kiljuvan ja sätkivän lapsen alakertaan. Onneksi matka päiväkodille meni jo vähän paremmassa yhteisymmärryksessä.

Lissu itsekkin muistelen että foolihapon vaikutukset alkaa vasta parin kuukauden päästä näkyä, ja alkuraskauden keskenmenonriskiä pitäis myös pienentää. :)
Ja nyt vaan sit kunnon yritystä päälle ja ovista bongailemaan ;)

On. Tänään nauratti kaupassa ku ostin kassillisen verigreippejä, verigreippimehua ja vadelmanlehtiteetä :D jospa sitä tässä kierrossa nuo ja kaikenlaiset vitamiinit auttais ;)

Mymmelisti: nii. Kai sitä kärsivällisyydeksikin voi kutsua :D ehkä kuitenkin enemmänkin pelko siitä että sais ne viivat testiin mut se kaikki vietäis taas melkein heti pois..

Äsken vasta sanoin miehelle et tarvis varmaan testiäkin käydä ostamassa kun alkaa olee jo jonkuverran menkat myöhässä, ei sanonu mitään. Huomasin vaan sit hetken päästä kun katsoin miestä ni hymy oli varmaan korvissa asti <3 ja heti kun päästiin kotiin ja aloin tehdä ruokaa niin tuli samointein tarjoon apua :) ei siis normaalia tuolle kun se ei juurikaan tee ruokaa (ei kuulemma osaa) :D

Oi mitä ihania huskypentuja pääsinkään äsken sylittelemään <3 miksei meillä voi olla sitä oktaloa :( olisin niiiiin voinu ostaa sen yhden pöljän sieltä tänne kotiin tuijottelemaan <3

http://www.garnstudio.com/lang/fi/visoppskrift.php?d_nr=b20&d_id=23&lang=fi#

Tuolta löytyy haalareiden ohje. Mä olen ihan oikeasti niin peukalo keskellä kämmentä käsityöjuttujen kanssa, että jos mä saan jotain aikaan, kuka tahansa pystyy tekemään saman. Pari termiä jouduin googlettamaan, mutta onneksi rautalankaohjeita löytyy helposti.

Dropsilta löytyi myös aivan ihan kastemekon neulontaohje. Saa nähdä, saanko tässä kesän ja syksyn aikana niin valtaisan työn tehtyä.

Aphrael aivan ihana tuokin! :) ja vauvvakuume vaan kasvaa ku tommosia pikku piiperryksiä kahtelee! :)

Takaisin