Raskaaksi 2015

Soma, anteeksi! Niinhän sulla selkeästi lukee allekirjoituksessakin! Mehiläisenkakan vaikutuksista oon koonnu nopean koonnin tonne yhteen keskusteluun: http://forum.vau.fi/threads/kuningatarhyytelö-royal-jelly-gelee-royale.1581620/ Monelle se on toiminut hyvin (tässäkin ketjussa niitä menestystarinoita riittää!). Allekirjoittaneella veti vaan kierron enemmän solmuun :shifty:

Tosta vehnisöljystä on siis ihan tutkimuksia tehty naisilla, joilla on ollu keskenmenoja ja positiivisia tuloksia on saatu raskauden onnistumisen kannalta. Tässä linkki kanadalaistutkimukseen siitä (muitakin on neämmä netin ihmeellisessä maailmassa). http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1561438/?page=1

Tässä lyhyesti ton tutkimuksen tuloksia, suomensin tämmöisen tiivistelmän: :grin

Kokeessa on ollut mukana 65 naista, jotka oli jaettu neljään eri ryhmään:

1. Raskaana olevat naiset, jotka olivat kokeneet 2 tai useampia spontaaneja keskenmenoja ennen öljyn aloittamista.
2. Raskaana olevat naiset, jotka olivat kokeneet yhden spontaanin keskenmenon ennen öljyn aloittamista.
3. Raskaana olevat naiset, joilla oli ollut merkkejä uhkaavasta keskenmenosta ennen öljyn aloittamista.
4. Lapsettomat, ei-raskaana olevat naiset.

Kellään naisista ei ollut löytynyt gynekologista syytä keskenmenoille tai lapsettomuudelle. Osalla oli kylläkin kilpirauhasen kanssa ongelmia. Kaikkein parhaat tulokset saatiin kolmessa ensimmäisessä ryhmässä, lapsettomia naisia (eli viimeistä ryhmää) öljy ei näyttänyt auttavan. :sad001

Ton tutkimuksen taulukot antaa parhaan kuvan tuloksista :) Jos tota viimeistä ryhmää ei oteta lukuun niin näistä naisista 40/52 synnytti öljyn aloittamisen jälkeen terveen lapsen! :woot:

Mua rohkaisee myös se, että viimeisellä sivulla mainitaan E-vitamiinin muistuttavan koostumukseltaan progesteronia, jonka puutteesta loppukierron tiputtelu saattaa johtua.

Nou hätä Larissa, en loukkaantunut joten ei tarvitse anteeksi pyydellä :)

Pakko varmaan siis aloittaa tuo öljy! Ellei pääsiäisenä saada plussaa. Saakos tuota öljyä nauttia raskaana ollessa? Oliko kapseleina vehnistä? Oon aika herkkis yökkäilee :D

Tyttötiikeri, tiedän ton tunteen.. multa mies kysy minkä takia sitä pitäis kokoajan olla harrastamassa.. ja on moneen otteeseen todennut ei niin nätisti, että mulla ei muuta nähtävästi mielessä pyöri, kuin puuhastelu. . Ja kun siltä sit kysyy et eikö rakasta mua, niin vastaa et onhan se mun kanssa naimisissa..

Olen nyt pari päivää seuraillut teidän muiden juttuja kun jotenkin inhottava tuolla puhelimella näpyttää. Nyt sain läppärin auki, luksusta :woot: Niin paljon tullut kuitenkin teksitä että en muista mitä kommenttia piti laittaa ja kenelle :mad:

Mutta nyt ensiksikin Mariskalle voimia, olen todella pahoillani :Heartred

Aphrael
meillä ensimmäinen (yhteinen) lapsi ollut todella helppo. Jos nyt tärppäisi tulisi ikäeroa n. 1v 7kk. Onko se liian vähän? Jaksanko kahta vaippahousua? Mitä jos seuraavalla olisi koliikki tai jotain muita ongelmia/vaivoja? Hetkittäin mielessä pyörii kysymyksiä ja epäilyjä mutta suurimman osan ajasta kuitenin ihan positiivisessa mielessä :love7

Jasmi93
todellakin nuo ovistestit voi haamuilla milloin vain. Tein kerran tieteen nimissä testin kp 1 ja samallainen haamu sieltä tuli kuin aiemminkin kierrossa. Minulla toki pco voi vaikuttaa... Sitten kun se oikea plussa tuli (digillä varmistettu) kyllä sen huomasi :happy119

Johannalle
ja Sarina1lle ainakin onnittelut! Oliko muitakin?

Sydänpylly
toivotaan että lämmön nousu johtuu tiedät kyllä mistä :wink

Radamsa
ko laittoi noista vippaskonsteista? Voi kyllä! Niitä on tullut kokeiltua kaikenmoista! Toivottavasti pääsen pian kertomaan onnellista tarinaa tuloksista :wink

Täällä täti eksynyt matkalla mutta en silti usko etteikö perille löytäisi. Alkuillasta pisti alavatsaa aina uloshengittäessä. Olin varma että kohta, kohta, mutta ei vielä toistaiseksi. Kenties yön aikana sitten :happy: Tänään tein testin ja se oli kyllä niin puhdas nega kun olla ja osaa! Esikoisestakin kyllä oli ensimmäinen nega, vajaan viikon kuluttua plussa. Haamua en missään välissä testannut. Jos joskus toisen pienen maailmaan asti saan, on meidän lapsiluku täynnä. Sitten voi heittää hyvästit tämän aiheen kanssa stressaamiselle:laughing002 Vai häviääkö se vauvakuume koskaan?

jm kp29/28 dpo 9 tai 10

Soma, saa ottaa raskaanakin ja on ihan suositeltavaakin. :) E-vitamiini on vissiin hyödyllistä kiinnitymiselle ja pienelle muutenkin. Kuulemma saa myös kapseleina luontaistuotekaupoista, mutta ne on kalliimpia. Mulla on Neo-E nimistä öljyä ja jopa tykkään sen miedosta mausta. Ehkä oon vaan outo :p Ja 8€ oli se pullo, josta riittää n. 2kk

jm, jospa sieltä vielä plussa tulisi! Dpo 9 ja 10 olisi vielä aika aikaista haamullekin :wink

Ehottomasti tuo öljy nyt käyttöön hitto soikoon! :excited001 Teempäs nyt testin, jos en tässä kierrossa saa plussaa ja ensi kierrossa otan öljyn käyttöön ja plussa tulee,nii se tepsii :cool14 pitäisi saada tuo aloe vera litkukin juotua pois... se vaikuttaa kokonaisvaltaisesti kuulemma kroppaan hyvällä tavalla :)

Huoh, miehet..:shifty:Meillä mies päätti että laitetaankin yritys jäihin syksyyn asti.. ensin oli puhetta kesästä, nyt sitten syksystä.. että jos joku sitä listaa päivittelee niin minulle voi kai laittaa 'tjot' :shifty:vaikka ei yritystä nyt ole ja varmaan tässä täytyy jotain ehkäsyä alkaa harkitsemaan, niin tunnen kyllä tuon miehen sen verran hyvin että aina välillä on pakko päästä purkamaan paineita ihan kunnolla, ilman mitään ehkäisyä tai keskeytyksiä....:p Harmittaa kyllä kun uusi plussa tai edes sen yrittäminen olisi ollut parasta mahdollista lääkettä tähän keskenmenoon.. mutta mies on kai vielä niin maassa tästä, annetaan sille nyt aikaa toipua ja syksyllä sitten uutta yritystä:happy: jään kyllä tänne vielä kirjoitteleen ja fiilisteleen teidän plussia:)

On kurjaa kun halut ei osu samoille ajankohdille, tsempit pettyneille!

En tiiä voiko yleistää muihin miehiin soveltuvaksi mutta mun mies stressaantuu kyllä heti jos kokee vähäistäkään painostusta. "Painostamiseksi" riittää siis hyvin hienovarainen ehdotus :shifty: Osaa miehetkin olla ihan herkkiksiä. Ja se on niille kova pala jos ei olekaan tilanteen vaatimassa kunnossa ja nainenkin siinä vain vaatii :sad001 Joten mä suosittelisin antamaan tilaa ja aikaa ja mahdollisuuden tulla pyytämään teiltä! :wink Se on kumma miten se näyttää tekevän hyvää! :p Toki jos miehen halut on luokkaa kerran kuussa niin tilanteen palauttaminen tasapainoiseksi vaatii jotain muutakin. Nimim. Kokemusta valitettavasti on.

Ja Larissa kiitos, sait jotenkin mulle todella hyvänmielen ja positiivisia ajatuksia. :hug013 Lähetän sulle ison virtuaalihalauksen :)

Soma, halaukset myös sinne! Ja ei haittane vaikka jo tähän kiertoon hakisit sen öljyn. Saisi alkaa jo vaikuttamaan :) Muilla palstoilla olen lukenut että plussia on sadellut ekan tai tokan vehniskierron jälkeen. ;) itse aloitin öljyn tässä kierrossa ja vasta joskus kp 7-10 tai sinne päin eli varmaan liian myöhään jotta tähän kiertoon tulisi täysi teho. Ensi kiertoon onkin kovat toiveet, hehe :D Sittenpä tipun korkealta ja kovaa :D Ja hyvä jos mun höpinät sai sut paremmalle tuulelle :) vaikutat niin ihanalta tyypiltä, että halusin valaa suhun toivoa :)

Anni pahoittelut että teillä yritys otti nyt miehen takia takapakkia. Mutta miehet tuntien hän ehkä pyörtää päätöksensä ;)

Joo ja on täälläkin kokemusta siitä ettei mies kestä "painostusta". Ei kestä sanoa että on ovis päällä kun tulee ramppikuume :D joten parempi olla itse halukkaalla päällä läpi kierron niin raukka ei osaa aavistaa oviksen ajankohtaa :D

mjoo tosi surkea tuo minun puhelimen kamera, mutta jonkun asteen hailakampi kun tuo sarinan :) ja tunnin pidätyksellä kun arvelin huvikseni testata negan kun töissä rintojen arkuutta kummastelin :grin

Voi jestas kun on taas tullut kunnolla tekstiä :D ei ehdi millään lukea kun on muutto ja kaikki ollut tässä nyt..

On. Itsellä nyt 6. Pv ilman teroja ja ei vieläkään näy kuukautisia eikä edes vinkkiä siitä, ruskea ihme vuoto loppu jo sunnuntai illalla ja tossa tuli miehen kanssa oikeen kunnolla pupuiltua että jos vaikka nyt olisikin ollut sitä ovulaatiovuotoa, mutta en ite usko ollenkaan että olis edes jonkinlaista mahollisuutta tulla raskaaksi :/ mutta nokka ylöspäin ja kahtelemaan (:

Moi taas pitkästä aikaa. Viimeksi oon kirjotellu tänne viime tiistaina vai oliko se keskiviikkona. No, kumminkin on tänne ehtiny tulla mahottomasti tekstiä ja olikin vastassa noin 700 viestiä, jotka koitin lueskella parhaani mukaan!:grin Koitan nyt kommentoida tässä samalla mahdollisimman monelle!

Syy miksi en oo ehtiny kirjottelemaan aikasemmin on oksennustauti, joka tuntuu mylläävän täälläkin useammalla. Meil alko pienin oksentamaan viime torstaina aamuyöllä neljän aikoihin ja valvoskelin pojan kaa olohuoneessa kuuteen saakka, et luotti et kaikki on tullu pihalle ja uskaltaa mennä nukkumaan.Tyttö tuli tautiin perjantaina päivällä ja oksenteli monen monta kertaa, mutta lauantai-iltaan mennessä oli jo terve. Pieninkään ei oksentanut kuin muutamia kertoja torstaina, mutta vatsa oli kyllä senkin edestä tosi löysällä ja pyykkikone kyllä "lauloi". Ku eihän se vaippaan ehtiny imeytymään ku tuli vauhdilla ja vaatteiden läpi meni aina!

Aattelin ite, et selviän ilman tautia, mutta kuinkas sitten kävikään... sain "kurkkia" pönttöä lauantain välisenä yönä, mutta onneksi ei sen jälkeen tarvinnu ennää! Olo oli kyllä kun ois jyrän alle jääny ja kuumeenkin viel nosti lauantai iltana. Miehelle tuli tauti sitten lauantai -iltana. Et meillä tää kyllä jylläs oikeen kunnolla ja oli tosi ärhäkkä, jos suurinpiirtein vuorokauden sisällä aina joku sairastu!

Onneksi miun vanhemmat tuli meille viikonlopuksi, vaik varoittelin taudista! Ei meil ois muuten tullu mitään, jos hyö ei ois tullu ku ei jaksettu ku maata sängyn pohjalla. Hyö lääkihti itteään hiilitableteilla, mutta ei ne auttaneet... Isä soitti sunnuntai-iltana ku olivat olleet muutaman tunnin kotona, et äiti on jo oksentanu ja hällä on maha ollu sekaisin jo useamman kerran. Miun vanhin tyttö on viel selvinny ilman tautia ja saattaa selvitä kokonaan ku ois luullu et ois se jo hälle tullu,jos ois tullakseen. Tää on kaikista kauhein tauti, mieluummin ois kuumeessa ku tässä. No, mut nyt kommetteihin.

Silv: Kyllä tuolla kelpaa huristella pitkin raittia.:)

:welcomeTervetuloa kaikki uudet ja olkoon visiittinne lyhyt. Uusia kuumeilijoita oli tullut paljon.:)

MindiS: Siulla on tosi rankkoja kokemuksia takana.:sad001

Myy: Ihania ultrakuulmisia.:)

Voi Nuuhku ja Be: Voimia<3:hug013

Onnea Unicorn, Esma ja Sarina! :smiley-bounce016Vauvaliimaa ja tarrasukkia pikkuiselle mukaan!:)

Lucky: Kiva ku tulit takaisin meijän kaa kuumeilemaan!:)

Mariska: Voimia surun keskelle.:hug013 Otan osaa<3, itku tuli.:sad010On tää niin väärin!!!

Murkku ja Johanna: Kyllä teijän testeis jotain näkyy! Vahvistumista!:)

Beisla: Pahoittelut negasta ja tuhrusta! Sais pysyä pois sieltä. Hus!

Mariska: Sitä vartenhan myö ollaan, et jaetaan ilot ja surut yhdessä ja tuetaan niin iloissa kuin suruissakin! :HeartbigredVoimahalaus!<3

Enu: Pahoittelut negasta.:sad001 Niin kauan on toivoa ennenkuin menkat alkaa!

LunaOdessa: Pahoittelut menkoista.:sad001 Tsemppiä!

Täällä alotettu vehnis tänään ja mieskin suostu sitä ottamaan, vaik sano et hyi helvetti! Joo, no ei se mitään hyvänmakuista oo, mut menee hyvään tarkoitukseen. Se on pääasia!:wink Mies osti sen cittarista lauantaina, mut tuo oksutauti siirti aloitusta.:mad: Greippimehukin on odottanut tuol jääkaapissa viime viikon lopusta lähtien, mut sama syy, miks senkin aloitus viivästy. Josko sit huomenna aloittas senkin.
Hups, kello onkin paljon jo, et täytyy lähtee nukkumaan. Huomenna vielä vp ja sit kolme iltaa putkeen!

Taikatuuli74 Kp 11/28-32

Hyvää huomenta kaikille, täällä herätty jo ennen neljää pirteenä ku peipponen (herätys olis ollu 5.15) :wacky:

Mut tällänen sieltä sit tuli! :Heartred nyt vaan toivon et kaikki menee hyvin.

Tsemppiä kaikille ja plussaa täältä!!
:wav

Liitteet

• 1427338004268.jpg
    1427338004268.jpg
    221.3 KB · Katsottu: 209
Taikatuuli, onpa kivasti kiertänyt koko perheen. Sellainen asia tuli tosta sun jutusta mieleen, et mun yks lapsuuden hauskimmista muistoista on se kun meillä oli kokoperhe samaan aikaan oksennustaudissa ja siinä sitten kilpailtiin kuka kerkee ekana vessaan. :D olin itse silloin joku 6-7 vuotias. Mut varmaan koin sen jotenkin positiiviseksi, että se oli hauska juttu mikä yhdisti koko perhettä.

Sarinalle onnittelut hienosta digi tuloksesta!!! Tarrasukkia matkaan!

On: nega testattu, ei tule meille ihmettä. Ehkä sitä pitäis lopettaa se haaveilu ja kohdata faktat... Haaveilu olisi vaan niin paljon kivempaa...
Mun mielestä se on kyllä sitten väärin, että jos en lasta voi saada, niin miksi pitää kärsiä sitten menkoista?!?

Muurahainen kp 35/30 dpo 10

Takaisin