Raskaaksi 2015

Be, voimia tuleviin päiviin ♡

Beisla, ehkä 27. tai 28. JOS tätiä ei tule :)

Täällä kutinaa ja vv, hiivaa epäilrn. Puikko illalla sitten. Tottakai lueskelin sitten netistä kuinka ihmisillä on ollut hiivaa ennen plussaa :D toinen hämärä asia tässä päivässä. Mä en ikinä oo tykänny tai halunnu vapaaehtosesti suuhuni laittaa mitään kasviksia yms kypsennettyinä. Kaalilaatikkokin on ollut aina niin hyyyyyyi haju ja kaikki, kaukana olen pysynyt. Tänään pomo toi kaalilaatikkoa töihin ja sitä tuoksuttelin ja mieli sit teki maistaa ja se oli jopa hyvää! :o

Hei vaan kaikille!

Päätin ensimmäistä kertaa elämässäni kirjoitella tällaisille foorumeille. :) Mahdottomasti olisi luettavaa joten en kaikkia kirjoituksia ehdi nyt lukea mutta suuresti onnea plussanneille ja onnea matkaan vielä yrittäville! :wink

Kysyttävääkin minulla olisi näiden samojen asioiden kanssa tuskailevilta. Ensin kuitenkin vähän taustaa... minulla on todettu pco tyyppiset munasarjat. Olen syönyt aina e- pillereitä tai sitten teroja. Esikoinen sai alkunsa muutaman tero kuurin jälkeen yk 6. Jotain suurta onnea taisi olla matkasssa. Nyt olisi kuitenkin sisarus toiveissa.

Nyt kolmas kuuri tällä erää menossa ja sain ovisplussan kp19. Terot aloitin kp 15 enkä lopettanut ovisplussan jälkeen koska jostain luin että sillä ei olisi vaikutusta ja että terot voisivat jopa parantaa olosuhteita ja että jos hedelmöitys on tapahtunut, ei kuukautiset ala terojen jälkeen koska se toinen hormoni (en nyt muista nimeä) on koholla. Nyt ahdistaa ja jännittää.... voiko olla niin että nyt mahdollisen alkion kiinnittyminen estyy?

Olen yrittänyt löytää tietoa asiasta ja sitähän löytyy monenlaista mutta mikähän on totuus! Lääkäri kuitenkin määräsi terot vuodeksi eikä maininnut asiasta mitään enkä tajunnut silloin kysyä. :sad001 Harmittaa kyllä hirveästi jos omaa tyhmyyttä meni ovis hukkaan. Ne kun muutenkin ovat harvassa!

Voi be, haleja ja voimia! :sad001

Niin surullista kuin onkin, niin talla foorumilla sen nakee kuinka yleisia varhaiset keskenmenot on, niista ei vaan puhuta.. :sorry:

Nuuhku ja be isot pahoittelut ja paljon haleja! :(
Onneksi on positiivistakin, ainakin unicornin tulos. Onnea paljon ja tarrasukkia.
Jm kysymyksissä en osaa auttaa mutta eiköhän täältä joku löydy joka osaa. :) tervetuloa.
Lukutoukka kp9/20-24 yk3

Toivottavasti joltain löytyisi tietämystä :)alkuviikostahan tuo selviää mutta olen niin malttamaton. Noh, tiedättehän te :winkkuukautisten pitäisi alkaa siis 9 päivää ovisplussasta mikäli alkavat terojen jälkeen. Toivon todella että näin ei käy mutta epäilen että näin tulee käymään.

Tuntemuksia on ollut jo useamman päivän mutta ne voivat johtua noista teroista tai sitte kuvittelen kaiken :woot:

Pakkausselosteessa luki vain että jos epäilet raskautta juttele lääkärin kanssa, hän kertoo haitoista ja hyödyistä ja myös että 10milj. naista on syönyt lääkettä raskauden aikana.

jm: terolut ei estä raskaaksi tulemista, mutta ne eivät myöskään auta siinä. Terolutin tarkoituksena on saada kierto normaaliksi ja ovulaatio sitä kautta tapahtumaan. Lääketieteellisesti ajatellaan että ovulaatiota ei välttämättä tapahdu jos kierto on yli 35 päivää. Toisaalta ovulaatio on. 14vrk ennen menkkoja joten pitkässä kierrossa ovulaatio voi olla hyvinkin myöhään. Terolut on keltarauhashormonia ja naisen oma kehokin sitä tuottaa. Terolutista ei myöskään pitäis olla mitään vaaraa sikiölle alkuraskaudessa. Pahimmassa tapauksessa kun aloitta terot ovulaatio jää tulematta koska keho ei ehdi ovuloida vaan alkaa valmistautua menkkoihin. En osaa kovin hyvin asiaa selittää. Paras apu mun mielestä teroilla on silloin jos luteaalivaihe tuppaa venymään. MUtta jos on kärsivällinen ja jaksaa niin ajan kanssa terot voi saada kierron tasaantumaan, mutta kun on kyse PCO:sta niin tulos on tuskin kovin pysyvä.

Mulla on myös PCO, mutta vain toisessa munasarjassa. Satunnaisesti tulee ovuloimattomia kiertoja, kierto on pitkä ja epäsäännöllinen. Esikoista yrittäessä mulla jäi menkat kokonaan pois. ei ollut 4 kuukauteen menkkoja ollenkaan, sain terolutit jotta menkat taas käynnistyi (silloin en vielä ollut raskaana), mutta menkkoja ei ikinä alkanutkaan ja kappas olin tullut raskaaksi vaikka niitä menkkoja ei ollut ollenkaan tosi pitkään aikaan. Terve tyttö syntyi teroista huolimatta. Toinen lapsi on saanut aikansa terokierroilla. Sen jälkeen en oo teroja syönyt.

Kiitos Junibea vastuksesta :)pelkonani on että terot ovat alkaneet valmistaa kehoani kuukautisiin eikä alkio ehdi kiinnittyä ennen kuin "terovuoto" alkaa... ts luteaalivaihe jäisi liian lyhyeksi. :arghh:

jm: ootko tunnistanut ovulaation tarkasti? paras keino on mun mielestä niin että kun olettaa tunnistaneensa ovulaation alottaa sitten vasta terot, se vaan on vastoin lääkärin ohjetta eikä sitten välttämättä lyhennä sitä kiertoa. Kiinnityminen taitaa vaatia vähintään 10 päivää ovulaation jälkeen, jos en väärin muista. Joskus etsin paljonkin tietoa näistä. (joitain asioita voin muistaa väärinkin)

mutta nyt kun asiaa tukiskelin taas netissä niin törmäsin tietoon jossa joillekin nimenmaan määrätään terot tukemaan luteaalivaihetta ja ne aloitettais vasta 3 päivää ovisplussan jälkeen.

Limoista tunnistin ja seur. aamuna näytti testi plussaa. Sekä liuska että digi. Näin olisi kannattanut toimia mutta ovis tuli aika puskista. Suunnittelin syöväni teroja 3 kiertoa ja pitää sitte taukoa ja katsoa miten käy. Näin ollen jos ovulaatiota ei olisi ollut ollenkaan ja olisi popsinut pillereitä miten sattuu omin päin niin ajattelin kropan menevän vain entistä enemmän sekaisin. Sunnuntaina pitäisi ottaa viimeinen tabletti joten enää ei taida auttaa vaikka jättäisin ne ottamatta. :sad001 Eipä olisi uskonut lasten tekemisen olevan tällaista tiedettä!

Sellasta vielä kysyisin että kannattaisiko ottaa muutama ylimääräinen tero? Siis kun tuohon luteaalivaihe pidentämiseen on määrätty ihmisille 10tbl oviksen jälkeen. Eli siis ottaisin itsekin sen 10 oviksesta eteenpäin? Näin ollen 13tbl tulisi kaikenkaikkiaan. Vai onkohan siitä enemmän haittaa kuin hyötyä. Apua ymmärrättekö mitä tarkoitan.... eihän tässä välttämättä mitään lääkäreitä olla mutta mielipiteitä vain kaipaisin :)

Hihii jos ei muuta hyvää miulla tässä viikossa, niin ainki myö saadaan huomenna perheenlisäystä eli pappakissa❤❤ oon niin superonnellinen! :)
Toivottavasti katti-herra vie ajatukset sujuvasti pois yrittämisestä ja vihdoin onnistaisi sitten :D :)
Mies oli tyytyväinen kun shoppailin vähän tulokkaalle kaikkea eritarpeellista reilulla sadalla eurolla :D pitäähän nyt pojalle olla poikaväriset kipot ja kupotkin ;)

Nenna kp22/33(30-35) dpo7 yk11 :)

Heippa kaikille ! Itsellä pari viikkoa tasan keskenmenosta, ihan olen jo toipunut asiasta vaikka kyllä se vielkin on haikeaa :( Kuitenkin jotai hyötyä siitä kai oli kun mieskin innoistui tosissaan haluamaan lasta. Mulla ei kyl tiedä viel mite tää eka kierto keskenmenon jälkeen menee mutta aloin laskemaan siitä keskenmenosta niin nyt on kp 14/31. Ja ensimmäinen varsinainen yritys kierto. Vaikken edes tiedä tuleeko keskenmenon jälkeen itselle välttämättä ovista :D Mutta tikuttamaan en ala ainakaan viel, koska meillä on nii aktiivista joten jos nappaa nii sille on monia mahdollisuuksia.

Mulle kävi näin: viimeiset kuukautiset 10/14.keskenmeno 11/14.ei menkkoja ollenkaan ja kerran heiluteltiin peittoja.positiivinen raskaustesti 12/14♥

jm: en usko etta tarvii ottaa enempää. Kun jos ovulaatio on tapahtunut menkat alkaa n14 vrk:n kuluttua. Tiedätkö millainen luteaalivaihe sulla on yleensä ollut? Menkat alkaa 2-7 päivää viimisen teron jälkeen, mutta sekin on tosi yksilöllistä. Sitä en muista miten mulla alko terojen jälkeen menkat kun siitä on jo 9 vuotta aikaa kun söin niitä.

Mulle kävi näin: viimeiset kuukautiset 10/14.keskenmeno 11/14.ei menkkoja ollenkaan ja kerran heiluteltiin peittoja.positiivinen raskaustesti 12/14♥

Sitä tosiaan toivon että meillekin niin kävisi ja meil heilutellaan kyl useammin että paras olis tulla :D toi viime raskaus alkoi just yhestä kerrasta. (Semmoisessa missä talleteltiin )

Haluisko joku lisätä mut plussanneisiin? Mä tuun sit rytinällä takas, jos jotain menee pieleen. Varmistelin vielä digillä ja haluan nyt kuitenkin uskoa tähän. Tää oli yk 4 ja eka yrityskierto, jossa todistettavasti ovuloin ja mä olin se, joka tuskaili foorumilla 42 päivän kiertoa. Kiitos vielä teille kaikille ihanille onnitteluista ja toivottavasti seuraatte mahd. pian perässä. <3 Plussaa! +++

Liitteet

• image.jpg
    image.jpg
    640.4 KB · Katsottu: 181
Takaisin