Raskaaksi 2015

Larissa, mulla on ollut nyt keskenmenon jälkeen samanlaista ongelmaa tiputtelun kanssa ennen menkkoja. Puolen vuoden sisään yhdet menkat alkaneet kunnolla kertarysäyksellä, muutoin on tiputellut 2-5 päivää ennen kunnollista vuotoa. Nyt tehdään uusia ennätyksiä, viime kierrossa tiputtelu alkoi dpo 9 ja nyt jo dpo 8! Wuhuu! Huomenna tarkoitus tarttua luuriin ja olla yhteydessä terveysasemalle. Jos kovin pitkäksi venähtää, että saan ajan naistentautien polille, niin sitten aion kyllä käydä yksityisellä. En usko, että terveyskeskuslääkäri kuitenkaan asialle mitään muuta tekee kuin lähettää eteenpäin just naistentautien polille.

Tosta opiskeluaiheesta.. Itsekin olen uuden ammatin opiskelua harkinnut, koska ammatissa, jonka olen opiskellut on huono työllistyminen ja työajat ja työmääräkin on ehkä vähän liikaa mulle ainakin nyt perheellisenä. En siis ole tehnyt oman alani töitä juurikaan vaan ollut muualla ja irtisanoin itseni sieltä nyt hoitovapaan loputtua eli työttömänä täälläkin periaatteessa. Mahdollisuus kuitenkin työskennellä omassa firmassamme, mut haluaisin ehkä elämältä muutakin..
Tuli vähän pitkä pohjustus nyt sille kun piti siis sanoa, että nykyään on harmillinen se uusi juttu että opintotukea ei enää saa saman asteen koulutuksista. Eli jos nyt haluaisin sen toisen niin pitäisi opiskella ilman tuloja ja mieluummin menen sit ehkä kuitenkin töihin tässä elämän tilanteessa. Mä olen kans huono käymään kouluja ni itseni vihdoin tuntien en enää lähde yrittämään korkeamman asteen koulutuksia..
No mut ehkä joskus "isompana" sitten.. :) Toivottavasti te muut opiskelusta haaveilevat saatte toteutettua toiveenne. Aika paljon siellä töissä sit kuitenkin loppujen lopuksi tulee oltua..

Minttulaku, enpäs muistanutkaan mitä kaikkea tähän koulutusuudistukseen kuului, mutta todellakin hankaloittaa meidän jo yhden toisenasteen koulutuksen käyneitä. Ja tosi tympeää että jotkut joutuis sitten ottamaan lainaa ett pääsee opiskelemaan jotta sais syötyäki, kun ei tukia juuri tule, eikä välttis ilta- tai viikonlopputöitä saa >:(
Iteki oon vasta 20v, ni ei mua haluta aikuiskoulutukseen vielä ja nuorten puolelle on tosi pienet mahkut päästä, koska sinne otetaan ensisijaisesti vaan niitä 15vuotiaita.. Ett ehkä mie vaan seilailen muutaman vuoden vielä täällä missälie työmaailmassa.. Päivääkään en oo oman alan töitä tehny vielä, ku sen verran huono työllisyys sillä saralla :(

Starling, toivottavasti siullakin selvii syy tuohon tuhrutteluun ja se saadaan kuriin :)

Tyttötiikeri, samat siulle, toivottavasti tuhruttelu loppuu tai löytyisi edes selitys sille

Larissa, hyvä ett sait ajan! Harmi kun on vasta toukokuussa :( mutta toivottavasti tuhruttelu loppuu ennen sitä :)

Nenna yk11 kp6/34(30-35)

Sori mä en taas muista mitä kenellekkin piti kirjoittaa tai nimimerkkejä. Mutta tuo ennustus oli ihan huippu! Mulle kans yks tuttu joskus ennusti tai näki enneunen että saan punapäisen tytön. Vuosi tästä oli tyttö syntynyt ja kyllä punapäinen oli syntyessään.
Toivotaan että tuokin ennustus käy toteen!
Larissa ihan mahtavat sukat! Täytynee kokeilla! :)

Jollekkin piti vielä sanoa jotain mutta kun on niin laho pää!
Ainiin jollain oli viivat vahvistunut testissä! Ja pieni haamulainen ilmestynyt! Vahvistumista sille!

On. Miehen sisko.. Noh jo muutaman kerran vihjaillut että koska se toinen oikein tulee! Sanoo että kuulemma tietää että se kyllä tulee! Ja mua jotenkin ottaa päähän.. Kun ei kehtaa sanoo että voi kyllä sitä on yritettymutta kun einiinei..
MUTTA jos jotain positiivista löysin tänään kirparilta halvalla molon välikausihaalarin likalle. Aivan törkeen ihana! Joka kelpasi likallekkin.. Hän kun alunperin olisi halunnut keltaisen haalarin. Mutta sateenkarivärit sopi kans :)
Täällä taitaa olla dpo 2-4

Tyttötiikeri,jos tänään dpo9 ja täti saapui,niin kaheksaan päivään mun laskuilla luteaalivaihe jäi. Mut älä nyt yhdestä kierrosta vielä huolestu :)
Mullakin oli muutama kk sit ovis kp18 ja kierto jäi 26 päivään,eli lyhyeks jäi luteaalivaihe,mut sit kierrot piteni 29-30pvään ja ovis aikaistu parilla päivällä.

Beisla,no tavallaan otolliseen aikaan joo. Mut ei oo sellai olo et kierto tuli hyödynnettyä. Kai täs joku mahollisuus on,kahellaan.

Nennaa,soita ihmeessä!

Nuuhku,molon haalarit on kyllä kivoja :) Esikoisella on musta,mä niiin tykkään mustasta ja puen vauvallekkin paljon osittain mustaa :)

Larissa, olipa ihanat sukat!!
Mä oon just tekemässä tytölle housuja ja muutama body tuolla odottaa jo valmiina. Pitääkin kuvata teillekkin joku päivä :)

Huh sain luettua loppuun :wacky: silmät ristissä, väsyttää niin vietävästi, mikä on varmaan seuraamusta aikaisesta herätyksestä ja poikkeuksellisen härdelli-työpäivästä. Kohdun seutua kolottaa ja tuntuu kuin joku sahais mun häpyluuta kahtia... saas nähdä mitä tästä tulee, megasuperhyper menkat vai tekeekö siellä joku pesää.

kiivimami tuossa mainitsi vehnänalkioöljyn ja mun täytyy siihen lisätä että elovenalla on vehnänalkioita myynnissä (Saa ainakin sittareista) toistan itteeni taas :p mutta tossa kolmosen pitkittyneessä yrityksessä, se oli just ainoa kierto missä lopulta tärppäs kun natustelin vehnänalkoita jugurtin kans, ja tässä kierrossa oon taas vetänyt sitä, et jos tästä viivat vahvistuu niin se on varmasti vehnänalkioiden "vika" . Ja kun siinä on foolihappoa yms. Kaikkee muuta paljon niin sopii vedellä ihan alkuraskaudessakin :hilarious: :wink

kaikki sympatiat nyt tuhruttelijoille, ennen ja jälkeen menkkojen. On kokemusta ja itse vihaan sitä, luulin, että se vaiva oli historiaa, kun menkat alkoi raskauden jälkeen ja ne oli kuin oppikirjasta..... mutta parissa viime kierrossa on vahvasti näyttänyt siltä et ne tekee paluuta, nytkin oon ihan varma et kohta sitä taas alkaa tuhruttaa :wtf:

emmää ny muista pitikö jotain muuta... niin kp 25/28

Nyt en kyllä yhtään ymmärrä mitä tää kroppa touhuaa... Eilen oli tuhrua ja jomotusta minkä tulkitsin ovikseksi, tänään oli aamusta ja päivälläkin tuhru melkein loppu mutta nyt oli tullut ihan siteeseen asti enemmän kuin ihan pari tippaa. Eli mitä tää voisi olla näin kp 12 aikaan? Ei kai täti voi vielä olla mutta voiko ovis tehdä näinkin isoa ja outoa vuotoa? Kroppa on niin uusi ja outo näin vähän pillereiden lopettamisen jälkeen. (toista kiertoa mennään) :(

Pitääpä hakea vehnänalkioita ja laitella myslin sekaan! Siel on nyt jo eri leseitä, pähkinöitä,mulperia ynnä kaikkea superfoodia :) pellavansiemenrouhetta sit laitan erikseen vielä rahka+luonnonjuguseokseen.
Kiitti vinkistä Ruusa :)
Toivotaan et siellä ois kyytiläinen pesää tekemässä,tsemppiä viimosiin piinapäiviin!

Mä ajattelin kans et seuraavaks hommaan tota vehnäalkioöljyä.. Täällä jollain oli jo käytössä.

Varmaan jostain luontaistuotekaupasta löytyy?

ImageUploadedByVau Foorumi1425583532.979996.jpg

Googlen kuvahaulla löyty jokunen.

Vehnänalkioöljyä saa luontaistuotekaupoista, mutta myös ihan Prismoista ja Citymarketeista vitskuhyllystä. Cittarissa pullo on 10 e kieppeillä ja yhdestä pullosta riittää noin 3 kiertoon. Mulla on ollut nyt kahdessa kierrossa käytössä, ensi kierrossa ehkä jätän pois. Näissä kierroissa on nimittäin myös toi tiputtelu alkanut useamman päivän aiemmin kuin ennen öljyn naukkailua. Voihan se olla, ettei öljyllä ole juuta tai jaata tekemistä asian kanssa, mutta kun on ihan hirveän kuran makuista muutenkin, niin ehkä pidän vähän taukoa siitä. :yuck: :grin

Itsekkin muuten käytin/käytän vehnäalkioöljyä. Naapurin rouva vinkkasi kun puhuin sille että lapsenteko hommiin ruetaan niin sano et sitä kannattaa ottaa ja suositteli myös sinkkiä. Sinkkiä vedettiin molemmat miehen kanssa. Itse ostin sillon vehnäalkioöljyn Life:ista. Tee lusikallisen otan aina aamusta. Ei mitään maailman parasta mutta nopeesto juoda jotain päälle niin ei maistu enää. :)

Iltaa :)
Kiivi; Onnittelut hyvistä uä kuulumisista :Heartpink Kiitos ihanien kuvien jakamisesta :Heartred
Larissa: Onko sulla myös niin et ensin vuoto loppuu päiväksi ja alkaa taas(alkukierrossa)?
Pepe; Et sä yksin jää,olen vielä raskaaksi 2016 ryhmässäkin :bored:

Hyvä Lauruskaah, et kasvot on palautuneet. Mullakin ollut kasvohermohalvaus, ja palautui sähköshokkihoidolla yllättävän nopeasti. Toivotaan parasta!

Be, mahtavaa vakuutusyhtiöltä! Varmasti suuri helpotus! Ja kivan kuulonen kämppäkin vielä!

Mulla on tyttötiikeri ja Larissa myös luteaalivaihe vaan 8-9 päivää. Aattelin marssii yksityiselle kunhan näkisi vielä tän kierron pituuden. Tänään ois pitänyt tädin tulla, mutta eipä oo näkynyt. Hyvä kyllä että venähtää just ton lyhyen luteaalin takia. Ihanaa Larissa että sait ajan polille! Aika kaukanahan se on, mutta taidat malttaa ootella.

Onhan teillä Nyytti saumat tässä kuussa!

Mä laitan vehnäalkioöljyä puuron sekaan joka aamu. Ei maistu miltään :) ei tulis mieleenkään pelkästään ottaa, yök! Hyvä vinkki Ruusa noi vehnäalkiot, vois niitäkin testata eikä vaan öljyä! Öljyn ostin cittarista, on kyllä riittoisaa.

Nyt on tehty paaaaljon töitä. Vielä huominen ja alkaa vapaat! Toivottavasti viikonlopun aikana täti tulee ja päästään taas aloittamaan yritys!

Liisu taukokierto kp 28/27, herkkulakko 6/100 päivää.

Nyytti, eikö pellavansiemenrouha ole kiellettyjen listalla?

http://www.thl.fi/fi/web/elintavat-...aika/raskausaikana-valtettavat-elintarvikkeet

"Pellavansiemeniä ja pellavarouhetta ei suositella niiden sisältämän kadmiumin ja syaanivedyn vuoksi. Pellavansiemenöljyä voi käyttää."

Vai oonko mä taas vähän ylihysteerinen näiden ruokasuositusten kanssa? Mä en ole aina ihan varma, mitkä näistä "suosituksista" on järkeviä ja mitkä ei. Jos niitä kaikkia orjallisesti noudattaisi, ei varmaan saisi syödä mitään :p

Opiskelusta oli taas puhetta. Täällä siis yksi elämäntapaopiskelija, joka toivottavasti jää töihin yliopistolle sitten, kun opiskelut on opiskeltu (en pääse sieltä ikinä pois, :devil10). Mä olen käytännössä koko elämäni ollut päätoiminen opiskelija ja tehnyt vain osa-aikaisuuksia tässä samalla. Vähän on tietysti eri lähtökohdat kuin niillä, jotka tähän ikään mennessä ovat olleet jo 5v oikeasti töissä, mutta onpa ainakin opiskelijabudjetilla opittu downshiftaamaan, joten josko sitä osaisi itse opettaa omalle jälkikasvulleen terveempiä kulutustottumuksia kuin mitä on itse oppinut.

kp17/jotain

Hei mä en noista pellavista ja muista oikee tiiä mitää, niin tulen tähän muuttamaan aihetta ;D

Onko kokemusta tuleeko noihin raskauskeijun puikkotesteihin viivanpaikka? Ja jos tulee niin onko viivanpaikka värillinen, ko mul on ollu se käsitys että se olis semmonen haalee/vaalee oikeassa valossa erottuva viiva vaan?

Heiiii, sori jos tulee jo liikaa kuvamatskua, mutta mä oon ihan paniikissa, hyvällä tavalla, kai, porua väännän täällä, kun silmät haluaa uskoa järki ei. Nyt se viivanpaikka näkyy 25 testissä, eli sama järjestys ku eilen kaks alinta toissapäivältä, toka ylin eiliseltä ja ylin tää aamu!

ImageUploadedByVau Foorumi1425624211.547841.jpg

Sannamiia noi mun on raskauskeijun liuskoja, omia viivoja olen pitänyt viivanpaikkoina kun on niin haaleita mun silmään, että en osaa sanoa..

Ennen kuin unohdan : mitäs hyötyä siitä vehnänalkioöljystä on? Nuo muut oon tiennykin. Raskausajan monivitamiineja oon syöny jo vuoden. Onko joku syöny raskausajan kalaöljykapseleita? Mä yritin mut ne sai mulle ihan hullun närästyksen ja sappinesteet tuli suuhun kokoajan et luovuin niistä. Saa nähdä et alotanko kun tulen raskaaksi.

Larissa: huippua et sait ajan vaikka siihen onkin aikaa! :)

Monelle muullekin piti kommentoida mut unohdin et kelle :) Mä oon nyt junassa menossa kohti Helsinkiä, 4 tunnin yöunilla :D
outoa porukkaa täällä! Äsken konduktööri kävi nuo liput läpi ja tos mun lähellä yks mies oli et missäs täällä on ravintola, entä tupakkalain. Konnari sit oli et tupakka vaunut on poistettu jo yli kaks vuotta sitten johon mies matkustaja totesi kovaan ääneen no voi ristuksen v***u! Kuka puhuu noin vieraille ihmisille?!? :D :D
Me eilen saatiin meidän sauna valmiiksi ja saunottiin ekan kerran, luksusta! <3

Eikö tänään kukaan testaa???

Ihaninta viikonloppua!

Muoks. Ruusa! Kyllä siellä viiva näkyy!!! Jeeeee! Vahvistumista sille ja onnea ihanasti!

Takaisin